Poedels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 09:38

Toch beste wondjes, en die gaan dan nog wel eens diep.. gelukkig merk je niet te veel aan Levi!

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 10:11

Bedankt allemaal!
Nee gelukkig is hij er niet bang door geworden.

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:35

Bij de keel is niet zomaar grijpen, dan is het karakter van die hond echt niet pluis. Gelukkig is Levi de schrik aardig te boven. Jammer dat je geen gegevens hebt, niemand anders in de buurt die de vrouw/hond kent?

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 11:36

Heb al een oproepje gedaan op FB, woon maar in een dorp dus dacht dat komt goed. Maar helaas nog niet gevonden. Kennisje kwam ze wel tegen, maar die heeft helaas niet mijn gegevens gegeven.

Azmay
Berichten: 18002
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:09

Vreselijk, hopelijk geneest het snel en heeft Levi er niet veel last meer van.

Zelf gelukkig nog nooit mee gemaakt dat er echt raak gegrepen is maar is wel een angst stiekem.
Hier in de buurt kom ik weinig mensen tegen met honden als ik loop gelukkig en gezien het overzicht zitten ze snel aan de lijn als er iemand komt (doet men dan ook) dus dat is wel fijn. In het bos vaker problemen gehad.

Zie dat ik hier nog niet gemeld had dat Spip haar milt kwijt is. Mevrouw begon eind november vage klachten te hebben. Mager worden en voor mijn gevoel had ze pijn maar ja zeker weten is lastig bij zon harde tante. Uiteindelijk toch echt pijnaanvallen aan toe kerstavond. Nu is haar milt er uit gehaald die inderdaad niet normaal was met littekenweefsel en verharding. Ze is weer haar luie chille zelf (al speelt ze wel eens een paar minuten mee) :Y)

Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 12:56

Fijn dat het weer beter gaat!

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 16:29

Eigenaar van de hond gevonden..nog even contact leggen dit weekend

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 16:52

Wat fijn voor Spip!
En hoop dat de eigenaar je tegemoet wil komen voor Levi.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6045
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:02

Ahw arme Levi!
Gelukkig heeft hij er mentaal niks aan over gehouden en heb je nu ook de eigenaren gevonden!
Hoe gaat de genezing van zijn nek nu?

Azmay, Fijn dat spip zich nu weer beterder voelt!

Hier alles rustig en normaal al moet Dior wat op dieet. Na een paar maanden een kat te hebben die slecht eet en Dior de gelukkige was de restjes op te mogen eten (weg gooien is natuurlijk ook zonde) heeft ze wat grammetjes teveel gekregen. Vorige week tikte ze de 7 kg aan wat voor mijn ideaal beeld ongeveer 400/500 gram teveel is voor haar knieen.

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 23:07

Eigenaar ondertussen gevonden en gesproken. Alles gaat de goede kant op, moet wel erg in de gaten houden dat hij er niet aan gaat krabben.

Even opletten met eten dus bij Dior...
Hier gelukkig 1 met totaal geen aanleg om dik te worden. Maar we sporten ook vaak

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:15

Sterkte met levi karin. Het lijkt wel of er steeds meer aggressieve honden komen. Ik kom er de laatste tijd steeds meer tegen. Vaak zie ik dan al dat het mis gaat maar kan ik er net niet op tijd bij zijn (strakke ruglijn borstelen etc, en eigenaren die niets doen).
Een paar maanden geleden is de maltheser van mijn ouders aangevallen. Die had een wond bij het strottenhoofd. Gelukkig alleen de huid door en niets ernstigers.

En 3 weken geleden ofzo de hond van mijn 82 jarige buurman aangevallen terwijl de hond op de scootmobiel zat. Ik ben met ze naar de dierenarts gereden en het moest gehecht worden onder narcose...

Gioia gaat weer iets minder. Vorig jaar liep ze opeens mank. Ik ben met haar naar de fysio gegaan ( het waterhof in belgie). Na 2 behandelingen mocht ik weer opbouwen met agility en na dit heel langzaam gedaan te hebben was ze weer ok verklaard.
En een week later liep ze weer 1 dag mank. Waarschijnlijk weer iets verrekt ofzo tijdens die vorstperiode.
Ik houdt haar nu rustig tot 15 februari. Dan kan ik pas weer naar de fysio (is een uur rijden en ik durf day niet ivm in slaap vallen achter het stuur. Mijn moeder heeft dan pas weer tijd).

