Een andere manier van hamsters houden

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amyyy

Berichten: 3501
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:34

Ik heb het meteen doorgelezen, wel jammer dat het over goudhamsters gaat...

UUuuhg, mensen van marktplaats, ik wordt er gek van! Echt op zo veel dingen gereageerd maar nog maar 1 reactie gehad. Je wilt iets verkopen of niet.. >;)

Ik_Mik_Aaf

Berichten: 68
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:48

Amyyy schreef:
Ik heb het meteen doorgelezen, wel jammer dat het over goudhamsters gaat...

UUuuhg, mensen van marktplaats, ik wordt er gek van! Echt op zo veel dingen gereageerd maar nog maar 1 reactie gehad. Je wilt iets verkopen of niet.. >;)


Precies dit dus... En elke keer als ik denk van eindelijk heb ik beet! Toch eigenlijk weer helemaal niet :')

MelissaYM
Berichten: 508
Geregistreerd: 18-08-12

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:11

Ik doe liever geen houtvezel vanwege het stof, heeft iemand ideen wat ik kan gebruiken en waar ze wel in kan graven?

En waar hebben jullie je vitrinekast opgelegd? Al mijn kasten zijn te kort haha.

En tussen de deur van vitrinekast zit een stuk waar lucht doorheen kan, is dit genoeg of moet ik echt een deurtje maken met gaas?
Ik zie wel eens mensen die hun hamster in een reptielenterrarium hebben namelijk en daar komt ook weinig lucht bij.

Sorry voor alle vragen haha maar ik ben echt enthousiast geworden door dit topic.

AlwaysH

Berichten: 11287
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:15

MelissaYM schreef:
Ik doe liever geen houtvezel vanwege het stof, heeft iemand ideen wat ik kan gebruiken en waar ze wel in kan graven?

En waar hebben jullie je vitrinekast opgelegd? Al mijn kasten zijn te kort haha.

En tussen de deur van vitrinekast zit een stuk waar lucht doorheen kan, is dit genoeg of moet ik echt een deurtje maken met gaas?
Ik zie wel eens mensen die hun hamster in een reptielenterrarium hebben namelijk en daar komt ook weinig lucht bij.

Sorry voor alle vragen haha maar ik ben echt enthousiast geworden door dit topic.


Ik zou er zeker wel een gaas deksel op doen. Anders wordt het erg broeierig en dat wordt sneller vies.

Amyyy

Berichten: 3501
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:28

Ik ga vanmiddag een aquarium ophalen van 101*41*50!! Ik word echt helemaal gek van dat traliegeknaag en ik vind het ook echt heel zielig voor mijn hamster. Ik merk dat hij erg op mij gericht is want snachts doet hij het niet. Ik hoop dat hij met een nieuw verblijf wat meer uitdaging heeft

AlwaysH

Berichten: 11287
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:41

Amyyy schreef:
Ik ga vanmiddag een aquarium ophalen van 101*41*50!! Ik word echt helemaal gek van dat traliegeknaag en ik vind het ook echt heel zielig voor mijn hamster. Ik merk dat hij erg op mij gericht is want snachts doet hij het niet. Ik hoop dat hij met een nieuw verblijf wat meer uitdaging heeft



Mooi formaat! De mijne is 100x40x50:P De mijne is helemaal opgebeurd

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:40

Oww ik wordt zo enthousiast van jullie verhalen he haha :))

Niemand reageert idd via marktplaats. Heel irritant. .. Maar goed heb geen haast. Komt vanzelf iets geschikts :)

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:59

WinSel schreef:
[ [url=m/Nq0HuW.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MnhLlv.png]Afbeelding[/url] ]

Waar vind ik dit soort stokje


Bij de gamma denk ik. Zijn volgens mij van die plugjes die gebruikt worden om meubels in elkaar te zetten

lor1_1984

Berichten: 12065
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:03

Ikea verkoopt ze ook, gewoon naar de servicebalie lopen en vragen om een zakje van die stokjes, kost een paar euro voor een zakje, meen iets van 10ct per stokje. :)
Die ijslolliestokjes kun je oa bij aliexpress kopen, maar ook in hobbywinkels en ik dacht dat xenos ze 's zomers ook wel heeft

Geke_Lizzy

Berichten: 494
Geregistreerd: 08-04-10
Woonplaats: Noorwegen

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:07

Ik ben helemaal geïnspireerd door de hokken hier, alleen heb ik zelf camperbelli's..
Deze moet in groepen leven en mij is verteld door de verkoper dat het oppervlakte niet te groot mag zijn i.v.m. het vormen van territoriums.

Heef iemand hier ervaring mee?
Lijkt mij geweldig als ik ze z'n verblijf kan geven, maar dan moet het wel haalbaar zijn..

AlwaysH

Berichten: 11287
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 17:46

Geke_Lizzy schreef:
Ik ben helemaal geïnspireerd door de hokken hier, alleen heb ik zelf camperbelli's..
Deze moet in groepen leven en mij is verteld door de verkoper dat het oppervlakte niet te groot mag zijn i.v.m. het vormen van territoriums.

Heef iemand hier ervaring mee?
Lijkt mij geweldig als ik ze z'n verblijf kan geven, maar dan moet het wel haalbaar zijn..


Wie heeft dat je verteld? Welke winkel? Want wat ik foor de jaren heb ervaren kan je behalve de robo's alles het best solitair houden.

