[VOLG] Uitbroeden krielkippen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:41

Leuk topic dit! De Cochin Bobtail is geweldig! Die heb ik nog nooit gezien :) is deze kleur erkend?

Over Serama's gesproken, kuikens met een gewicht van 11gr en zwaarder overleven het, zijn ze lichter dan zullen ze binnen drie dagen dood gaan. Ook met Sebright zit je met het probleem dat ze enorm gevoelig zijn voor de ziekte van Marek, fokker die ze ook voor shows fokken zullen de kuikens binnen een dag inenten om dit tegen te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:41

aaaaah spannend!!!

Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:58

En..?

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:01

en en en en en ???? :D

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 22:04

Nog niks helaas, alleen piepjes, dus das altijd beter dan niets....
Wordt er wel echt onzeker van, bah, ik heb niets fout gedaan ofzo... -O-

Spruit schreef:
Leuk topic dit! De Cochin Bobtail is geweldig! Die heb ik nog nooit gezien :) is deze kleur erkend?

Over Serama's gesproken, kuikens met een gewicht van 11gr en zwaarder overleven het, zijn ze lichter dan zullen ze binnen drie dagen dood gaan. Ook met Sebright zit je met het probleem dat ze enorm gevoelig zijn voor de ziekte van Marek, fokker die ze ook voor shows fokken zullen de kuikens binnen een dag inenten om dit tegen te gaan.


Ik weet niet of de Bobtail een erkende kleur is, hij komt in ieder geval nog niet zoveel voor in Nederland als ik geloven mag.
Ik heb wel vaker gehoord over het inenten van kuikens en dergelijke, maar ook wel bij andere rassen. Wel erg interessant om daar eens meer in te verdiepen denk ik.

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 22:48

Ik moest net toch even water bijvullen omdat het op was en de luchtvochtigheid snel achteruit ging stiekem ff aan de eitjes gevoeltz heel voorzichtig. Er zijn zes eieren aangepikt, dus ze zijn toch onderweg gelukkig. Debk dat deze kipjes gewoon lekker rustig zijn, niet zo pieperig... Dus wie weet misschien morgenochtend de eersten wel.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:57

Geduld is een schone zaak :(:)

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 08:02

3 eieren zijn aan het uitkomen. De rest nog geen teken van leven, dus ik vrees het ergste. Ff snel geschouwd en eigenlijk hebben ze de luchtbel nog niet aangepikt, das over het algemeen een slecht teken... Ik laat ze mooi liggen voor eventuele laatkomers iig...

Gisteren dacht ik 6 aangepikt, maar volgens mij lag ik te slapen haha :+

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:44

3 is beter dan niets. Hopelijk een paar laatkomers ertussen!

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 08:51

Ja das waar, maar het is wel erg vreemd. Vorig jaar ging het niet lekker, toch redelijk gebroed. Dit jaar echt netjes gewoonweg volgens het boekje, en dan dit, gewoonweg erg vreemd...

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:21

geduld is een schone zaak, ik heb vorig jaar vanalles meegemaakt, van 2 a 3 dagen telaat uitkomen tot 1 kuiken dat er gewoon 6 dagen tevroeg uit was.
ik heb er sinds zaterdag ook weer 50 eieren inliggen, ik heb alleen geen enkel idee wat voor een ras het is en alsof het wel een ras is, maar mijn moeder vond het hele leuke kippen(zij heeft ze gezien ikke niet) en voor die €6- voor 60 eieren is het het proberen waard ;)

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 11:03

Ja ik weet het, geduld is niet mijn sterkste kant. Maat als je al die horror verhalen op het kippenforum hoort... Ik laat ze lekker zitten tot het weekend. Dan moeten deze drie er maar wat eerder uit. Ik vind het gewoon zo vreemd, ik heb me heel erg voorbereid, testen etc, proefdraaienet supermarkt eieren. Ljm je zien dat de theorie toch weinig is met praktijk ervaring haha. Ik wacht gewoon geduldig af, en als de eerste er zijn plaats ik een fotootje, gelukkig een kunstof deksel waar je doorheen kan kijken. Hij blijft mooi dicht nu, ik kan toch niks doen!

