Poedels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:06

Oorontsteking blijft een probleem met die Poedels, de ene erger dan de andere.. Beterschap voor Noa.

Gisteren Spip weer wat meer "Poedel" gemaakt, vandaag mocht ze mee de regen in. Vind ze echt totaal niet erg (dekentje is voor mij, scheelt wassen als ze in de poep rolt en natte hondenlucht :P )
Voor:
Afbeelding

En na :j
Afbeelding

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:17

Wat een verschil Azmay ! Geeft wat mij betreft toch wel een heel andere uitstraling :D


Misschien een discussiepuntje... Ben verder ook wel nieuwsgierig naar jullie ervaringen.

Elk ras heeft zijn eigen karaktertrekken, manier om met iets om te gaan, reageren, ... Merken jullie weleens dat jullie poedel door andere honden niet begrepen wordt omwille van zijn houding?

Zoja/Zonee, om wat voor slag poedel gaat het en in welke omstandigheden wordt hij wel of niet begrepen door andere honden/rassen?

Hoe gaat jullie poedel hiermee om?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:23

JlnG schreef:
Wat een verschil Azmay ! Geeft wat mij betreft toch wel een heel andere uitstraling :D


Misschien een discussiepuntje... Ben verder ook wel nieuwsgierig naar jullie ervaringen.

Elk ras heeft zijn eigen karaktertrekken, manier om met iets om te gaan, reageren, ... Merken jullie weleens dat jullie poedel door andere honden niet begrepen wordt omwille van zijn houding?

Zoja/Zonee, om wat voor slag poedel gaat het en in welke omstandigheden wordt hij wel of niet begrepen door andere honden/rassen?

Hoe gaat jullie poedel hiermee om?

Dankje.

Ik merk bij die van mij dat het altijd goed gaat. Die van mij past zich dan ook feiloos aan en is duidelijk. De enige manier waarop het mis gaat is als de andere (drukke)hond een enorme plaat voor zijn kop heeft en het lipje en de daarop volgende snauw negeert. Rustige honden daarentegen speelt Spip graag mee.

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:36

Ik stel de vraag omdat ik merk dat Baron soms op het eerste zicht/snuffel niet getolereerd wordt. Een snauw of grom omdat hij te druk is vind ik terecht, maar volgens mij, door zijn fiere houding, komt hij erg intimiderend over.

Ik vind het vooral vreemd dat er zo heftig gereageerd wordt op een pup van zijn leeftijd. En ik heb nogal wat honden om hem mee te introduceren, daar ik een trimsalon heb. Ik vraag het natuurlijk eerst aan de eigenaren :) Ook heb ik verschillende vrienden met honden waarmee ik in de toekomst mee ga wandelen, dus het zou leuk zijn als die met elkaar overweg kunnen.

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:30

Mijn honden moeten geen herders en Stafford soorten. Waarom geen idee maar daar worden hij pisnijdig van !

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:49

Black kan het best omgaan met zachtaardige en sociale honden, vaak jachthonden (labradors, spaniels, stabij's etc).
Daar kan ie ook geweldig leuk mee spelen en rennen.

Honden met een pittig karakter en uitstraling, daar heeft ie het niet op. (bouviers, herders etc)
Ook moeten juist die honden Black ook niet, dat is wel apart.
Dus daar loopt ie ook met een boog omheen, hij zoekt nooit zelf een confrontatie op.

KarinW86

Berichten: 5251
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 21:01

Eerst moesten de reuen altijd Levi hebben, ook al ging hij snel op zijn rug liggen.
De laatste tijd was hij zelf wat feller geworden en maakt hij sneller ruzie.
Vooral bij erg dominante honden.
Benieuwd hoe het nu gaat met de chip

Hij speelt weinig, maar als hij het doet meestal met krullerige honden hihi toeval of echt voorkeur hihi

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:40

Hier ook als er poedels zijn die ook beetje stoer zijn net als die van mij gaan ze meteen spelen. Althans Bentley niet dat is echt mama kind

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:16

Ik heb nog nooit een hond gehad dat zo goed kan lezen als Max.
Die past zich feilloos aan , aan het gedrag van hond en mens of kat.

En hij vind hele grote honden net zo leuk als kleine guppies, dat vinden mensen dan vaak weer apart omdat Max zelf zo klein is.

Laatst op de hondenclub 2 schuchtere kinderen en of ze Max mochten aaien.
Max gaat heel onderdanig en rustig naar de kinderen toe en laat zich aaien.

10 minuten later komen er 2 jonge bullen binnen met een hoop tamtam en Max doet gelijk vrolijk mee en raced er dwars tussen door.

Afgelopen week een jongen met een pitbulpuppy van 8 weken, kwamen kijken voor de puppycursus, en Max komt weer heel rustig en voorzichtig naar de kleine toe en geeft de kleine alle ruimte om hem te verkennen, heel relext.

Ik kan echt van hem genieten dan.

Ons vorige poedelteefje was veel moeilijker en een echt potentaatje.
Die kreeg nog wel eens ruzie , lag regelmatig met ons whippetteefje overhoop wat haar dan weer een gaatje in haar oor opleverde en is ook 1 x gebeten door onze mastin maar dat was daarna wel gelijk duidelijk.

KarinW86

Berichten: 5251
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 15:26

Vanmorgen meegewandeld met een wandeling via de DoggyDating app, was leuk

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:04

Wat leuk een poedel topic :D

Zelf heb ik een toy poedel Toby (gecastreerde reu) die al weer 8 jaar wordt deze zomer.
Afbeelding
Zo klein als ie is, denkt ie dat de wereld van hem is en zijn grootste taak is (volgens hem) mij beschermen.
Toen hij jong was, ging dat echt tot in het extreme, tegenwoordig is hij iets minder fanatiek maar bij visite heeft hij wel tijd nodig om te ontdooien en van de week hing hij nog bij iemand in de broekspijp :=
Je komt het huis wel in maar niet zomaar weer uit...

Met vreemde honden is hij op zich prima maar heel veel contact heeft hij niet met vreemde honden.
Uiteraard wel hondenvriendjes, hij was eerst de baas over de boxer van m'n vader (40kg en als de dood voor die poedel ter grootte van zijn ontbijt) en nu is hij dikke vriendjes met mijn andere hondje, een dwergschnauzer.

Toby is gek op furby's, telefoons, ipads en tegenwoordig leest hij ook kranten en boeken en uiteraard kijkt hij tv.
Echt hij spoort niet, heeft zijn eigen spelletjes op de telefoon en ipad en wijst dieren aan op foto's en in boeken.


Verder is het ook een moeilijke eter geweest als jonge hond. Tegenwoordig gaat het prima, ze eten hier eigenlijk altijd kvv van darf (biologisch).

Oh en het is een koukleum! Zon en boven de 25 graden is voor hem pas echt buiten weer. Pech dat ie heeft, hij wil altijd bij mij in de buurt zijn en ik ben een groot deel van de dag buiten bezig met de paarden aan huis. Kijkt hij mij weer zielig aan vanuit zijn zelf gebouwde nestje in het hooi... :roll:

KarinW86

Berichten: 5251
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 21:25

Wat een leukerd

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:26

Vandaag lag er hier sneeuw :D
Het is nu alweer aan het dooien helaas en is alles papperig.
Maar Black vond het heerlijk, die sneeuw :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:38

Wat een geweldig beest!

KarinW86

Berichten: 5251
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 22:04

Had ook een hoop sneeuw onderweg naar wedstrijd, wel natte sneeuw

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:16

Geen sneeuw gezien wel regen Bleh

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:50

@Barbet hahah wat ziet die eruit zeg ! Kreeg je die sneeuwklonters er goed uit?

Ik heb afgelopen zaterdag foto's laten maken van Baron door @Pluttersput (bokt)/BloemFotografie. Wat gaat de tijd ongelofelijk snel... De kwaliteit is wel niet goed, maar anders werden ze véél te groot... Geloof mij maar, de foto's zijn prachtig :D :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:25

Och die eerste foto van Baron is leuk <3

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 21:48

Wat een leuke foto's <3

Ooh ik ben zo blij :)
Normaal heb ik het niet zo op beeldjes etc. Maar nu hebben mijn ouders eht een leuk beeldje voor mij (naja en mijn moeder heeft er ook een ) gekocht :)

Afbeelding

Volgens mij is dit het eerste dat ze vandaag in disney hebben gedaan :')

Met gioia gaat het lekker. Gewoon een paar lekker rustige weken. Wel nog steeds zonder agility, maar dat is omdat we niet in de hal kunnen trainen. Nog 2x in maart en dan gaan we weer naar buiten toe *\o/*

KarinW86

Berichten: 5251
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 22:05

Leuk beeldje!

KarinW86

Berichten: 5251
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 22:16

Het is stil hier...

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:57


KarinW86

Berichten: 5251
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 08:35

Leuk! Ze worden alweer groot

KarinW86

Berichten: 5251
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 09:51

Levi zijn nieuwe jas van Ruffwear.
Mijn oma heeft tijd terug voor hem een fleecedekentje gemaakt, maar voor de nattere dagen was dat niet handig.
Nu zal hij hem waarschijnlijk niet veel meer aan hebben, maar over 2 weken weer eerste buiten wedstrijd en dan is hij ook weer getrimd. Dus dacht toch nog maar even aanschaffen hihi

Afbeelding

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:06

Ooh wat past dat jasje kwa kleur goed bij hem ;)

Ik heb voor de trainingen een jasje bij aliexpress gehaald :p
Afbeelding

Dat is het fijne aan haar maat haha. Gewoon leuke jasjes voor weinig geld over laten komen.

Zo nu eerst gioia doot de modder laten rennen om haar daarna weer te wassen en te trimmen haha