[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:14

oliebol. Dan moet ik haar op mijn naam gaan zetten. Effe puzzelen hoe dat werkt.

Zoe_97

Berichten: 9460
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:22

Je kan ook gewoon even mailen naar de organisatie of de eigenaar aanwezig moet zijn? Of ik zou de gok durven nemen.
Ik handle Kenai altijd zelf. Maar wel al een keer gehad dat ik samen met de fokker op show ging en bij haar een teef op het punt om t bevallen stond. Toen ook afgesproken dat ik haar honden gewoon mee zou nemen moest die teef die nacht gaan. (Is uiteindelijk niet nodig geweest, teef is pas 2 dagen na de show bevallen).
En moest ik om een reden niet kunnen gaan zou ik Kenai ook gewoon met zijn fokker meegeven. Kleine kans dat ze er iets van zeggen hoor. Tenzij je in fr wil gaan. Daar zijn ze een stuk strenger. De chips van al onze honden werden aan de ingang zelfs uitgelezen en naast de inentingen gelegd.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:10

Ik heb nog nooit ergens gezien dat de eigenaar aanwezig moet zijn eigenlijk... en ook nooit gehad dat ze er naar vragen. Die van mij heb ik op iemand anders naam gezet en mezelf als co-owner. Was wat makkelijk omdat ik hem in Duitsland wilde registreren.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:11

Amandavd schreef:
oliebol. Dan moet ik haar op mijn naam gaan zetten. Effe puzzelen hoe dat werkt.

Als het goed is heb je een registratie formulier. Dat invullen, opsturen, betalen en dan krijg je een nieuwe stamboom.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:13

Volgens mij hebben we dat formulier al eens opgestuurd toen mijn vriend eigenaar werd na de fokker.

Hij vindt shows helemaal niet leuk dus hij zal er nooit bij zijn. Dus dan is het toch handig om of co-owner te doen of op mijn naam.

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:14

Ianthe schreef:
Amandavd schreef:
oliebol. Dan moet ik haar op mijn naam gaan zetten. Effe puzzelen hoe dat werkt.

Als het goed is heb je een registratie formulier. Dat invullen, opsturen, betalen en dan krijg je een nieuwe stamboom.

Nieuwe stamboom? Hier staat eigenaar niet op stamboomvermeld hoor. :) Je hebt als t goed is een registratiebewijs indd. Daar kun je alle gegevens van jouw vriend opnieuw bij invullen, en jouw naam bij ''mede eigenaar'' zetten :) Zo staat mijn vriend hier ook bij de honden.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:16

Dan ga ik eens kijken in de papieren! Bedankt allemaal voor de info en de moeite weer. :)

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:17

kiwiwitje schreef:
Nieuwe stamboom? Hier staat eigenaar niet op stamboomvermeld hoor. :) Je hebt als t goed is een registratiebewijs indd. Daar kun je alle gegevens van jouw vriend opnieuw bij invullen, en jouw naam bij ''mede eigenaar'' zetten :) Zo staat mijn vriend hier ook bij de honden.

Dat zeiden ze bij de raad toen ik een hond ook op mijn naam wilde laten zetten. Uiteindelijk niet gedaan, omdat ik haar toch niet meer ging showen, dus maakte het mij niet zoveel uit.

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:21

Ianthe schreef:
kiwiwitje schreef:
Nieuwe stamboom? Hier staat eigenaar niet op stamboomvermeld hoor. :) Je hebt als t goed is een registratiebewijs indd. Daar kun je alle gegevens van jouw vriend opnieuw bij invullen, en jouw naam bij ''mede eigenaar'' zetten :) Zo staat mijn vriend hier ook bij de honden.

Dat zeiden ze bij de raad toen ik een hond ook op mijn naam wilde laten zetten. Uiteindelijk niet gedaan, omdat ik haar toch niet meer ging showen, dus maakte het mij niet zoveel uit.

Apart. Naam staat bij de RvB niet op stamboom. Alleen van de fokker. :) T enige om op naam te zetten is dat registratiebewijs.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:27

Ik zit op het registratiebewijs te kijken maar daar staat mijn naam al bij mede-eigenaar. Hoe verantwoord ik dat dan op show?

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:30

Amandavd schreef:
Ik zit op het registratiebewijs te kijken maar daar staat mijn naam al bij mede-eigenaar. Hoe verantwoord ik dat dan op show?

Het betekend het zelfde als co-own. Dus op papier ben jij eigenaar. :)

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:32

kiwiwitje schreef:
Amandavd schreef:
Ik zit op het registratiebewijs te kijken maar daar staat mijn naam al bij mede-eigenaar. Hoe verantwoord ik dat dan op show?

Het betekend het zelfde als co-own. Dus op papier ben jij eigenaar. :)


Dus ik mag gewoon mijn eigen naam invullen als eigenaar?

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:35

Amandavd schreef:
Dus ik mag gewoon mijn eigen naam invullen als eigenaar?

Nee bij mede eigenaar.

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:35

Ja lijkt mij wel toch. Je bent eigenaar..

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:36

Nee als ze bij mede-eigenaar staat is zij niet de hoofd eigenaar. Dat is haar vriend. Bij sommige shows kan je ook een mede eigenaar invullen en daar kan ze danhaar eigen naam invullen.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:38

Ah oke, ik wist niet of er een apart vakje is daarvoor. Ik zal zo eens kijken op het inschrijfformulier.

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:41

Ianthe schreef:
Nee als ze bij mede-eigenaar staat is zij niet de hoofd eigenaar. Dat is haar vriend. Bij sommige shows kan je ook een mede eigenaar invullen en daar kan ze danhaar eigen naam invullen.

Maar wat heeft Mede-eigenaar- dan voor nut als je een hond wil showen? Want dat zou betekenen dat de hoofd eigenaar overal bij moet zijn? Dan gaan de verhalen van hierboven dus ook niet op..

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:43

Die vraag heb ik dan ook. Google word ik ook niet veel wijzer dan.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:49

kiwiwitje schreef:
Ianthe schreef:
Nee als ze bij mede-eigenaar staat is zij niet de hoofd eigenaar. Dat is haar vriend. Bij sommige shows kan je ook een mede eigenaar invullen en daar kan ze danhaar eigen naam invullen.

Maar wat heeft Mede-eigenaar- dan voor nut als je een hond wil showen? Want dat zou betekenen dat de hoofd eigenaar overal bij moet zijn? Dan gaan de verhalen van hierboven dus ook niet op..

Dat is grote onzin.. de hoofd eigenaar hoeft er helemaal niet bij te zijn. Ik ben van mijn eerste show hond ook altijd mede eigenaar geweest en die was ook regelmatig alleen met mij op de show. De fokker bleef eigenaar, zodat zij er later nog een nestje mee kon doen. En als je als mede eigenaar op papier staat, dan zouden ze sowieso niet moeilijk doen. Maar je kan jezelf niet als eigenaar zetten bij het inschrijven, want dan zijn de gegevens gewoon niet juist.

Je kan de hond gewoon op je eigen naam laten zetten via het registratieformulier, maar voor te showen maakt dat echt niets uit.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:52

Ik heb de RVB een mailtje gedaan, wellicht kunnen zij het ophelderen.

Hoe bewijs je trouwens op show dat jij wel of niet eigenaar bent? In andere woorden, hoe controleert men op show dat de ingevulde naam op het inschrijfformulier ook daadwerkelijk de eigenaar is?

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:53

Ianthe schreef:
Dat is grote onzin.. de hoofd eigenaar hoeft er helemaal niet bij te zijn. Ik ben van mijn eerste show hond ook altijd mede eigenaar geweest en die was ook regelmatig alleen met mij op de show. De fokker bleef eigenaar, zodat zij er later nog een nestje mee kon doen. En als je als mede eigenaar op papier staat, dan zouden ze sowieso niet moeilijk doen. Maar je kan jezelf niet als eigenaar zetten bij het inschrijven, want dan zijn de gegevens gewoon niet juist.

Je kan de hond gewoon op je eigen naam laten zetten via het registratieformulier, maar voor te showen maakt dat echt niets uit.

Rare reactie. Dit was namelijk wat Zoe net zij. En die heeft toch behoorlijk ervaring met showen..
Zoe_97 schreef:
Jup. De naam op papier. Ik handle ook honden voor anderen. Gewoon naam van eigenaar inschrijven. Wie handler is maakt niets uit.

Wel opletten. In heel veel reglementen van organisaties staat dat de eigenaar aanwezig moet zijn op de show. (Dus dat je je hond niet zomaar met een handler mee kan geven en zelf thuis blijven).

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:54

Dat controleren ze helemaal niet op de show ;) Maar als jij punten wint en dan later een titel wil aanvragen en de gegevens die jij hebt doorgegeven aan de shows kloppen niet met de info van de raad, dan kan je doei zeggen tegen je puntjes.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:54

Ah oke, duidelijk!

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:56

Ik heb ook genoeg ervaring met showen in verschillende landen... plus ken genoeg mensen die met co-own honden of gewoon honden waarvan ze zelf ook geen eigenaar of co owner zijn showen in vele landen en daar nog nooit problemen mee hebben gehad. Sommige die veel naar verschillende landen reizen, laten alleen de hoofdeigenaar een papiertje invullen dat ze toestemming geven dat deze persoon hun hond meeneemt en showt, maar dat is vaak meer voor als er problemen zijn bij de grens.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:57

Zo zie je maar dat het overal anders kan zijn. Ik ben benieuwd wat RVB zegt als reactie op mijn mail.