[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 18:38

Knappe Jarv! Het vest staat hem zo goed, ben benieuwd naar de resultaten op lange termijn! <3

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 18:17

Weer veel gedaan deze maand :D
Vorige maand niet zo veel...operatie gehad aan m'n amandelen :') Veel gewerkt voor die tijd, en daarna twee weken druk bezig geweest met het herstel :')
Gelukkig was Jarvis er altijd weer om mij te helpen waar nodig <3

Toch 5 dagen na de operatie besloten (last minute _O-) om toch maar naar de Martini Dogshow in Groningen te gaan. Gezellig bijgepraat met de fokker, en daarna onze ronde gelopen.
Afbeelding
2e plaats en een u! Prachtig resultaat, ik was érg trots op mijn kleine grote vriend <3
Daarna weer plat gelegen en goed verder hersteld. Was geen overbodige luxe na zulke inspannende uurtjes :')

Daarna rustig alles opgepakt. Gelukkig hadden we het Xdogvest, aangezien hij daardoor alsnog voldaan was na een wandeling, ook al was deze korter :=

Inmiddels doen we mee aan een challenge. We worden begeleid door iemand in Amerika met een klein groepje andere hondeneigenaren.
Verschillende opdrachten (3.2 km lopen, flirt pole, spring pole, een bal opdrijven etc :)) ), en twee daagjes rust.
Dag 1:
Afbeelding
Afbeelding

Dit is onze spring pole oplossing. Stevige tak, speeltje er aan binden, en de hond lekker z'n ding laten doen _O-
Afbeelding

Al werkt een voetbal doel ook prima _O-
Afbeelding

De flirt pole is natuurlijk groot favoriet, maar ook de grote bal gebruiken vind meneer geweldig! :D
De eerste bal heeft hij lek weten te bijten. Iets met enthousiasme, en een stroeve, rubberen bal :')
Nu heb ik even met mijn oma zitten brainstormen, en zo heeft zij dit voor mij in elkaar gezet! *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

En een videootje ervan :)) Hij was hier al erg moe, dus weinig actie erin :') Maar het geeft een idee :P


Het stofje zit er mooi strak om, en is natuurlijk een stuk gladder. Jarv heeft er nu geen grip meer op, en kan naar hartelust spelen met de bal nu.
De eerste resultaten van de training beginnen voorzichtig zichtbaar te worden. Zijn schouderpartij en dijbenen lijken al iets duidelijker spieren te tonen. Mijn doel met de challenge is meer spieropbouw, maar ook meer uithoudingsvermogen, en dit op een gezonde manier te trainen :j
Afbeelding

7 april gaat hij weer eens lure coursen, deze keer in Hoogeveen :D Ik ben zo benieuwd wat deze training voor hem gaat doen daarmee. Hij vind het heerlijk om ermee aan de slag te zijn, en heeft daardoor ook voor het eerst eens gevraagd voor kroeltijd <3 Zijn rustdagje was ook echt even nodig, leuk om te merken hoe we daarmee meer samen komen <3
Afbeelding

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 21:21

Wat tof zeg dat jullie zoveel ondernemen! En erg leuk ook die video! :D

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 12:06

Danielleeee_ schreef:
Wat tof zeg dat jullie zoveel ondernemen! En erg leuk ook die video! :D

