Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 47 [ 1161 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 47  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Poedels

 
Profiel   

Heb mijn poedelwoefke ook onder handen genomen.
Hij vind dat helemaal niet leuk en gaat dan snel zielig doen, zelfs na dat ik klaar ben.

Neusje kort, staart 1/3e kort en voetjes kort. Daarnaast de kuif ook ingekort.
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-16 15:32 



 
Profiel   

Levi gaat elke 3 maanden naar de trimmer en tussendoor knip ol vaak zijn neus nog bij, groeit snel weer voor zijn ogen.

Lekker een wandeling van 70 min gedaan met Levi
Morgen gaan we weer oefenen voor het UV examen (fietsen), we moeten dan 20 km fietsen. Morgen oefenen we voor het eerst met een groepje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-16 15:39 



 
Profiel   

Ik trim gioia zelf. Het gaat niet altijd goed (bedoel dan dat het bv niet mooi recht is ofzo)
Maar ik heb door de weeks geen tijd om haar ook nog eens naar een trimmer te brengen. En ik vind het ook erg leuk om te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-16 17:31 



 
Profiel   

Ik trim Dior ook altijd zelf. Mijn moeder doet soms het kruintje nog een beetje bij werken. Dat lukt mij niet altijd even goed. Verder vind ik het ook altijd leuk om te doen. :D
Ze is in haar leven iets van 2 of 3 keer naar de trimster geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-16 18:08 



 
Profiel   

Zijn jullie poedels ook lastige eters? Wat krijgen ze te eten?

Levi gaat nu al weer een hele tijd goed, maar heb al aardig wat gewisseld met eten.
Nu krijgt hij 's morgens een FarmFood worstje en 's avonds Carnibest.
Het is geen kluiver ook verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-16 22:35 



 
Profiel   

Ja. Het is heel lang goed gegaan maar in november hebben ze een tijdje één soort brokken gehad en sindsdien is het mis. Brok, kvv, het wordt niet consequent gegeten en er wordt wel mee gespeeld en geviesikt. Ik was het op een keer zat en nu hebben ze onbeperkt brok staan en heel voorzichtig gaan ze weer wat meer eten. Gelukkig maar, want ze werden wel erg mager.

Qua brok voer ik gemengd. Op het moment zit er Royal Canin Shih Tzu junior, RC Boxer adult, Carnilove, Bosch, Cavom junior, Granatapets en nog iets in de ton.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-16 22:42 



 
Profiel   

Die van ons zijn allemaal net labradors, als het eetbaar lijkt word het gegeten.
Ze krijgen al een paar jaar vers vlees van Lotgering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-16 22:56 



 
Profiel   

Geen lastige eter, maar wel moeten zoeken naar iets waar hij goede ontlasting van had.
Begonnen met Prins, daarna Dog Lovers Gold graanvrij, ook KVV gevoerd.
Maar bij alles bleef hij wat breiïge ontlasting houden.
Nu sinds zo'n 7 maanden krijgt hij Acana Grasslands en gaat het prima, hij vindt het heerlijk en heeft 1 a 2 x per dag goede ontlasting. :D

Maar het is geen veelvraat, als hij genoeg heeft gehad laat hij rustig wat brokken in z'n bak liggen.
Hij kluift alleen bullepezen, andere botten laat hij liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-16 22:58 



 
Profiel   

Racky is enorm lastig wat eten betreft. Of koppig.
Brokken? Heb diverse soorten geprobeerd, zelfs puppy brok voor kleinere brokjes te hebben... Niks. Bij mijn kennissen eet hij wel brokken van hun hond dus daarvan mee naar huis genomen maar thuis wil hij ze niet eten. ??

Hij krijgt van die potjes Caesar en hier is hij soms zelfs lastig mee. Ik kan dan zoo gefrustreerd raken als hij weer een hele dag niet gegeten heeft maar wel aan tafel komt bedelen. En als ik bv vleesjus of saus onder het eten doe is het soms ook niet goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-16 23:03 



 
Profiel   

Lotgering heb heb ik toen ook gehad, maar gelijk weer verkocht.
Levi vond het helemaal niks en ik vond het er nou ook niet echt kwalitatief uitzien.
Probeer dingen altijd wel tijdje uit hoor, maar hij krijgt snel buikpijn als hij niet eet.

Ik ben als pup begonnen met KVV van Haaksbarf, toen hij ouder werd wilde hij bepaalde smaakjes niet meer.
Toen hebben we een tijd Barf gegeven, werd voor me samen gesteld en op maat gemaakt. Maar dat bedrijf stopte en ook daarvan at hij dingen niet meer.
Toen heeft hij tijdje hoogwaardige blikvoer gekregen, maar daar deed hij het niet zo goed op.
Toen brokken van taste of the wild, dat ging heel lang goed.
Nu dus wat ik nu voer

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-16 23:09 



 
Profiel   

Ik heb zelfs Renske geprobeerd (kreeg wat brokjes van een winkel om te testen) maar die bekeek racky ook niet. Waren tevens ook nog eens grote brokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-16 23:21 



 
Profiel   

Renske natvoer wordt door een hoop honden goed gegeten. Maar met de hoeveelheden die Noa moet eten om op gewicht te blijven is dat voor mij bijna niet meer te betalen (samen met haar zusje eten ze 2 bakjes per dag. 1.3-1.5 bakje voor Noa, de rest voor Ninthe).

Daar hoef je gelukkig een stuk minder van te voeren dan van Ceasar normaal gesproken (1 pakje per 15kg hond, alleen Noa eet sowieso het dubbele voor haar gewicht om op gewicht te blijven).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-16 23:48 



 
Profiel   

Hier elke maand wat anders. Momenteel caro cros biofood en dog LOvers gold

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-16 00:47 



 
Profiel   

Baron krijgt Degomeat (kvv). Eten dat die doet.... hopelijk blijft hij zo, niet te kieskeurig.


@Mizora, ze ziet er leuk getrimd uit! Praktisch kort, maar wel nog een leuk modelletje. Ik vind het mooi hoe de staart geknipt is.

@Art_Ificious dat ziet er netjes uit. Misschien een tip voor in de toekomst: de voetjes niet te hoog op scheren, zo lijkt het alsof zijn sokjes te hoog zijn opgetrokken ;) in zijaanzicht durft het zo ook wel te lijken dat de hond platvoeten heeft, al is het niet zo.

@Barbet die snuitjes worden inderdaaad geschoren. Bij Baron doe ik het nu wekelijks op 2,5 mm :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-16 01:05 



 
Profiel   

ohh dus het moeilijke eten is dus een poedel kwaaltje. :P

Het oudste hondje van mijn ouders eet de poedelbrokken van Royal Canin al haar hele leven en daar doet ze het super op. We wilde vorig jaar omdat ze toch wel echt wat ouder werd over op een senioren brok. Maar toen at ze dus eigenlijk amper nog en heel selectief en ene keer wel wat en de andere keer niks enz. nu weer terug op de poedelbrokken en nu gaat het eten weer super en ze ziet er ook super uit.
De andere van mijn ouders is echt een prinsesje. heel erg stress gevoelig. En alles wat ze ervaart als stress levert hongerstaking op. Zij krijgt voer van de dierenarts dat hyperallogeen is omdat ze nergens anders meer tegen leek te kunnen.

Dior daar in tegen is net een vuilnisbak en eet echt alles. Toe ik haar als pupy kreeg was ze wel super moeilijk. de foksters deden haar met de hand voeren omdat ze anders niet at en vaak zelfs dat ze vlees warm gingen maken voor ze het at. En verder kregen ze de puppy poedel brokjes. Toen ze bij mij kwam heb ik dat 2 of 3 dagen gedaan en toen compleet gestopt met uit de hand voeren. at ze niet dan gewoon weg gehaalt. Volgende voerbeurt nieuwe kans. Nog niet. Zelfde verhaal. dit een paar keer vol gehouden en nu eet ze altijd. Ik heb dat alleen nog een keertje moeten herhalen toen ze van de poedelbrokken af ging. (van puppybrok naar volwassen brok was geen probleem) ik had haar van de poedelbrok af gehaald omdat de brokjes te klein voor haar waren en ze ze dus gewoon op likte zonder te kauwen. En ze bleef tegen het mager aan zitten terwijl ze als een bouwvakker at. Er zat dus duidelijk te weinig in die brok voor dior. De brok die ze toen kreeg at ze dus in 1e instantie ook heel slecht. Maar na een paar dagen vol houden, at ze ze ook gewoon zonder problemen en met smaak. Alleen als ze ziek/niet lekker is of als ik echt heel erg slecht in mijn vel zit eet ze niet. Maar verder eet ze echt altijd en overal.
Zij krijgt op het moment de wight control van Smolke. Hier doet ze het goed op gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-16 17:26 



 
Profiel   

Je ziet ook eigenlijk nooit dikke poedels, tenminste die heb ik nooit gezien.
Alle poedels die ik heb gezien, zijn slanke honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-16 17:38 



 
Profiel   

Barbet schreef
Je ziet ook eigenlijk nooit dikke poedels, tenminste die heb ik nooit gezien.
Alle poedels die ik heb gezien, zijn slanke honden.


Die van mij word makkelijk dik, maar die is relatief lui en eet echt alles.
De andere honden van mijn ouders hebben meer energie en blijven makkelijker dun. Maar wij houden onze honden wel redelijk schraal voor Nederlandse begrippen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-16 17:40 



 
Profiel   

Gioia krijgt dog lovers gold als voer. Zolang ze bij mijn ouders eet gaat het gped (anders zouden die andere 2 honden eens haar voer op kunnen eten). Maar thuis eet ze slechter. Op dit moment maar een paar hapjes.
Maar goed. ze gaat vaak genoeg naar mijn ouders en eet dan daar maar. Heeft ze geen honger dan eet ze maar niet. 1 van de honden van mijn ouders een veel slechter en eet vaak maximaal 1x per dag.
als Gioia er niet is dan eet ze nog slechter XD (Gioia staat naast haar te wachten of er niets overblijft)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-16 18:20 



 
Profiel   

die van mijn kennis is een dwergpoedel en is op het randje van te dik, mag zeker niet bijkomen; dwergjes zie ik wel vaker dikker. Maar middenslagjes en grote poedels idd niet zo vaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-16 20:01 



 
Profiel   

Levi is inderdaad ook niet dik te voeren

Vanmorgen voor het eerst geoefend voor het UV examen met een groepje.
Levi was de enige medium hond, hij kon het niet hebben dat de rest zo hard ging en bleef maar trekken.
Gelukkig wilde iemand zachtjes voor mij komen fietsen en dat ging gelijk stukken beter .
Qua tempo gaan we het nu ook wel halen.
Was op de fiets naar de KC gegaan 5 km, daar een uurtje gewacht tot we met de groep gingen, rondje gefietst (tussendoor korte pauze), op de KC weer uitgerust en toen weer terug naar huis.
Toen mijn km teller op 18 km stond ben ik de rest terug naar huis gaan lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-16 21:24 



 
Profiel   

Jullie zijn echt wel een heel sportief team Karin :D waar vind je zelf de energie haha!

Baron mocht vandaag spelen gaan met de cattle dog en cattle dog mix van een vriendin.. alle energie eruit :P

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-16 21:45 



 
Profiel   

Hihi ja we doen ook wel eens helemaal niks hoor ;)

Hihi ziet er moe uit, ook leuke honden die andere 2

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-16 06:22 



 
Profiel   

Ik heb gister in een heerlijke modderbos gelopen. Na 3 uur maar weer naar huis gegaan. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-16 08:50 



 
Profiel   

Heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-16 10:18 



 
Profiel   

Heerlijk om in het bos te wandelen.

Vandaag met Noa toch maar weer naar de dierenarts geweest. Ze krabt zo af en toe aan haar rechteroor en soms geeft ze daar een gil bij. Ik had gehoopt dat het vanzelf over zou gaan maar de afgelopen week werd het erger in plaats van minder dus toch maar weer die kant op. Ze heeft een kleine zeer diepe oorontsteking, dus toch 7 dagen Sudolan. De rest nog even nagekeken en verder is ze zo gezond als een vis.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-16 15:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 47 [ 1161 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 47  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen