Poedels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:21


moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:23

Daar sta ik op de wachtlijst :D ik hoop heel erg dat er een pupje voor ons bij zal zitten maar dat is natuurlijk afwachten, we zijn niet de enige op de wachtlijst. Zij is ook de enige fokker die ik in Nederland kon vinden. Ik dacht misschien weten andere toch nog meer?

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:42


Kaplaars

Berichten: 1546
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 19:48

Mijn toekomstige poedel duurt waarschijnlijk nog meer dan twee jaar, maar dit boekje kon ik niet laten liggen. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit: toch even de hillbilly clip toegevoegd :')
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kaplaars op 12-04-23 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 20:02

Wat een leuk boekje! Ik heb binnenkort een afspraak met een poedelfokker :D

Kaplaars

Berichten: 1546
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 20:29

Wat leuk moonsparkle! Ik ben wel benieuwd welke fokker?
Heb je nu ook al een poedel?

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 20:52

Ik had een poedel, helaas in februari afscheid moeten nemen, maar we wisten al jaren dat we daarna weer een poedel zouden willen.

Kaplaars

Berichten: 1546
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:01

Gaan er nog bokkers naar de jubileum dag van de poedel club in Kerkwijk?
Ik heb me opgegeven, alleen mijn merrie is ook rond die tijd uitgerekend.

Kaplaars

Berichten: 1546
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:33

Dit topic was erg ver weggezakt!

Ik ben gisteren naar de jubileum dag van de Nederlandse poedel club geweest!
Super leuk om al die mooie honden te zien en hun baasjes. Wat mij het meeste opviel was (vooral de grote) poedels zo rustig waren. Ik had een beetje gerekend op veel blaffende (zenuwachtige) honden, maar de honden die blafte waren vaak een ander ras :') wat toevallig mee was. Natuurlijk blafte er ook wel poedels, maar de meeste waren juist niet vocaal.
Ik was een van de weinige zonder hond en heb een paar leuke gesprekken gehad en lieve honden geaaid. Uiteindelijk 2 uurtjes geweest, het ging mij echt om een indruk van de honden te krijgen.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:51

Wat super leuk! Ik vond het jammer dat het zo ver was anders was ik zeker ook gegaan :D

De poedels die ik ken blaffen eigenlijk ook amper :P je hebt natuurlijk wel altijd uitzonderingen, mijn vorige poedel blafte soms als hij binnen schrok bijvoorbeeld van een vuurwerk knal, maar verder blafte hij nooit.

Ik ben ook wel eens meegeweest met een poedel wandeling, was zo leuk om te zien hoe goed het allemaal onder elkaar ging.

Binnenkort hoop ik weer een poedel te mogen verwelkomen :D , ik heb er een topic voor gemaakt https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=253&t=2084253

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 12:25

Ik heb ook een tamelijk rustige grote poedel die niet veel blaft. Ze wil enkel wel wat waaks zijn op de achtertuin.
Ook in drukke situaties is ze erg kalm, bijvoorbeeld met koningsdag neem ik haar gewoon mee de stad in, ze vindt de aandacht prachtig, wel op tijd weer de rust in natuurlijk. Mijn poedel is wel eentje die echt aan gaat als je haar aan het werk zet. Dan is het net een Mechelaar, haha. Wat mij betreft een fijne mix van energie en kalmte.

Moonsparkle; superleuk!!! Ik ga je topic volgen!

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 14:05

Mijn poedel kon ook overal mee naar toe wat ook handig is met op visite gaan :D even snuffelen en dan ging hij liggen

KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 14:11

@Kaplaars ben je ook lid van de vereniging?

@moonsparkle poedelwandelingen zijn ook altijd erg leuk inderdaad.. ga ook even naar je topic kijken

Wij zijn nu op vakantie en Guusje is wel erg waaks bij het huisje, maar met wandelingen of ergens mee naar toe nemen zal je haar ook niet horen blaffen..
wij hebben van de week al 2 keer afgesproken om met een ander poedeltje te gaan wandelen, ook erg leuk

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 16:38

Hebben jullie naast je poedel (die niet blaft) ook nog andere honden (die wel of meer blaffen)? Wij hebben een hond die erg reactief is op andere honden en willen daarom nu nog geen poedel aanschaffen omdat we bang zijn dat de poedel dit gedrag over gaat nemen. Is die 'angst' vanuit ons gegrond of neemt een poedel dat niet zo snel over?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 16:57

idylle schreef:
Hebben jullie naast je poedel (die niet blaft) ook nog andere honden (die wel of meer blaffen)? Wij hebben een hond die erg reactief is op andere honden en willen daarom nu nog geen poedel aanschaffen omdat we bang zijn dat de poedel dit gedrag over gaat nemen. Is die 'angst' vanuit ons gegrond of neemt een poedel dat niet zo snel over?


Die van ons blaf wel mee maar niet zo intens als sommige andere honden het kunnen. Mee blaffen met de BC doet ze ook niet meer als ze zelf niets hoort want die blaft om niets en die energie kunnen we besparen :+

Over het algemeen laat een poedel weten dat er wat is en zijn ze dan vrij snel stil, maar je hebt uitschieters natuurlijk.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 17:13

Ik denk dat dat toch heel moeilijk van te voren te zeggen is

_Mars

Berichten: 480
Geregistreerd: 17-12-16

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 17:36

Die van ons wel echt een keffer als de deurbel gaat. Dan is die niet rustig te krijgen. Als bezoek binnen is dan is het vooral enthousiasme en naar 2 minuten klaar dan hoor je hem niet meer. Tijdens wandeling ook niet. Dus vooral deurbel is de trigger.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 17:37

Die van de fokker van die van mij kunnen er wel wat van :j , die stoken elkaar echt op.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 17:53

Dan kan ik beter wachten... bedankt voor de reacties.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 07:17

Heb een goldendoodle die blaft best wel, gelukkig gaat onze koningspoedel daar meer niet dan wel in mee. Al onze vorige poedels sloegen wel aan als de bel ging of als er mensen bij ons op het terrein kwamen, na het begroeten was het over.

KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-23 13:02

Het is alweer even geleden!
Hoe gaat het met alle poedels?!

Guusje en ik hebben over 2 weekjes een debutanten wedstrijd Agility

Ondertussen zijn we nog lekker bezig met een trainen op de club en privé lessen. En thuis oefenen we soms ook wat kleine stukjes.

Vandaag wat geoefend met de paaltjes
https://www.instagram.com/p/Cy29ayHiGq4/

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 14:27

Hier alles goed. Waar ik een paar jaar geleden dacht dat Dior nog maar kort mee zou gaan door haar artrose blijft ze het toch nog heel erg goed doen, is happy en weinig mank. begint wel echt duidelijk last van haar staar te krijgen, maar rent nog als een jonge pup rond. Alleen begint ze volgens mij wel wat problemen met haar gebit te krijgen, dus eerdaags maar eens hier kijken hoe en wat ze hier in Frankrijk daarvoor doen met een hond op haar leeftijd.

Wat super tof die agility! Succes alvast :D

KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-23 14:43

Fijn dat ze het toch nog zo goed doet!

_Mars

Berichten: 480
Geregistreerd: 17-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 23:02

Nou! Ik heb best een update. Onze Siebe had zijn staart gebroken. %) We hebben geen idee hoe die het gedaan heeft. Met ons erbij niks gebeurd of gevallen. Ook als we weg waren was die in de woonkamer met niks geks of omgevallen. Maargoed, na aandringen bij de Dierenarts (die dacht dat het om spieren ging ipv gebroken) toch een foto gemaakt, jawel hoor, 7e kootje dwars doormidden. 8)7

Nou moet ik er wel bijzeggen dat ons gillend speenvarken geen kick gaf toen ze aan zijn staart zaten. Dus was ook niet echt duidelijk uit de onderzoeken. Maar ik wist dat er iets mis was, onderbuik gevoel. Anyways, ze konden het niet spalken omdat ze nooit genoeg druk konden uitoefenen, dus amputatie... Wow, ff slikken. Niet gedacht dat dat de uitkomst zou zijn. Siebe onder narcose and deel van zijn staart eraf. We hebben erg veel last gehad met nazorg en dat de staart toch narcotisch werd. Dus na 3 weken toch maar nog een keer onder narcose, de rest van zijn staart eraf met beter kans op genezing.

Gelukkig zijn we nu een heel stuk verder. Staart is mooi genezen en Siebe heeft gewoon een klein stompje als staart. Het begint nu te wennen, echt niet door hoeveel ik naar zijn staart keek om zijn mood te peilen. Hij is nu wel helemaal de oude dus dat is wel echt heel fijn. Doet me goed, maar was wel even spannend. Heb veel bij de DA gezeten de afgelopen maanden. :') Het is toch je kindje dus de beste zorg krijgt die natuurlijk!

Edit; ohja nog een leuk detail. De DA moest dus een notitie maken in zijn paspoort dat zijn staart amputatie medisch was, omdat ik anders een boete zou kunnen krijgen omdat staart couperen niet meer mag. :+

Siebe zijne nieuwe look:
Afbeelding
Afbeelding

En even de foto's van de RX in een spoiler
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 16:09

Och jeetje, wat een verhaal van Sieb. Ik snap dat het wennen is, maar fijn dat het nu goed gaat met hem. Het maakte me wel extra nieuwsgierig naar de röntgenfoto's van Emma, of daar een oude breuk op te zien zou zijn. Maar het puntje van haar staart staat er niet op. Ze heeft namelijk nadat ik op haar staart gestaan had een 2e knik in haar staart. Ook bij haar geen enkele aanduiding qua pijn, anders dan tijdens het daadwerkelijke erop staan, dus ik was uitgegaan van spieren. Dat is ondertussen al meer dan een jaar terug en het is nooit weggetrokken.

De andere knik was echter de reden dat ik naast HD-foto's en PL-onderzoek ook haar rug op de foto wilde. En toen ze bezig waren hebben ze direct ook haar ellebogen op de foto gezet, dat zat blijkbaar in het sporthondenpakket waar ik met een stamboomloos dier in terecht kwam.
Spoiler:
Totaal was ik 220 euro kwijt incl. consult.


Afbeelding
Haar rugfoto kon me niet blijer maken: 100% goed, geen enkele wervelafwijking. En ook deze dierenarts geeft aan dat de knik in haar staart dan, ondanks dat er geen garantie is dat het niet bij de geboorte aanwezig was, echt geen fokbeperkende eigenschap is. Uiteraard zal ze gecombineerd worden met een reu zonder knik.

Ook haar heupen zijn als HD-A beoordeeld, de ellebogen beide als goed, en de knieën als pl 0/0. Helaas doen ze hier geen ecvo meer, dus die kon niet mee, maar ze heeft geen aanwijzingen op oogafwijkingen.

Afbeelding

Dat betekent dat Emma (poedel x peruaan, 10kg en ±40cm) fokgeschikt verklaard is en ik nu heel serieus op zoek ga naar een geteste middenslag poedelreu om haar te dekken. Het betekent ook dat Emma geschikt is om verder te gaan in de behendigheid. Dat gaat allemaal nog niet zo rap, maar dat komt voornamelijk door mijn eigen vaardigheid. We hebben er nu zo'n 15 lessen gehad.