Thanks! Ik vind het ook ontzettend leuk om met hem zo bezig te kunnen zijn :D

Storytime! :')
''Kom maar! Dit is wel eentje waar we iets mee kunnen!'' riep de man in het lokaal ineens toen ik mij omkeerde met Jarvis. Jarvis had kort oogcontact met de golden die in dat lokaal rond liep, en begon meteen weer te grommen. Het was diezelfde golden die we eerder in de hal tegen waren gekomen. De twee heren hadden kort oogcontact, waarna Jarvis zijn grens aan gaf. De golden reageerde daarop door, binnen in de school, zijn poot tegen een pilaar omhoog te tillen en geur achter te laten.
Ik wilde Jarv uit de situatie halen, maar deze beste man meende mij te kunnen helpen met mijn vraag. Nouja, toe dan maar.
''Wat is je hulpvraag met deze hond?'', werd mij gevraagd. Ik vertelde over Jarv zijn intolerantie tegenover bepaalde rassen, en bepaalde energie die een hond heeft. Alle bully rassen zijn een no-go. Van platte snuit tot stijve lichaamstaal...Jarvis heeft er zijn mening over, en is niet van plan deze zonder slag of stoot aan te passen. Hetzelfde bij sommige individuen die al meteen erg ''haantje'' over komen, zoals de golden retriever die daar rond liep. Nou, hij kon mij wel mee helpen.
Jarvis volgde hem braafjes aan de lijn naar het midden van het klaslokaal. De beste man had een koekje in zijn handen, en vroeg Jarv om te gaan zitten. Jarvis zag lekkers, iemand die hij niet kende, en dan moet natuurlijk alles uit de kast worden gehaald! Hoppakee, daar ging hij. Plat op zijn kont, met zijn lichaam in de lucht. ''Oooooh, zie je dat?!'', vroeg de man aan de cameraman die erbij zat. Hij vroeg hem foto's te maken hiervan. Terwijl de cameraman een andere hoek opzocht om foto's te maken, was Jarvis inmiddels wel klaar met het trucje. Schijnbaar werkte zit op niet om het lekkers te krijgen, dus dan maar gewoon zitten. ''Zit!'', klonk het weer, terwijl hij Jarv zit op wilde laten doen.
Ik stond aan de zijlijn, en gaf Jarvis het commando die erbij hoorde. Ik kreeg een blik opzij. Het voelde als een ''shut up, ik train je hond'' :') Hij zal het misschien niet zo bedoeld hebben, maar ik kende mijn plaats weer even :=
Ik kreeg het advies om met Jarvis te trainen op focus houden. Hij moest mij aan kijken, mij volgen met zijn ogen, ondanks de afleiding die voor zijn ogen lag. Jarvis had in de tussentijd een koekje voorgeschoteld gekregen waar hij nog niet aan mocht zitten. Tot op dat punt snapte ik het nog, en het is ook iets waar we mee bezig zijn. Afleiding (andere hond in ons geval), dan focus op mij, en lekker doorlopen.
Afijn, dat koekje dus. Dat koekje voor zijn neus waar hij niet aan mocht zitten.
De man stond op, hield zijn hand voor zicht uit alsof hij mijn hond een stopteken gaf, en gaf er een commando bij. ''Wachten!'' was het ineens. De man ging wat rechter op staan, hand nog altijd op die manier, en begon wat te lopen. ''Wachten! Wachten! Wachten! Wachten!''. Jarvis bleef de beste man volgen met zijn ogen, ergens toch ook afvragend wat nou echt de bedoeling was (halve wachten natuurlijk _O- ).
Dit ging een x-aantal minuten zo door. Eerst met enkel het koekje als afleiding, en vervolgens werden de beide goldens erbij gehaald. Jarvis begon te grommen. Dit was exact het gedrag wat ik bedoelde. Hoe moet ik daarmee om gaan? Hoe leidt ik dit in goede banen?
De man vervolgde zijn oefening, en legde de drie honden bij elkaar. Eén van de honden kreeg twee koekjes op zijn poten (die er eerst een aantal keer vakkundig van af werden gegeten het moment dat de man zich omdraaide _O-), en daar ging het weer. ''Wachten! Wachten! Wachten!''.
De drie honden wachtte braafjes tot de man het lokaal uit was, weer terug was, en het commando gaf dat ze het lekkers mochten eten.
Hetzelfde werd nog herhaald met een (ik gok pup van ongeveer een half jaar?). Natuurlijk was dat een heerlijke stuiterbal, en ging de oefening niet zoals gepland. Jarv gromde weer wat, maar bleef wel netjes van het koekje af.

