Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Nadia

Berichten: 1372
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 13:29

kiwiwitje schreef:
Ja heeft even geduurd Nagini!

Haha wie weet is de tijd er wel voor rond eind april begin mei :P Dan mogen ze pas verhuizen Nadia


Haha sorry Vealosz! wie weet krijg je ze overghaald met lieve puppyfoto's tegen die tijd :P

Helaas niet de eerst komende 3 jaar :')
Ik ga full time naar school, daarnaast heb ik een zoontje van 1 jaar en een pony :o

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 13:33

Ja dat word een beetje druk :P

MissYvette4u

Berichten: 2991
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 09:56

Hoe gaat het hier met de staffies?
Oef puppy's in aantocht :~ waarom doe je ons dat aan kiwiwitje?!?! :')

We genieten volop van onze dieren <3 onze laatste aanwinst Sharkey (am.staff) is inmiddels compleet ingeburgerd. Hij gaat graag mee naar de paarden, blijft braaf wachten en geeft de paarden kusjes <3 <3 (Lexy hapt soms in de neuzen om de paarden aan het spelen te krijgen :roll: en is heel gevoelig voor harde geluiden dus zij gaat niet zo heel graag mee naar de paarden). Sharkey en onze kater doen het ook super samen.

Laatst kwam er iemand bij ons werken (we zijn flink aan het verbouwen). Die kwam zo vroeg dat ik de honden wel net had uitgelaten maar nog niet had laten spelen/rennen. En daar was Sharkeys slechte gewoonte ineens weer :+ (springen en happen in handen & armen) na een ren-/speelrondje was dat weer helemaal weg gelukkig :j

Sharkey heeft inmiddels ook geleerd waar die draadjes tussen de palen voor zijn en tot waar hij mag komen op het perceel :D werkt perfect overigens }>

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 09:58

Haha sorry! We zijn echt aan het aftellen. Vanaf donderdag mag ze bevallen! :)

Wat fijn dat hij echt zijn plekje gevonden heeft bij jullie! :D

_Christina

Berichten: 1495
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:11

Leuk dat het zo goed gaat! Hier gaat het ook lekker. Sinds kort mag hij mee naar boven als ik daar zit, dan hoeft hij niet in z'n eentje beneden te liggen. En stiekem hoop ik dat mijn kat (die is ook boven) zo sneller went aan dat grote enge monster :')
Met cursus is hij wel super druk (ervoor en erna), tijdens gaat best goed gelukkig. Maar de laatste keer besloot hij op de terugweg niet in de kofferbak te willen springen :? Nu kan ik hem gewoon optillen, maar ik zit er eigenlijk niet op te wachten om hem straks vier keer per week te moeten tillen (volgende week begint de cursus die mijn vriend met hem gaat doen). Hij moet namelijk, idealiter, nog 5kg aankomen en dan weegt hij 30kg.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:19

Cursus doet veel in het kopje. Dus goede kans dat hij overprikkeld is na de cursus en het even niet kan ''bolwerken''. Misschien werkt het om er een ritme aanvast te knopen. Altijd iets lekkers als hij de auto in springt. Misschien dat dat net wat beter werkt. Maar Chick kan zo ook dingen hebben dat het niet meer lukt. Ze wil dan zo graag, is dan zo bezig om te doen wat ze denkt dat je vraagt dat ze een hele trucendoos openhaalt in de hoop dat er iets tussen zit wat ik verwacht. En dan werkt het eigenlijk alleen om haar even in de bench te leggen en een paar minuten later opnieuw te proberen.

noukie12
Berichten: 356
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:31

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Matz en Mila❤

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:38

knapperds!

_Christina

Berichten: 1495
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:04

Welkom Noukie! Leuk stel :)

kiwiwitje schreef:
Cursus doet veel in het kopje. Dus goede kans dat hij overprikkeld is na de cursus en het even niet kan ''bolwerken''. Misschien werkt het om er een ritme aanvast te knopen. Altijd iets lekkers als hij de auto in springt. Misschien dat dat net wat beter werkt. Maar Chick kan zo ook dingen hebben dat het niet meer lukt. Ze wil dan zo graag, is dan zo bezig om te doen wat ze denkt dat je vraagt dat ze een hele trucendoos openhaalt in de hoop dat er iets tussen zit wat ik verwacht. En dan werkt het eigenlijk alleen om haar even in de bench te leggen en een paar minuten later opnieuw te proberen.
Hij kreeg al wat lekkers als hij er in sprong en we gaan ook alleen met de auto naar cursus, dus dat is iets leuks (hoop ik toch.. haha). Ik denk dat er op dat moment (voor hem) nog te veel om ons heen gebeurde.
Dat met de hele trucendoos openhalen ken ik. Als ik met hem clicker en ik vraag (in zijn ogen te lang niks) dan probeert hij ook vanalles wat ik weleens vraag. Maar dat wordt al beter. Ik ben aan het oefenen met hem, dat hij rustig wacht op de volgende vraag. Dus voorlopig zijn het nog hele korte oefenmomenten, want ik wil het ook goed afsluiten.

