Poedels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:04

Onze Morgan kon helaas niet zonder pijnstiller, hij kreeg gelukkig niet de maximale dosis. Hij had al jong versleten heupen en 2 hernia's. Hier kon hij zich goed mee redden, we dachten ook altijd dat dit hetgene ging zijn waardoor we hem moesten laten inslapen ooit, maar helaas. Hij had een tumor bij het hart welke geknapt is waardoor de longen vol liepen met bloed en het zakje om het hart heen ook waardoor het hart niet meer kon functioneren. Gelukkig waren we er vrij vlot bij, had er niet aan moeten denken dat hij langzaam aan was gestikt..

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:40

Bedankt voor de sterkte wensen allemaal.

Hier ook combi van pijnstiller en maagbeschermer. Onze eerste koningspoedel is enkele jaren terug overleden op 12 jarige leeftijd, uitgezaaide leverkanker. Je zou je bijna gaan afvragen of ze gevoeliger zijn voor kankers dan andere rassen...

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:46

Gezien een hoop rassen al volop verkankeren tussen de 3 en de 6, vind ik poedels daar niet ongezond tussenuit springen.

Ik schrik eerder van de vele artrose bij zo'n rank ras. Noa is hypermobiel en ik zie meer poedels wat losjes in de poten zitten, het is de keerzijde van dat showgangwerk vrees ik. Zou dat er mee te maken hebben?

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 06:34

Hypermobiliteit schijnt inderdaad wel veel voor te komen bij poedels (als ik mijn osteopaat moet geloven haha). Popo heeft dat gelukkig niet.
Kanker zie ik inderdaad bij andere rassen veel vaker (op jonge leeftijd), een hond die op oude leeftijd kanker krijgt vind ik niet raar, je moet ergens aan overlijden natuurlijk, zo gaat dat bij mensen ook. Hoe lûllig het ook klinkt. :P

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:51

Epilepsie vind ik ook veel voorkomen bij de poedels van de 6 poedels die wij nu hebben gehad de helft tot nu toe.

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:52

Tgoh ja, ik vind 8 jaar wel heel erg jong eigenlijk :) Zelfs onze Seppe (overleden op 12 jaar aan leverkanker) vond ik eigenlijk veel te vroeg.. Maar het is altijd te vroeg natuurlijk...

Wel goed om te weten dat andere rassen veel vroeger verkankeren.. Wij hebben, naast ons golden retriever meisje, enkel poedels, dus dan vertekent het beeld al gauw.

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:14

Als ik dit lees ben ik wel blij dat m'n poedel met bijna 11 nog kerngezond lijkt, even afkloppen. Ik moet er zo niet aan denken dat hij er ooit niet meer zou zijn, bij het idee alleen al kan ik al huilen :o

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:54

Onze Siep van 11 is 2 jaar geleden al opgegeven door de dierenarts, hij heeft een agressieve vorm van kanker, die vrij snel groeiend is normaal gezien. Nu heeft hij een tumor in de borstkas net voor het hart bij de luchtpijp en de slokdarm. Toen we dit ontdekten zei de dierenarts je mag hopen op 3 maanden. Het geluk voor Siep is dat de tumor in de breedte groeit en niet in de hoogte tot nu toe. Dierenarts staat ook altijd weer te kijken als we komen voor de jaarlijkse entingen dat hij het nog zo goed doet ondanks alles.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:20

Kwa artrose bij Dior durf ik daar wel wat uitspraken over slechte fok te doen O:) Haar moeder komt uit duitsland waar ze 15 volwassen honden hadden en toen ik een keertje mee ging met puppy kijken (haar moeder dus) waren er ook 17 puppies. Er waren meerdere reuen die daar rond liepen en toen wij daar waren zagen we een ongeplande dekking gebeuren tussen moeder en zoon. Voor mij toen al wat apart maar ondertussen heel wat jaren en wijsheid verder was dat gewoon een onwijs slechte fokker en het zou mij niet verbazen als de ouders van de moeder van Dior niet de werkelijke ouders zijn, moeder wel maar vader kan best wel eens anders zijn. Moeders heeft, kwamen ze na het nestje puppies achter, een kronkel in de staart. De vader van Dior is stamboomloos en heeft de bouw van een teckel meer dan van een poedel. 1 van de 3 uit het nest toen heeft ook dezelfde bouw als vaders, de andere 2, heeft de ene ook een flinke kronkel in de staart en had Dior zware pattella luxatie.
Daarbij is kwa karakter de ouders van dior ook niet handig, Onwijs dominante regelteef met een hyperactieve reu.

Dior haar artrose komt denk ik dus wel ook deels door de manier van fokken, maar ook zeker door haar mate van pattella luxatie.
Dit was echt een drama tot ze eindelijk oud genoeg was voor de operatie.

Ohh voor de vraag waarom ik Dior dan wel gekocht heb, Ze is gefokt door mijn broer en schoonzus. Ik wilde toen heel erg graag een hond en toen zij een nestje puppies kregen, kreeg ik groen licht voor een hond (waarbij ik begreep dat het of van hun een pup was of geen hond, dus de keuze was makkelijk gemaakt)

Dior haar artrose zit in beide elboogjes en in zeker 1 knietjee (de geopereerde knie). Haar rug leek zo klinisch wel goed en haar nek ook. Andere knietje was twijfelachtig.


Meggiemeg, wauw wat bijzonder! Dat is dan dus genieten van elke dag <3

Wij hebben in het gezin nu volgens mij 8 poedels gehad.
nr 1 had suikerziekte
nr 2 is overleden aan een inwendige bloeding (dus een tumor) en viel bijna letterlijk dood neer zonder ooit een krimp gegeven te hebben. Zij had geen stamboom en kwam van de vogeltjes markt in antwerpen.
nr 3 had dementie en was doof maar was verder meer dan kern gezond, helaas was de dementie niet hond waardig meer met de verhuizing voor de boeg (mijn ouders gingen met pensioen wat betekende van het binnenvaartschip naar een huis aan de wal). Zij kwam ook van de vogeltjes markt maar dan niet antwerpen maar uit luik.
nr 4 is de moeder van Dior en leeft nog maar heeft wat gevoelige darmen, zij heeft stamboom en komt uit duitsland.
nr 5 en 6 zijn Dior en haar zusje, Dior heeft artrose en volgens mij nu lichtjes staar, haar zusje is volgens mij kern gezond. Geen stamboom
nr 7 leeft ook nog maar heeft epeleptie en moet hyperallergeen voer, ultra goede stamboom, komt uit duitsland.
nr 8 is nu net 2 jaar en perfecte gezondheid, mijn ouders gaan met haar een nestje fokken. Goede stamboom, komt uit belgie.

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 20:30

Levi is mijn eerste hond en ook eerste poedel hihi geen ervaring verder ermee

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 12:57

Hallo poedelvrienden,
Ik schuif erg graag aan. Was ook al een beetje op zoek naar het poedel topic :D
Sinds november woont Boris bij ons, een dwerg reutje van 1 september.
Inmiddels bijna een jaar.

Vraagje, zijn jullie hondjes gecastreerd? Zo ja of nee, waarom? :)
Boris word aardig dominant over gecastreerde reutjes tegenwoordig en loopt erg zijn neus achterna.
Overwegen het wel, maar willen het zeker weten, dus ben wat op zoek naar ervaringen.
Afbeelding

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 12:59

Hier is alles gecastreerd (twee teefjes, twee reuen). Zie geen reden om het niet te doen, en zoveel makkelijker voor de dieren zelf.

Boris ziet eruit als een schatje :)

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:01

Heb het zelfde gevoel er over. Had ook al even met de dierenarts gebeld vanmorgen, heel toevallig kan ik morgen al wel terecht. Had het rustig zei hij. Vind dat wel spannend hoor.

Hij heeft geen stamboom, willen geen nestjes dus waarom niet..

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 13:23

Hier wel gecastreerd.. wel pas sinds hij 5 is.. daarvoor nooit problemen gehad, maar toen ging hij zelfs de weg over steken achter loopse teven.
Had weer een hele fijne hond erna..
Had hem eerst chemisch gecastreerd om te kijken hoe het was

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 13:24

Leuk trouwens een dwerg.. ik wil hierna ook dwerg.. hoe groot is hij?

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:27

Ik heb kennissen die allen slechte ervaringen hebben met chemisch.. daarom durfde ik het niet aan, maar er zijn altijd goede ervaringen en verschillen per hond.

Boris weegt zo'n 6-7 kilo, weet eigenlijk echt niet hoe groot hij is. Ze mogen tussen de 28-35 cm zijn, denk dat hij wel rond de 35 cm zit. Dit is 1,5 maand geleden met mijn 1m shetlander.
Afbeelding

edit: dit is wel wat langer geleden. Denk dat dit in februari of maart was. Hier is Hidde nog geschoren :P

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:56

Mijn poedel was ook gecastreerd met 5/6 zijn gedrag maar andere was niet meer leuk, na de castratie geen problemen meer gehad

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:28

hier ook gesteriliseerd, ik zie het nut niet waarom je het niet zou doen persoonlijk tenzij het een hond voor de fok is O:)

Boris is wel een hele leuke :D

Hier vandaag een minder dagje. De temperatuur vergeleken met gisteren en de weken ervoor is ruim 10 graden lager, Dior wilde vanochtend dus niet zo graag opstaan. Na mee naar de stallen gelopen te zijn en de paarden buiten gezet was ze gelukkig weer beter, maar merk wel dat ze wat prikkelbaarder is vandaag :(

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:03

Even terug over de kreupelheid van gioia.
Als ze kreupel is, dan is het met pijnstilling 1 a 2 dagen. Zonder piinstilling een heel stuk langer. Na die 2 dagen loopt ze nog niet helemaal rad, maar blijf ik te lang pijnstilling geven, dan wordt ze hyper en springt ze van bank naar bank.

Gioia is na haar eerste loopsheid op 1m5 jaar oud gecastreerd. De andere teven bij mijn ouders ook.
De reu van mijn broer (sheltiekruising) mag zijn ballen nog even houden. Wordt hij te irritant naar teven gaan ze eraf. Ons is bij hem aangeraden het liever niet te doen ivm angstig karakter.

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 18:22

Leukerd die Boris... ik wil ook wel echte dwerg geen net geen toy zeg maar hihihi
Maar wil eigenlijk een bruine, zijn lastig te vinden hihi

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:13

Als je gaat zoeken weet ik nog wel een adresje waar ze bruine hebben :) zeer regelmatig. Mijn schoonouders heb en er 1 van <3
Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 21:17

Ow hou het ff in gedachte... eerst mijn vriend overtuigen hihi

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:06

Bruine middenslag? Ik kijk weleens voor als er wat met mijn hondje gebeurd, maar ik kon maar één fokker vinden met middenslag met een paar witte en één zwarte waarmee ze af en toe fokken. Ik zou heel graag weer een zwarte of bruine middenslag willen in de toekomst.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:07

Ik weet persoonlijk niet wat ik in de toekomst zou willen kwa hond. Ik denk de 1e tijd eventjes geen hond zelfs. Dior is een onwijze schat van een hond en heel erg trouw. Ze heeft met mijn kleine nichtje eens een flinke stomp van een 5 jarige gehad omdat ze mee wilde spelen met de houten trein terwijl de nichtjes ruzie hadden. Ik zag haar twijfelen wat ze moest doen maar ze koos om terug te stappen en niet aan te vallen. Natuurlijk boos op nichtje geweest, maar pas nadat ik Dior heel erg geprezen heb voor haar helden reactie <3 Maar ze is ook onwijs moeilijk: dominant tot agressieve toe soms, ultra waaks, snel obsesief en claimerig, wat het hebben van een hond niet altijd erg leuk maakt :( Ze houd heel erg van knuffelen, maar als ze te vaak op de bank bij ons ligt of te vaak uberhaubt "hoog" slaapt, tevaak haar poten bovenop mijn arm/schouder/been legt neemt haar dominantie het over en ben ik 2 weken bezig haar weer terug op haar plek te zetten.

Echt begrijp mij niet verkeerd, ik houd onwijs veel van haar en ik zal alles wat ik kan voor haar doen haar hele leven lang, maar het geeft ook de nodige slapeloze nachten en frustraties als ze bijvoorbeeld een dag dat ik mij iets minder voel, zij de hele dag voor elk kruimeltje dat beweegt aan slaat en dan nog een half uur door blijft grommen.

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:14

XxLiEsJuHhxX schreef:
Ik weet persoonlijk niet wat ik in de toekomst zou willen kwa hond. Ik denk de 1e tijd eventjes geen hond zelfs. Dior is een onwijze schat van een hond en heel erg trouw. Ze heeft met mijn kleine nichtje eens een flinke stomp van een 5 jarige gehad omdat ze mee wilde spelen met de houten trein terwijl de nichtjes ruzie hadden. Ik zag haar twijfelen wat ze moest doen maar ze koos om terug te stappen en niet aan te vallen. Natuurlijk boos op nichtje geweest, maar pas nadat ik Dior heel erg geprezen heb voor haar helden reactie <3 Maar ze is ook onwijs moeilijk: dominant tot agressieve toe soms, ultra waaks, snel obsesief en claimerig, wat het hebben van een hond niet altijd erg leuk maakt :( Ze houd heel erg van knuffelen, maar als ze te vaak op de bank bij ons ligt of te vaak uberhaubt "hoog" slaapt, tevaak haar poten bovenop mijn arm/schouder/been legt neemt haar dominantie het over en ben ik 2 weken bezig haar weer terug op haar plek te zetten.

Echt begrijp mij niet verkeerd, ik houd onwijs veel van haar en ik zal alles wat ik kan voor haar doen haar hele leven lang, maar het geeft ook de nodige slapeloze nachten en frustraties als ze bijvoorbeeld een dag dat ik mij iets minder voel, zij de hele dag voor elk kruimeltje dat beweegt aan slaat en dan nog een half uur door blijft grommen.


Is Dior een koningspoedel of een middenslag? Dit gedrag herken ik totaal niet van onze poedels (en labradoodle). Dat zijn stuk voor stuk zo'n doodgoeie honden. Het enige dat ze willen is bij de baas zijn, en verder zijn ze natuurlijk wel eigenwijs, maar er zit geen greintje agressie in, geen kruimeltje!