Poedels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:45

Poedelwandeling in Brunssum was heel erg leuk ! Baron heeft de tijd van z'n leven gehad en luisterde erg netjes voor z'n jonge leeftijd! Dan ging hij op in z'n spel, maar telkens terug iedereen aflopen op zoek naar mij en m'n vriend. :D

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 19:55

Ik hoop ook een keer mee te kunnen

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:43

Gisteren Baron nog eens in bad gestoken en bijgeknipt, het puppyleeuwtoilet begint er ondertussen al aardig in te groeien. Heb hem niet 'af' kunnen knippen, want mijn volgende klant was alweer daar. Maar hij loopt niet voor schut, dus stellen we het uit tot volgende week :+

Baron is nu 5,5 maanden oud, wat een kerel wordt hij al .... :O Hij is nu ongeveer 53 cm en weegt 17,5 kg. Hoe groot zijn jullie koningspoedels (reu/teef)?

Afbeelding

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:47

Een toypoedel van 35 cm en 5 kilo
En een koning van 73 cm wn 32 kilo
Beide reuen

Mizora

Berichten: 18112
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:33

Voer jij je honden pokon,, sternphoto? Beide honden zijn bijna 10cm groter dan toegstaan voor hun maat. Of hebben ze geen papieren?

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:36

Nee expres gekozen voor geen papieren vindt ze veel te klein. Haha.
De toy komt uit Duitsland ouders hebben Duitse stamboom maar hoef geen papiertje ken z'n ouders goed.
En de grote is een Amerikaan daar is de grote heel normaal. Daar zie je ze vaak vanaf 65 cm.
Vanaf pup af aan goede voeding helpt ook haha zie namelijk verschil tussen zusje van m'n grote en hij. Zij kreeg alleen Royal Canon die van mij puur vlees. Ze hebben haar ook groei remmers gegeven terwijl ouders beide groot zijn.
Is wel handig z'n grote hond mensen lopen een boogje om je heen.

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:06

Wow Sternphoto! Die zijn inderdaad erg groot. Ik hoopte op een grote reu, maar Baron hoeft voor mij de rasstandaardgrens ook niet te passeren. Vader is 58 cm, moeder net 62, dus die zijn best groot.

Vriendin van me heeft ook een reu die zo groot is als de jouwe, heel erg mooi om naar te kijken, maar toch iets te veel hond voor mij :D

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 21:37

Wat een knapperd die Baron

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:46

Hihi, wel mooi hoor dat bruin !!
Maar is erkermedersreand war voor jullie ??

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:00

Mogen ze daar los? Is voor mij net iets meer dan 2u rijden, maar kan er misschien een overnachting aan koppelen ;)

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 00:37

Ja is volledig losloop je kan der idd een nachtje blijven slapen.

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 07:28

In afwachting vd datum zie ik het alvast zitten!

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:40

Nu is vrij druk met gasten natuurlijk en is de prijs 5 euro om binnen te komen dus kunnen beter in na seizoen dan is t 2,50
Als je blijft slapen is t gratis dacht ik

meggiemeg

Berichten: 12240
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:35

JlnG schreef:
Hoe groot zijn jullie koningspoedels (reu/teef)?


Morgan is 69 cm en weegt nu 27 kg, Siep is 59 cm en weegt 25 kg.
Morgan zou ik graag wat voller zien maar dat lukt me niet, heb al vanalles geprobeerd. Dierenarts zegt dat hij super gezond is. Hij is gewoon vreselijk aktief en dat helpt natuurlijk ook niet mee.

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:55

Als hij gezond is, is het ook niet erg ;) Ik denk dat wij als baasjes op dat vlak te veel bemoederen, je ziet ze graag op hun best en wat aan de magere kant zijn toont snel wat 'ziekelijk'. Hij zal een snel metabolisme hebben :D Maar hij is ook wel groot, maar dat zie je vaak bij de harlekijnen.
Jouw Siep heeft best een mooie maat vind ik. Baron mag van mij zeker de 60 cm aantikken, of net erover hupsen :D

Voor de rest: weinjg interesse in een gezamenlijke wandeling? Of een andere locatie?

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:40

Broertje van stanlee woont bij m'n mams is ook 28 kilo is graat mager maar hij vertikt het om te eten. Is verder wel heel gezond dierenarts zei al hij eet om te overleven niet omdat die het lekker vind

meggiemeg

Berichten: 12240
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:50

Hij is echt wel mager, heupen steken er uit, zelfs boven op de kop voel je het skelet te goed, dan zijn ze wel aan de magere kant.
Hij is gewoon erg aktief. Ben net van 12.00 tot zojuist buiten in de tuin aan de gang geweest. Hij is overal en nergens, zit geen moment stil. Dan weer de koeien van de buurman in de gaten houden, dan weer bij de paarden kijken, even de schuur checken, even bij mij kijken, gluren waar Siep uithangt, even bij het hek bij de weg kijken of daar nog wat gebeurt. Een dikke duif wegjagen die in de boom zit. Zo is hij 3 uur lang bezig. Heeft bij elkaar denk ik nog geen 10 minuten rustig gezeten/gelegen die maffe hond. Straks na 17.00 uur gaan we nog lekker een ronde bos doen (we wonen tegen over het bos dus dat is heerlijk) van een uur. Dan terug thuis vers vlees eten en dan slaapt hij een half uurtje en is hij weer van mening dat hij de oprit in de gaten moet houden dus ligt hij op bed in onze slaapkamer aan de voorkant van ons huis te waken. En wachten totdat baasje thuis komt. Pas als hij thuis is dan heeft hij rust om lekker te komen kroelen of in de meest vreemde posities te gaan liggen slapen. Ohja uitslapen kan hij dan weer als de beste, 's morgens voor half 10 zie of hoor je m niet.

meggiemeg

Berichten: 12240
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:52

JlnG schreef:
Voor de rest: weinjg interesse in een gezamenlijke wandeling? Of een andere locatie?


Ik vind dat soort dingen altijd erg leuk maar heb zo weinig tijd jammer genoeg.

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:38

Het is hier even stilgevallen... Hoe gaat het met jullie poedels?

Is er eigenlijk interesse om eens samen een wandeling te doen?

Baron is nu een dikke 6 maanden oud, zijn hormonen beginnen al te werken hoor.. Gisteren heeft hij aan een loopse teef gesnuffeld, man wat was hij geïnteresseerd ! Jong, niet? (Is mijn eerste reu)

Nog even een fotootje <3


Afbeelding

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:48

Wat een knappe kerel is Baron zeg!
Rond die leeftijd zijn interesses in de dames volgens mij geen uitzondering.

Ikzelf kan helaas niet meer echt wandelen, gelukkig heb ik een hele luie poedel die toch liever in een stoel ligt dan loopt :P

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:54

Goed dat het niet zo raar is dan, ik vind het nog erg jong precies. Voor mij is hij ook nog echt een pup, al gaat hij echt wel naar het puberen toe :+ :D consequent zijn dus !

En vermits hij ooit misschien een paar kinders mag verwekken, moeten die ballen er nog aan blijven :') :')

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 18:19

Hier gaat ook alles goed hoor :D

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:05

Hier ook alles goed haha.
6 maanden waren die van mij al gecastreerd haha puur omdat ik knetter gek van ze waren, maar hun zelf ook.

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 22:06

Mijne mag eind van het jaar ergens

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:36

Hoihoi
Hier gaat ook alles goed. We zijn net terug van de 2e training sinds de castratie. Madam heeft er heeeeel veel zin in en rent constant over de aschutting en de wip (heel leuk raakvlakken aanleren met een snoepje,maar daarna afleren om er constant overheen te gaan is wat minder makkelijk).
Voor de rest ben ik blij dat ik haar heb laten castreren aangezien ze cystes in de baarmoeder had en haar baarmoeder brak af toen ze hem oppakten om door te knippen.
Na de operatie is ze ook gestopt met het potenknagen dat ze al deed sinds ze van mij was.
Vorige week na de training wel weer even betrapt, maar toen had ze wrs spierpijn.