Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Volg]Lieve kleine rittens opgehaald! Zeg nee tegen broodfok

 
Profiel   

Oooh wat een schatjes. Ik volg mee.

Heb het altijd al zulke toffe dieren gevonden, maar heb er gewoon echt de tijd en ruimte niet voor. En ik denk dat de katten dan een nieuwe dagbesteding zouden hebben :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 19:16 



 
Profiel   

Wat een leukerdjes!

Zal ik de mijne ook maar eens voorstellen? :)

Oude heer Klaas:
[ img ]

Dame Katrijn:
[ img ]

En dame Muppet, de dochter van Klaas en Katrijn :) :
[ img ]

Ik heb nu dus 2 dames en 1 heer. Klaas had wel een maatje maar die is er helaas niet meer :(
Ik koop er geen nieuwen weer bij. Als deze lieverds er niet meer zijn, en god wat zal ik ze missen, neem ik geen nieuwe ratten meer. Ik moet me maar te snel afscheid nemen steeds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 20:04 



 

Wat een schatjes.
Ik heb vroeger ook veel ratjes gehad, mijn favo ratje was een bont dametje die ik Muis had genoemd.
Maar elke keer weer drama, want ze kregen allemaal kanker....nooit is er een ouder geworden dan 2.
Zo sneu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-16 09:18 



 
Profiel   

Wat een leuke ratjes komen er voorbij. Ze stelen steeds meer m'n hart :=

Hoe is het met de broertjes TS? Raken ze al een beetje gewend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-16 10:05 



 
Profiel   

Heb ze voornamelijk met rust gelaten zodat ze konden wennen aan de geluiden in huis, maar ze blijven wat schrikkerig. Dus toch maar bij me genomen en na een halfuurtje nu, beginnen ze wat te relazen en uit het tasje te komen, aan mijn vingers te snuffelen en eten van me aan te nemen <3

[ img ]


[ img ]

[ img ]

Handjes vasthouden <3
[ img ]

Toch zo schattig
[ img ]

[ img ]

En de eerste kwam er helemaal uit *\o/* Ik moet zeggen, het verbaasde me dat het die was, want die is veel schuwer in de kooi dan de andere. Maar die ander zit er met de grote oogjes bang achter :')
[ img ]


@Darkchrystal: 2 is meestal ook wel de leeftijd wat ze behalen :).. Soms zijn er uitschieters van ratten die bijna drie halen en heb zelf ook wel ratten gehad van 2 en 8 maanden bijvoorbeeld. Maar ook genoeg met 2 of net iets erover. Helaas leven ze maar kort.

@Nientsje: Wat een leukerds. En wat een wollie, die Klaas. En die oortjes van Muppet, heel lief!

Is altijd vervelend, als je niet meer met ratjes verder wilt, maar er blijft altijd een laatste over. Is er geen opvang in de buurt? Sommigen doen ook aan 'leenratten'. Dan krijg je een mannetje mee tot je eigen mannetje overlijd en dan gaat hij terug naar de opvang. Of misschien wil een opvang zelf Klaas wel overnemen bijvoorbeeld. Zou sneu zijn om zijn laatste maanden alleen te slijten.

Ondertussen liepen ze al een beetje rond over mijn schoot beide en duiken soms het tasje weer in. Maar de lichtere, Olaf, ligt erin te slapen nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-16 23:27 



 
Profiel   

Ooh wat zijn ze leuk <3
Ze zijn heel nieuwschierig aangelegd dus voordat je het weet klimmen ze in je nek :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-16 23:33 



 
Profiel   

Oh, die derde foto :') Flappie. Net een muis :P
Ach, voor je het weet zijn ze niet bij je weg te slaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-16 23:35 



 
Profiel   

Ze worden steeds makkelijker. Ze schrikken niet meer als ik in mijn slaapkamer kom. Ze kijken even en doen dan hun ding weer verder. Ze nemen met enige aarzeling ook hapjes van me aan. Oppakken zijn ze niet de grootste fan van nog, maar ze vinden het niet eng en lopen er ook nier voor weg. Alleen harde geluiden zijn nog eng. En als ik de plateaus afneem, wat ik elke dag doe. Voor de rest spelen ze door de hele kooi heen. sNachts als het licht uitgaat is het helemaal feest haha. Even niet over nagedacht dat ik er soms wakker van zal worden haha. Dat was ik vergeten van eerder. Maar niet erg hoor, het is ook gezellig. In de woonkamer kunnen ze niet staan, want onze hond houd van lekkere hapjes. Alleen vandaag al kwam die met een muis binnen en ondanks dat ze ze niet echt gezien heeft ruikt ze hun en staat ze voor de deur. Ze reageert er heftiger op dan ik dacht. Ik dacht, met mij erbij in de kamer is het geen probleem, maar ik ga het niet eens proberen, want ik denk dat dat het erger maakt. Maar geen zorgen, ze moet twee deuren door voordat ze er bij zou kunnen en iedereen let goed op en we sturen haar weg bij de deur naar haar mand als standje als ze aan de deur naar boven zit te schrapen.

