Poedels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 23:00

@Mars jeetje wat een verhaal! Gelukkig gaat alles weer goed :)

@mizora ze is lekker snel!

_Mars

Berichten: 480
Geregistreerd: 17-12-16

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 23:16

Ja ben echt blij dat hij nu weer oké is, Siebe is toch al wel weer bijna 13....

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:00

Ze is zeker vlot, en ze gaat hier nog lang niet op topsnelheid. Dat maakt het aansturen ook zo lastig. Het mag duidelijk zijn dat ik niet zo vlot ben en als zij vol gas gaat, moet je zo exact en snel sturen dat we dat nog niet voor elkaar krijgen. Dus nu hebben we gewerkt op het enorm afremmen zodat ze meer in mijn buurt is met sturen en tegelijkertijd werken we aan het preciezer op afstand sturen. Bijvoorbeel tunnel en kattenloop naast elkaar, en dan zorgen dat ze de juiste neemt. Of vanaf de A-schutting 5 meter vooruit sturen naar de band en daarna op commando richting mij de juiste kant afslaan (om in de toekomst dan verder met die hindernissen die daar staan).

De paaltjes is al helemaal gefocust op een rustig tempo, maar ze begint dat wel steeds beter te snappen en ook steeds beter te doen als ik wat meer afstand of een iets hoger tempo neem.


Ik realiseerde me recent bij dat bij paarden gebruiken we het spreekwoord: groen op groen is bont en blauw. Tegelijkertijd vinden we het heel logisch dat bij honden onervaren baasjes een sport aan onervaren honden leren.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 14:51

Mizora, jouw laatste zin vind ik eigenlijk inderdaad wel heel erg treffend. Daar staan we misschien soms te weinig bij stil, al is samen leren natuurlijk uiteindelijk ook wel een hele mooie ervaring, en soms wat frustrerend of pijnlijk.


Hier vanochtend een beetje een onverwachte ochtend gehad. Dior had zaterdag ochtend een gesprongen abces in haar anaalklier. Moest vannochtend met haar bij de dierenarts zijn. Kwam ik daar aan bleek dat ze moest blijven en de "Pre-ok" in ging.. Dat was even schrikken en vond het nogal onzinnig ook want ze heeft het 2x eerder gehad en liet alles toen goed toe met onderzoeken enz.
Ze zouden bellen als ze aan de beurt was of ik haar voor de middag weer kon halen of dat ze geopereerd moest worden en ik haar vanmiddag pas kon halen. Dat was dus de 2e keer slikken..
Mocht haar om 11 uur weer halen maar ze zeiden iets van dat ze duf was ofzo.
Kwa ik bij de kliniek aan en na het betalen moest ik zelf mee naar achteren om haar te halen.
Daar kreeg een 3e keer flink slikken voor de kiezen want Dior reageerde helemaal nergens meer op. Ook niet toen ze mijn stem hoorde en toen ik haar begon te aaien. Pas na een seconde of 10 keek ze pas op. Alleen toen zag ze de assistente achter mij staan en toen begon ze enorm lelijk te grommen, echt zo lelijk heb ik haar nog nooit zien grommen. Toen ik haar riem pakte kwam ze meteen uit de kooi gekropen tussen mijn benen in.
Eenmaal buiten begon ze weer een beetje normaal te lopen dus in de auto haar verwend op de voorstoel met stoelverwarming aan gezet en thuis kwam ze weer aardig normaal de auto uit. Ze is wel nog wat depri en pijnlijk maar ze ligt nu heerlijk voor de haard op haar kussen dus ze zal het snel wel weer vergeten zijn.
Wel een mooie berg pillen mee gekregen, gelukkig is ze daar heel makkelijk mee ook want die eet ze gewoon op :D

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:20

Knuffel voor Dior en jou, dat is inderdaad een ochtend om snel te vergeten!

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:22

Mizora schreef:
Ik realiseerde me recent bij dat bij paarden gebruiken we het spreekwoord: groen op groen is bont en blauw. Tegelijkertijd vinden we het heel logisch dat bij honden onervaren baasjes een sport aan onervaren honden leren.

Zal het ook niet veel aan een hondenschool (als ze daar naar toe gaan) en hoe ze daar er mee omgaan? Hoe worden de dingen uitgelegd en hoe worden de dingen opgepakt?Is het een makkelijke hond of juist één met een pittig karakter.. Ik vind het mooi om elke keer weer te groeien samen met mijn nieuwe maatje.

KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 07:57

Sterkte voor Dior!

KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 17:11

Ik heb voor Guusje een Startlicentie aangevraagd voor 2024 8)7

Nog even paar maandjes door trainen hoor!


Afbeelding

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 17:27

Gaaf! Zolang je het voor the fun doet, komt het sowieso wel goed, toch?

KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 17:38

Ja daarom! Voor we officieel kunnen starten moet ze eerst de paaltjes en wip goed kunnen, maar het plan is ook pas ergens van het voorjaar te kunnen starten hoor

Kaplaars

Berichten: 1547
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 08:19

Super leuk Karin!! *\o/*

Beterschap voor de zieke poedels! :knuffel: