[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 23:25

Ja leuk he <3 Beest vind ook echt alles best :')
Ik maak een harnas voor hem, met dit als inspiratie:
Afbeelding
Afbeelding

Leuk voor evenementen als Castlefest, maar ook voor fotografie projectjes :D

Dankje! Ik was zo verrast dat ik gevraagd werd daarvoor. Echt ontzettend leuk :D

Ik heb speciaal voor jou even een filmpje geupload marrie :j


Deze step werkt heerlijk! Groot formaat zodat je er als volwassen persoon mee kan steppen, en met de bevestiging voor de hond er aan vast, heb ik mijn handen vrij om bezig te zijn met de hond.
Ik heb gekozen om te steppen met de hond, omdat ik anders bijna omviel tijdens het fietsen zo langzaam gingen we dan _O-
Een corgi in een drafje krijgen is geen hogere wiskunde. Zelf op een fatsoenlijk tempo er naast blijven, dat is de moeilijkheidsgraad :')

Oh, en inmiddels terug van de behendigheidsles! :D
Deze keer ging ik onderuit :') We gaan zoals het nu lijkt mee doen aan een benefietwedstrijd, gewoon om de smaak te proeven :D

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:35

Oooh jij op de step en Jarvis ernaast. Dat is best logisch :') ik zag al helemaal beelden voor me van konijntjes op een skateboard, alleen dan met Jarvis op een step _O-

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:12

Marrie_L schreef:
Oooh jij op de step en Jarvis ernaast. Dat is best logisch :') ik zag al helemaal beelden voor me van konijntjes op een skateboard, alleen dan met Jarvis op een step _O-


_O- _O- _O-

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 16:59

Haha nee gelukkig nie :')

We zijn eergisteren naar het bos geweest, magisch mooi weer daar <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ook zijn helmpje is klaar inmiddels. Nu nog de rest van de cosplay :))

Afbeelding

Ik neem hem ook altijd graag mee met autorijden. We zijn nu bij de garage zodat ik nieuwe bandjes onder de auto kan zetten, en daar trof jarv ene oude transporter. Deze moest grondig besnuffeld worden :j :') hij verdween gewoon compleet onder de auto en had het te druk met geurtjes om mij te horen roepen :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:50

Wauw die foto's in het bos! <3 Welk bos zijn jullie geweest?

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 15:57

En toen mocht Jarv weer model zijn bij een workshop :D
We kwamen een model te kort, en ik had Lara opgegeven (aangezien ze middelmaat zochten). Echter was Lara nogal onder de indruk van alles, en deed Jarv het perfect :D ontzettend nieuwsgierig, wilde graag werken, en ging er zo voor zitten.
Dus hoppa, daar ging meneer weer model staan :')
Later volgen de foto's er van! :D

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 16:02

Ontzettend gave foto's in dat bos <3
Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe foto's!

(En dat helmpje <3)

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 19:46

Afbeelding

Knap dier <3

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 19:53

<3

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 19:59

Knappe Jarvis! <3

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 16:36

Weer autopech :')
Gelukkig heb ik gezelschap :D
Afbeelding

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 22:45

Autopech was helaas wel een lastige, maar de reparatie kon dezelfde dag nog bij het servicecentrum gemaakt worden :D
De koppelingskabel was kats door...Moet mij weer gebeuren :')

Afbeelding

Nu was er gelukkig mijn redder in nood die mij mee kon nemen op de klapkar :D
Afbeelding

Nou scheelt het wel dat mijn pa ook in dat servicecentrum aan de slag was...dus ik mocht even gebruik maken van wat extra luxe...ik zat in de kantine, met tv :')
Nou kon Jarv dat weinig schelen, die had een stoel gevonden met mijn jas er op :))
Afbeelding

Vanavond zat de snelheid er weer in :D Vlak voordat de behendigheidsles zou beginnen, begon het te plenzen. Jarv had z'n jasje al weer aan, dus die zat als enige hond er helemaal happy bij, want hij was nog droog :))
Afbeelding

Ik moet nog even zien hoe ik Jarv kan leren dat langzamer gaan in een parcours soms ook moet. Na een reeks sprongen en door een tunnel rennen ineens moeten afremmen, is natuurlijk not done >;)
Oftewel, als het aan meneer ligt slaan we de paaltjes gewoon over (of steek je pas later in, als vrouwtje dan écht wil dat je dat onderdeel doet :roll: )
Daar zit nog even een trainingspuntje, maar dat komt vanzelf wel :j
Inmiddels heeft meneer zich weer droog gerold op het vloerkleed en zijn buikje weer vol, hij is tevreden :Y)

Oh ja, en als het de laatste maaltijd is die in het bakje zit, mag hij uit het bakje eten en deze schoon likken. Als dat eenmaal gebeurd is krijg je een bakje in je face gedrukt...
"OMG KIJK EENS WAT VOOR MOOOOOOOIS IK HEB HET IS ECHT PRACHTIG KIJK DAN KIJK DAN ZIE JE HET :):) :):) :):)"
Dat blijft dan een klein tijdje zo door gaan, tot hij met het bakje en al in slaap valt :') ik hou van die hond _O-
Afbeelding

Suusje1986

Berichten: 1153
Geregistreerd: 31-08-03

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:40

Wat een heerlijke hond heb je toch, zo leuk om te zien hoe gelukkig hij je maakt!! Dit weekend schapen drijven toch?

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-17 10:11

Suusje1986 schreef:
Wat een heerlijke hond heb je toch, zo leuk om te zien hoe gelukkig hij je maakt!! Dit weekend schapen drijven toch?

Jup! Vandaag! :D met een klein uurtje gaan we op pad :D

Suusje1986

Berichten: 1153
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:30

Tigress schreef:
Suusje1986 schreef:
Wat een heerlijke hond heb je toch, zo leuk om te zien hoe gelukkig hij je maakt!! Dit weekend schapen drijven toch?

Jup! Vandaag! :D met een klein uurtje gaan we op pad :D

Super leuk, veel plezier! Ben benieuwd hoe hij het gaat doen

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-17 16:29

Nu net op de terugweg. Meneer heeft genoten! Hij deed het super, heeft er aanleg voor en dit gaan we zeker nog eens doen <3 nu eerst weer opwarmen en foto's doen :)) Vriendinlief wilde wel foto's maken :D

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:48

Waar ben je geweest te schapen drijven?

Suusje1986

Berichten: 1153
Geregistreerd: 31-08-03

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:55

Wat leuk!! Ik ben benieuwd naar de foto's :))

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 21:07

Hier is mijn enthousiasteling met ''zijn'' schaapies :))
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En een klein filmpje ervan:


Oh, en hij staat weer te schitteren bij de FB pagina Mooiste foto van Nederland <3 We waren sprongen aan het oefenen gisteren, omdat het nog zulk lekker weer was. Maar goed ook, want vanavond kon de training niet door gaan door het vele regen en bladeren die de boel nu glad maken. Jarv vind het geen ruk aan nu :')
''T'is potverdikkie donderdagavond en wij gaan niet trainen?'' >;)
Hij ligt nu aan de andere kant van de bank te mokken :')

Maargoed, tijdens het oefenen gisteren werd hij weer eens overmoedig, en maakte een veel grotere sprong dan nodig. Hij had er zin in _O-

Afbeelding

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 18:24

Fijne feestdagen allemaal!

Afbeelding

Hier weer even een rustig maandje geweest.
Wel op de foto gaan natuurlijk;

Afbeelding

Maar trainingen staan even op een lager pitje. Helaas kunnen we nu niet wekelijks naar de hondenschool, omdat het veld te nat is voor behendigheid. Hierdoor oefen ik thuis gewoon lekker met hem :j


We hadden nog wat werk voor de boeg met de paaltjes. Zijn enthousiasme blijkt ook weer uit bovenstaande paar seconden <3 Dat koppie <3
Zijn punt waar we aan konden werken was dat hij tijdens zijn run moeite had met paaltjes in gaan.
Wanneer je er mee start, is het geen probleem. Zodra ze in het parkours staan, en je al snelheid hebt, zou je toch gek zijn als je dan ineens moet afremmen? :))
Oftewel, hij moest leren dat hij ook met snelheid de paaltjes kan vinden en kan doen. Omdat hij mij er uit rent, was het voor mij ook belangrijk dat ik dit op enkele meters afstand kon doen. Inmiddels kan ik op een meter of 5 afstand staan en hem alsnog goed de paaltjes in sturen, dus ik ben happy :D

Verder fietsen we momenteel dagelijks. Sinds het steppen weet hij ineens wat snel draven is :D Hij vind het geweldig, zeker wanneer hij op de ronde even los mag en dan alsnog wat sprintjes gaat maken _O-

Binnenkort wil ik ook weer het zwemmen oppakken. Dat zal zijn spieren ook goed doen :D Laatst op een evenementje was er ook een dierenfysio aanwezig. Ik vroeg of zij even wilde voelen of er ook nog onregelmatigheden waren. Het zit gelukkig nog altijd goed, maar ze keek wel op van zijn biceps _O- Zulke stevige had ze niet verwacht geloof ik :))

Oh ja, en Jarvis heeft zijn kerstkleding ook al uitgezocht. Samen met Ollie natuurlijk, want ze moeten wel een beetje matchen qua style :)) Zijn ze nu niet netjes gekleed? :D

Afbeelding

Een hoofddeksel met kerst was geen succes, dus die laten we maar achterwege _O- :')

Afbeelding

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:38

<3
Wat een schattige fotos weer _O- maar dat kan ook niet anders met jarvisssss :)) :))

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:17

Wat een leuke foto's weer <3 en wat kijkt hij op die laatste ongelukkig _O-

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 19:49

Wat een gave hond is dat zeg!

Het is en blijft een leuke ras.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:19

Wat een super leuke hond is dat zeg! Ben persoonlijk niet zo heel fan van corgi's maar vind jouw Jarvis zo met zwart en zijn prachtige bruine ogen erg mooi <3

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 15:28

Esirene schreef:
Wat een super leuke hond is dat zeg! Ben persoonlijk niet zo heel fan van corgi's maar vind jouw Jarvis zo met zwart en zijn prachtige bruine ogen erg mooi <3

Bedankt! :D

Sorry voor de langere stilte weer hier. Lig al 2 weken plat, en zal komende woensdag onder het mes gaan voor mijn hernia. Hopelijk kan ik dan snel weer met Jarv aan de slag, want dat missen we beide ontzettend! Elke ochtend waggelen we samen met mij moeder en onze andere hond een rondje. Sinds een paar dagen heb ik de riem zelf weer in handen, nu ik ietsje steviger weer sta. Hij houdt zo ontzettend goed rekening met mij! Ik ben echt trots op mijn kleine monster <3 Elke keer kleine stapjes, om de zoveel tijd even omkijken en checken of alles nog goed is, en als hij zijn dinnetje tegen komt van verderop in de straat trekt hij niet eens aan de lijn. Hij is echt zo voorzichtig <3

Maarrrrr...nu ik een beetje op mijn zij kan liggen, is het meteen maar tijd voor een kleine update :D
Ik heb een nieuwjaarswandeling gemaakt met de fokkers van Jarv en hun honden.
Met de familie :D
Afbeelding

Hij genoot ervan :')
Afbeelding

Verder was het tijd voor nieuwe standfoto's :D Even met een vergelijking met vorige foto's.
Afbeelding

Ik ben echt verslaafd aan hem daar op de trap zetten :')
Afbeelding

Een paar dagen later had het flink gevroren. Een mooi moment om hem weer mee te nemen met de sjaal en Ollie. Twee grote, bevroren waterplassen lagen in het bos, wat mij de mogelijkheid gaf om hem gelijk wat ''ijs training'' te geven :D
Veel mensen, veel meningen. Sommigen maken het niet uit of hun hond op het ijs gaat of niet, anderen laten ze er absoluut niet op, en dan heb je mij :))
Ik vind het erg belangrijk dat honden ervaring hebben met ijs. Je weet maar nooit wanneer het glad kan zijn in de winter, en soms valt het niet eens op onder een laagje sneeuw. Omdat ik wil voorkomen dat de hond in paniek raakt wanneer hij ineens begint te glijden door ijs, leer ik ze hoe er mee om te gaan. Eerst oefeningen gedaan om de spieren los te maken. Voor we bij de plas waren hebben we alvast warm gelopen. Weer even bewust gemaakt van zijn lichaam. Pootje voor pootje even zelf alles optillen. Ergens op staan etc. Dat in combinatie met de opgebouwde spieren van de afgelopen tijd, vond ik het tijd voor hem om het te gaan leren. De opgevroren waterplas is ongevaarlijk qua diepte. Voor je bij het deel komt waar het echt dieper is dan pootjebaden, zit je al ongeveer aan de andere kant van de plas :=
Het eerste stukje hebben we samen gelopen aan de lijn. Al gauw leerde hij goed gebruik te maken van zijn teentjes en nagels. Daarna steeds koekjes gegooid vooraan op het ijs. Zo werd zelf het ijs op gaan leuk, want daar lagen leuke dingetjes :)) Uiteindelijk was Ollie ook de klos, en toen zijn we foto's gaan maken _O-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weer een aantal dagen later vond ik het tijd voor een training in behendigheid. Even sprongetjes maken. En wat is daar nou een leukere plaats voor dan in het bos? :D
Bij dezelfde waterplas als waar hij een aantal dagen terug nog leerde op ijs te lopen, hebben we nu de hindernissen opgezet. Hij werd weer lekker enthousiast er van. Het trok ook aardig wat bekijks, zo'n klein vliegend projectiel over die hindernisjes _O-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas ben ik door mijn nieuwe baan niet in staat om bij de huidige hondenschool te blijven trainen met behendigheid ;( Mijn werktijden vallen exact samen met de trainingstijden, dus helaas helaas.
Maargoed, dat houdt wel in dat hij weer wekelijks gaat zwemmen. Makkelijker in te plannen, en alsnog een leuk wekelijks moment van bewegen :D Ik hoop het alsnog wel weer op te kunnen pakken, maar nu nog op zoek naar een hondenschool die niet te ver weg is, goed les geeft, en niet te duur is :+

Nouja, dat is de update voor nu eigenlijk weer. Binnenkort hopelijk nieuwe updates als ik mijn operatie heb gehad. Dan kan ik weer meer bewegen, en kunnen we samen er weer op uit :D

Oh, ik heb nog wel een vraagje aan jullie O:) O:)
Normaal gesproken doe ik niet mee aan acties waarmee je likes moet verzamelen, maar het lijkt me wel even een leuke gelegenheid om even wat leuks te doen samen. We kunnen een fotoshoot winnen, maar daarvoor moeten we wel de meeste likes halen. Het gaat tot nu toe best lekker, maar het is nog lang geen zondagavond. Er kan nog veel gebeuren :=
Mochten jullie zin hebben om ons een beetje op weg te helpen, dan kan dat door deze foto te liken :))
Afbeelding