Poedels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 19:24

Welkom aan alle nieuwkomers! Kon geen ander topic vinden eigenlijk

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 21:33

Vanavond weer agility training gehad, gelukkig viel het erg mee met de wind en de regen.
We waren maar samen, dus dat was hard lopen.
Bij het begin van de training liep mijn hond al weg hahaha loopse teef op het stukje veld naast ons.
Oké uitdaging! Nou heb super getraind echt alles ging lekker. Trots op mijn hondje!!
Vooral dankzij de trainer die bijna de hele training tussen mijn hond en het andere groepje is gesprongen, maar dat werkte wel!
Kon de laatste stukjes hem gewoon bij me houden na het rondje hahaha.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:36

Ik heb geen poedel. Maar ik denk wel dat die er ooit weer een komt. Ik ben opgegroeid met een poedel. Het zijn energieke en intelligente en speelse honden. Echt iets voor mij.

Mijn man houdt niet van poedels maar als ik weer een zwarte poedel kan bemachtigen, zoals destijds mijn eerste hond Beatle, dan zal ik mijn kans pakken!

Ik zie trouwens tegenwoordig lang niet meer zoveel poedels als vroeger! Het verbaast me dat in dit topic toch nog zoveel mensen aanmelden met een poedel.

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:37

Fijn dat je lekker getraind hebt.

Hier mogen geen loopse honden op de club komen, die moeten thuis blijven, is anders geen doen.

Ik heb mijn reutje ook met 1.5 gecastreerd om zulke ellende tegen te gaan.
Ik heb donderdags dogdance les.

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 21:39

Ja poedels zijn zeker schaars geworden in de loop van de jaren, door het stoffige imago.

Ook leuk spatter dogdance dat doen ze ook bij ons op de hondenschool

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:53

hier mogen loopse teven gewoon naar de lessen toe. Gioia is nu ook loops (eindelijk) en zondag ben ik ook gewoon gaan trainen. Geen reu die haar leuker vond dan het spelletje ;)
Komende 2 weken blijf ik wel thuis.

4 april wordt ze gecastreerd en dan is alles gelukkig over.

Afbeelding

Gioia was heel zielig vannacht. Ze had helemaal geen stoelen/bank/kussens om op te liggen en moest dus echt in de wasmand liggen :+ (waar ik extra de deken in had gelegd zodat ze niet op de deken ging liggen :') )

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6045
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:02

Wat leuk.! Ik meld mij hier ook.! :D

Ik zal mij ook eventjes voor stellen.
Ik ben Marlies. Ik ben 25 jaar oud en ik studeer HBO International Business Economics.
In het gezin hebben we 5 poedels. Waarvan 1 van mij is en dus ook gezellig bij mij woont.

Mijn Poedel heet Dior. Dior is een 4 jaar oude gesteriliseerde teef van 42 CM in de kleur lichte Abricot. Dior heeft een duitse moeder en een nederlandse vader maar helaas/gelukkig geen stamboom.

Mijn planning en droom was om met Dior behendigheid te gaan doen. Helaas hebben we dit nooit kunnen doen doordat ze vanaf geboorte al flinke patella luxatie heeft. 1 poot een stuk erger dan de andere poot. De slechte poot was dus ook wensen dat de tijd wat sneller ging zodat ze 1 jaar oud was zodat ze geopereerd kon worden aan die poot. Ze had met die poot de zwaarste gradatie dus de knieschijf was bijna constant eraf. Trimmen, borstelen, spelen enz was dus het 1e jaar best een drama. Gelukkig was de operatie een groot succes en is die poot heel goed hersteld. Helaas heeft ze met de andere poot ook Patella luxatie maar gelukkig niet zo erg dus hoeft ze er nog niet aan geopereerd te worden, maar behendigheid is uit den boze helaas. Want ze had het echt geweldig gevonden.

