[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:36

Super gaaf trouwens die Borders! Zulke slimme en lieve dieren!

Doggydate met 25 honden is veel maar wel super leuk! Jouw stippel springt er dan wel tussenuit!
Verwacht je trouwens ook nog veulentjes, Neon? En hoe gaat het verbouwen?

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:37

wat heeft ze al allemaal gehad van koolhydraatbron (tarwe, maïs, rijst of aardappel) en eiwitbron (diersoort)? op basis daarvan zal je iets moeten kiezen...

hoe is het met die pup die zo'n gecompliceerde breuk had intussen?

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:40

Met vreemde honden durf ik het al niet goed aan als ik de kennis van de baasjes niet kan inschatten. Ik wandel altijd met mensen van de hondenschool, meestal met Kenai zijn fokker.

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:49

wij hebben 1 mei weel clubwandeling. Ik ben benieuwd hoeveel dalmatiërs we bij elkaar gaan krijgen...
Dit is eigenlijk de enige wandeling met "vreemde" honden die ik doe, maar meestal behoor ik tot de begeleiders en trek ik kop, waardoor mijn honden grotendeels uit de drukte/massa blijven. Hierdoor ook nog nooit echt problemen gehad. slechts een keer toen in het passeren een clip van een politielijn in de lijn van een andere hond geraakte. Toen was het effe paniek, maar eigenlijk ook zonder verdere schade.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:12

petitparis schreef:
wat heeft ze al allemaal gehad van koolhydraatbron (tarwe, maïs, rijst of aardappel) en eiwitbron (diersoort)? op basis daarvan zal je iets moeten kiezen...

hoe is het met die pup die zo'n gecompliceerde breuk had intussen?

Ik weet het. Eerder had ze brok met (zoete) aardappel. Dat leek beter te gaan dan de brok met rijst als koolhydraatbron. Er zitten dierlijke vetten in de RC, maar van welk dier wordt mij niet duidelijk. Ze krijgt daarnaast wat naturediet met lam en kalkoen of kip en kalkoen. Dit kreeg ze ook al voor haar klachten. Heb niet het idee dat het natvoer de jeuk ineens veroorzaakt.. Blijft lastig. Ze krijgt ook geen kale plekken oid. Ik heb contact met Lotte van Lotte's Logica hierover.

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:31

Is riverwood dan geen optie misschien?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78562
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:46

Julia schreef:
Super gaaf trouwens die Borders! Zulke slimme en lieve dieren!

Doggydate met 25 honden is veel maar wel super leuk! Jouw stippel springt er dan wel tussenuit!
Verwacht je trouwens ook nog veulentjes, Neon? En hoe gaat het verbouwen?


Waren zelfs 31 honden, https://www.facebook.com/Dogwalk-144377682376518/. Grappige is dat die retrievers dus allemaal op een plas duiken en daarin gaan liggen. _O-

En ja, ik verwacht nog klein grut dit jaar. Als eerste over 3 weken een hackney veulen, eigenlijk dus niet van mij maar van de overbuurman, en eind mei van mijn eigen merrie. De 2 dikke dames staan ook naast elkaar op stal. Ben vandaag bezig geweest de nieuwe camera aan het installeren, geboortemelder ligt klaar, morgen de zaak op stal hangen.

Amandavd
Berichten: 12109
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:25

Boemklatsch, dat puberen is wel vervelend. Neela heeft ook zo'n puberfase gehad maar niet met rijden gelukkig. Zal ook minder zijn omdat ze teef is denk ik? Met het kippenbotje is het dus ook goed gekomen? Pff, 1 hond, zoveel zorgen.

Zonnetje, bah wat verschrikkelijk zeg. Ik zat al in de rats vanwege die prikker maar wat jij hebt meegemaakt is helemaal afschuwelijk. Hoe gaat het nu?

Wat leuk Zoe, ziet er heel gezellig uit!

Neon, die date had ik gezien, heb nog getwijfeld of ik mee zou gaan maar ik durfde niet ver van huis met die prikker.

Julia, fijn dat het goed gaat. Ik snap je zorgen omtrent het voer. Ik kan je helaas niet helpen.

Neela heeft gisteren de scherpe punt uitgepoept, hij zat lekker verpakt dus ik moest even wroeten. Ik mis nog 2 cm, dus even afwachten of die er nog uitkomt of dat die er al uit is.

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:36

Ik ben ook verliefd op borders, kom er de laatste tijd zo veel tegen en dat zou een serieuze optie zijn als tweede hond. <3 Matchen eigenlijk elke keer ook heel goed met Mika, wat zeker een pluspunt is.
Afbeelding
Dit exemplaar is toch wel favoriet. <3

Spannend Neon!

Kippenbotje is er uitgekomen Amanda, vnl vriendlief (die de prullenbak open had laten staan >;) ) heeft er wat kopzorgen over gehad. :')
de rest van de satéprikker ook gevonden?

Na een hoop wikken en wegen is Mika eergisteren chemisch gecastreerd. De onrust/het rijden/puspiemel is de laatste 2 maanden zodanig toegenomen dat we het een goede poging waard vonden om dit uit te testen. Hopelijk brengt het wat rust in zijn koppie. :(:)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78562
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:49

Hoorde maandag op de doggydate wel dat het eerst even heel erg wordt na chemische castratie? Was een whippet ook net gedaan, die had in ieder geval toen extreem last van hormonen, een flat coated retriever was iedere keer slachtoffer.

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:56

Gaf de dierenarts inderdaad ook aan. :j Het viel me vanmiddag op dat z’n puspiemel voornamelijk véél erger was, leek net een openstaande kraan. := Ben gisteren en vandaag maar 1 hond tegen gekomen en die was bij voorbaat al heel boos dus die hormonen durfde het vandaag nog niet aan. :+ Ben benieuwd, sla de komende weken groepswandelingen even over, eerst de boel wat tot rust laten komen van binnen. :)

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:26

Gisteren in Frankrijk geweest om een hond mee op te halen. Dit was bij de fokker van de moeder van Kenai. Hij had nog de grootmoeder, de grootvader, de halfzus, een nichtje en een neefje en een achternichtje in zijn bezit. We zijn om half 5 aangekomen met het plan een uurtje te blijven, eens bij de familie te kijken en de hond mee te nemen. We zijn uiteindelijk om middernacht vertrokken, oeps :D
Was super gezellig. Een hele toffe man. We zeggen altijd dat Kenai 100% zijn moeder is van karakter, blijft dat oma Lucy ook 100% hetzelfde karakter heeft. We hebben uren over de honden gepraat, samen gegeten en afgesproken om in de nabije toekomst eens terug te komen en dat we dan Kenai en zijn moeder meenemen :D
Was echt een super gezellige uitstap (even 600 km enkele Reis voor gereden)

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:11

Dat is wel fijn Zoë...

Vandaag een halfzusje van Cita gezien op show. Deze had echt het hoofd vd mama.
KM vond Cita nog niet volwassen genoeg... Uhm tja daarom staat ze ook nog in intermediare :roll: ze heeft wel haar klasse gewonnen, maar slechts met ZG. Toppunt was dat ik mijn reu last minute bij ingeschreven had omdat we toch gingen, maar waar ik niets van verwachtte. En hij wint zijn klasse vlotjes en behaalt een CAC en resCACIB. _O-

Amandavd
Berichten: 12109
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:33

Boemklatsch, we hebben de rest van de sateprikker niet meer gevonden maar Neela maakt het goed dus ik maak mij er niet teveel zorgen over. Ik ben benieuwd hoe de chemische castratie uitpakt. Bah, puspiemels, brr.

Was een leuke dag dus Zoe! Wel een lange reis zeg.

Dat is ook bijzonder Petitparis, gefeliciteerd met je reu!

Neela is gisteren ook voor het eerst op show geweest. Was georganiseerd vanuit onze hondenschool dus het ging er wat anders aan toe dan normaal, dus we konden lekker oefenen. In onze klasse waren er twee Beagles en Neeltje werd tweede. Dat had ik ook verwacht. Wel een mooi keurrapport waar ook op stond dat ze nog wat verlegen was op de tafel maar wel een aantrekkelijk teefje. Ook behoorlijk net ringgedrag dus ik was verder tevreden. Op de tafel gaan we meer oefenen. Verder denk ik dat ik voortaan maar een reisbench mee neem zodat Neela wat meer rust krijgt tussendoor. Ik had er nu geen bij maar dan blijft ze dus urenlang wakker en dat is niet goed voor haar. Ze is nog net geen 10 maanden.

Ik heb ook twee showlijnen besteld bij iemand die bij mij op de ringtraining zit en deze zelf maakt. Ze zijn maar 10 euro per stuk en ik kon de kleuren, kralen en maat allemaal zelf uitzoeken dus dat is wel tof. Ik zag gisteren veel mensen lopen met een band om de arm waar het ring nummer in kan, maar ik vraag mij af waar je die kan kopen?

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:39

Op de tafel staan is idd iets wat ze moeten leren en aan wennen. Maar toch al goed voor een eerste ervaring.

Op show zelf kan je deze vinden evenals verschillende soorten clipsen. Zelf gebruik ik liever een clip, maar ook dat heeft z'n nadelen tov een band rond de arm. Maar de band die ik heb is te groot en zakt altijd, dus tja...

Amandavd
Berichten: 12109
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:43

Dan ga ik daar eens voor kijken in Venray 21 mei.

Ja ik ben super tevreden. Keurmeester was ook heel lief voor haar. Begon heel rustig, aaide haar even terwijl hij tegen mij sprak dus ze kon goed wennen.

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:08

Wat leuk die showresultaten! Ik ben al even niet op show geweest. Eind deze maand weer 2 shows

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:12

Ga je naar Antwerpen Zoe?

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:20

Jup en louvanium :D
Ik heb nog 3. Shows op de agenda staan voordat Kenai een jaar tijd krijgt om te groeien. Wieze zal voorlopig zijn laatste show zijn.
In het najaar hopelijk mijn pup teefje om dan vollop te gaan showen :D

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:25

Lovanium gaan we niet Cita is te oud :P en denk niet dat mijn vriendin haar pup/jeugd heeft ingeschreven...
Zonde, want zie dat het een thuismatch geweest was...

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:26

Ha jammer. Kenai is nog net jong genoeg. En we hebben ook een veteraan mee

Amandavd
Berichten: 12109
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:25

Nou Neela krijgt nooit meer kauwbotten zonder toezicht. Dan verveelt ze zich maar in de bench.

Vandaag een nieuw kauwbot gegegeven. Ze beet er een stuk van af en begon haastig te kauwen. Voor dat ik het kon afpakken slikte ze het in. Kwam dat stukje vast te zitten. Ze begint te kokhalzen en te schuimen. Dus ik over haar keel wrijven, haar half ondersteboven hangen. Hielp niet. Kwam allemaal schuim uit. Dis ik weer flink wrijven en toen slikte ze het godzijdank door.

Amandavd
Berichten: 12109
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:49

Voor de mensen die shows lopen even een vraag, wellicht wat dom maar ik ga het toch vragen. Op het moment dat ik wil inschrijven en ze vragen om de naam van de eigenaar, dan moet dat toch de naam zijn van degene die op het eigendomspapier staat en niet van de handler? Ik ga namelijk op show met Neela maar ze staat op naam van mijn vriend. Dan moet ik toch haar inschrijven onder zijn naam, right?

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:55

Jup. De naam op papier. Ik handle ook honden voor anderen. Gewoon naam van eigenaar inschrijven. Wie handler is maakt niets uit.

Wel opletten. In heel veel reglementen van organisaties staat dat de eigenaar aanwezig moet zijn op de show. (Dus dat je je hond niet zomaar met een handler mee kan geven en zelf thuis blijven).

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:06

Idd naam vd eigenaar die ook op de papieren staat. Daarom dat ik bv een co-own heb op mijn teef. Anders zou mijn vriendin er niet mee mogen fokken onder haar kennelnaam. Maar ze is verder wel echt mijn hond en verantwoordelijkheid.