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:07

Hmm ik ga met Lenyx ook niet (meer) naar lessen of gehoorzaamheid. Te veel prikkels voor hem en dan is het niet leuk voor hem of voor mij. Als het 2 honden ofzo erbij zijn gaat het wel.. maar een groep niet zo. Ook toen ie pup was was ie altijd heel erg druk. Terwijl thuis hij fijn rustig is en heel veel kan.
Ik ga dan liever om te oefenen met omgeving/drukte/mensen naar een park of een centrum zelf en doe m'n eigen ding daar (waar ik mezelf zo langzamerhand ook wel bevoegd toe vind := ) Zo is hij nu instaat de deur zelf open te maken en de koelkast (en we zijn aan het werken om iets uit de koelkast terug te brengen) en op een skateboard rijden. Dat vind ie hartstikke leuk om te doen en dan zie je dat er echt veel in zit. In vreemde/drukke omgevingen is ie gewoon te overweldigd en nerveus.

Met Zelda (geen staffy maar kelpie) ga ik dan weer wel naar obedience, gewoon omdat ik dat leuk vind en zij dat ook leuk vind. Dus het maakt echt een verschil.

Heb dit weekend voor Lenyx z'n weightpull harnes besteld. Word volledig op maat gemaakt en dan kunnen we beginnen met trainen. De bedoeling is dat het een beetje de sport van m'n vriend word aangezien ik met Zelda deze week aan agility begin. Al zullen we veel dingen toch samen doen. :)
Ook ben ik met Lenyx bezig met detectie en z'n targetgeur is op het moment cannabis. Dat doet ie heel goed!

Mijn doel voor beide honden is beide wedstrijden gestart te zijn aan het einde van het jaar.

@Kiwiwitje; spannend! Dat is nog snel gegaan. Ben heel benieuwd wat er uitkomt :D
Heb je al een toekomstige eigenaren lijst? Ga je zelf een pup houden?

Mooie honden Noukie!

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:23

_Christina schreef:
Welkom Noukie! Leuk stel :)

Hij kreeg al wat lekkers als hij er in sprong en we gaan ook alleen met de auto naar cursus, dus dat is iets leuks (hoop ik toch.. haha). Ik denk dat er op dat moment (voor hem) nog te veel om ons heen gebeurde.
Dat met de hele trucendoos openhalen ken ik. Als ik met hem clicker en ik vraag (in zijn ogen te lang niks) dan probeert hij ook vanalles wat ik weleens vraag. Maar dat wordt al beter. Ik ben aan het oefenen met hem, dat hij rustig wacht op de volgende vraag. Dus voorlopig zijn het nog hele korte oefenmomenten, want ik wil het ook goed afsluiten.

Klinkt inderdaad echt als overprikkeld. Misschien overleggen om maar halve lessen mee te doen. :)


Nagini schreef:
Hmm ik ga met Lenyx ook niet (meer) naar lessen of gehoorzaamheid. Te veel prikkels voor hem en dan is het niet leuk voor hem of voor mij. Als het 2 honden ofzo erbij zijn gaat het wel.. maar een groep niet zo. Ook toen ie pup was was ie altijd heel erg druk. Terwijl thuis hij fijn rustig is en heel veel kan.
Ik ga dan liever om te oefenen met omgeving/drukte/mensen naar een park of een centrum zelf en doe m'n eigen ding daar (waar ik mezelf zo langzamerhand ook wel bevoegd toe vind := ) Zo is hij nu instaat de deur zelf open te maken en de koelkast (en we zijn aan het werken om iets uit de koelkast terug te brengen) en op een skateboard rijden. Dat vind ie hartstikke leuk om te doen en dan zie je dat er echt veel in zit. In vreemde/drukke omgevingen is ie gewoon te overweldigd en nerveus.

Met Zelda (geen staffy maar kelpie) ga ik dan weer wel naar obedience, gewoon omdat ik dat leuk vind en zij dat ook leuk vind. Dus het maakt echt een verschil.

Heb dit weekend voor Lenyx z'n weightpull harnes besteld. Word volledig op maat gemaakt en dan kunnen we beginnen met trainen. De bedoeling is dat het een beetje de sport van m'n vriend word aangezien ik met Zelda deze week aan agility begin. Al zullen we veel dingen toch samen doen. :)
Ook ben ik met Lenyx bezig met detectie en z'n targetgeur is op het moment cannabis. Dat doet ie heel goed!

Mijn doel voor beide honden is beide wedstrijden gestart te zijn aan het einde van het jaar.

@Kiwiwitje; spannend! Dat is nog snel gegaan. Ben heel benieuwd wat er uitkomt :D
Heb je al een toekomstige eigenaren lijst? Ga je zelf een pup houden?

Mooie honden Noukie!


Boellie reageert ook op ''wiet''. Heel grappig. Wil ooit in de toekomst met Chick gaan speuren en kijken of Boellie er ook voor te porren is.

Helaas is weightpulling hier in NL niet zomaar toegestaan anders is het zeker een nuttig deel van de training.

Het is inderdaad nog best snel gegaan. Het zijn natuurlijk ook ''maar'' 9 weken. Donderdag zit ze op dag 57 vanaf de dekking. Ik heb al een lijstje met geïnteresseerden. Heb met een aantal ook wat intensiever contact maar het is toch afwachten tot we ze gezien hebben en tot die weken om zijn om te kijken of het ook echt goed blijft voelen. Dat is toch altijd lastig.
Wij willen een pup aanhouden mits deze wel aan de verwachtingen voldoet. En eventueel gaan we voor uitplaatsing.

_Christina

Berichten: 1495
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:49

De groep is gelukkig vrij klein. We zijn met vier. Van de andere cursus weet ik het nog niet. Hij lijkt het gelukkig wel leuk te vinden tijdens de cursus. Ik kan na de cursus ook (nog) meer tijd nemen voordat we de auto in gaan. Ik ben toch altijd als laatste weg. Als de cursus afgelopen is, dan is iedereen al verdwenen nog voordat ik naar mijn tas ben gelopen, alsof ze allemaal haast hebben. Ik probeer dan juist rustig aan te doen.

Ik oefen verder ook buiten. Overdag alleen wat ik tegenkom met uitlaten, zoals oversteken. En 's avonds met de laatste ronde, als de wereld dus rustiger/stil is, zoek ik weleens paaltjes of fietsnietjes op (voor het volgen) of gaan we naar een plek die overdag spannend is.

Wat doe jij allemaal leuke dingen met de hondjes Nagini! Ben je niet bang dat hij de koelkast een keer plundert?

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:21

Afbeelding
Ik loop wel gehoorzaamheid nu puppy klasse en hij heeft zo veel Will to please gewoon geweldig, ook ga ik met hem naar frisbee (enkel puppy oefeningen), wat hij ook geweldig vind. Word een top sport hondje. En als hij oud genoeg is zal ook weer een trektuig en wp tuig komen voor hem

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:18

Wat goed werkt met drukte en mensen/honden tegenkomen is om vanaf een afstandje gewoon te zitten en kijken. Plaats commando geven en blijven belonen voor de focus bij jouw houden. Als dit dan goed gaat, ga je telkens een stukje dichterbij. Hij mag alleen naar voren als ie rustig en relaxed blijft. Dus uiteindelijk mag ie dan wel groeten, maar alleen vanuit een rustige headspace.

Ik doe hier in Australie het certificaat (mbo zeg maar) tot hondentrainer en gedrag, dus deels is mijn training vanuit m'n cursus, deels pure interesse.
Met Zelda gaan we ook schapenherden eerste keer gedaan toen ze net 4 maanden was. Ik wilde perse een werkhond omdat ik graag sport wil doen.
Hier in Australie is weightpulling een erkende sport en doe ik/ga ik het doen vanuit de Amstaf vereniging in Victoria. Ik kan met Lenyx niet voor titels gaan aangezien hij geen volbloed of papieren hond is maar een mix.. maar hij kan wel nog steeds gewoon mee doen etc.

Voor koelkast plunderen ben ik niet bang, haha. Ik gebruik een fleece 'tugrope' (dus eigenlijk gewoon een strip polar fleece geknipt en om de koelkast geknoopt) en als we klaar zijn gaat die tugrope ervanaf... want anders gaat hij keer op keer trekken in de hoop dat ie een beloning krijgt ;)

Prachtige honden Keona <3

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:20

kiwiwitje schreef:
Boellie reageert ook op ''wiet''. Heel grappig. Wil ooit in de toekomst met Chick gaan speuren en kijken of Boellie er ook voor te porren is.

Helaas is weightpulling hier in NL niet zomaar toegestaan anders is het zeker een nuttig deel van de training.

Het is inderdaad nog best snel gegaan. Het zijn natuurlijk ook ''maar'' 9 weken. Donderdag zit ze op dag 57 vanaf de dekking. Ik heb al een lijstje met geïnteresseerden. Heb met een aantal ook wat intensiever contact maar het is toch afwachten tot we ze gezien hebben en tot die weken om zijn om te kijken of het ook echt goed blijft voelen. Dat is toch altijd lastig.
Wij willen een pup aanhouden mits deze wel aan de verwachtingen voldoet. En eventueel gaan we voor uitplaatsing.


Haha ja leuk. Lenyx heb ik nu zover dat ie kan aangeven vanuit 6 verschillende geuren welke de wiet is. Ik moet alleen werken aan z'n indicatie. Hij is op het moment heel uitbundig en stoot alle bakjes om... dus dat moet nog naar rustiger zitten of aantikken met de poot.
Ga misschien ook truffels proberen. Daar is goed geld in te verdienen als ze er goed in zijn. :D

Spannend! Ben benieuwd. Wat voor pup zou je zelf graag willen?

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:23

Nagini schreef:
kiwiwitje schreef:
Boellie reageert ook op ''wiet''. Heel grappig. Wil ooit in de toekomst met Chick gaan speuren en kijken of Boellie er ook voor te porren is.

Helaas is weightpulling hier in NL niet zomaar toegestaan anders is het zeker een nuttig deel van de training.

Het is inderdaad nog best snel gegaan. Het zijn natuurlijk ook ''maar'' 9 weken. Donderdag zit ze op dag 57 vanaf de dekking. Ik heb al een lijstje met geïnteresseerden. Heb met een aantal ook wat intensiever contact maar het is toch afwachten tot we ze gezien hebben en tot die weken om zijn om te kijken of het ook echt goed blijft voelen. Dat is toch altijd lastig.
Wij willen een pup aanhouden mits deze wel aan de verwachtingen voldoet. En eventueel gaan we voor uitplaatsing.


Haha ja leuk. Lenyx heb ik nu zover dat ie kan aangeven vanuit 6 verschillende geuren welke de wiet is. Ik moet alleen werken aan z'n indicatie. Hij is op het moment heel uitbundig en stoot alle bakjes om... dus dat moet nog naar rustiger zitten of aantikken met de poot.
Ga misschien ook truffels proberen. Daar is goed geld in te verdienen als ze er goed in zijn. :D

Spannend! Ben benieuwd. Wat voor pup zou je zelf graag willen?

Haha truffels zijn lekker!!! :D

Boellie reageert er vooral heel enthousiast op als hij het ruikt. Dus in het idee; ik weet wie wel of geen wiet gebruikt als ie hier komt _O-

Ik wil een opvolger voor Chick voor de fok. Eentje waar ik ook mee kan showen. Dus in principe willen we een teefje aanhouden. Maar als er een goede reu tussen zit gaat deze uitgeplaatst worden maar blijft hij in mijn eigendom. Ik sta nog op de lijst voor een teefje uit een andere combi als backup plan.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 14:11

De kleine die ik nu heb heeft ook enorme Will to please loopt altijd los gaat nergens op af en luisterd uitstekend. Echt top karakter.

Kwam pas oud vrouwtje tegen met Am bull, die recht uit een paadje kwam. Vrouw bleef stok stijf staan en dacht poedersuiker. Ik zeg mevrouw niks aan de hand ze komen niet naar u toe. En ik liep verder met mijn 3 honden. Al mijn honden mogen nergens op af en dat gaat uit stekend

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:31

Afbeelding
Afbeelding


Tellen :D

MissYvette4u

Berichten: 2991
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:37

8 stuks?
Zo'n foto blijft apart om te zien :P wel heel mooi!
Hahaha die staart van haar blije gup _O-

Toen ik hier vanmorgen over detectie en speuren las, heb ik meteen naar een trainer daarin in de buurt gezocht, gevonden en een mailtje gestuurd :Y) een paar jaar geleden wel 's aan gedacht maar kon toen niks in de buurt vinden en het is er verder niks meer van gekomen. 's Kijken of ons troeleke het leuk vindt :D

MissYvette4u

Berichten: 2991
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:39

Oef Noukie12, ik ben verliefd op jouw honden met name de bruine wat issie knap <3 <3

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 16:25

Haha minimaal 6 inderdaad.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:52

8

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:14

MissYvette4u; als je wilt kan ik je wel een pb sturen met training technieken of manieren om te beginnen. :) Ik vind persoonlijk dat detectie (de simpele vorm daarvan) vrij makkelijk is aan te leren zonder trainer, mocht je je wat geld willen besparen ;)

Gaaf joh die foto. Ziet er best apart uit. Ik zie er 6.