Dior is een ontzettend trouwe, lieve maar soms flink dominante hond met een 5 voudig ADHD complex :')

In de zomer trim ik haar meestal in een ''functionele coupe" omdat ze dan veel mee gaat naar stal en zwemmen enz en dan is het wel makkelijk als alles behalve de kruin, oren en staart op 1 lengte zijn.
Afbeelding

Verder loopt ze er zo bij:
Afbeelding

Hier alle poedels bij elkaar in 2011 (toen waren dior, haar zusje (de zwarte) en de jongste van pap en mam alle 3 nog pup)
Afbeelding

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:08

Wat een leuke foto's <3

Max als puppekind
Afbeelding

en Max nu
Afbeelding

Hij is wat moeilijk leuk op de foto te krijgen helaas.

Max is een kruizing poedeltje x chihuahua maar dan wel een grotere.
Max is zo groot als een dwergpoedeltje maar een stuk lichter van bouw en gewicht en heeft een ander koppie.
Verder heel zacht van karakter <3 zonder scheiterig te zijn.

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 22:32

Leuke hondjes allemaal!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:37

KarinW86 schreef:
Ja poedels zijn zeker schaars geworden in de loop van de jaren, door het stoffige imago.

Ook leuk spatter dogdance dat doen ze ook bij ons op de hondenschool

Hun imago doet hen totaal geen recht. Poedels zijn ongecompliceerd, en absoluut geen omahondjes. Daar zijn ze veel te energiek voor.

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:42

Leuk al die poedels :) even een stipje.. wij hebben twee koningspoedels (helaas één van de twee overleden...) en een labradoodle. We hadden ook nog een golden retriever teefje (ook helaas overleden), dus ben het er zeker niet mee eens dat het enige leuke deel van een golden/labradoodle de poedel is ;) Maar koningspoedels zijn wel gewoon enorm toffe honden :D

moonsparkle
Berichten: 21773
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:44

Ik heb een poedel *\o/* ben echt gek op hem en daardoor ook op poedels. Ik heb een middenslagpoedel van 6 jaar. Hij is echt super slim en kent dan ook heel veel trucjes. Daarnaast houd hij van iedereen,als een kind hem aait kan het kind een kus terug verwachten.

Afbeelding


Afbeelding

Niet getrimd op de foto's, maar he ik moest kiezen :D
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 26-01-16 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 22:44

Desiree schreef:
KarinW86 schreef:
Ja poedels zijn zeker schaars geworden in de loop van de jaren, door het stoffige imago.

Ook leuk spatter dogdance dat doen ze ook bij ons op de hondenschool

Hun imago doet hen totaal geen recht. Poedels zijn ongecompliceerd, en absoluut geen omahondjes. Daar zijn ze veel te energiek voor.


Ja precies het zijn juist hele leuke hondjes ook voor de sport enz

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:44

Haha wat een leuke foto die eerste :)

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 00:07

Wauw er melden zich inderdaad nogal wat poedeleigenaren!

In het straatbeeld zie je ze niet meer zo heel vaak, al denk ik ook dat er terug stilaan een opkomst is, al is dat waarschijnlijk grotendeels te danken aan de doodles..

Hun imago doet hun zeker geen eer aan, zo was mijn vriend niet bepaald voorstander toen ik me op de wachtlijst heb laten zetten.. En raad eens wie nu tot over zijn oren verliefd is op Baron?? <3

@Karin, ja dan doe je er goed aan!Ik hoop voor jullie dat er snel geweldig resultaat uit voortvloeit. Ga je dan voor definitieve castratie of niet? Ik hoop dat Baron een beheerste reu wordt, want niets zo vervelend als een hond die in de knoop ligt met zichzelf door hormonen. Zowel voor hond als baas...

Aan al de rest ook nog welkom! Er komen leuke honden voorbij ;)

En als laatstse: bij deze FBgroep kan je je aanmelden. Staan regelmatig georganiseerde poedelwandelingen op en je kan er zelf natuurlijk ook eentje organiseren!
https://m.facebook.com/groups/370529729803794

moonsparkle
Berichten: 21773
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 00:12

Leuk ik heb me aangemeld. Ben weleens via een forum mee geweest. Helaas houd die van mij niet van spelen met andere maar dan rent hij in zijn eentje rond een geniet ik van alle poedels bij elkaar.

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 07:20

Hier is alles wel gecastreerd, Seppe omdat die uit het asiel kwam en daar werd gecastreerd (en hij had een "foutje", witte vlek op z'n borst). Lewis omdat hij als 3 jarige te macho werd :P Nera omdat we geen baby doodles wilden en Lewis toen nog een volle reu was.

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 08:44

@JlnG ja als het werkt ga ik voor definitieve castratie ja.

Levi was ook een voorbeeldige reu tot hij 4 was hihi

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:42

Seppe, onze eerste koningspoedel, was enorm zacht en lief. En statig. De macho uithangen was beneden zijn waardigheid ;)

Voor ons dus een verrassing toen Lewis als 2 jarige nogal last begon te krijgen van zijn hormonen :P en af en toe zelfs ruzie zocht met andere reuen (maar dan wel heel hard weg rende als hij weerwoord kreeg :') ). Castreren heeft hem veel gemoedelijker gemaakt!

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:53

Wij hebben er ook 2!
Siep de zwarte wordt dit jaar 7, Morgan de harlekijn is net 4 geworden.
Morgan is erg groot, schoft van 69 cm. Siep is en 10 cm kleiner.
Vind ze geweldig wat karakter betreft. Vrolijk, willen graag wat voor je doen. Energiek, waaks en toch ook heerlijk aanhankelijk.Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 11:23

Leuke honden!

mika11

Berichten: 11122
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:37

Mooi die poedels hier boven :)

Hebben jullie poedels eigenlijk een jachtinstinct?

Black loopt bijvoorbeeld in het bos los, hij gaat niet zomaar z'n neus achterna.
Hij gaat helemaal niet zoeken naar wild of zo, maar als er een konijntje voor z'n voeten wegschiet gaat hij er echt wel achteraan, maar hij komt ook zo weer terug gelukkig. :)
En als we bij het water zijn, daar leven heel veel konijnen in het gebied er omheen.
Dan rent ie als een razende rond, zoekend in de konijnenholen. :+

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:45

Barbet schreef:
Mooi die poedels hier boven :)

Hebben jullie poedels eigenlijk een jachtinstinct?

Black loopt bijvoorbeeld in het bos los, hij gaat niet zomaar z'n neus achterna.
Hij gaat helemaal niet zoeken naar wild of zo, maar als er een konijntje voor z'n voeten wegschiet gaat hij er echt wel achteraan, maar hij komt ook zo weer terug gelukkig. :)
En als we bij het water zijn, daar leven heel veel konijnen in het gebied er omheen.
Dan rent ie als een razende rond, zoekend in de konijnenholen. :+

Heel herkenbaar, maar het mag eigenlijk geen moeite kosten hier zo hoor :+
Rent een konijn weg en Spip na 3 meter rennen in een rustig galopje erachteraan :')

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:35

Nee ze hebben bij ons niet een extreem jachtinstinct. We lopen dagelijks in het bos, kom met grote regelmaat wat tegen, konijnen-eekhoorntjes-herten-zwijnen. Een enkele keer gaan ze er op hun manier achteraan, als ik fluit komen ze direct weer terug want de beloning die ze krijgen vinden ze mega lekker.

Hoor van een van de baasjes van de hondenvriendjes dat ze wel met regelmaat een hele tijd (lees 1½ uur) weg zijn achter het wild aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:41

Die van ons wijkt met wandelen in een bos o.i.d. niet van onze zijde. Ook speelt ze niet met speelgoed, en andere honden vind ze in het algemeen eng. Tenzij het kleine honden zijn, maar ook die vind ze niet allemaal even leuk haha :+ Maar in het bos kunnen we met ballen en takken gooien wat we willen, ze gaat er echt niet achteraan.. Jachtinstinct dus ook niet, hooguit als ze een poes ziet dat ze er mee wilt spelen maar ze heeft ook goed door als een poes dat niet wilt. (Ze is bij ons opgegroeid met 2 poezen (alle 3 even oud) en ook bij mn ouders is een poes die de aandacht van de honden wel kan waarderen.)