Nadat hij klaar was met de ''training'', had ik mijn hond weer terug.
''Had je dit nou verwacht?! :D'' Uhh, ja :j
''Ja, maar ook met een vreemde?'' Jup :Y)
''Ja, maar ook nu dat er lekkers in het spel was?'' Ja :')

Ik dacht nog; gast, ik train mijn hond nu al bijna 3 jaar. Kent veel commando's, en hetgeen wat je hem liet doen was makkelijker gegaan voor jezelf als je mij had gevraagd welke commando's ik ervoor had. Zeg 1x vies, zeg 1x blijf, en het commando is duidelijk :') Niet aan het koekje, en blijven zitten waar je zit :')
Al met al heb ik achteraf wel even kunnen lachen. Jammer dat ik geen tips heb gekregen over Jarv z'n gedrag, maar ach, Jarvis heeft makkelijk koekjes kunnen scoren _O-

Naast deze ervaring hebben we natuurlijk weer van alles ondernomen :D
Lure coursing!


En de fitness challenge die lekker door blijft gaan *\o/* 3 weken verschil tussen boven en onder. Hij is 1,2 kilo aangekomen in spiermassa *\o/*
Afbeelding

En deze is van eergisteren, nadat we al 3 kilometer hadden gefietst. Onze standaard fietsronde is inmiddels 5,5 kilometer door het bos, met een rustmoment bij het speeltuintje. Hij hersteld zo verbazingwekkend snel van de kilometers die we maken, dat het ontzettend leuk is voor ons beide om nieuwe stukken te ontdekken :D
Afbeelding

Hij is nog mee geweest naar een fotomeeting. Niet als model, maar ik moest die middag werken, dus kon hij even lekker vliegen daar _O- Dat nam hij erg letterlijk :))
Afbeelding


En één van de leukste dingen, hij heeft er een nieuw dinnetje bij <3
Eve en haar bazin hebben we nu in korte tijd 3 keer kunnen ontmoeten. Die twee lijken zo grappig samen :))
Afbeelding

Hij heeft al een tijdje geen ''vallen in style'' momentje meer gehad. Eve heeft daar verandering in gebracht _O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TheJokerr
Berichten: 2772
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:02

Knappe Jarvis <3 ook als hij valt is hij flawless := ik bewonder echt hoeveel jij met hem doet!

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 23:07

TheJokerr schreef:
Knappe Jarvis <3 ook als hij valt is hij flawless := ik bewonder echt hoeveel jij met hem doet!

Thanks! <3
Scheelt natuurlijk wel een hoop dat hij het ook leuk vind, waardoor we elkaar motiveren :))

Ik zie dat ik ben vergeten te vertellen over de fitness challenge, we hebben hem gewonnen namelijk! *\%/*
Afbeelding

En onze prijs is binnen gekomen inmiddels :)) Hij heeft een parachute opgestuurd gekregen voor weerstand training. Het is flink intensiever, maar hij vind het wel ontzettend leuk :D Even extra vaart moeten zetten om toch de flirt pole te pakken, en dan érg tevreden zijn als hij hem te pakken heeft _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Moe maar voldaan :j
Afbeelding

Ook mogen we een stukje schrijven voor een digitaal clubblad over onze cosplay :D Dat vroeg natuurlijk even om wat nieuwe foto's :=

Afbeelding
Afbeelding

En onze DNA test is onderweg! Het laatste stukje wat ik getest wil hebben voor hij als dekreu ingezet kan worden. Stiekem ook nog best spannend := Mr. Happy Face himself is er natuurlijk allemaal erg relaxed onder :')
Afbeelding