Anoniem

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 17:50

Ook robo's gaan lang niet altijd goed. Spreek helaas uit ervaring.

Na jarenlang geen hamsters te hebben gehad. Begint het nu wel weer te kriebelen. Vind het alleen zo jammer dat ze niet zo oud worden.

Najoveh

Berichten: 1241
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Olmen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 17:51

Bellies kunnen ook prima samen gehouden worden hoor Always :)
Volgens duitsers zijn het zelf de enige hamsters die je in groep mag/kan houden.

Geke_Lizzy

Berichten: 494
Geregistreerd: 08-04-10
Woonplaats: Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 17:57

AlwaysH schreef:
Geke_Lizzy schreef:
Ik ben helemaal geïnspireerd door de hokken hier, alleen heb ik zelf camperbelli's..
Deze moet in groepen leven en mij is verteld door de verkoper dat het oppervlakte niet te groot mag zijn i.v.m. het vormen van territoriums.

Heef iemand hier ervaring mee?
Lijkt mij geweldig als ik ze z'n verblijf kan geven, maar dan moet het wel haalbaar zijn..


Wie heeft dat je verteld? Welke winkel? Want wat ik foor de jaren heb ervaren kan je behalve de robo's alles het best solitair houden.


Ik heb ze bij een speciale fokker gehaald, die hield ze ook in groepen. Het staat zelfs overal op internet.
Ze zijn alleen erg onbekend.

AlwaysH

Berichten: 11287
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 17:59

love_western schreef:
Ook robo's gaan lang niet altijd goed. Spreek helaas uit ervaring.

Na jarenlang geen hamsters te hebben gehad. Begint het nu wel weer te kriebelen. Vind het alleen zo jammer dat ze niet zo oud worden.


Mijn vorige Syr is 5 geworden :P

En klopt, maar vaak ligt dat dan aan territorium heersen. Als de kooi te groot is gaan ze daar ok vechtenx) Rare beestjes.

@Najoveh, ik heb het te vaak fout zien gaan, het gaat beter af als bij russen maar toch ken ik geen enkel paartje dat er zonder verwondingen uit is gekomen.

Edit; Ik ken ze wel hoor, heb ook Campbellies gehad.

Anoniem

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:03

Bij mij zijn ze allemaal rond de 2 jaar geworden.

En ben er mee gestopt nadat ik een ziekte erbij heb gekregen. Waardoor ze opeens allemaal dood in hun hok lagen. Zaten uiteraard allemaal apart.

Maar het lijkt mij wel gaaf om zo'n bak te creëren.

Najoveh

Berichten: 1241
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Olmen (België)

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:42

Had je dan wel bellies van geen goede fokker die op karakter en sociaal zijn fokt? Want die zijn er niet veel en dat is wel ontzettend belangrijk bij bellies! Ook moeten de karakters van de diertjes gewoon matchen, een goede fokker helpt en adviseert je hierin :)

AlwaysH

Berichten: 11287
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:51

Najoveh schreef:
Had je dan wel bellies van geen goede fokker die op karakter en sociaal zijn fokt? Want die zijn er niet veel en dat is wel ontzettend belangrijk bij bellies! Ook moeten de karakters van de diertjes gewoon matchen, een goede fokker helpt en adviseert je hierin :)


Nee, destijds was ik nog een jongetje van 11 jaar :D

Maar ben overgestapt op Syren en inmiddels ook een Chinees Dwergje.

Anoniem

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:08

Een Chineesje lijkt mij wel wat. Maar waar kan ik die vinden? Ik hou ze toch puur als kijkdiertjes

AlwaysH

Berichten: 11287
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:12

love_western schreef:
Een Chineesje lijkt mij wel wat. Maar waar kan ik die vinden? Ik hou ze toch puur als kijkdiertjes


Zijn lekkere klimdiertjes dus super om naar te kijken inderdaad!

Zijn niet echt fokkers dus je zou op Facebook even kunnen kijken of in de dierenwinkel vragen.

Najoveh

Berichten: 1241
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Olmen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:13

Saskia de Vries fokt chineesjes :)
Verder zijn er erg weinig fokkers van..

AlwaysH

Berichten: 11287
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:14

Najoveh schreef:
Saskia de Vries fokt chineesjes :)
Verder zijn er erg weinig fokkers van..


Waar ligt dat? Want niet iedereen kan bijvoorbeeld naar de andere kant van Nederland reizen voor een hamster :P

nienke555

Berichten: 4933
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:23

Leuk topic! Ik kom hem nu pas tegen haha!

Mijn dwerghamsters wonen nu in kooien (wel groot genoeg uiteraard), maar binnenkort krijg ik gerbilariums voor m'n hamsters :)

AlwaysH

Berichten: 11287
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:24

nienke555 schreef:
Leuk topic! Ik kom hem nu pas tegen haha!

Mijn dwerghamsters wonen nu in kooien (wel groot genoeg uiteraard), maar binnenkort krijg ik gerbilariums voor m'n hamsters :)


Hoeveel hammies heb je eigenlijk? Want zo'n gerbilarium is niet heel goedkoop. En waar heb je die gerbilariums vandaan?

nienke555

Berichten: 4933
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:36

3 :)

Van gerbilshopqueenies.nl! Is idd niet goedkoop nee :)