Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:13

kiwiwitje schreef:
Hij valt bijna niet op tussen al dat Fluf!


Ik heb van de week nog een topic aangemaakt van mijn monsters:
[BB-ITP] Boellie, Chicka en Djessey op de Heide

Whaaa, hij vind dat fluff wel handig. Lekker warm om tussen te zitten of zelfs er op

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:22

Geef hem eens ongelijk _O-



6,5 maand - 28 weken vandaag
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 07:40

Zo, even het stof van dit topic af. :+

In april 2019 hebben we een ontzettend lief teefje uit het asiel geadopteerd. Ze was gevonden met een ongeregistreerde chip, dus we noemden haar Torvi. Haar leeftijd was geschat op 5 jaar, maar zelf dachten we eerder aan rond de 7. De afgelopen tijd hebben we aan haar gedrag en gezondheid gewerkt en ze gaat met sprongen vooruit.

Helaas is er deze week wel lichte ED (LPC) en artrose bij haar geconstateerd. Ze krijgt nu een week NSAID (troep, ik had er al ervaring mee...) om te kunnen inschatten hoeveel last ze ervan heeft. Supplementen zijn onderweg en over 3 maanden worden er weer foto's gemaakt voor een prognose en verder behandelplan.

Over een paar weken wordt ook haar verwaarloosde gebit opgeknapt. Onze eigen arts schat haar leeftijd nog wel een stukje hoger in, namelijk een jaar of 9.

We hopen nog lang van en met haar te mogen genieten, want ze is echt geweldig. <3


Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:21

Ja het topic was een beetje stil gevallen!
Ze is wel flink ouder dus dan jullie dachten! Hopelijk valt de pijn voor haar mee. Misschien kun je haar buiten de supplementen ondersteunen met fysiotherapie. Evt ook hydrotherapie :)
Onze fysio zit ik moordrecht. Weet niet of dat te doen is voor je? Anders kun je op hydrotherapiehond.nl kijken voor iemand in de buurt

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:56

Ze is een paar weken terug behandeld door de osteopaat (ICREO geregistreerd) maar die vond niks op een strak plekje in de schouder na. Deze uitslag stuur ik nog door om te overleggen. Hydrotherapie zal ik ook overleggen met de arts. Nu eerst afwachten wat ze op de pijnstillers laat zien en dan overleg over hoe verder...

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:02

Oh kijk das positief! Aangezien ze met pijn vaak verkeerd gaan bewegen gaan ze de spieren verkeerd gebruiken wat voor nog meer auwie kan zorgen. Dus dan is dit super! :D
Lijk je verschil te merken met de pijnstillers?

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:34

Nouja positief, de behandeling heeft maar kort effect gehad. Zodra ze los mocht, zag ik het weer. Alsof ze heel af en toe een steentje in haar schoen had.

Gisterochtend de eerste tablet en 's middags was ze fanatieker dan ooit met wandelen (instructie is om nu nog niks aan te passen in de activiteiten om met en zonder pijnstilling te vergelijken).

Kan natuurlijk toeval zijn, maar als dit het effect is, dan heeft ze dus behoorlijk wat pijn...

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:38

Oh dan is t wel meer dan een strak plekje inderdaad. Hier vind de fysio ook wel eens plekjes maar na behandelen is dat dan weg en zien we er ook niks meer van.
Wel sneu als ze er zo veel last van zou hebben.. :(

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:49

ED en artrose is zeker meer dan een strak plekje... maargoed, we zijn blij dat ze nu bij ons is en met wat ondersteuning hier en daar kan ze hopelijk nog een hele tijd mee!

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:51

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt.. :)

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:10

Denk het ook :D

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:12

Gelukkig :P

Ik doelde dus op alleen t plekje wat er bij de osteo gevonden was :D dat het plekje opzich dus erger was dan gewoon een plekje.
Als ze hier bij de fysio een plekje vinden is dat 1x behandelen en daarna echt weg/over. Maar dat blijkt bij jouw hondje niet zo :(

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:45

O zo! :D Precies. Al was dat schouderplekje niet eens direct de reden om naar de orthopeed te gaan.

Het was meer dat ik haar af en toe een paar pasjes met haar hoofdje naar beneden dacht te zien 'knikken'. Een paar cm maar en ook niet constant, dus eerst dacht ik dat ik weer overbezorgd was om niks.

Ze is trouwens zeker voor de fok gebruikt... :n

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:48

agos :( Sneu hoe zulke hondjes gewoon misbruikt worden.