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 23:22

Beterschap voor Gioia

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:49

hier in de buurt helaas ook steeds vaker berichten van agressieve honden. Onze overbuurvrouw heeft afgelopen herfst haar vinger verloren bij een aanval, ze was er tussen gesprongen, hond had op 7 plekken hechtingen. Onze Siep is vorig jaar aangevallen door een Rottweiler, had 4 gaatjes in de huid op diverse plekken, gelukkig niet hoeven hechten, de hond van onze buurvrouw is pas nog door een herder gegrepen, had ook op heel veel plekken hechtingen en kneuzingen. Zo naar allemaal.
Het bos bij ons aan de overkant is sinds een maand een officieel losloop gebied, komen veel mensen op af van buitenaf, dus ook veel vreemde honden. Zitten ook een aantal bij die niet los kunnen en mensen die de honden amper tot niet de baas zijn (denk aan het beeld dat de eigenaar tussen de bomen gaat staan en de riem om een boom heen moet wikkelen om de hond in bedwang te houden).

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:29

Hoe gaat het met alle poedels?
Beginnen de lente kriebels alweer te komen?

Gioia is vrijdag weer naar de fysio geweest. Conclusie is dat deze blessure wrs terug blijft komen en dat het voor haar op dit moment beter is om te stoppen met agility.
Hoopers zou ze wel nog mogen, maar daar vind ik op dit moment geen vereniging in de buurt die dat op de juiste tijden voor mij aanbied.

Vanaf 10 maart ga ik dus met haar eens een cursus gehoorzaamheid doen. Ik heb die met haar als puppy niet gedaan, dus eens kijken of ze dat wat vind.


Afbeelding
Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 21:57

Aw jammer dat je moet stoppen.. maar beter voor gioia

Met Levi gaat alles weer helemaal goed, wondjes zijn allemaal geheeld.
Gisteren naar de kapper geweest dus heerlijk met een korte coupe met dit lekkere weer :D

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:01

Fijn dat de wondjes weer dicht zijn :)
Gioia heb ik nu ook lekker kort ja. Is ze zelf blijer mee :+ dan hoeft ze minder vaak gewassen te worden haha.

Op termijn zou ik eventueel weer agility op kunnen bouwen, maar alleen met lange lijnen en geen krappe bochten.
Maar ja we gaan eerst wat anders doen en zien dan wel verder. De hond van mijn broertje neemt nu gewoon het agilitystokje over (daar train ik nu al een jaar mee).

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 22:48

Vanmorgen met het lekkere weer, lekker in de tuin botje kauwen

Afbeelding

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:54

Wat vervelend dat jullie moeten stoppen :(
Ik wil heel graag Puppycursus, Gehoorzaamheid I en Gehoorzaamheid II doen en dan misschien agility. Hij wordt al behoorlijk groot! Ik kwam er gisteren achter dat hij al 2 kg zwaarder is dan zijn broer uit het nest. :=

Dit was hem vandaag!
Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 22:57

Wat een leukerd :)

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:01

Levi is ook zo knap! En heerlijk die korte coupe. Ik wacht nog een aantal weekjes met die van ons (voor het geval er nog zo'n koudere periode aankomt) en dan mag hij ook een heel stuk eraf. Zal schelen met de warmte. :D

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 08:56

In de zomer vind ik het erg lekke met het zwemmen enz. Hihi

Benieuwd hoe hij er na zijn knipbeurt uitzien simoonzel
De eerste keer was Levi toch korter dan ik dacht hihi, vond het eerst niets maar nu heel fijn

Hhilde

Berichten: 7485
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:05

Wat heeft Gioia voor blessures? Fijn dat je iig de keuze in haar belang kon maken :D

Levi ziet er weer goed uit, Karin!

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:45

Een pees in haar schouder is snel overbelast/doet snel pijn?
Ze is toen ze 1.5 was ofzo een keer met die kant het schrikdraad in gerold. Dat was de eerste vlessure op die poot. En toen vorig jaar heb ik op haar poot gestaan. Sindsdien is het hommeles. De fysio zei dat als honden op jonge leeftijd een schouderblessure krijgen dat dit dan terug blijft komen omdat ze constant aan het compenseren zijn.

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:37

Als trimmer zie ik altijd graag langere coupes, maar ik vind Levi ook écht knap in z'n korte coupe :D

@Simoonzel, zo die van jou wordt ook al een hele kerel, wat een moppie <3

@Arabella, jammer dat het niet meer kan met Gioia, maar er komt vast iets op jullie pad waar jullie beide een leuke uitlaatklep in vinden :)

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 17:13

Wat een droppie he
Afbeelding