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 12:58

Oooh, even een traantje weggepinkt hoor :')
Gisteren hebben we de avond4daagse weer uitgelopen. Hartstikke leuk natuurlijk, en het verkleden is traditie bij ons.
Het thema was sport, en ik heb dus even een weekje hard moeten denken wat ik nou moest doen ermee _O-
Voetbal...zo cliché :') Er liepen echt megaveel kinderen in hun voetbal pakkie rond _O-
Iets met hondensport? Hmm, tsja, en dan? Niet echt veel in te bedenken wat ook praktisch is :')
Wat nou als we richting de paardensport gingen denken? Ik bedoel, z'n zadeltje heeft 'ie al _O-
En zo ontstond dit idee :')


BearBear was de ruiter, en daar gingen ze dan _O- Met een kartonnen hoedje, vastgenaaid aan het zadel, en een aardig stevige zit, konden we op pad.
Ik heb echt gigantisch zitten lachen om het beertje op z'n rug. Dat pootje wat niet vast zat, wiebelde zo heerlijk mee :')Ik heb het beertje er nog op zitten, dus ik zal vandaag of morgen even betere foto's er van maken.

Afijn, tijdens het lopen ging de deur van de juryauto ineens open. ''Wat is je naam?!''. Ik vertelde nog aan mijn moeder dat dat één keer eerder is gebeurd, en dat ik toen de eerste prijs won voor onze kleding met Rosco:
Afbeelding

En nu, nu heb ik de prijs gewonnen met Jarv <3
Afbeelding

Het deed me echt even terugdenken aan de prachtige tijd die ik met Rosco heb beleefd, en hoe mooi het is dat ik net zulke mooie herinneringen ook met Jarvis kan maken <3

Even passen of BearBear goed zou zitten. Het ging met eerst meer om formaat, maar al gauw bleek het erg grappig te lijken dat de beer de ruiter was.
Afbeelding

Op pad met z'n viertjes. Mijn moeder en haar hond liepen dit jaar gezellig mee :D
Afbeelding

Nog voor de prijsuitreiking. Mijn vader had ons een bloemetje gegeven <3
Afbeelding

Onze prijs! *\o/*
Afbeelding

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:15

Ik heb afgelopen dagen het hele topic door gebladerd. Ik vind hem geweldig!

Misschien komt hier ook ooit wel een Corgi, ik denk dat ze wel redelijk overeen komen met mijn shetten :') :j .

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 21:14

Geweldig _O- _/-\o_

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 23:10

Dennis schreef:
Ik heb afgelopen dagen het hele topic door gebladerd. Ik vind hem geweldig!

Misschien komt hier ook ooit wel een Corgi, ik denk dat ze wel redelijk overeen komen met mijn shetten :') :j .

Haha, ze eten graag, en hebben een grappig dribbelpasje in draf :')
Dat zijn sowieso al overeenkomsten _O-

Jarvis zijn laatste stukje testen zijn gedaan! DNA testen afgenomen, en zijn sperma is gecontroleerd. En over dat laatste...tsja...ik heb mijn best gedaan hem niet uit te lachen. Ik heb gefaald _O-

Iemand had aan mij gevraagd om ook zijn sperma te laten checken. Mocht ze hem ooit willen gebruiken, is het wel een fijn idee dat hij ook echt raak kan schieten, en niet met losse flodders aan komt :')
Afijn, ik dus de DA opgebeld en de vraag gesteld of zij dat ook konden onderzoeken. Dat was geen probleem, en dus werd de afspraak gemaakt. Een dag later was hij al aan de beurt, en vol goede moed ging hij met mij mee in de auto. Aangekomen bij de DA moesten we even wachten. Ik kreeg nog de vraag of ik ook een loopse teef mee had genomen. Nou, nee. Die zitten niet helemaal op elke hoek van de straat, dus helaas _O- Ze gaf aan dat ze wel even zou kijken hoe ver we konden komen.
Jarv keek gewoon lekker rond, nog niet wetende wat voor een onderzoeken we nu moesten doen.
Binnengekomen in de behandelkamer werden we ontvangen door twee dames. De DA gaf hem even een aai, beluisterde zijn hart, en voelde even of alles compleet was down low. So far, so good. Dat kent hij wel, want dat is waar de keurmeester ook aan voelt.
Vervolgens plaatste ze haar handen zo, dat hij binnen no-time een beste zwelling had zitten. Zijn ogen! _O- Zijn grote ogen vol verbazing _O- ''VROUWTJE, WAT DOEN ZE EN WHY THE F*CK BEN JE HIER AKKOORD MEE'' _O- Voor hij er erg in had, was hij de net gedweilde vloer aan het besproeien _O-
Gauw werd door de tweede dame zijn goedje opgevangen, en toen daar het juiste kwakje in het schaaltje kwam te liggen, was het alweer klaar. Tenminste, klaar voor ons. De arme hond van me stond met een kromme rug, minutenlang, nog zijn DNA te lozen over de vloer :')
Goed nieuws over zijn zwemmers, dat is helemaal goedgekeurd. Genoeg gezonde, actieve zwemmers te zien onder de microscoop :D
Ondertussen stond Jarv nog steeds zijn goedje vrijgevig uit te delen over de vloer, en moesten we wachten tot dat weer terug naar normaal was voor we door konden :')
Na een klein tijdje was de boel weer terug naar normaal. Een opgelucht koppie keek mij aan, en voor hij het wist werden er swab sticks in zijn snufferd gestoken om wangslijm af te nemen.
Afijn, na deze hele ervaring mocht hij gelukkig even uitgelaten worden. We moesten wachten tot de swabs droog waren, dus een mooie reden om even te wandelen na die tijd.

Zijn testen zijn weer onderweg naar het lab, dus ik hoop daar binnenkort meer over te kunnen vertellen :D
Voor nu, alle testen zijn gedaan. Hij is overal glansrijk doorheen gekomen, dus ik ben helemaal happy.

Zondag gaan we weer lure coursen, even weer lekker rennen <3 We hebben er nu al zin in :D

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:49

Hahahahaha wat een verhaal! Oh god, ik zie het al helemaal voor me _O- :')


Afbeelding
<<)

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:29

Haha, die foto hierboven is zo waar :')

Echt super tof wat jij allemaal doet met Jarvis! Ik vond je kostuum geweldig, vooral dat halstertje is zo leuk haha.

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 14:43

Danielleeee_ schreef:
Hahahahaha wat een verhaal! Oh god, ik zie het al helemaal voor me _O- :')


[ [url=m/gtTuDI.png]Afbeelding[/url] ]
<<)

_O- True story <<) :')


Jackytje schreef:
Haha, die foto hierboven is zo waar :')

Echt super tof wat jij allemaal doet met Jarvis! Ik vond je kostuum geweldig, vooral dat halstertje is zo leuk haha.

Jaaa _O- Een beetje creatief omdenken, en voor je het weet heb je een halstertje :')

Even een update waar ik toch ontzettend trots op ben <3
Want wie had ooit gedacht dat dit:
Afbeelding

Zou uitgroeien tot dit:
Afbeelding

Vol trots kan ik zeggen dat hij vanaf heden ingezet mag worden als dekreu <3
Alle testresultaten zijn uitgekomen zoals gehoopt.
Vrij van alle ziektes en vrij van ''ongewenste'' kleurtjes. Er zit niks verstopt in zijn genen die voor verrassingen kan zorgen (merle, bruin of rood bijvoorbeeld). DM en PRA zijn vrij door vererving, maar heb ik mee laten testen om het zwart op wit te hebben. Keurig ''clear'' als resultaat terug gekregen, dus erg blij al met al <3

Ennnnn...We moeten natuurlijk niet vergeten dat het de 21e al is geweest. Oftewel, Jarvis was jarig! *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij heeft bij de dierenwinkel een cadeautje uit mogen zoeken. Hij kwam thuis met wat lekkers en een nieuw knuffeltje, want knuffeltjes had bij natuurlijk nog niet genoeg :')

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:58

Gefeliciteerd *\o/* met z’n verjaardag en het feit dat hij goedgekeurd is als dekreu! Wat betekent het dat hij vrij is van Fluff?

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 21:18

Dankje *\o/*

Dat betekend dat hij vrij is van het fluff-gen wat langhaar veroorzaakt. De vachtsoort popt her en der eens op, maar is niet gewenst (je mag er niet mee showen en fokken). Het is geen fout die een ziekte met zich mee brengt, maar meer een cosmetisch en werktechnisch praktisch dingetje.
Ze zijn gefokt voor het ruige terrein van Wales, om daar met (groot) vee te werken. Modder, mest, regen, sneeuw...van alles kan daar voorbij komen. De korte vacht is zelfreinigend (wanneer het opdroogt, valt het vuil er zo af), en in de regen beschermt de vacht de hond. Er blijft niks aan vast plakken (geen sneeuw, modder en/of mest)
De lange vacht is daarmee dus minder praktisch om te werken. Vuil en sneeuw kan er makkelijker in blijven hangen, en met de regen duurt het langer voordat de vacht weer droog is.

Dit is een fluff die we af en toe eens tegen komen op corgi wandelingen, om een beeld er van te geven :D
Afbeelding

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 06:10

Ah interessant!
Bedankt voor de heldere uitleg :)

En waarom zijn andere kleuren in z’n genen ongewenst?
De fokker van onze katten had juist graag poezen met genen waar van alles uit kon komen (tortie + tabby + smoke bijvoorbeeld), zodat je een lekker divers nestje hebt.
Is de kleur die Jarvis heeft relatief zeldzaam?

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-19 18:43

Even een stukje uit de rasstandaard gehaald:
''Kleur:
Toegelaten kleuren zijn blue merle, brindle, rood, sable, tricolour met brindle points en tricolour met red points.
Al het bovenstaande, met of zonder de typische witte aftekeningen op het hoofd, de nek, de borst, onder de buik, benen en voeten, witte staartpunt. Wit moet niet overheersen op het lichaam of het hoofd waar het nooit de ogen moet omringen. Neus en oogranden moet zwart zijn. Lever en verdunde kleuren hoogst ongewenst.''

ee (clear red, ook wel pink genoemd bij ons, geen idee of dat elders ook is :)) ) is een rode vacht zonder aanwezigheid van zwart.
Een pup wordt geboren ergens tussen de tinten wit en crème en wordt geleidelijk donkerder naarmate hij ouder wordt. Sommige pinks hebben bruine neuzen en oogranden, andere zwart. Sommige beginnen met een zwarte neus die na verloop van tijd bruin wordt of op bepaalde tijden van het jaar. Die met de bruine neuzen kun je dan dus weer niet showen, omdat ze niet compleet volgens de rasstandaard zijn.
Afbeelding

Vrij van bruin zorgt voor geen leverkleurige pups (en als ik mij niet vergis met merle, de red merle). Bruine neuzen en oogranden, dus tevens niet volgens rasstandaard.
Afbeelding

Afbeelding

Vrij van merle is belangrijk omdat de kans bestaat dat hij bij een blue merle teef gebruikt gaat worden. Dan is het fijn om geen verrassingen te hebben m.b.t. het merle gen. 2 merles mogen niet gekruist worden. Double merle geeft flinke gezondheidsrisico's met zich mee, zoals blinde en/of dove pups.
(even geen goede corgi foto kunnen vinden, dus even een ander ras hier)
Afbeelding

Op deze site staat alles uitgebreid, helaas wel in het engels := Maar als je meer info wil over de vachtkleuren en voorbeelden ervan kan ik je die aanraden :D
https://welshcardigantotal.wordpress.co ... an-colors/

