Poedels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaplaars

Berichten: 1549
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:24

Bedankt Solleke-Noah, ik kan er alleen niet goed uithalen of dat ook middenslag maat is. Prachtige honden zijn het!
En natuurlijk sterkte met het gemis❤️

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:27

Oh sorry, nee, ze fokken enkel koningspoedels (grote maat) en dwergpoedels (maar heel af en toe een nestje). Al kan ik de koningspoedels eigenlijk alleen maar aanraden. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld maar vind het verreweg de leukste poedels die er zijn!

Naar mijn aanvoelen ook wat stabieler, minder nerveus, minder neiging tot blafferig zijn dan middenslag en dwergpoedels.

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 20:48

Zien er leuk uit! zie ook bruine... bruine dwerg staat nog op mijn verlanglijstje <3

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:18

De vader van Baron is ook een hond van Olionshouse. Emi is een superlieve vrouw, zou er zo een hond halen.

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:24

JlnG schreef:
De vader van Baron is ook een hond van Olionshouse. Emi is een superlieve vrouw, zou er zo een hond halen.


:j

Wij hebben twee honden van hen gehad, de ene heel toevallig omdat we hem uit het asiel geadopteerd hebben. Maar ze waren super blij hem terug te zien en heel geschrokken dat hij in het asiel was beland. Toen Seppe overleden is (12 jaar, leverkanker...) zijn we nog terug bij hun op bezoek geweest, gewoon om even uit te huilen om het verlies... ze hadden Seppe zijn zus altijd aangehouden en die twee leken als twee druppels water, heb daar echt bij hen op de bank zitten janken met die hond in m'n armen :') maar ze waren heel lief en begripvol.

Ze hadden nu ook een lief berichtje gestuurd bij het overlijden van Lewis. Toevallig hebben ze zijn zus ook aangehouden (Lisa Del Bo).

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:10

Hoe gaat het met alle poedels?

Gioai gaat zo zo. Ze blijft soms mank lopen. Dan krijgt ze een paar dagen pijnstiller en dan loopt ze weer goed.

Voor de rest is en blijft ze de bitch :+


Afbeelding
Gisteren zocht ze steun bij mij :') maar op schoot wilde ze ook noet haha


Afbeelding
Lekker rennen met haar vriendinntje


Afbeelding
Nieuwe hobby, scootmobiel rijden


Afbeelding
En zodra de zon schijnt ligt madam erin <3

Vraagje:
Weet iemand een goede middenslag poedel fokker? Geen wit, alle andere kleuren zijn prima. En in nederland.

Is zeker niet voor nu. Maar vind het leuk om alvast wat rond te kijken.
We willen er pas honden bij als of gioia er niet meer is of de 2 honden van mijn ouders. (Ieder 1 hond is de planning :+ )

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:07

Wat sneu! Wel herkenbaar. Hier gaat het ongeveer hetzelfde.

Dior weigert een poeder of iets te eten voor haar artrose. Oplossen en in een spuitje is te veel. Dat pikte ze ook maar 3 keer.
Onze manier is voor nu ook pijnstillers als ik merk dat ze het nodig heeft. Bijvoorbeeld als ze na een half uurtje liggen mank op komt en meer dan een paar passen mankt (mank opkomen na de nacht vind ik iets acceptabeler omdat ze dan natuurlijk veel langer ligt), maar ook als ze heel snouwerig word naar de katten toe. Ze kan soms grauwend als een pitbull van haar kussen of van de stoel of bank komen als een van de katten in een straal van 2 meter is. Dat is voor mij een duidelijk teken dat ze echt ongemak heeft.

