Poedels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:39

Karin beetje late reactie ja heb wel een foto, eigenlijk meer filmpjes hoe ze samen speelt met Taco onze goldendoodle
Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-21 11:51

Wat een leukerd!

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 21:17

Ik ga over een paar weekjes kennismaken met een fokker.. totaal andere kleuren hihi maar echt een heel goed gevoel er al bij.. ja berichtjes

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:25

Voor een middenslag? Ik kijk ook af en toe rond maar inderdaad weinig middenslag fokkers. Ik wil het liefst straks weer een zwarte middenslag

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 22:38

Een dwergpoedel

Maar Middenslag is er inderdaad maar weinig

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 12:45

Gisteren voor de 2e keer bij de fokker geweest en nu met mijn vriend.. het over 1 a 2 weekjes wordt ons nieuwe gezinslid geboren

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:07

spannend!! :D :D

Hier gaat het helaas niet zo goed.

Dior heeft erge last van haar lichaam en het lijkt op t moment niet onder controle te krijgen met supplementen en pijnstillers :( Ze is wel vrolijk en wilt onwijs graag spelen enz maar al na een rustige dag is ze 's avonds erg mank :(

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:21

Spannend Karin! Dat is zo’n leuke periode ! Hou je ons op de hoogte ?

Wat jammer dat het minder goed gaat met Dior ! Lees je eens in over Librela, een medicijn dat nog maar net op de markt is... niet goedkoop, maar mijn border collie van 13,5 vol artrose doet het hier fantastisch op!

Gisteren naar de dierenarts van wacht gereden met Baron... zware oorontsteking (bacteriële infectie)... mijn lieveling heeft pijn. Als ik morgen geen verbetering zie even een roesje om te kijken of er niet wat inzit. Hij laat er heel slecht in kijken omdat hij zo’n pijn heeft. Jankt de boel bij elkaar als ik zijn oor verzorg maar is zo’n schat dat hij alles toelaat.

Zo liep hij gisteren plots ...

Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:03

Hier ook niet zo best, ik dacht dat m'n poedel een vetbult had, maar dat was het helaas niet, we hadden een paar opties mri om te kijken of het uitgezaaid is en tot waar het gaat a 1600/1800 euro en dan behandelen wat er te zien is. Of de bult weg laten halen en hopen dat daarmee alles weg is, dat weten ze 2 weken na een operatie. De operatie zelf kost ook rond de 1600 euro. Hij is 12 dus we hebben besloten geen mri te doen, stel het is uitgezaaid dan weet ik niet of ik het wel wil weten, hij lijkt op de bult na kerngezond is verder ook niks verandert. Omdat de bult wel ook aan een zenuw zou kunnen gaan hechten en dan pijn kan gaan doen wil ik deze wel weg laten halen, ook omdat deze wel blijft groeien.

Ik heb al moeite met het idee dat hij daar een dag moet zijn, hij heeft echt een hekel aan de dierenarts en trilde al voor de kliniek terwijl ik bij deze nog nooit was geweest (waren doorgestuurd naar deze kliniek). Hij heeft ook verlatingsangst.

De dierenarts zei nog ja maar wie weet na een mri, operatie en bestraling dat hij nog prima 16 kan worden, tsja... Misschien ook als het meevalt en de bult is alleen weggehaald. De laatste honden waren 12 en 13 geworden,maar wat ik zeg verder lijkt hij hartstikke gezond

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:14

JlnG schreef:
Spannend Karin! Dat is zo’n leuke periode ! Hou je ons op de hoogte ?

Wat jammer dat het minder goed gaat met Dior ! Lees je eens in over Librela, een medicijn dat nog maar net op de markt is... niet goedkoop, maar mijn border collie van 13,5 vol artrose doet het hier fantastisch op!

Gisteren naar de dierenarts van wacht gereden met Baron... zware oorontsteking (bacteriële infectie)... mijn lieveling heeft pijn. Als ik morgen geen verbetering zie even een roesje om te kijken of er niet wat inzit. Hij laat er heel slecht in kijken omdat hij zo’n pijn heeft. Jankt de boel bij elkaar als ik zijn oor verzorg maar is zo’n schat dat hij alles toelaat.

Zo liep hij gisteren plots ...

[ [url=m/6QxsOc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah hij ziet er ook zo sneu uit op de foto, heb je een kuurtje gekregen oid?

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:15

KarinW86 schreef:
Een dwergpoedel

Maar Middenslag is er inderdaad maar weinig


Jammer he dat er zo weinig middenslag zijn? Ik vind de kleinere toch vaak iets feller en de konings wel rustiger maar qua formaat weer onhandig :')

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:28

Helaas ook hier niet best. Zeggen dat Noa het einde van het jaar waarschijnlijk niet meer gaat halen is optimistisch. Ze krijgt nog altijd meer uitvalsklachten en hoewel we het aantal slechte dagen goed kunnen beperken door helemaal niets afwijkends te ondernemen (maar ze moet binnenkort wel weer geschoren worden, dat levert 2-4 slechte dagen op), levert ze steeds meer goede dagen in voor grijze dagen.

