[VOLG] Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:25

Citaat:
De achterkant rook wel lekker maar de voorkant had gele koplampen en deed "psssssssssjjjt


Ik neem zomaar aan een kat? _O-

Wat een leuke update!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:27

Yeahhhh Mare! Wat een lief en slim meisje al! Ik ben heel benieuwd naar al je avonturen Mare. Succes met je eerste nachtje "alleen", hoewel ik denk dat je vrouwtjes je niet helemaal alleen zullen laten?

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:41

Welkom thuis, Mare :)F

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:04

Wat een schatjes! Al is Mare natuurlijk de knapste :j
Natuurlijk hadden we al moeten weten dat Blauw Mare zou zijn. Blauw is de kleur van de zee, nietwaar?
Heel veel plezier van het kleine ding!

Lente
Berichten: 27802
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 12:49

We laten haar inderdaad niet alleen.
Hoewel haar zusje die woensdag was opgehaald de hele nacht door heeft geslapen van 12-7. :wow:

Dat verwachten we hier niet maar dromen mag :))

Ze is hier inmiddels aan onze voeten in slaap gevallen nadat ze even rond heeft gelopen terwijl ze piepend zocht naar haar broertjes en zusjes :(:)

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:01

Aahhh wat mooi dat ze bij jullie is! Nu kan de echte terror tijd beginnen :D

jokari

Berichten: 8770
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:18

Aaah Mare is home ! Heel veel plezier !

De beschrijving van de kat is schitterend. :D

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 19:59

Stoere Mare. Gaat vast helemaal goed komen met de kleine, ondanks een eng blazend ding dat Gea heet.

Lente
Berichten: 27802
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 08:07

Jeetje hebben mijn schoonouders ons even de perfecte pup gegeven! :wow:

Ze loopt inmiddels zonder twijfelen mee aan de riem. Als er iets is dat ze nog niet kent en ze schrikt gaat ze zitten en kijken :+:

We hebben even getwijfeld hoe we het vannacht zouden gaan doen omdat ze gisteren overdag steeds náást de bench ging liggen slapen. Uiteindelijk een matras opgehaald, alles klaargelegd en toen in één beweging door Mare in de bench met deurtje dicht, licht uit en ik op de matras ernaast.

Ze heeft vijf minuten gepiept en geblaft en toen keek ze me aan en ging ze liggen en toen heeft ze geslapen. <3

Om half zes werd ik wakker omdat ze zichzelf aan het krabben was. Buiten gepoept en daarna zonder problemen de bench weer in. Om 7.00u begon ze wat te piepen omdat ze moest plassen.

Ze heeft nog geen enkel ongelukje in huis gehad. :wow:

Ohja en ze kan al aardig zitten op commando :D

Lente
Berichten: 27802
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 11:53

Hallo fans!
Er is veel gebeurd de afgelopen dagen! Zo ben ik weer een keer meegeweest in de puppyverslindende machine (en dat ging heel goed) en oefen ik heel veel met zit. Ik ga nu uit mezelf zitten als ik bij het vrouwtje kom. Alleen wil ik soms niet meer overeind :o

Verder heb ik de vrouwtjes al twee nachten wakker gehouden met blaffen in de bensj in de nacht want ik vind het stom dat ik niet bij de vrouwtjes mag zijn (want dat ben ik overdag toch ook?).

Vannacht is het ene vrouwtje steeds in de buurt van mijn kooi gaan zitten en dan elke keer als ik stopte met hijgen (want ik vond het spannend) dan schoof ze een eindje verderop en dan wachtte ze weer tot ik weer rustig werd, net zo lang tot ze op haar matras was geschoven en ik haar niet meer kon zien.

Dat heeft ze wel twee keer gedaan vannacht. De derde keer toen ik weer ging blaffen heeft ze het matras alleen maar een beetje verschoven zodat ik haar kon zien. Ze zei dat ze te moe was om weer bij me te komen zitten. Snap ik niks van. Ik was toch óók gewoon wakker? :?

Maar goed... Ze heeft me eerder vandaag ook weer in de bensj gelegd toen ik lag te slapen en toen ik eventjes wakker werd ging ik wel ergens anders liggen maar nog steeds in de bensj en ik heb daar drie kwartier gelegen zei vrouwtje en dat vond ze heel knap van mij.

Toen ik wakker werd wilde ze mij mijn mooie tuig om doen maar dat was niet zo slim van dr want die zat in de knoop dus toen ben ik maar op de mat gaan zitten piesen. 8-)

Was wel grappig want het vrouwtje riep toen heel verschrikt "nee puppy nee puppy!" en ze tilde me op maar ik heb gewoon verder gepiest over haar heen :))

Nou ja ik had nog een klein beetje bewaard voor op het gras zodat ze ook goedzooooo kon zeggen en daarna ging ik liggen op het gras en wilde ik niet meer mee terug lopen want op het gras liggen is zo leuk :D

Toen ik toch uiteindelijk maar mee naar binnen ging (ik had haar bijna zover dat ze ging smeken <<) ) ging ze met het grote zoem-en-zuigding in de weer. Dat vond ik toch wel spannend en toen ging ik in mijn bensj liggen en werd vrouwtje héél blij. Ze hoopt nu dat ik vannacht niet zoveel stampij ga maken maar ik heb nog wel wat voor haar in petto 8-)

Ohja en ik heb gisteren een nieuw vriendinnetje gemaakt en die is maar een weekje ouder dan ik! Ze woont om de hoek dus ik kan zó aanbellen en vragen of ze buiten komt spelen.
Ze vond me alleen een beetje eng. Alleen maar omdat ik graag meteen wil snuffelen :?

Maar we worden vast héle goede vriendinnetjes. :j

En nu ben ik moe. Truste!

DeMareDieOoitBlauwWas

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:02

Lente schreef:
... dus ik kan zó aanbellen en vragen of ze buiten komt spelen.

Knappe puppy <3

Nog slimmer: vrouwtje aan laten bellen. Je hebt niet voor niets personeel ;)

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:04

Ontzettend fijn dat het al zo goed gaat!

Nikita_K
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-11-14

Re: Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:32

Wat schrijf je ontzettend leuk hihi.

Leuk hoor je verhalen! Ik spiek stiekem mee want over 8 weekjes krijgen wij ook een klein boefje thuis. :P

Anoniem

Re: Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:43

Wat doe je het goed Mare! Ohhhh over een van de vrouwtjes heen plassen := oepssss nou ja, kon ze een keertje extra nieuwe kleren aan hihi. Hoe gaat het inmiddels met het monster dat sssjjjjttt doet met die koplampen?

Lente
Berichten: 27802
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 16:01

Wat ik vandaag verder nog heb gedaan;
- gaan liggen op de stoep voor de deur omdat ik geen zin had om naar het grasveld te lopen.
- gaan liggen op het grasveld omdat ik geen zin had om naar de deur te lopen
-in de deuropening gaan liggen toen ik terugkwam van het grasveld omdat ik geen zin had om nog iets verder naar binnen te lopen zodat het vrouwtje de deur dicht kon doen en mijn riem af kon doen.
-achter het vrouwtje aanhollen toen ze mijn riem uiteindelijk toch had afgedaan.
-achter het vrouwtje aanrennen wanneer ik daar zin in had.
-op de grond gaan liggen en doen alsof ik blond was toen vrouwtje me bij zich riep (x10).
-kauwen op de hoek van de muur.
-kauwen op het botje waar vrouwtje me mee afleidde.
-kauwen op de tafelpoot.
-weer op een botje kauwen waar vrouwtje me mee afleidde.
- kauwen op de plint én de stoelpoot.
-geroken in het poephok van het monster dat psssssjt doet (wel minder vaak nu) en bijna een hapje genomen voor vrouwtje me er weghaalde (x4)

(note van Len; :Z )

Anoniem

Re: Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:06

Komt vanzelf :P , wat een belevenissen al

Anoniem

Re: Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:15

Wat schrijf je heerlijk Len! :D En Mare is knap <3

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:28

_O- _O-

Mare, je bent geweldig. Ik hoop dat je nog lang verhalen blijft (eh, laat) schrijven.

Lente
Berichten: 27802
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 17:04

Ja ze is echt geweldig leuk! Maar wát een portret echt :oo

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:10

En jij maar blijven denken dat je schoonmoeder je mag :D

Lente
Berichten: 27802
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 00:27

Pfff... Ze had dus inderdaad wat voor me in petto. Hadden het advies gekregen niet te reageren op gejank vannacht. Na een half uurtje zou het stiller worden...

Na 3 kwartier en een pup compleet over de zeik toch maar naar beneden gegaan... We zijn ernaast gaan zitten maar ze bleef net zo hard blaffen en rondrennen in de bench als toen we nog boven waren.

Geprobeerd met rustig toespreken, geprobeerd met wat strenger... Het hielp niks...

Uiteindelijk zei mijn vriendin; laat het deurtje dan toch maar los, ik ga wel op de bank liggen en zet haar steeds terug...

Dus bench los, pup komt eruit en hurkt. Ik haar opgepakt en naar buiten gehold maar puppypoep compleet over me heen %)

Daarna teruggezet in de bench. Vriendin is beneden gebleven maar het is nu wel stil. Misschien moest ze gewoon nog poepen :(:)

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 00:53

Tip: kleed over de bench gooien

dierenfan
Berichten: 9627
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 05:15

Tip langer naast de bench slapen. Dat alleen leren zijn komt wel maar niet als je je pup volledig in paniek laat schieten. Je hoopt dat ze zeker 12 jaar wordt en dan zal ze nog vaak genoeg alleen moeten zijn. Niets is beter dan een stabiele basis!

Mijn hond geb ik bijna een week in bench naast bed gehad. Toen hij na die week overdag rustig in bench kon blijven in de kamer terwijl ik uit de kamer ging heb ik hem s nachts bij de andere hond laten slapen. Geen enkel probleem gehad. Ga dat met komende pup ook doen met de hoop dat die net zo makkelijk is ;)

Lente
Berichten: 27802
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 15:42

We gaan er inderdaad langer naast slapen. We hebben midden in de nacht de bench naast ons bed gezet en dat hielp in eerste instantie niks.
Tot ik op een gegeven moment zó schrok dat ze ineens heel hard begon te blaffen dat ik de bench een lel gaf :oo

Schrok er zelf van... Was daarna wel stil de rest van de nacht (en ook niet gestresst ademhalen) :=

Maar goed vannacht verhuizen we de matrassen toch weer naar beneden...

Ze is vanmorgen een draakje geweest (doet echt helemaal niks uit op correcties, ook niet altijd op positiviteit) maar vanmiddag was ze een erg zoete puppy geweest (en speelde ze gewoon met haar speelgoed in plaats van met de meubels) hoor ik net. Vanavond krijgen we ons eerste kraambezoek :D

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:25

Ik vind dat bij de bench slapen echt compleet overdreven. Mijn inziens moedig je dan juist dat gejank aan.