Hier mankeren ze gelukkig niks, maar we laten ze gewoon standaard 2 a 3x per jaar checken.

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:21

Door de fysio denk ik dan?

Ik vind herplaatsers fantastisch, heerlijk om zo'n diertje nog een fijn leven te geven. De mankementen nemen we maar op de koop toe...

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:29

Ja door de fysio. Gewoon voor de zekerheid. Ook voor en na dracht.
Hier ook een herplaatser. Gelukkig kei gezond maar doe t nooit meer :o we hebben zoveel werk aan haar gehad en nog is heeft ze zo haar dingetjes. Maar haar karakter is zo goed!


Hopelijk mogen jullie nog lang van haar genieten


Dit is ons stel inmiddels
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:59

Mooi stel hoor!

Wat voor dingetjes heeft jullie herplaatser?

Torvi had vooral veel stressgelateerde probleempjes, maar die zijn er bijna allemaal uit nu. En de laatste restjes zullen wel slijten zodra we haar fysiek ook een beetje op de rit hebben.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:26

Ze heeft vermoedelijk wat tikken gehad bij de vorige eigenaar en kan heel nerveus worden als ze niet weet wat er van haar verwacht word of als mensen heel boos zijn. Ze had ook flinke angstagressie.

Inmiddels is dit allemaal opgelost maar ze heeft van die momenten dat het nerveuze even terug komt of dat ze ineens kan schrikken van hele stomme dingen. Beetje instinctief reageren zegmaar als ze schrikt dan

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:52

Oh ja dat komt dan aardig overeen met ons dametje, zo sneu! Maar heel fijn dat ze nu uit die situaties weg zijn.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 16:03

Ja zeker! En ben bij Chick gewoon heel blij met hoe dat ze zich hersteld heeft. Dat is voor mij ook de reden geweest om met haar te fokken. ze was net 1 (vooruit ze werd 1 op 7 april en kwam 2 april hier) toen ze hier kwam.
Maar ik heb met haar echt veel moeite gehad om dat weer goed te krijgen en daar begin ik gewoon liever niet meer aan bij een nieuwe hond

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:37

Ieder zijn ding! :D

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:40

Ik ben alleen maar blij dat er mensen zijn die WEL voor herplaatsers willen gaan! Anders gaan ze allemaal een eenzame dood in t asiel tegemoet :( Dat vind ik gewoon sneu.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 20:05

Wijslander schreef:
Zo, even het stof van dit topic af. :+

In april 2019 hebben we een ontzettend lief teefje uit het asiel geadopteerd. Ze was gevonden met een ongeregistreerde chip, dus we noemden haar Torvi. Haar leeftijd was geschat op 5 jaar, maar zelf dachten we eerder aan rond de 7. De afgelopen tijd hebben we aan haar gedrag en gezondheid gewerkt en ze gaat met sprongen vooruit.

Helaas is er deze week wel lichte ED (LPC) en artrose bij haar geconstateerd. Ze krijgt nu een week NSAID (troep, ik had er al ervaring mee...) om te kunnen inschatten hoeveel last ze ervan heeft. Supplementen zijn onderweg en over 3 maanden worden er weer foto's gemaakt voor een prognose en verder behandelplan.

Over een paar weken wordt ook haar verwaarloosde gebit opgeknapt. Onze eigen arts schat haar leeftijd nog wel een stukje hoger in, namelijk een jaar of 9.

We hopen nog lang van en met haar te mogen genieten, want ze is echt geweldig. <3


[ [url=m/QWb8JN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier nu al de 2 de stb met ed . Goed dat je adopteerd

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 20:07

Wijslander schreef:
ED en artrose is zeker meer dan een strak plekje... maargoed, we zijn blij dat ze nu bij ons is en met wat ondersteuning hier en daar kan ze hopelijk nog een hele tijd mee!

Als ze last heeft moet je opereren. Want ze heeft pijn

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:57

keona schreef:
Wijslander schreef:
ED en artrose is zeker meer dan een strak plekje... maargoed, we zijn blij dat ze nu bij ons is en met wat ondersteuning hier en daar kan ze hopelijk nog een hele tijd mee!

Als ze last heeft moet je opereren. Want ze heeft pijn


Als opereren de beste optie is, dan laten we dat zeker doen. Maar de orthopeed is daar op dit moment (nog) niet van overtuigd.

Hoe oud waren die van jou toen ze onder het mes gingen?