Poedels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 13:46

Hier ook geen jacht instict loopt zonder te kijken konijnen, eenden enz voorbij hihi

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:53

Eerder geen jachtinstinct, maar Ninthe heeft het op het moment wel ontdekt dus die is het nu weer aan het afleren. Noa jaagt alleen achter vliegende vogels aan (en niet-levend materiaal).

De cursus is gisteren helaas vanwege het weer niet doorgegaan en donderdag heb ik tentamen dus de eerste les wordt dinsdag (beide honden trainen op een andere dag). Maar als het lukt (als ik vroeg genoeg klaar ben met mijn tentamen), ga ik donderdag wel alvast een keer kijken.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:41

Die van mij heeft wel wat jacht instinct. Niet op de manier dat ze haar neus achter gaat want heb nog nooit een hond mee gemaakt die zo slecht kan speuren. Maar ze vind het heel leuk om ergens achteraan te gaan. Al luistert ze 90% van de tijd wel goed als ik zeg dat ze terug moet komen dus ze kan in het bos enz wel gewoon los lopen. :)

Dior is wel echt een hond die je mentaal moe moet maken. Lichamelijk is ze niet moe te krijgen. Maar je moet haar d.m.v. gehoorzaamheid dingetjes en truucjes enz wel moe maken. ze moet wat te ''werken'' hebben. Anders word ze echt lastig.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:49

Nog even een foto die een ander extreem van mijn Spip laat zien, normaal staat ze in de puppyknip. Vind ik ook veel mooier maar ze werd gebruikt voor trimcursus :+
Afbeelding
Beetje overbelicht maar heb geen zin om hem te bewerken nu.

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:43

Hele andere Spip zo ;)

Wbt jachtinstinct kan ik nog niet meepraten ! Gelukkig hebben we wel katten, Baron denkt hiermee te kunnen spelen :+ We verbieden hem wel er achteraan te lopen als ze weg lopen, als de katten rust willen gaan ze naar een aparte kamer waar Baron niet mag komen. Maar voor de katten (eentje van 17/18 jaar) is het wel zo leuk als ze niet opgejaagd worden, al is het maar in spel. Voorlopig al schaapjes gaan kijken, we hebben zelf paarden. Ik zou hem ook graag meenemen naar een kinderboerderij, maar helaas zijn honden nergens toegelaten (begrijpelijk).

Allemaal op cursus (geweest)?

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:48

Azmay: mooi zo! Onze poedels worden ook vaak voor trimcursus gebruikt. Ik vind ze zo veel mooier dan kort :o jammer dat het zo'n berg werk is.

Hier cursus en met Seppe zelfs eens een wedstrijdje gehoorzaamheid. Seppe luisterde erg goed en Lewis is Oost-Indisch doof... wel beiden erg slim dus ze snappen alle commando's heul snel maar of ze ze ook willen opvolgen hangt af van de bui, de beloning, ... :')

Jachtinstinct is hier zeker aanwezig! Vooral achter iets aanrennen. Seppe liep graag eens achter een ree of konijn aan (niet dat het mocht hoor, wij gingen er dan ook in rap tempo achteraan...). Lewis hetzelfde, die wilt onze paarden ook weleens omcirkelen. Maar ze zouden geen vlieg kwaad doen! We hebben ook katten, kippen, vroeger konijn dat in huis los liep... beestjes worden geen haar gekrenkt! Ze spelen ook erg lief met onze katten.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:51

Hier gaat het heel goed met de pony's. Noa staat er rustig tussen te "grazen" en soms komt ze even zeggen hoe lief ze de shetten vindt.

Afbeelding

Dan krijgen ze lebbers en een onderdanige kwispel.

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:56

Liefde tussen Lewis (in schaap tenue) en één van onze katten :)

Afbeelding

Baby Lewis <3

Afbeelding

Onze twee overgebleven lieverds... Nera (zwart, labradoodle) en Lewis (abrikoos, koningspoedel) Nera was daar maar 8 maanden oud, ondertussen is het een tank, twee keer zo breed als Lewis :')

Afbeelding

Poedels zijn zeker wel hip en stoer 8-)

Afbeelding

Onze knappe en lieve Seppe... helaas overleden op 12 jarige leeftijd tgv kanker..

Afbeelding

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:56

haha wat een leuke foto's! Ik heb geen poedel maar ik vind ze wel heel leuk

Vooral als ze lekker kort zijn geknipt, niet perse in traditioneel poedel model. Vind de middenmaat en grote poedels het tofst. Altijd zo lekker vrolijk en druk, mooie lange pootjes

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:24

Leuk foto's komen er weer voorbij.

Zojuist even een schrikmoment gehad. Ik fiets met Noa sinds een aantal dagen en dat gaat eigenlijk heel goed, ze is in huis stabieler geworden (hoewel dat altijd wel behoorlijk ging) maar ook buiten is ze aan de lijn een stuk minder explosief. Vlak voordat we vandaag terug waren schrok ze echter van wat eenden die opvlogen uit de sloot en sprong zo mijn spaken in, waardoor we onderuit gingen en ze uit haar tuigje schoot. Ze schoot angstig weg en wilde niet meer bij mij in de buurt komen. Na mijn fiets rechtop gezet te hebben, heb ik het tuigje naast de fiets gelegd en de andere lijn uit mijn broekzak gehaald, want het tuigje vindt ze ook spannend en toen ben ik de andere kant op gaan rennen (ietwat kreupel) terwijl ik haar naam riep. Daarop kwam ze gelukkig wel iets dus toen heb ik me omgedraaid en ben ik achteruit gaan lopen terwijl ik me wat kleiner maakte. Na enige tijd durfde ze toen echt in de buurt genoeg te komen om haar halsband te kunnen pakken, maar ze verschoot direct en ik moest haar dus stevig vastpakken. Even gekalmeerd, toen mee naar de fiets genomen maar die vond ze ook doodeng dus daar verder gekalmeerd. Tuigje weer terug aan was ook weer helemaal klein maken en proberen weg te komen. Maar uiteindelijk toch voldoende weten te kalmeren om ieder aan een kant van de fiets te kunnen lopen en nog een stukje verder zelfs weer te kunnen fietsen (met de lijn zeer kort want ze schrok nog wel overal van). Hopelijk gaat het morgen weer goed.

Zij heeft volgens mij niets, beschermd door haar (nog net) dikke vacht en ik heb voornamelijk een aardig gebutste elleboog.

KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 18:35

Levi heeft inderdaad cursussen gedaan

Puppy
EG
Clicker cursus
Agility beginners, gevorderd en nu wedstrijdgroep

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:01

Wij hebben ooit bijna hetzelfde meegemaakt Mizora. Blijft enorm schrikken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:25

Poedels staan bij rasgroepen aangemerkt als gezelschapshonden, maar oorspronkelijk zijn het jachthonden. Daar werden ze voor gefokt.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:29

Desiree schreef:
Poedels staan bij rasgroepen aangemerkt als gezelschapshonden, maar oorspronkelijk zijn het jachthonden. Daar werden ze voor gefokt.

Nee toch? Dacht dat het retrievers waren.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:30

Azmay schreef:
Desiree schreef:
Poedels staan bij rasgroepen aangemerkt als gezelschapshonden, maar oorspronkelijk zijn het jachthonden. Daar werden ze voor gefokt.

Nee toch? Dacht dat het retrievers waren.

Waterretrievers nog wel. Maar retrievers zijn toch jachthonden?

De vacht van de poedel is geschikt voor water. Ze worden nooit zo nat.

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:32

Desiree schreef:
Poedels staan bij rasgroepen aangemerkt als gezelschapshonden, maar oorspronkelijk zijn het jachthonden. Daar werden ze voor gefokt.