Wanneer is genoeg, genoeg? Ik moet tot het eind van deze maand nog 3 dagen per week werken, gelukkig vindt ze alleen blijven geen probleem, maar stiekem wordt het wel wat lastiger voor haar, zie ik, en daarna reken ik op nog 4-6 weken afscheid nemen en dat het dan klaar is. Ik wil niet zoeken naar het moment dat ik spijt heb van de laatste week.

Ondertussen druppel ik 1-3x per dag haar ogen, wat ze stom vindt, krijgt ze een kwartje prednison en om de honger te onderdrukken satiety-brokken (obesitas-brokken) naast haar natvoer. Ze kotst steeds vaker. De epilepsie-achtige aanvallen lijken voor nu weg te zijn, maar uit het verleden weet ik dat ze plotseling weer op kunnen duiken. Maar alles wordt te veel. Mijn moeder liet haar eerder op werkdagen rond 14.00 uit, maar dat is te afwijkend van de routine, dat wil ze ook zelf niet meer. 3x per dag 7 minuten wandelen is alles wat nog kan. 20 minuten mee naar stal kan een goede dag voor haar zijn, want ze vindt dat leuk, maar kan haar ook 1-3 slechte dagen opleveren omdat het eigenlijk te veel is. De koek lijkt aardig op te zijn. Haar leeftijd (6 jaar) maakt het echter extra lastig. Voor het oog is het immers gewoon een gezonde volwassen hond, al lijkt ze wel ouder.

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 18:45

@liesjuh ach wat sneu dat ze zo’n last heeft van haar lichaam.

@JlnG ga jullie zeker op de hoogte houden.
Beterschap voor Baron.. hopelijk zakt de pijn snel en zit er niks echt in het oor.

@moonsparkle ach wat een slecht nieuws.. hopelijk is het opgelost met de operatie en is het verder niet uitgezaaid.

Ik wilde dit keer ook echt een dwerg, dus niet zo verdiept verder in de middenslagen

@Mizora wat sneu voor zo’n jonge hond nog. Maar inderdaad wanneer is het genoeg he? Dat is zeker op deze leeftijd wel een lastige keuze

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 09:38

Allemaal een knuffel met de zorgenkindjes. Het is altijd zo moeilijk om te zien bij ze. Zeker als je weet dat je een beslissing moet gaan nemen. Het is altijd te vroeg voor je gevoel om ze te laten gaan, of ze nu 12 zijn of 15 je wilt ze niet missen....

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 17:41

Sterkte iedereen. :(:)

Spip vanmiddag van mijn ex waar ze mocht blijven van me als ze goed verzorgd werd naar huis gehaald. Al een maand of 4 alleen eten, aandacht en wandelingen gehad dus nagels waar een kwart af moest, vacht die er helemaal af moest en oorontsteking die onbehandeld is gebleven. Mijn ex bedoelde het goed maar kan amper voor zichzelf zorgen nu, dus het is beter zo.
Ze houd het vast ook niet lang meer uit, was even slikken om te zien dat ze echt 0 spier meer heeft. Ze is ook mind of meer compleet doof en blind. Langer dan een kwartiertje wandelen red ze al een tijdje niet meer. Maar ze ligt nu rustig naast me in mijn nieuwe appartementje. Lilith vond het geweldig dat ze er weer is en Atlas de Border Collie vond haar even boeiend maar laat haar ook lekker met rust nu.

Mag ze hier haar laatste dagen in comfort slijten. Y;(

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-21 18:05

Ach wat een sneu verhaal.. sterkte

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:10

Fijn voor Spip dat haar vrouwtje zo goed voor haar zorgt!

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:07

Oh wat droevig bij iedereen ... Sterkte allemaal :knuffel:

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-21 16:53

Kijk hem liggen dan.. helemaal chill
Afbeelding

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 16:56

Heerlijk uitzicht

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 19:44

Zalig !
Baron is zo goed als verlost van zijn pijnlijke oor ... Eergisteren even onder narcose geweest om een grasaar uit te sluiten (zat er niet in gelukkig), oren gespoeld en moet nu nog mijn druppelkuurtje afmaken. Maar het gaat al veel beter !

Heeft wel even zijn roes moeten uitslapen :+

Afbeelding

Ondertussen ook weer een knappe vent, vandaag in bad

Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-21 20:25

Fijn dat het weer beter gaat!

Knappe kerel

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:25

Fijn dat zijn oor minder pijnlijk is!

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-21 18:12

Ben helemaal vergeten te melden hier dat ze geboren zijn … 2 teefjes en 1 reutje,. 2 met tan en 1 helemaal zwart

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:38

Super! Wilde je nu een reu of een teef? En heb je een voorkeurskleur? (Buiten het karakter natuurlijk)