Ik weet eigenlijk niet eens of we echt zeldzame kleuren hebben binnen ons ras. Voor mijn idee komt de kleur wel wat minder voor, zeker met zo weinig brindle op de wangen, maar je komt ze her en der zeker wel tegen :j

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 21:00

Ah heel interessant! Ik ga je linkje ook zeker nog eens doornemen.
Wij hadden een ruwhaarteckel, die hebben bijna altijd gewoon wildkleur :p al heb je ze ook wel in wat andere kleuren maar die zie je niet zo veel.
Mijn vriend vindt teckels niks en we zijn tot de conclusie gekomen dat we corgi’s wel allebei erg leuk vinden :) alleen zit een hond er voorlopig echt niet in qua tijd. Maar vind het erg leuk om Jarvis en jou te volgen :)

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 22:39

Een maandje verder, en een nieuwe prestatie neergezet *\o/*
Afgelopen zondag zijn we naar Duitsland gegaan. Ik had besloten eens bij onze buren te kijken hoe de shows daar waren. Ik had al goede verhalen gehoord, dus de gok gewaagd :))

Afgelopen zondag gingen we in alle vroegte die kant uit. 7 uur zat ik in de auto, in de hoop rond een uurtje of 9 bij de show te zijn. Jarvis vond het wel best, maar ook vroeg. Die heeft heerlijk liggen slapen in de auto de hele weg. Aangekomen bij de show vonden we al gauw een parkeerplekje. Jarvis was inmiddels wakker, en keek net als mij zijn ogen uit. Thai ridgebacks voor ons, golden retrievers achter ons, shar pei's naast ons. Van alles liep er al rond, heerlijk!
We zochten een plekje om even zijn bench op te zetten (oftewel, spullen in te kunnen droppen zodat wij konden rondlopen :') ). Het plekje was haast onmogelijk te vinden, maar we vonden uiteindelijk eentje aan de rand van het terrein, in de buurt van onze ring. Dikke prima dus! +:)+
We hebben heerlijk rondgelopen in de hal die bij het terrein stond. Natuurlijk weer met veel te veel spul naar buiten gekomen, maar da's een ingecalculeerd risico als je daar naartoe gaat _O- Ik kwam nog een Nederlandse fokker tegen waarbij ik al gauw door had dat ik bij haar in de ring zou staan. Spannend! :=
Teruggekomen bij de ring zag ik een bekende hond. De eigenaresse van die hond had contact met mij gehad via Instagram, en mij over de show verteld :D

Afbeelding
Jarvis en Boston

Na een tijd wachten mochten we eindelijk de ring in. Stiekem best gespannen, mijn hart ging in de eerste minuut als een malle _O- Het was maar goed dat we als laatste in de rij stonden :')
De honden voor ons deden hun ding, terwijl Jarvis zo goed zijn focus bleef houden! Netjes staan, oortjes goed naar voren, echt keurig :D
Toen we aan de beurt waren mocht hij een rondje op en neer lopen, en daarna nog een ronde door de ring heen. Vervolgens werd er gevraagd of Jarv even op de tafel kon staan. Voor een van de eerste keren deed hij niet zijn ''crazy butt'' moment toen de keurmeester met de hand over de rug ging. Hij bleef netjes staan, liet overal aan voelen, en mocht toen weer op de grond staan. Na nog een rondje lopen en neer te worden gezet voor de keurmeester, kwam al gauw het verlossende antwoord. Jarvis heeft een 1U CAC weten te behalen, onze eerste! *\o/*
Ik was zwaar verbaasd, ontzettend blij, en moest daarna ineens gauw nieuwe koekjes halen voor de volgende ronde (die waren erg snel op gegaan nadat hij het zo netjes deed in de ring _O-)
Aangekomen bij onze bench werd hij bijna gegrepen door een husky :\ Gelukkig enkel een pluk vacht kwijt, en verder geen schade...maar damn -O- Hou je hond kort alsjeblieft! De husky probeerde hem vol in zijn nek te grijpen, maar gelukkig trok de baas op tijd aan de riem waardoor hij enkel vacht te pakken kreeg.
Daarna nog de ring in geweest voor de BOB, maar niet meer verder geplaatst. Gaf niks, onze dag kon toch al niet meer stuk! :))

Verder deze week hebben we het rustig aan gedaan. Beetje chillen, beetje wandelen in het bos, beetje spelen met zonsondergang.