Hun voorouders waren de Franse waterhonden.
Dat zijn jachthonden op watervogels, eenden/ganzen opjagen uit het riet zodat de jager ze kon schieten.
En hulpjes op de boten, voorwerpen apporteren uit het water voor de vissers.
Dus die genen zitten er oorspronkelijk ook in de poedel.

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:32

Mizora, dat is zeker schrikken, denk je dat je het fietsen met haar wel weer kan oppakken?

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:34

Het zijn waterhonden en ze hadden dus inderdaad in "FCI groep 8: Retrievers, Spaniels en Waterhonden" moeten zitten maar de Fransen waren eigenwijs (overigens is er discussie of Poedels wel Franse honden zijn en niet stiekem toch Duitse honden, wat veel logischer is gezien hun naam, dat van pudeln (wat poedelen of in het water spelen betekent) afstamt en het feit dat de Fransen de poedel Caniche noemen als ongeveer enige land i.p.v. een variant op Poedel).

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:35

Retrievers mogen zelf nooit doden. Scheelt veel jachtinstinct vergeleken met terriers of grote honden die gebruikt werden voor wildjachten te paard.

Die van ons komen nog niet op het idee te moorden, hoewel interactief speelgoed zoals konijnen wel leuk zijn natuurlijk O:)
Laatst bijgewerkt door Azmay op 27-01-16 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:36

Ik ga het fietsen zeker weer oppakken, maar misschien tijdelijk met extra riem zodat ze in ieder geval echt niet wegkan als er nog iets gebeurt. Het is op het moment de enige manier waarop ze haar energie kwijt kan zonder door te draaien op alle prikkels.

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:37

Mizora, daar komen we waarschijnlijk dan nooit meer achter hoe het precies zit :)

Black vindt het nu ook nog fantastisch om aan de waterkant te rennen, vooral als er veel riet en struikgewas is, om daar in rond te struinen en te zoeken.
Echt zwemmen om het zwemmen doet ie eigenlijk nooit.
Hier apporteert hij een speelgoed schoentje die ik in het water had gegooid. :')

Afbeelding

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:47

Gioia vind het leuk om op katten te jagen en vogels zijn ook niet veilig. Ze rent er straten voor over etc.
Ze mag dus ook nooit alleen zijn bij mijn valkparkieten.

Ik heb met Gioia nooit een gehoorzaamheidscursus gedaan. Wel doen we nu agility en dat gaat gelukkig echt super :) (alleen ik moet het allemaal eens beter gaan doen XD)

poeh dat is schrikken mizora. Hopelijk i ze snel weer zeker genoeg om lekker naast de fiets te kunnen rennen ;)

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:52

Wat leuk al die poedels :D

Die van mij heeft helemaal geen jacht instinct. Andere honden loopt hij met een boog omheen en hij loopt altijd overal los. Hij is zo makkelijk wat dat betreft. Alleen heeft hij verlatingsangst waardoor ik een co ouderschap met mn ouders heb.

KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 19:53

Hihi dat beter doen komt vanzelf wel arabella.
Ik leer ook nog steeds hoor ;)

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:00

haha ik ben pas sinds april bezig :P maar zondag tijdens de les vergat ik steeds mijn commando's XD waardoor ze mooi langs de paaltjes liep (paaltjes is ook zo'n moeilijk woord XD). Maar het gaat goedkomen. We gaan ook geen wedstrijden lopen, dus het maakt niet uit hoelang het duurt.

ik heb ook een soort co ouderschap met mijn ouders. Als ik werk gaat Gioia altijd naar hun en aangezien ik 40 uur per week werk is dat dus elke dag :p
Mijn ouder hebben 2 honden waarmee ze speelt en vooral 1 van die 2 is echt haar maatje.

Afbeelding
dit is Gioia met de 2 honden van mijn ouders en de border collie van mijn broer ( 1 van de 2)