Verder rent ze ook nog wel altijd rond als een idiote pup gelukkig :D

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:39

Met Noa gaat het voor haar doen goed, maar ik zie haar wel aftakelen. Ze verslechterde in oktober heel erg, tot ernstig atactisch aan toe en slechts 30-60 minuten per dag wakker, veel moeite met eten (te pakken krijgen). Eerst bij de fysio geweest en daarna doorgestuurd naar de neuroloog (mandigers). Noa blijkt een aangeboren hersenaandoening te hebben, hersenatrofie aan in ieder geval de kleine hersenen en waarschijnlijk ook de grote hersenen. Hoe lang ze nog te leven heeft is onbekend, maar dat ze er al 5 mee was geworden tot de diagnose was gunstig, op jonge leeftijd is het vaak een kwestie van weken.
Het is nu dus een half jaar nadat de klachten duidelijk werden, maar naderhand gezien hebben waarschijnlijk haar gedragsproblemen vanaf 5 maanden leeftijd en haar epilepsie allemaal als oorzaak deze aandoening. Ik denk niet dat ze haar volgende verjaardag nog gaat halen, maar ze is eind februari wel 6 geworden, dat is gelukt.

Ninthe heeft dat helaas niet gered, zij is enkele dagen voor haar 6e verjaardag ingeslapen vanwege dat de kanker haar te veel werd.

Noa kan tegenwoordig weer 3x400m wandelen, en sinds een paar weken galoppeert ze daar soms ook weer bij, dat kon ze niet meer. Pas had ze haar gekke minuten, dat heb ik na 5 minuten gestopt en haar in een donkere kamer laten slapen, dat was rond 10 uur 's ochtends, ze werd dan pas weer om 5 uur een soort van wakker. Het is dus wel heel dun, maar zolang ze blij is en niet lijdt, houd ik haar zo lang mogelijk bij me.

Het voer en de voerbak zijn ook aangepast, nu kan ze weer "gewoon" eten, het kost alleen op haar mindere dagen wel een kwartiertje.

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 22:38

XxLiEsJuHhxX schreef:
Wat sneu! Wel herkenbaar. Hier gaat het ongeveer hetzelfde.

Dior weigert een poeder of iets te eten voor haar artrose. Oplossen en in een spuitje is te veel. Dat pikte ze ook maar 3 keer.
Onze manier is voor nu ook pijnstillers als ik merk dat ze het nodig heeft. Bijvoorbeeld als ze na een half uurtje liggen mank op komt en meer dan een paar passen mankt (mank opkomen na de nacht vind ik iets acceptabeler omdat ze dan natuurlijk veel langer ligt), maar ook als ze heel snouwerig word naar de katten toe. Ze kan soms grauwend als een pitbull van haar kussen of van de stoel of bank komen als een van de katten in een straal van 2 meter is. Dat is voor mij een duidelijk teken dat ze echt ongemak heeft.

Verder rent ze ook nog wel altijd rond als een idiote pup gelukkig :D


Ik heb echt goede ervaringen met Synopet voor de artrose en flexadin Advanced

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 22:40

Met Levi gaat eigenlijk alles wel goed..
Met wat hij nu krijgt voor zijn artrose loopt hij goed en is vrolijk..

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 08:32

KarinW86 schreef:
Ik heb echt goede ervaringen met Synopet voor de artrose en flexadin Advanced

Onze pup van 10 maanden heeft helaas al HD, krijgt ook flexdin advanced, op aanraden van de fysio.
Lees dat er toch best wel wat aan het dokteren zijn met hun hond, wij helaas ook met onze oudste van 12. Sinds de kerst is het lastig om hem aan het eten te houden, heeft toen in een periode van 3 weken bijna niet tot niets gegeten, veel onderzoeken gedaan, veel medicatie geprobeerd maar helaas. We zijn voor hem uitgedokterd en zolang hij er nog zo bij loopt als nu is het voor mij en voor hem acceptabel, stopt hij weer met eten dan hebben we met de dierenarts afgesproken dat het klaar is.
Om die reden hebben we dan ook nu een harlekijn pup van 8 weken er nu bij, om te voorkomen dat ik weer een zoektocht op moet starten en het risico loop een verkeerde fokker te treffen, ik wil niet dat de pup van 10 maanden er alleen voor komt te staan.

