Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline_S_S

Berichten: 3530
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:22

Boston terriër ook voorbij zien komen inderdaad! Echter kan ik hier niet zoveel fokkers van vinden. Weten jullie wellicht goede erkende fokkers van Franse en Boston? Mag eventueel ook in PB! :)
Op langere termijn is ook goed. Wij hoeven niet nu nu een hond maar zijn ons eerst nog goed aan het oriënteren en inlezen natuurlijk.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:27

Hawbucks heeft Franse met neus,
En deze is ook goed op weg Van de love boat

capopjekop

Berichten: 30677
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:34

Een vriend van ons die met apbt fokt heeft ook gefokt met fransen. Echt leuk nestje had ie laatst, hij fokt ze echt op gezondheid. Maar hij ligt in scheiding dus geen idee of hij nog doorgaat met die kleintjes. Zal het eens in de gaten houden mocht er nog eens een nestje in aantocht zijn. Ik had graag zelf een pup van zijn honden gehad. Dat zijn echt hele lieve gezinshonden maar ook flink actief en speels.

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:20

Afbeelding


Afbeelding
Ik heb een veredelde Stafford mix ( dit denk ik ivm de vorm van zijn hoofd en het karakter). Het is een straathond uit Portugal dus ook geen niks herleidbaars helaas.

Wat denken jullie? Kan er natuurlijk ook volledig naast zitten

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 05:16

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierbij onze Red nose Pitbull Jolie 4 maanden oud teefje.

En onze oude man Red nose Pitbull x Engelse Stafford Jessie 14 lentes jong.

Heeft inmiddels ouderdomskwaaltjes. Hart, lever en nier functie niet meer optimaal en is wat dement. De ene dag erger dan de andere dag. Maar Jolie houdt hem jong.

Ze zijn het liefst de hele dag bij mijn vriend of bij mij. Ze plakken als plakplaatjes aan je vast en liggen het liefst boven op je.
Super lieve knuffels.
Tikkeltje eigenwijs maar ontzettend trouw. Zit geen grijntje kwaad in.

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 07:05

Bonte lisa. Ik zou een embark aanvragen voor hem!

Hopelijk kun je nog lang genieten van je hondje seven

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 07:27

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 07:28

BonteLisa schreef:
[ [url=m/qI0t6B.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/YCR177.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb een veredelde Stafford mix ( dit denk ik ivm de vorm van zijn hoofd en het karakter). Het is een straathond uit Portugal dus ook geen niks herleidbaars helaas.

Wat denken jullie? Kan er natuurlijk ook volledig naast zitten

Grappig hondje

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:54

Leuke mix BonteLisa!

Seventje, wat een prachtig stel zo samen. Lijkt me een mooie wisselwerking tussen oud en jong.

Stoere foto's, keona! Lekker sportief. :D

Met Torvi zijn we intussen wel een paar stapjes verder. Haar gebit is vorige week opgeknapt, het viel uiteindelijk mee wat er moest gebeuren. Haar afgesleten hoektand is eruit en er is veel tandsteen weggehaald.

Ook hebben we een andere NSAID gekregen om te proberen en nu merken we wel verschil, vooral in gedrag. Ze is nog vrolijker dan eerst en trekt regelmatig een sprintje en dan niet omdat ze iets ziet, maar gewoon omdat het kan. Ze blijft hier maar op tot we weer foto's gaan maken begin juni en dan kijken we verder.

In de tussentijd gaan we wel verder met supplementen, op zolder vond ik nog een BOT mat die nu op de bank ligt en ervoor hebben we een orthopedisch matras gelegd.
Daar liggen ze allebei heel graag op en zo krijgen haar ellebogen niet telkens een klap als ze van de bank springt. En we slepen hem mee naar de tuin, want met dit weer ligt ze net als die van jullie het liefst buiten. {:}

Hier was de zonaanbidster net een maandje bij ons:


Afbeelding

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:00

Naar onder springen blijft een enorme belasting voor de ellebogen. Ik zou voor de gezondheid van de hond ze gewoon niet meer op de bank laten. Als ze er voor liggen kun je ook knuffelen

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:20

Ergens wel schrikken dat ze nu met andere pijnstillers zo opknapt. :(

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:28

Niet meer op de bank laten is een utopie, sowieso gaan ze erop als we van huis zijn. En samen op de bank liggen vindt ze echt ontzettend fijn, dat gaan we haar zeker niet afnemen. Vandaar deze maatregel en we proberen het op- en afspringen wel zoveel mogelijk te beperken.

Inmiddels ben ik wel enigszins van de schrik bekomen, onze vorige hond uit het asiel had op zijn 5de al zware HD, artrose en spondylose en heeft toch nog 7 jaar een mooi leven gehad.

Dus ik weet dat dit niet het einde van de wereld is, maar het is wel even flink schakelen en aanpassen. En voor mezelf jammer dat het bekende flesje medicatie er toch weer staat...
Laatst bijgewerkt door Wijslander op 29-03-20 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:30

Ik vind t vooral zuur dat ze dus zoveel pijn heeft zonder.. En ja tuurlijk als t met pijnstillers goed gaat is dat super natuurlijk. :D
Maar toch. Niet lu..llig bedoeld he. En jullie doen gewoon wat je kunnen. Maar had liever gezien dat ze helemaal niet opknapte van pijnstillers en dus geen pijn (gehad) zou hebben.

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:33

Dat had ik ook echt gehoopt, absoluut! Maar we gaan nu gewoon alles doen om haar leven zo leuk en comfortabel mogelijk te maken. Of dat nu nog 2 of 6 jaar duurt...

capopjekop

Berichten: 30677
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:34

Wij tillen die van ons de bank op en af. Als we weg gaan ligt ze nu voortaan in de eetkamer op een matras ipv op de bank.

Er bestaan overigens ook blokken die je als trapje kunt neerzetten. Dan hoeft ze niet te springen.

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:34

Jullie zij toppers! :D

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:37

Met het matras stapt ze nu ook zo van de bank af of ze laat zich glijden en af en toe kiest ze voor liggen op het matras i.p.v. de bank, dus dat gaat prima.

Als we ze niet op de bank zouden willen laten, moeten ze in de gang als we weg zijn (open keuken en woonruimte). En ze in de gang opsluiten, dat gaan we niet doen.
We gaan voor kwaliteit in plaats van kwantiteit, ze is tenslotte ook 'al' een jaar of 9...

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8355
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:42

Jullie gaan zo hard in dit topic dat ik dit naar [BB-HK] verplaats!

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:44

Oeh leuk! *\o/*

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:33

Chicka in haar mand
Afbeelding
En op haar verjaardag

Afbeelding

Afbeelding

Met haar dochter

Afbeelding



Boellie met zn nieuwe koeljas

Afbeelding
En in de tuin
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Djessey in de tuin afgelopen week
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:15

Ze zien er goed uit kiwi!

Dan pronk ik ook even met Torvi, we zijn bezig met een online cursus en dit is haar nieuwe reactie op vreemde honden:



We zijn nog geen 3 weken bezig, dus ik vind het superknap van haar!

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:33

Chick vind ik voor t ''beste'' net wat dik momenteel. Maar verder ben ik heel tevreden!

Dat is al heel goed! :D

noukie12
Berichten: 356
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:14

Eline_S_S schreef:
Een hoop reacties en informatie al, bedankt! Fijn om te weten dat traplopen niet zo’n issue is. We blijven hier ook geen 10 jaar wonen dus op latere leeftijd is dat voor de hond hoogstwaarschijnlijk ook niet meer van toepassing.
Een asieldier hebben we ons ook al in verdiept en staan hier bij een geschikte match ook zeker voor open. Echter vind ik het wel een eis dat de hond gewoon mee naar stal kan en ik niet constant met de hond bezig hoef te zijn (uiteindelijk dan he). Ondanks dat het een kleinschalige stal is komen er ook wel eens mensen met kinderen en andere honden. Ook weet ik uit ervaring dat deze honden al snel ergens achteraan gaan (ganzen, schapen etc) en ik vraag me af in hoeverre je dit op latere leeftijd nog kunt controleren/afleren. Natuurlijk nemen wij ook begeleid training, ook als we een oudere hond nemen.

Edit: ik had idd al wat gevonden over waar ik op moet letten bij het kopen van een pup, wbt stamboom etc. Extra tips zijn welkom! :D



Traplopen geen Issue??
Sorry jongens maar problemen met heupen zit toch echt in het ras hoor.
Kijk alsjeblieft uit met trappen lopen!
Zeker de eerste 2 jaar van het hondenleven geen trappenlopen, tenzei je de dure operaties aan kniebanden wil veroorzaken. 3 hoog! Dat kan echt niet zonder lift.
Mocht het niet anders kunnen neem dan een herplaatser van minimaal 3 jaar jong. Die al goed gespierd is en doe heel erg voorzichtig.
Ik zit in de stafford wereld en heb veel narigheid voorbij zien komen. Van heftige allergieën tot erg veel gescheurde kniebanden.
Let goed op wat je in huis neemt. Kijk naar de pootjes van de honden en houd oren in de gaten.
:(:) tis niet makkelijk een gezonde hond te vinden.

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:25

Hier lopen ze gewoon trap. De 2 volwassen honden hebben A heupen
De andere is nog niet getest maar die heb ik, tot ik zelf van de trap donderde, naar beneden gedragen. T gaat ook vooral op de manier hoe ze traplopen.

In de Engelse stafford zie je niet zoveel heupproblemen. Zeker niet door hun flinke lading aan bespiering.

En ik denk dat ze zelf wel begrijpt dat ze een pup geen tig keer per dag die trap op en af kan laten lopen. Gelukkig is het een handzaam en niet zo'n zwaar ras. Dus kun je hem makkelijk naar beneden en naar boven tillen.

noukie12
Berichten: 356
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:37

kiwiwitje schreef:
Hier lopen ze gewoon trap. De 2 volwassen honden hebben A heupen
De andere is nog niet getest maar die heb ik, tot ik zelf van de trap donderde, naar beneden gedragen. T gaat ook vooral op de manier hoe ze traplopen.

In de Engelse stafford zie je niet zoveel heupproblemen. Zeker niet door hun flinke lading aan bespiering.

En ik denk dat ze zelf wel begrijpt dat ze een pup geen tig keer per dag die trap op en af kan laten lopen. Gelukkig is het een handzaam en niet zo'n zwaar ras. Dus kun je hem makkelijk naar beneden en naar boven tillen.


Klopt vaak/veel tillen, misschien in de heupen niet zoveel.
Maar de kniebanden zijn voor engelse staffords zeker een zwakke plek.
Extreem veel staffords hebben versleten of gescheurde kniebanden.
(En de daar bij horende operatie is niet mals)
Dus tillen/tillen/tillen. Tot ze sterk genoeg zijn. En dan leren in alle rust stevig de trap op te stappen.