Hij kwam niet boven de heide uit, dus dat los je op met ''zit op'' _O-
Afbeelding

Knappie <3
Afbeelding
Afbeelding

Ennnnn met actie spelen kon natuurlijk niet ontbreken _O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 14:51

Weer 2 maanden voorbij, en we hebben het rustig aan gedaan. Clubmatch, lure coursing, autumn desert trail :D

De ADT was droog, heel erg nat, een beetje droog, en nog meer nat _O-
Heel erg wisselvallig weer, maar we hebben absoluut genoten :j Veel mensen gezien, onder andere een aantal bokkers :D Saskia heeft nog met Jarvis over de vlakte gegaloppeerd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze landhaai had bijna haar hand te pakken :oo :')

De clubmatch was ook erg leuk! Veel mensen gezien, ontmoet, lekker een dagje tussen de cardigans gehad, en zelfs met de 2e prijs naar huis gegaan in de open klasse reuen :oo
We stonden met z'n 8en in de ring. Enige spanning natuurlijk weer van mijn kant, what else is new :+ Jarvis heeft ontzettend zijn best gedaan, en hij heeft zich keurig gedragen voor de jury :D
Nadat iedereen zijn hond had laten zien, werden er al 4 uit gehaald. De andere 4 mochten de ring verlaten. We mochten nog een rondje lopen, deze keer was er wat meer ruimte. We stonden weer stil, en de dame wees de nr. 3 en 4 aan. Vervolgens bleef ze kijken naar onze honden. Nog maar een rondje lopen, ze kon nog geen keuze maken :oo Whaaaat?! We stonden naast een prachtige reu, waarvan ik dacht dat de keuze makkelijk zou zijn voor haar. Na het extra rondje wees ze de andere reu aan als winnaar (dik verdiend! *\o/* ), en wij mochten op de 2e plek plaats nemen. Apetrots natuurlijk :D

De week erop mocht Jarvis weer lure coursen. Even alle energie er uit knallen. Hij was er aan toe! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en voor de rest huppelt hij nog altijd lekker mee naast de fiets :D Met deze koelere temperaturen kan dat weer <3 Heerlijk om zo samen te kunnen bewegen <3
Afbeelding

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 12:01

Ik wilde al eerder updaten, maar wilde nog even wachten tot ik het bekend kon maken *\o/*
Jarvis wordt vader <3

Afbeelding

Afbeelding

Kleine pupjes worden groot! <3

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:04

Proficiat Marinda! Denk je dat je een Jarv beeb zou houden?

IMAY1990

Berichten: 1886
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:17

Gefeliciteerd, wanneer worden de mini Javisjes verwacht?

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:31

Ik zag het op instagram, wat gaaf *\o/*

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 10:23

Jackytje schreef:
Proficiat Marinda! Denk je dat je een Jarv beeb zou houden?

Nee, deze keer helaas nog niet. Ik woon noh altijd bij m'n ouders, en daar is 1 Jarv al vullend genoeg _O-


IMAY1990 schreef:
Gefeliciteerd, wanneer worden de mini Javisjes verwacht?

Begin juni :D
31 maart was de laatste dekdatum.

Even een dikkebuikenfoto die de eigenaresse net heeft gedeeld <3
Afbeelding

Jarv doet in de tussentijd heerlijk wat hij atlijd doet. Spelen, trainen, slapen, en de clown uithangen <3
Afbeelding