Een andere manier van hamsters houden

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimfee
Berichten: 1259
Geregistreerd: 06-01-13

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 20:17

Voor mij is goedkoop onder de 100 euro voor een aquarium. Als je het dus echt op maat laat maken of een nieuwe neemt. Voor 30 euro of minder zul je inderdaad op marktplaats moeten kijken. Wat bedoel je met 60x?
Zelf zou ik niet kleiner gaan dan 100x50 maar ik weet dat je daar niet snel iets van zal kunnen vinden, tweedehands en die goedkoop is.

AlwaysH

Berichten: 11287
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:21

Nimfee schreef:
Voor mij is goedkoop onder de 100 euro voor een aquarium. Als je het dus echt op maat laat maken of een nieuwe neemt. Voor 30 euro of minder zul je inderdaad op marktplaats moeten kijken. Wat bedoel je met 60x?
Zelf zou ik niet kleiner gaan dan 100x50 maar ik weet dat je daar niet snel iets van zal kunnen vinden, tweedehands en die goedkoop is.


Niet kleiner dan 100x50? Mijn Syr verdrinkt nu al in dr 100x40x50, waarom dan 100x50 voor een Chinees? :')
Ik bedoelde trouwens dat hij 60 cm lang was en er niet bij stond hoe diep hij is.

Ik vind tot de 100 euro wel te veel van het goede, ben al blij als ik die 30 euro weet te sparen oor een hok :o

Edit; hamstergekken moeten dit filmpje echt even zien :j
https://www.youtube.com/watch?v=34rZW6KgqR8

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:41

Ik had mijn tekst nog niet af haha maar moest koken.

Mijn gerbils hebben in die enorm grote kooi ruzie gekregen toen ik er twee extra gekocht had. Wel netjes geïntroduceerd maar in de grote kooi toch mis gegaan. Territoriumdrift denk ik. Dus de twee nieuwe verkocht en boven op een oude aquarium pastte de tralies van de kleinere traliekooi. Zo hadden ze toch een graafbak en een goede ventilatie. Heb hier helaas geen foto's meer van. Maar ze verkopen ook zulke kooien.
Veel foto's zijn ook op mijn USB plots weg.
Het zag er zo uit maar dan zelf gemaakt ipvv gekocht. Die je kan kopen vind ik wat klein. Maar voor een hamster groot genoeg aangezien deze solitair zijn.
Afbeelding

Nimfee
Berichten: 1259
Geregistreerd: 06-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 21:22

AlwaysH schreef:
Nimfee schreef:
Voor mij is goedkoop onder de 100 euro voor een aquarium. Als je het dus echt op maat laat maken of een nieuwe neemt. Voor 30 euro of minder zul je inderdaad op marktplaats moeten kijken. Wat bedoel je met 60x?
Zelf zou ik niet kleiner gaan dan 100x50 maar ik weet dat je daar niet snel iets van zal kunnen vinden, tweedehands en die goedkoop is.


Niet kleiner dan 100x50? Mijn Syr verdrinkt nu al in dr 100x40x50, waarom dan 100x50 voor een Chinees? :')
Ik bedoelde trouwens dat hij 60 cm lang was en er niet bij stond hoe diep hij is.

Ik vind tot de 100 euro wel te veel van het goede, ben al blij als ik die 30 euro weet te sparen oor een hok :o

Edit; hamstergekken moeten dit filmpje echt even zien :j
https://www.youtube.com/watch?v=34rZW6KgqR8


Ja wat wil je, mijn hamsters zitten op minstens 6000 cm2 dus alles kleiner dan 100x50 vind ik te klein :D Trouwens, je kunt ook op marktplaats kijken voor de detolf, die van mij heb ik voor 20 euro gekocht. Bij de ikea is hij 50 euro.

AlwaysH

Berichten: 11287
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:23

Detolf is die kast zeker? Moet daar nog wat aan veranderen?
Overigens heb ik nu die hamsters op mijn zolderkamertje en dat is behoorlijk vol :')

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:00

als je trouwens pvc pijp op een bepaalde manier brand dan krijg je een heel mooi hout effect.
(even op you tube/goo gle kijken)

Amyyy

Berichten: 3501
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:23

Ik ben ook al voor aquariums aan het kijken op marktplaats. Heb een mooie, (lekke) gezien bij mij in de buurt die ik het liefst.gister nog op wil halen, maar ze reageert niet. Ik ga kijken of ik mijn oude traliekooi op een aquarium kan knutselen. Ik hoop wel.dat Poetin (mijn hamster), stopt met tralieknagen. Zo ik ben weer bijna thuis, klaar om op pinterest te kijken :)))))

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:32

Ja ik ben ook druk opzoek haha
Heb al op meerdere gereageerd maar nog geen reacties

Amyyy

Berichten: 3501
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:25

Wat voor nestmateriaal gebruiken jullie?
En kun je ook gewoon keukenpapier gebruiken? Ik wil wel wat verschillende materialen gebruiken.
Die organizers van ikea zijn perfect! Die moet ik hebben!

Ik heb mijn kastje opgemeten waar Poetin op moet, en die is 95x35 cm en de bak die ik op het oog heb is 100x40, echt perfect dus.
Ik wil niet kleiner, maar ook niet groter want dan past het niet meer

AlwaysH

Berichten: 11287
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:02

Amyyy schreef:
Wat voor nestmateriaal gebruiken jullie?
En kun je ook gewoon keukenpapier gebruiken? Ik wil wel wat verschillende materialen gebruiken.
Die organizers van ikea zijn perfect! Die moet ik hebben!

Ik heb mijn kastje opgemeten waar Poetin op moet, en die is 95x35 cm en de bak die ik op het oog heb is 100x40, echt perfect dus.
Ik wil niet kleiner, maar ook niet groter want dan past het niet meer


Ik heb ook 100x40 :j

Nimfee
Berichten: 1259
Geregistreerd: 06-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 21:03

Ik geef wcpapier en hooi als nestmateriaal!

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:04

Ik baal zo dat niemand reageert op mijn mails :P Heb al op zoveel aquariums en terrariums gereageerd maar krijg geen reactie haha

Wat hebben jullie allemaal zelf gemaakt qua spulletjes ?

Amyyy

Berichten: 3501
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:56

Ik krijg ook nog weinig reactie. Vandaag wel de eerste paar spulletjes opgehaald via marktplaats!
Ik ben echt zo druk aan het zoeken overal op internet naar inspiratie, maar er zijn zo veel soorten :')

Wat voor soort plantjes hebben jullie er in staan? Ik wil ook plantjes erin zetten, vind ik echt zo leuk kijken

Ik_Mik_Aaf

Berichten: 68
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:36

hoooi,

wat super gaaf allemaal! na het zien van dit voel ik me helemaal thuis!
ik wil al heel lang een hamstertje, en ga er nu eentje kopen :j. was al op zoek naar een goed hok. ik had al gezecht: als ik en klein hok moet neem ik geen hamster, ik vind dat zo zielig! dus was al opzoek naar een grote. had al gouw eentje gevonden maar die waren al gelijk niet goed voor mijn portemonnee! maar ik dacht: ik doe hem echt niet in zo een kleine. ik ben gelijk opzoek gegaan en jahoor! voor heel weinig zijn er best veel grote terrariums/aquariums! en vind deze inrichting ook veel leuker en mooier!

moeten we hier anders geen apart topic voor gaan maken? Zodat we tips en trics uit kunnen wisselen etc.

Ik_Mik_Aaf

Berichten: 68
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:03

trouwens ben ook sinds een tijdje een echte pinterest fan 8)7 kan er geen 1 dag van af blijven! zoveel leuks zit daarop!

ik ben ook benieuwd wat jullie voor bodem gebruiken, ik wil sws een klein zand hoekje (van dat gerbilzand (of weet iemand nog iets goedkopers?) en wil voor derest iets waar ze heerlijk diep in kunnen graven... maar het liefst wederom niet te duur

mijn arme arme portemonnee :')

MelissaYM
Berichten: 508
Geregistreerd: 18-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:16

Dat ikea ding lijkt me heel leuk om te maken! Ik ga het zeker proberen.

Ik denk dat ik een deze weken toch mijn vitrinekast om ga gooien en dan ga proberen om een natuurlijk hok te maken.

Welke soorten zand kan ik gebruiken zodat ze tunnels kan graven? En kan je ook hout voor aquariums gebruiken?

Nimfee
Berichten: 1259
Geregistreerd: 06-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 08:26

Chinchillazand (dus dat badzand) is dat ze zich schoon kunnen houden. Dwergjes hebben voldoende aan een, b.v. glazen ovenschaal gevuld tot de rand. Syren daarentegen willen er graag in graven en kun je 10 cm geven. Alleen echt tunnels in graven kan niet, daar is het te fijn voor. Voor echt tunnels gebruik ik allspan houtvezel, mijn gerbils maken daar echt lange tunnels in. Mijn syr is er net mee begonnen *\o/*

Ik vind het een goed idee om er een verzameltopic van te maken voor ideeën! ik ben erg blij dat er zo veel mensen in geïnteresseerd zijn :D

Ik_mik_aaf: ik kon er ook niet meer tegen dat ze zo klein zaten en ben toen dus de boel rigoureus aan gaan pakken en nu kan ik ook rcht van ze genieten :D zo zouden meer mensen moeten denken zoals jij :)

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:13

Bedankt voor de antwoorden en linkjes Nimfee.
Ik ga eens op zoek naar een groot aquarium. Ik heb zelf wel een lek aquarium staan maar die is 60 cm lang en ik wil idd graag een maatje groter, dus ik ga hem niet gebruiken.

AlwaysH

Berichten: 11287
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:25

Ik heb een tijdje geleden een verzamel topic aangemaakt maar deze loopt inmiddels niet echt meer.

Ik_Mik_Aaf

Berichten: 68
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:43

Maar ik snap soms ook niet, zo een hamster is leuk ja, maar als hij in zijn ´natuurlijke habitat´ is en lekker rond wroet en graaft en wat dan ook, is toch veel leuker! Niet alleen voor de hammies, maar ook voor de mens! Al zeg ik het zelf dan :P

Ginnybjalla

Berichten: 117
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:49

Afbeelding
Dit is mijn hamster paradijs! Het begon met een klein kooitje en toen kregen we van de buren een oud aquarium en deze hebben we gecombineerd.

AlwaysH

Berichten: 11287
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:36

Ziet er leuk uit @Ginnybjalla! Is het aquarium een graaf bak?

Ginnybjalla

Berichten: 117
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Eindhoven

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:58

Ja, hij slaapt, eet en speelt in zijn traliekooi en het aquarium wordt alleen gebruikt om gangen te graven.

AlwaysH

Berichten: 11287
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:17

Ginnybjalla schreef:
Ja, hij slaapt, eet en speelt in zijn traliekooi en het aquarium wordt alleen gebruikt om gangen te graven.


Leuk! Hij kan zich dus helemaal uitleven.

Nimfee
Berichten: 1259
Geregistreerd: 06-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 19:47

Ik heb trouwens nog wel wat tips die ik van het duitse hamsterforum heb gekregen:

- Gebruik 'lagen' bodembedekking, dus bijvoorbeeld eerst een laag zaagsel, dan een laag hooi, laag zaagsel, laag stro, etc. etc. Dit zorgt voor versteviging voor eventuele tunnels. Sommige hamsters kunnen er wel even 'moeite' mee hebben of durven daar niet doorheen, dus kijk even wat je hamster prettig vindt.

- Er is onderzoek gedaan naar het houden van hamsters in gevangenschap en hoe de hamsters zich gedragen. Mijn duits is niet zo goed, maar via deze link: http://hamstergehege.blogspot.nl/2010/0 ... ml#english
kun je in het engels lezen wat daar uit is gekomen. Eigenlijk zeggen de onderzoekers dat hamsters helemaal niet gehouden zouden moeten worden omdat je niet kunt tippen aan de ruimte die hamsters in het wild hebben. Maar áls ze dan 'kaders' moeten stellen, zeggen ze dat je op zijn minst 1m2 zou moeten geven en minstens 30 cm aan bodembedekking. Ook raden ze badzand aan.

- Heb je een traliekooi maar wil je toch veel bodembedekking geven voor het graven? Hier een link: http://hamstergehege.blogspot.nl/2012/1 ... -cage.html hoe je dit kan oplossen.