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 21:53

Ow jeetje dat is vroeg inderdaad

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 20:17

Lang geleden dat hier wat geplaatst is…

Maar wilde dit toch even melden hihi…
Heb mijn vriend eindelijk zover dat er een puppy bij mag *\o/* *\o/*

Azmay

Berichten: 17997
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:24

KarinW86 schreef:
Lang geleden dat hier wat geplaatst is…

Maar wilde dit toch even melden hihi…
Heb mijn vriend eindelijk zover dat er een puppy bij mag *\o/* *\o/*


Och wat leuk, al een idee waar je naar op zoek gaat?

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 20:27

Ja ik wil graag een bruine harlekijn dwerg <3

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 20:34

Ga in September aan een nieuwe opleiding beginnen dus wil eerst even kijken hoe dat bevalt en me dan op een wachtlijst zetten.. heb ook geen haast..

Azmay

Berichten: 17997
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:42

KarinW86 schreef:
Ga in September aan een nieuwe opleiding beginnen dus wil eerst even kijken hoe dat bevalt en me dan op een wachtlijst zetten.. heb ook geen haast..

Spannend :):)

Spip is af aan het takelen dus denk niet dat ik over een jaar nog 2 poedels heb :\

Gaat voorlopig wel geen nieuwe komen, ga met mijn vriend samen wonen en die heeft een border collie. Dus we hebben al twee enorme monsters in huis _O-

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 20:48

Gezellig samen wonen! Ja dan heb je al vol huis hihi..kunnen ze het goed samen vinden de honden?

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 21:11

Wij hebben helaas onze opa in moeten laten slapen, vanaf de kerst was het steeds een periode van niet tot slecht eten, alle onderzoeken gedaan en medicatie geprobeerd die er waren, op het laatst was hij niet meer gelukkig, hij was dusdanig afgevallen door het slechte eten dat hij begon zijn spieren te verteren, alles bij elkaar hebben we uit respect voor hem ervoor gekozen om hem te laten gaan, ruim 12 jaar mooie herinneringen aan zijn geweldige vriendschap. Ik vind het nog altijd jammer dat we geen oorzaak hebben kunnen vinden waarom hij niet wilde eten.
We hadden al wel een harlekijn koningspoedel pup er bij, omdat we het aan zagen komen dat het niet lang meer ging duren, dit omdat we onze Taco niet alleen wilde laten, die 2 zijn de grootste maatjes, ben blij dat we die keuze hebben gemaakt van te voren. Het leven in de brouwerij door de pup en hoe die 2 samen spelen,knuffelen en slapen is fijn.

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 21:15

Aww.. sterkte!

Heb je een foto van je nieuwe pup?

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 22:52

Gefeliciteerd Karin! Het duurt nog wel even, maar toch gaaf.

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-21 21:15

Heb een mailtje gestuurd naar een fokker van bruine toy/dwerg.. ben benieuwd

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:16

Spannend karin! Hopenlijk vind je een goede fokker!

Gioia is weer zielig -O-
Ze likte erg veel aan haar achterkant en verklitte daar helemaal. Dus heb haar kaal geschoren en kwam erachter dat haar staart dikker was dan normaal.
We zijn naar de dierenarts geweest en ze heeft een geïrriteerde staartklier.
Nu dus aan de cortisonenzalf en aan de pijnstilling.
Afbeelding

Gioia met haar rattenstaartje _O- (echt lelijk geschoren, maar scheerkop deed het niet helemaal goed. En had geen zin meer :+ )

Ook heeft gioia een vriendje erbij gekregen

Afbeelding
Het klikt nig niet altijd door zijn lompigheid maargoed haha. Dit is de hond van mijn vriend.

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-21 21:36

Ja wacht in spanning op een mailtje terug....spannend!

Ach arme Gioia weer in de lappenmand..beterschap!

Wel grappige hond die van je vriend, doet me altijd denken aan Jake and the Fatman hihihi

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-21 23:18

Vind het nog wel lastig om fokkers te vinden.. zijn er niet zoveel aangesloten bij de poedel club..