En gister kwam de kat met dit binnen en deponeert het in haar voerbak.


[ img ]

Nee, de woonkamer is niet zo veilig :') En ben toch het meeste boven.

Maar goed, ik dacht dat de lichte van de twee, Olaf het meest bang zou zijn, want die was bij de fokker en in de trein en op dag 1/2 het minst dapper. Maar de rollen draaiden al snel om. Olaf is veel minder schichtig dan Sven.

Hier zitten ze beide onder de dekens en Olaf is de enige die er onder uit komt en aan mijn vingers snuffelt.


[ img ]


Ik had die de naam Olaf gegeven omdat het een beetje een sulletje dacht ik, maar nee, eigenlijk niet. En over de dagen heen ben ik de naam niet leuk voor hem gaan vinden. Het past niet bij zijn karakter... Dus ik denk toch na over een andere naam en dan Kristoffer en Sven. Dat had ik eerst ook, maar besloot Olaf want twee korte Namen en allebei geen mens in de film Frozen. Maar het bevalt me toch niet.

Mijn zus zegt weg met de Frozen namen en iets anders verzinnen. En op zich.. Misschien wel. Ik ben echt een Disney fan maar ook serie gek. Ik wil ze sowieso naar iets noemen waar ik fan van ben. Ik kan ze vernoemen naar allerlei fandoms haha. Dean & Sam van Supernatural, Stefan of Demon van Vampire Diaries, in beide series broers van elkaar, dus wel leuk. Of van Films zoals Harry Potter, waar ik ook groot fan van ben. Harry & Ron of Voldemort en Dumbledore (Voldie en Dumbly). Nu ik dat zo zeg vind ik die wel erg leuk eigenlijk haha. Maar vind zoveel leuk. Dus wat vinden jullie? Iets van Doctor Who zoals David & Matt, of Franklin & Bash van tada, Franklin & Bash, Lucifer en Michael van de lore/religie (lucifer staat niet in de bijbel) maar voornamelijk Supernatural :') of Merlin & Arthur van BBC Merlin, iZombie; Major & Ravi, Onze upon a time; Captain & Hook (ook leuk!) Of Captain Hook and Prince Charming (Captain and Charming, cute) of Killian & James, Outlander <3 ; Jamie & Frank of Jamie & Murtagh. Maar vind eigenlijk alleen Jamie een leuke naam. Greys Anatomy; Derek & Mark, Sherlock! Sherlock & Watson! Dat is ook leuk. Ik verzin ze terwijl ik schrijf haha. Stargate SG1; Jack & Daniël. White Color is ook liefde, Neal & Peter, oow en natuurlijk The Flash & Arrow met Oliver & Barry en The Flash/Legends of Tomorrow met Leonard & Mick (ook schattig!) Of hun achternamen Snart & Rory. Pff, ik kijk teveel series.

Meningen? Want nu ik het allemaal op heb genoemd weet ik het al helemaal niet meer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 00:06 



 

Ik vind Sven en Olaf juist erg leuk, en ook passend bij hun kleurtjes!
Ze zijn sowieso super schattig, ik wist niet eens dat er verschillende rattensoorten waren wat betreft grootte en plaatsing van de oren :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 00:42 



 
Profiel   

Hmm, even in de Disneysferen denken..
Simba & Kovu (of Mufasa), Toulouse & Berlioz, Sully & Mike, 2 Namen van de 7 dwergen, Mickey & Donald, Bagheera & Balou, Jack & Sparrow :+ , Buzz & Woody, Marlin & Nemo, Kenai & Kody, Remy & Luingini...

Ik kan nog wel even doorgaan :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 07:21 



 
Profiel   

Als jij Sven en Olaf leuk vindt, moet je die mamen toch niet veranderen omdat je zus dat zegt? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 08:57 



 
Profiel   

Nee, nee, dat is het niet :D Ik begon er met haar zelf over, omdat Olaf mij niet zo bevalt en toen dacht ik, misschien toch maar terug naar Kristoffer... En daarna zei ze dat ik toch geen Frozen namen hoefde te hebben... En dat is ook zo, maar ik zat heel erg vast op Anna en Elsa als ik vrouwtjes had genomen :')..

Toch voor mannetjes gegaan want dat is mijn lievelingsgeslacht bij de ratjes en automatisch Frozen namen genomen, maar we hadden het gewoon over niet Frozen namen, wat me nu doet twijfelen over hoe ik ze nou eigenlijk wil noemen haha :P Olaf zijn naam past gewoon niet zo bij Olaf.

Ik vind Voldemort en Dumbledore eigenlijk ook wel heel erg leuk namelijk :D Maar ook Dean & Sam, Stefan & Damon, Sherlock & Watson of Captain & Hook, Oliver & Barry of misschien wel Flash & Arrow. Dat is ook wel heel erg leuk... Dus deze namen zijn een beetje wat ik erg leuk vind of Kristoffer & Sven van Frozen, wat ik ook nog steeds heel leuk vind. Maar Olaf gaat sowieso weg als naam :).

@Just_Sannee: Haha, ja, zo kan ik ook heel lang doorgaan met allerlei namen. Jack & Sparrow is ook super leuk trouwens.

@Shanna: Ik wist dat eerder ook nooit, tot ik aan twee ratjes van de winkel had en daarna in de hele rattenwereld terecht kwam. Ineens leerde ik van allerlei kleurtjes kennen, bleken er ook 2 verschillende oortjes te zijn, gewoon normaal en dumbo, maar waren er ook 2 vachtsoorten, gladhaar of rex en je hebt ook nog naakt (fuzz). Ik kreeg mijn eerste Russisch Blauw dumbo ratje en vanaf dat moment was dumbo mijn favoriet. Dus ik wilde nu sowieso 1 dumbo ratje hebben, maar gelukkig vond ik een nestje met alleen maar dumbo en kon ik er zelfs twee nemen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 16:18 



 
Profiel   

1 verstopt en de ander is druk op ontdekkingsreis

[ img ]

En toen ging de ander rondkijken terwijl de 1 relaxt een dutje ging doen.

Ik denk dat ik ze Sam en Dean ga noemen. Na Supernatural.

[ img ]


Laatst bijgewerkt door ElineS op 04-08-16 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-16 22:08 



 
Profiel   

Ham & Kaas :j

Ze zijn geweldig!
Leuk om te zien hoe ze opbloeien en brutaal worden :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-16 22:11 



 
Profiel   

Ja, gaat best snel haha. Gister ze even met rust gelaten maar nu heb ik ze alweer een uurtje bij me en dat gaat goed. Zoeken mijn handen ook gewoon op, gaan in mijn nek. Alleen uit de kooi halen vinden ze nog echt niet leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-16 22:34 



 
Profiel   

En als je ze er nou zelf uit laat kruipen?
Zou het ook niet op prijs stellen als iemand me zomaar m'n kamertje uit zou sleuren -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-16 22:39 



 
Profiel   

Dan komen ze er nooit uit haha. Heb vandaag een tasje gebruikt die ik erin doe waar ze uit nieuwsgierigheid wel ingingen en zo kon ik ze er zonder gedoe uithalen :).

Op dit moment <3.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-16 22:41 



 
Profiel   

Schattig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-16 22:45 



 
Profiel   

Super schattig! De nieuwe namen zijn ook erg leuk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-16 22:50 



 
Profiel   

Weer een leuk en goed Topic over ratten.

Zelf heb ik geen ratjes, waarom ik denk dat ik er niet handig meeh ben. Heb wel af en toe contact Dumbo ratten gehad. Ik vindt Dumbos wat zachtaardiger.

Ook hier bij mij in naaste dorp zit broodfokker in knaagdieren en ratten/muizen, ben er een paar xr geweest; werd er niet vrolijk van...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-16 22:54 



 
Profiel   

Wat leuk!!
Ik heb ook een ratje gehad vroeger. Hij kwam van de markt af en ik noemde hem Azraël (de kat van gargamel bij de smurfen :+ ) hij ging overal mee naartoe! Was altijd zo leuk bij de kassa in de rij... Dan kwam ineens z'n staart onder m'n sjaal vandaan en dan had ik ineens alle ruimte om me heen :D hij is zelfs meegeweest op 'sollicitatie' bij t uitzendburo, goed in m'n sjaal verstopt :P
Hij had een husky kleurtje wit met crème .
Hij is 3 jaar geworden

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-16 23:12 



 
Profiel   

Echt schatjes!
En dat uit de kooi halen dat komt wel

Mij hoeven ze maar te horen of ze staan al te springen dat ze eruit willen :=

Wat ik wel eens doe; dan zet ik de deurtjes van de kooi open en dan laat ik ze zelf kiezen wat ze willen. Die van mij (de 2 dames) klimmen er dan uit om door de kamer te rauschen. Als ze het zat zijn klimmen ze weer in de kooi en dan doe ik die weer dicht :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-16 06:39 



 
Profiel   

Leuke, stoere namen!

Ik kon die grijze op ontdekkingsreis eerst niet eens vinden, die was gecamoufleerd :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-16 08:27 



 
Profiel   

Wat een popjes <3 Ik wil ook :'( Met die lieve dumbo oortjes. Zo lief.

Ik vind Olaf wel heel goed bij zijn koppie passen hoor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-16 10:00 



 
Profiel   

Namen verzinnen is altijd erg lastig :j Mijn laatste 2 ratjes kwamen uit het F-nest, dus moesten met een F beginnen. Ik dacht eerst nog aan iets van Fay oid, maar liep vast op de tweede. Toen werd het Fidget en Frisky, en dat paste heel goed :D Nu met die cavia's weer hetzelfde. Maar dat is opgelost toen mijn broers de grootste Chewbacca noemden :') En ach, ik hou ook van Star Wars. Dus de ander heet nu Han Solo :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-16 22:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen