[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:18

Wauwww wat zijn het allemaal knappe honden geworden zeg!

Amandavd dat heeft lang zat geduurd zeg! :oo

Spannend een nr 3 Zoë! Zal een prachtige roedel worden zo!

Leuk Neon detectie! Wij hebben as donderdag een workshop. Ben heel benieuwd.

En Cita gaat (hopelijk) moeder worden, wat een spannende tijd gaat aanbreken!

Fijn dat Bentley het zo goed doet Melissa, is toch fijn als het nu allemaal een beetje begint te lopen ‘zoals het hoort’.

Knappe Jarvis! :+: Wat goed dat je je zo inzet voor het ras!

Knappe Kenzo en Finnley! Fijn dat Kenzo ook steeds beter gaat!

Ziet er heerlijk uit die 2 samen zo Classic!

Met Mika gaat het super. Flink aan het puberen nu (19 maanden) maar al met al mogen we niet klagen. Zijn met behendigheid begonnen en dat gaat op wat uit proberen na super. In Juni 4 weken Noorwegen gehad wat geweldig was om hem mee te hebben. Zou hem niet meer kunnen missen. <3
Afbeelding
Afbeelding

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:16

Jeetje wat ziet elke hond er goed uit! :)

Ik denk dat het bij Bentley echt een samenhang van alles was, ik was bijna nooit thuis omdat ik in utrecht studeerde en hij hing toch wel echt aan me. We hebben hem natuurlijk laten castreren. We hebben hem niet meer in de Bench 's nachts. En de kennel heeft hem ook wel echt goed gedaan toen we in Amerika waren. Hij is ook een stuk knuffelbaarder geworden, elke avond zit hij tegen me aan en legt hij z'n hoofd op me. <3 In de ochtend is hij wel altijd actief met het wandelen maar dan mag hij ook ff z'n ei kwijt. Zodra er mensen aan komen weet hij ook dat hij naast me moet lopen.
Ik ga nu op zoek naar een plekje voor mezelf en dan gaat hij lekker mee. :)

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 14:34

Wat leuk! Iedereen reageert weer even.
Saar wordt over 25 dagen 2 jaar. En het gaat heel goed.
Ze weet goed wat leuk is en wat niet en heeft zwemmen helemaal ondekt. Ze slaapt weer in de bench thuis, want ze is gestart met slopen. Al gaat het in de caravan met alleen een kussen wel goed...
Afbeelding

Afbeelding

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 18:52

Zeker leuk om te lezen. Beertje wordt eind november 2 en begint ook al een hele hond te worden.

Afbeelding

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:24

Wel leuk om van iedereen nog iets te horen en te zien hoe ze uitgegroeid zijn.

bij deze dan ook maar eentje van Cita in volle actie (ze heeft mijn vriendin/fotograaf een zandouche gegeven :') )
Afbeelding

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:31

Wij zijn uitgebreid in 2018 naar 2 honden :)
Onze huidige hond moest heel even wennen maar zijn nu echt leuke maatjes.
Ze plakken niet teveel aan elkaar kunnen ook goed zelfstandig zijn en we splitsen ze bewust twee dagen in de week sowieso.
Kan de jongste ook mooi leren alleen thuis te zijn.

Afbeelding
Charlie en Nova

Charlie is van mei 2016 en Nova van maart 2018.
Nova is heel leergierig maar wel wat stouter kwa puppy ondeugden.
Weer een leuke uitdaging ik ben dan ook van plan km met Nova meer door de trainen en iets van een sport met haar te gaan doen.
Ze vind het trainen helemaal geweldig en mag nu zelfs al een klas overslaan :)


Afbeelding

Afbeelding

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:51

Petitparis, Neela is inderdaad een laatbloeiertje. Wat fijn dat jullie kunnen verbouwen! Dat kan hier helaas niet. Wat een gave foto van Cita, ze ziet er goed uit!

Melissa, dat klinkt ook als een prima oplossing toch! Fijn dat het uiteindelijk allemaal goed gekomen is!

Heerlijke foto's van Jarv, een knappe bink is het.

Ze zien er goed uit dierenfan!

Wat een guitig stel samen Classic!

Puber of niet Boemklatsch, hij is wel echt super schattig met dat koppie!

Bo, Neela slaapt ook nog steeds in de bench en ik merk dat ze dat meer dan prima vindt. Ze gaat er altijd zelf in en ligt vaak nog heerlijk te slapen zodra ik onder kom. Wat lief hoe ze slaapt met dat knuffeltje.

Beertje is meer een Beer Jenny :D Jouw badjas wordt hier nog steeds veel gebruikt!

Sanniej, hoe is het jullie bevallen, een hond erbij?

Neela is dus loops en dat betekent heel, heel, heel veel slapen haha. Ik vind het niet zo erg, lekker rustig in huis. Morgen moet ze in bad want zondag hebben we KCM.

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 18:55

Amandavd schreef:
Sanniej, hoe is het jullie bevallen, een hond?


Heel goed! Maar we hebben stiekem al kunnen proef oefenen met mijn moeders hond 3 dagen in de week als loge toen ook jonge pup.

We hebben hier wel langer over gehad en de beslissing gemaakt nu omdat mijn werktijden echt lonen voor een pup nu nog erbij. En vriendlief is zzp dus kan wat schuiven kwa tijden.

Ik werk 3 hele lange dagen in de week verder vrij. Vriendlief komt op mijn werkdagen optijd thuis en verder heb ik alle tijd voor de honden.

Situatie gaat ooit veranderen dus was nu of over heel wat jaar ;)

Charlie was onze eerste eigen hond en Nova dus nu de tweede en vind dat dus veel minder spannend en makkelijker je maakt je veel minder druk. Ondanks dar Nova echt wel meer aandacht vroeg en vraagt oftewel wat lastiger opvoeden is.

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:56

Leuk om te zien hoe het met alle honden gaat! Wat een knapperds stuk voor stuk!

In de tijd dat dit topic nog actief was had ik Milo net. Nu inmiddels is hij ruim 10 maanden, en een enorme puber :')

Toen:

Afbeelding

En een paar weken terug!

Afbeelding

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:04

Hier dan ook nog mijn aapie..

Puppy Olly
Afbeelding

En nu..13 maanden <3
Afbeelding

Hij kijkt heel serieus, maar het is de grootste clown ooit. Bijzonder ras is, denk dat er over een paar jaar wel nog eentje komt. Maar niet zolang ik hier nog 3 honden heb rondlopen, dus hopelijk duurt het nog lang.

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:46

Er had er eentje fun de dag na show :')
Afbeelding

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:55

Hier zitten we momenteel even in een wat moeilijkere tijd. Milo z'n pubergedrag begint een beetje uit de hand te lopen. En dan met name het tegen mensen opspringen, extreem schooien/eten pikken en overal op reageren met blaffen.. Vooral mijn moeder heeft er veel moeite mee. Ook omdat mijn kleine neefjes hier vaak over de vloer komen en Milo dan veeel te enthousiast wordt. Hij sprigt ze zowat omver. Maar hij is ook een tikje jaloers en probeert dan mijn moeders aandacht te claimen(als ik er niet ben). Ook pakt hij gewoon eten uit de handen van de Kids.. Echt niet fijn dus.

Hij is nu snel overprikkeld en ik heb het idee dat hij daardoor te enthousiast en springerig wordt.

Hier in de buurt zit een hondenschool die ook een gedragsdeskundige hebben. Zij doen alles op vrijwel vrijwillige basis waardoor cursussen heel goedkoop zijn en ik dus ook gratis advies kon krijgen via de mail. Ik heb van haar een aantal tips gehad. We gaan hiermee aan de slag, maar mocht het niet (voldoende) werken, dan kan zij ook aan huis komen tegen betaling.

Ik hoop dat t snel beter gaat!

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:32

Wat zijn ze toch allemaal knap geworden! Of juist smerig hahaha :')

Jessica, ik denk dat regelmaat voor Milo belangrijk is. Dus als de kinderen komen dat hij op zijn plek moet gaan liggen en daarna er pas bij mag komen, duidelijke regels en rust. Eten jatten, tsja, dat doen alle honden denk ik. Neela doet het ook en ik denk dat dat moeilijk afleren is. Verder moet je moeder denk ik ook de aandacht tussen de kinderen en hem goed balanceren.

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:41

Daar heb je zeker gelijk in. M'n moeder geeft hem ook juist aandacht als de kinderen er zijn. En de kinderen spelen ook wel met Milo (balletje gooien, koekje geven, aaien enz).
Maar hij moet idd wel structuur zien te krijgen en grenzen. Ben nu ook een beginnetje aan het maken met leren op de plek blijven als ik de voordeur open doe. Dit wil ik daarna uitbreiden naar op plaats blijven als de bel gaat.

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:35

Hoewel het topic hier al even stil ligt, wil ik toch even een update doen:

Kleine meisjes worden groot, Cita (Candy Cane vom Teutoburgerwald) is vandaag drachtig gescand. Volgens de DA worden het minimaal 8 puppies *\o/* Ik ben benieuwd of mijn hypere meid werkelijk klaar is voor het moederschap. Deze loopsheid was haar gedrag al verschillend tov de eerdere keren, toen wilde ze gewoon spelen en nog eens spelen, waarentegen ze nu echt mijn reu kwam "lokken".
(BTW Cita wordt 3j in juni)

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:53

Wauw wat leuk! Baby stippels! <3

Zoe_97

Berichten: 9457
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:58

*\o/*

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 14:04

Gefeliciteerd!

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 14:23

De dekaankondiging (dan zie je ook de papa)
Afbeelding

En de bevestiging na de echo
Afbeelding

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:03

Gefeliciteerd! *\o/* Prachtige combi ook!

Hier inmiddels een kerel die ook groter wordt <3 Hij is klaar om dekreu te mogen worden :D
Ik wil enkel nog wat extra DNA testen doen, maar qua testen en shows heeft 'ie alles binnen :j Afbeelding

Zoe_97

Berichten: 9457
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:04

Gefeliciteerd!!!

Mijn Kenai gaat binnenkort ook zijn eerste dekking doen :D teef kan elk moment loops worden!
Afbeelding

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:10

Leuk om te zien hoe die frutseltjes van toen inmiddels hun bloedlijn voort mogen zetten <3

Zoe_97

Berichten: 9457
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:14

Oh en puppy’s van toen showen. Mijn andere 2016 puppy Daeva is ook mooi uitgegroeid. Met haar wordt niet gefokt (ze kwam Uit het asiel). Maar ze speelt wedstrijden gehoorzaamheid en start binnenkort wedstrijd flyball *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:39

Wat zijn ze allemaal knap uitgegroeid zeg! Echt volwassen honden allemaal!

Mooie reu Petitparis! Puppen worden vast heeeel knap!

Afbeelding
Mika is nu 2 jaar en 1 maand, niet gecastreerd maar ook geen dekreu plannen. Fanatiek aan het canicrossen en nu ook in de detectie bezig. :)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:22

O, wat leuk, baby spikkels!!! Is papa die alfa reu die toen ook op de wandeling was?

Kiko doet het ook goed, braaf beestje. Wij zijn ook bezig met detectie, vind ze enorm leuk. Doet ze ook heel goed. Zit stiekem wel aan een maatje voor haar te denken. Baasje denk ik alleen niet. :))