Poedels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:25

Geen doel hoor. Gewoon lekkere einden kunnen wandelen en liefst uiteindelijk naast de fiets. :P
Agility lijkt me ook heel leuk om te doen! Moet hij wel nog even uitgroeien.

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 18:18


KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 22:03

Levi is vandaag gepromoveerd naar de 3e graad!

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 17:31

Jewej wat goed karin!! Gefeliciteerd! *\%/*

Hier is gioia eindelijk weer happy en (zover ik weet) pijn vrij. Ze wil eindelijk weer lekker spelen.
Vanmorgen hebben we een wandeling van 10 km gemaakt en die heeft ze super mee gelopen (als ze niet meer goed loopt of het aangeeft, dan gaat ze de rugtas in).
De maltheser van mijn ouders weigerde na 7km om verder te lopen, dus die mocht in gioia's plaats meeliften in de rugtas (kyara is een beetje lui en loopt niet meer dan 6 a 7 km. ).

En vanmiddag is gioia weer eens gewassen en de snoet geschoren. Ze is al zeker 4 weken niet meer gewassen/geschoren. Ze was de vorige keer erg kort geschoren ivm vakantie
Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 18:42

Dankjewel! Fijn dat ze zich wat beter voelt!

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:46

Ik zag het op facebook van Levi, goed van jullie! Houdt dat in dat de parcours moeilijker worden of alleen dat je in een groep komt met snellere honden? :)

En wat fijn dat Gioia nu pijnvrij is. Ze loopt flinke stukken! Kan langer mee dan Popo haha. Maar goed dat is ook nog een jonkie eigenlijk. Mag ze alles weer of moet ze nog wel voorzichtig doen met springen en dat soort dingen?

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:53

Ze is voor nu pijnvrij, maar zodra ze teveel springt of weer verkeerd springt gaat het weer mis. Ze is sinds oktober al zeker 4x kreupel geweest op 1 van haar voorpoten.
Dus de nachten moet ze in een kamer/gang/bench waar ze nergens op kan springen.
Rechtuit lopen geeft gelukkig weinig problemen. Ze heeft voor deze mankheid nog 22 km meegelopen zonder problemen. Ze kan altijd aangeven in de tas te willeb en ze wordt goed in de gaten gehouden of ze zuiver blijft lopen.

Afbeeldinggioia in haar tas.

Met popo moet je zeker nog rustig aan doen. Die is nog veel ste jong.

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 18:27

Simoonzel schreef:
Ik zag het op facebook van Levi, goed van jullie! Houdt dat in dat de parcours moeilijker worden of alleen dat je in een groep komt met snellere honden? :)


De parcoursen worden inderdaad moeilijker en vaak moet je ook sneller zijn
Dus de tijden wat krapper..
Ben benieuwd, hoe we het daar gaan doen..
Verwachting ligt nu weer wat lager hihi dus kan me weer even focussen op de start enz...

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 22:15

Super leuk! Wij zitten nu even in "zomerstop" met de hondenschool, we gaan ergens in het najaar weer verder met lessen. We moeten ons nu vooral focussen op Popo's enige minder punt, extreem enthousiasme naar andere honden en ook mensen als hij al op standje hyper staat. Ik wil hem graag leren dat hij geen aandacht krijgt / geen honden mag begroeten als hij zo doet maar iedereen rent gewoon op hem af of komt eraan met zijn hond "omdat hij zo enthousiast is" en dan krijgt hij dus weer zijn zin :P

Hebben jullie daar ook ervaring mee met jullie poedels in hun jeugd, of nog steeds?

teddybearr

Berichten: 69
Geregistreerd: 04-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 22:55

Simoonzel schreef:
Super leuk! Wij zitten nu even in "zomerstop" met de hondenschool, we gaan ergens in het najaar weer verder met lessen. We moeten ons nu vooral focussen op Popo's enige minder punt, extreem enthousiasme naar andere honden en ook mensen als hij al op standje hyper staat. Ik wil hem graag leren dat hij geen aandacht krijgt / geen honden mag begroeten als hij zo doet maar iedereen rent gewoon op hem af of komt eraan met zijn hond "omdat hij zo enthousiast is" en dan krijgt hij dus weer zijn zin :P

Hebben jullie daar ook ervaring mee met jullie poedels in hun jeugd, of nog steeds?

Donder is ook afgeleid door ALLES. Hopelijk gaat dat er nog een beetje van af. Hij is nu bijna 2

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 07:53

Levi was vroeger alleen afgeleid door teven, gelukkig niet iedere hond hihi

Maandag hebben wij de laatste les en gaan dan in september weer verder.
Moet natuurlijk even trakteren, dus heb deze tompoucen laten maken bij de hema


Afbeelding

teddybearr

Berichten: 69
Geregistreerd: 04-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:45

KarinW86 schreef:
Levi was vroeger alleen afgeleid door teven, gelukkig niet iedere hond hihi

Maandag hebben wij de laatste les en gaan dan in september weer verder.
Moet natuurlijk even trakteren, dus heb deze tompoucen laten maken bij de hema


[ [url=m/Ys1P2e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh stoere foto ook!

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 21:23

Hoe gaat het met alle krullenbollen? Hihi

teddybearr

Berichten: 69
Geregistreerd: 04-05-18

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:29

Hier gaat het goed!
Wij zijn een tijdje op vakantie geweest en de honden gingen toen naar het pension. De eerste les behendigheid was Donder een stuk minder afgeleid, en gisteren viel het ook heel erg mee. Ik weet niet hoe het komt, ik ben er in ieder geval erg blij mee haha. En hij heeft zijn grootste angst overwonnen: de tunnel!

En hoe gaat het met jullie?

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:32

Hier gaat het prima. Vanmorgen weer een mooi voorbeeldje kieskeurige poedel gehad :')
Ik had de honden uitgelaten en ze daarna gedumpt bij mijn broertje. Ik wilde ze nog even eten geven, maar ik vond allen maar een bak met ander voer. Het was hondenvoer, maar geen idee wat.
Ik dat maar bij de restbrokken van de vorige dag gedaan. En gioia had alleen de nieuwe brokken (vreetzakje eet normaal alles heel snel leeg).
Gioia loopt er blij heen, snuft en loopt weer weg :+ ze drinkt wat gaat weer terug snuft en kijkt me aan _O-

Ik geef haar uit een andere bak nog wat oude brokken en ze vreet ze binnen 1 minuut op.
Mijn broertje appte in de middag dat het de puppybrokken van zijn hond waren. 2 jaar geleden vond gioia die ook al niet te vreten _O-

Wie gaat er volgende week zondag naar de poedel en doedeldag in nederweert?
Ik ga omdat ik een nieuwe tondeuze wil (zo'n mooie kleine op accu) en er is dan 10% korting. Ik wil hem eerst even in handen hebben voordat ik wat koop.
Afbeelding



Afbeelding
Buddy en gioia waren aan het kijken wie het speeltje kreeg. Lees: buddy was lief aan het spelen en gioia moest hem weer jatten :') :+

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 21:35

Leuk dat hij zo vooruit gaat!

Hihi kieskeurige Gioia, ze weten wat ze willen


Ja hier gaat ook alles goed hoor!
Levi mag over 2 weken weer naar de kapper en dan gaan we zijn staart een iets korter modelletje geven hihi benieuwd hoe het staat...

Toch ook maar besloten om na Levi weer een poedel te nemen.. maar misschien ga ik dan wel voor een dwergje...
Vriend wil geen verharende hond en ze zijn ook leuk in de sport...
Helaas wil hij er nog geen 2e bij ;( hihi

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:39

Haha hier jammer gemoeg ook geen plaats voor een 2e. Ik heb nu 3 honden (1 van mij, 1 van mijn ouders en 1 van mijn broertje) in huis en vaak 4. Dat is gewoon echt voldoende. Pas als mijn ouders geen hond meer willen pak ik een 2e.

Een dwergje is echt fijn. Al kreeg ik vanmiddag een vision (naja idee) dat ik een toytje ook wel heeeel schattig vind. Die hebben zo'n leuke kopjes haha.

Staart jorter vind ik ook gaaf. Bij mijn ex schoonouders deden we vaak de hele poedel kort (waren standaardpoedels). Zag er zo mooi uit. Echte jachthondjes.
Jammer genoeg krijg ik dat er hier niet doorheen.
Oren en staart moeten langer en anders laten ze haar niet uit :+

teddybearr

Berichten: 69
Geregistreerd: 04-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:41

KarinW86 schreef:
Leuk dat hij zo vooruit gaat!

Hihi kieskeurige Gioia, ze weten wat ze willen


Ja hier gaat ook alles goed hoor!
Levi mag over 2 weken weer naar de kapper en dan gaan we zijn staart een iets korter modelletje geven hihi benieuwd hoe het staat...

Toch ook maar besloten om na Levi weer een poedel te nemen.. maar misschien ga ik dan wel voor een dwergje...
Vriend wil geen verharende hond en ze zijn ook leuk in de sport...
Helaas wil hij er nog geen 2e bij ;( hihi


Stuur maar een foto als hij geknipt is. Ben ook wel benieuwd.

Levi is toch een middenslag? Waarom ga je voor een dwergpoedel, is middenslag te groot voor jou?
Donder is een koningspoedel, ik hou wel van groot :)

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 21:47

Ja staart wordt niet heel schokkend hoor.. net iets verder geschoren en dan die vlag wat kleiner.. klit zo snel, zeker nu hij meer zwemt als vroeger.. en we staan er nog wel eens op (oeps) waardoor hij beetje panisch op die staart is geworden.

Levi is Middenslag, vind het een prima maat hoor. Maar een net iets kleinere variant zou hier denk ik ook niet misstaan.. hoeft ook niet super klein hoor.
Ik ben niet zo van groot maar ook niet van toy zeg maar hihi dat is me echt te klein

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:58

Het blijft wrs gewoon een dwergje hoor, ik wil wel mijn 10 á 20 km met mijn hond kunnen lopen.
De maltheser van mijn iuder is bv echt te klein daarvoor. 7km en op een goede dag kan ze 10km. Gioia loopt de 20km met gemak uit.

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 22:11

Ja wij zijn ook wel van het wandelen, maar had al wel het idee dat dwergjes daar ook voor geschikt zijn...

Een bruine lijkt me erg leuk, zat al beetje te zoeken naar fokkers maar kon nog niet zoveel vinden

teddybearr

Berichten: 69
Geregistreerd: 04-05-18

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:15

Ik hoor hier eigenlijk alleen maar over poedels zie veel energie hebben, terwijl het ook heel anders kan. Wij hebben 2 poedels, en 1 daarvan, Boef, ligt het liefst de hele dag te tukken. Een wandeling vindt hij nog wel leuk, niet te lang, en hij is liever lui dan moe haha

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 22:20

Hihi lekkere luilak

teddybearr

Berichten: 69
Geregistreerd: 04-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:22

KarinW86 schreef:
Hihi lekkere luilak

Jaa klopt zeker, maar ik kan me ook voorstellen dat het vervelend is als je de bedoeling hebt om agility of een andere sport te gaan doen.

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 23:15

Hier nog steeds alles ok met Baron.. alle voorbereidingen zijn zo goed als klaar om te gaan kamperen in Zuid Frankrijk. Alleen kan ik nog geen afscheid nemen van zijn coupe :( Wat mij betreft mag hij ginder veel zwemmen maar dat is geen beste combinatie ... Ik heb me voorgenomen dat als het te erg klit, ik hem in de Miami/bikini clip zet. Maar eerst zo proberen :P
Afbeelding

Als onze verbouwingen klaar zijn komt er hier ook een tweede poedel bij, een grote middenslag of kleine standaard.. al moet je het daarmee treffen hoe ze uitgroeien .. En het duurt nog wel even voor we klaar zijn :D