@Keona. Honden zijn verplicht aangelijnd te zijn in gebieden waar aanlijnplicht is. Jouw hond mag dan zo goed luisteren als je wilt... maar je bent verplicht aan te lijnen.
Als je hond net die ene keer niet luistert en de persoon met de hond aan de lijn heeft een hond aggressieve hond is dat een groot probleem. Ik zie dat je hond nu zo'n 7 maanden is. Hij komt zodadelijk in de periode dat ie (als ie niet gecastreerd is) meer hormonen zal krijgen en in de pubertijd waar ze soms geen flikker geven om wat je zegt..

Ik heb zelf een hond die reactie kan geven op andere honden. Afhankelijk van de situatie. Mensen die hun hond dus niet aangelijnd hebben stoort me dan ook mateloos, want wie is de 'dupe' als het misgaat? Ja ik..

Sorry als ik wat te direct overkom.. maar ben echt fel op zulke dingen.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:19

Nagini schreef:
MissYvette4u; als je wilt kan ik je wel een pb sturen met training technieken of manieren om te beginnen. :) Ik vind persoonlijk dat detectie (de simpele vorm daarvan) vrij makkelijk is aan te leren zonder trainer, mocht je je wat geld willen besparen ;)

Gaaf joh die foto. Ziet er best apart uit. Ik zie er 6.

@Keona. Honden zijn verplicht aangelijnd te zijn in gebieden waar aanlijnplicht is. Jouw hond mag dan zo goed luisteren als je wilt... maar je bent verplicht aan te lijnen.
Als je hond net die ene keer niet luistert en de persoon met de hond aan de lijn heeft een hond aggressieve hond is dat een groot probleem. Ik zie dat je hond nu zo'n 7 maanden is. Hij komt zodadelijk in de periode dat ie (als ie niet gecastreerd is) meer hormonen zal krijgen en in de pubertijd waar ze soms geen flikker geven om wat je zegt..

Ik heb zelf een hond die reactie kan geven op andere honden. Afhankelijk van de situatie. Mensen die hun hond dus niet aangelijnd hebben stoort me dan ook mateloos, want wie is de 'dupe' als het misgaat? Ja ik..

Sorry als ik wat te direct overkom.. maar ben echt fel op zulke dingen.

Je hoeft mij echt niet uit te leggen hoe een hond of Stafford is dank je, dat weet ik ervaring genoeg en altijd reuen.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:22

Nagini schreef:
MissYvette4u; als je wilt kan ik je wel een pb sturen met training technieken of manieren om te beginnen. :) Ik vind persoonlijk dat detectie (de simpele vorm daarvan) vrij makkelijk is aan te leren zonder trainer, mocht je je wat geld willen besparen ;)

Gaaf joh die foto. Ziet er best apart uit. Ik zie er 6.

@Keona. Honden zijn verplicht aangelijnd te zijn in gebieden waar aanlijnplicht is. Jouw hond mag dan zo goed luisteren als je wilt... maar je bent verplicht aan te lijnen.
Als je hond net die ene keer niet luistert en de persoon met de hond aan de lijn heeft een hond aggressieve hond is dat een groot probleem. Ik zie dat je hond nu zo'n 7 maanden is. Hij komt zodadelijk in de periode dat ie (als ie niet gecastreerd is) meer hormonen zal krijgen en in de pubertijd waar ze soms geen flikker geven om wat je zegt..

Ik heb zelf een hond die reactie kan geven op andere honden. Afhankelijk van de situatie. Mensen die hun hond dus niet aangelijnd hebben stoort me dan ook mateloos, want wie is de 'dupe' als het misgaat? Ja ik..

Sorry als ik wat te direct overkom.. maar ben echt fel op zulke dingen.

Honden horen niet op andere af te gaan dat is een ding wat hier een no go is maar ze hebben ook geen intressen in andere honden want dat leer je ze. En ik lijn ook aan hoor als ik honden zie geen punt. Want vind dat ook aso. Maar deze vrouw stond er in eens uit een heel smal paadje dus niet gezien, maar ja mijn honden tonen geen intressen en lopen verder. Kan beter door lopen dan zelf wat stressig gaan doen wat nergens voor nodig is.