Leuk ennasil! Ik ben benieuwd wat er uit komt, stuur je ons een fotootje tegen die tijd? :)

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:11

Je kan beter niet teveel eraan zitten of eigenlijk niet. Elke keer als je broedmachine opent daalt de luchtvochtigheid en kunnen de kuikens in de eieren vast gaan plakken.

Vandaag gaat hier ook de machine aan, heb er 40 bij elkaar. Sommige zijn iets ouder dan 10 dagen. Normaal voor verkoop van broedeieren houd ik niet ouder dan 10 dagen aan, maar zo voor in eigen broedmachine doe ik ook oudere erin. 90 % allemaal kuifhoender kriel, de rest serama's. Want de zijdehoenders leggen nog altijd niet.

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:25

Jolliej schreef:
Leuk ennasil! Ik ben benieuwd wat er uit komt, stuur je ons een fotootje tegen die tijd? :)


tuurlijk plaats ik een fototje, ik probeer eerdaags ook nog langs te gaan be degene waar de eieren vandaan komen en foto's van de ouder dieren te maken. (de eieren worden hier altijd gebracht door een kennis normaal voor in de pan, maar er lopen ook hanen bijdus wie niet waagt wie niet wint).

van het voorjaar wil ik ook eenden en ganzen eieren uit gaan broeden.

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 11:25

Jazeker, ondanks mijn ongeduld laat ik hem zoveel mogelijk dicht. Moest gister water bijvullen voor de LV. En vandaag was ik eigenlijk wat depri dat ze niet meer zouden komen, dus stiekem gespiekt. Maar ja zo'n heeft het niet, dus nu mooi dicht laten, wat ik zeg, ik kan toch niks doen!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:36

Maar hoe gaat dan in de natuur?
Wisselt de luchtvochtigheid dan ook niet?
Dat kan de moederkip toch ook niet zo precies regelen allemaal? :o

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:29

Shirley schreef:
Maar hoe gaat dan in de natuur?
Wisselt de luchtvochtigheid dan ook niet?
Dat kan de moederkip toch ook niet zo precies regelen allemaal? :o


Moederkip eet zich de laatste dagen helemaal vol, laatste 2-3 dagen komt ze dan ook niet van het nest af. luchtvochtigheid wordt zo onder de kip geregeld.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:49

En weersomstandigheden hebben daar ook geen invloed op?
Knap geregeld toch <3

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 13:18

Net thuis van me werk en wat denk je......
Ik moet nieuwe paniekpillen halen, want degenen die ik nu heb werken niet goed. Eigenlijk ook dom, want het is dus drie weken geleden dat ik ze in de broedmachine deed. Dinsdagmiddag om 3 uur. Dus is het logisch dat ze vanmiddag 3 uur pas dag 21 ingaan, toch? Ik ben echt een dikke paniekzaaien, soms wordt ik gek van mezelf....

Er zijn nog steeds twee onderweg, drie nieuwe eieren zijn aangepikt. Voor zover ik kan zien dan aan de buitenkant.

Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:19

Gefeliciteerd *\%/*

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:19

Wat een dotje!
Gefeliciteerd *\o/*

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 13:20

Laptopmuis schreef:
Shirley schreef:
Maar hoe gaat dan in de natuur?
Wisselt de luchtvochtigheid dan ook niet?
Dat kan de moederkip toch ook niet zo precies regelen allemaal? :o


Moederkip eet zich de laatste dagen helemaal vol, laatste 2-3 dagen komt ze dan ook niet van het nest af. luchtvochtigheid wordt zo onder de kip geregeld.



Dat heb ik ook gelezen inderdaad, ben wel benieuwd naar de invloeden van buitenaf, bijvoorbeeld de temperatuur, wat Shirley ook zegt. Ik bedoel onder de kip blijft het dan wel mooi constant?

Zelf heb ik geen ervaring met natuurbroed en dat durf ik ook nog niet aan.... Gezien mijn paniekerige broedstand haha. Maar volgens mij gaat dat heel anders als in de broedmachine.

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:20

Awwwhh gefeliciteeerd!

djinnie

Berichten: 2796
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:24

Wat een dropje! Gefeliciteerd met de eerste. Als er 1 schaap, eh, kuiken uit het ei is.... :)

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: [VOLG] Uitbroeden krielkippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 13:24

Haha, ja ik hoopt het ook :)