Nestje pups fokken, misschien sneller dan gepland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Re: Nestje pups fokken, misschien sneller dan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 11:25

Odinn heeft op zijn eigen bedje in de slaapkamer geslapen. Halfverwegen de nacht is hij op het bedje bij de andere 2 honden gaan liggen en sliepen ze met zen 3tjes. Het gaat echt heel erg goed hier samen, hij vind het buiten nogsteeds een beetje spannend allemaal maar binnen is veilig verklaard. :D

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Nestje pups fokken, misschien sneller dan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:17

Hij de stoere Odinn hahaha. Wat ze anders kunnen zijn in andere situatie he! Kenzo vind alles oke. Nog niets kunnen ontdekken wat niet oke is. Zelfs mee lopen aan de riem is normaal.

Sann_

Berichten: 670
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: Nestje pups fokken, misschien sneller dan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 19:57

Buck hebben we ook opgehaald vanmorgen. Onderweg even gestopt en toen liep hij al keurig mee aan de lijn. Thuis volgt hij mij ook al op de voet :+ En al lekker aan het 'werk' gezet voor zn voer :D

Afbeelding

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Nestje pups fokken, misschien sneller dan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 09:38

Inmiddels wel wat kunnen vinden wat Kenzo eng vind. Denk niet dat iemand dat verwacht ik verwachtte het totaal niet aar hij is beetje "bang" van..... vreemde mensen ??????

Ja hij ontdooit wel als visite echt binnen is en op de bank zit maar echt contact wil hij niet laat staan dat hij met iemand anders dan Elma of mij mee naar buiten wil!

Hier gaan we gewoon rustig aan werken ;) al ben ik erg blij met een hond die andere mensen ontwijkt dus het is vooral werken aan het feit dat de terughoudendheid niet om gaat in angst ;)

Verder is hij super!!!! Geweldig en geniet ik elke seconde van hem. Er gaan vast en zeker achter het behang willen plakken momenten komen maar voor een pup die er net is doet hij al zoveel het is echt absurd!! Zaterdag was hij zeer vocaal en niets was wat hij wilde maar na veel slapen smiddags en s avonds werd hij zoveel relaxter. Nu denkt hij bij veel dingen echt na en kijkt hij verl.af van de andere honden. Geeft netjes aan NU haha naar buiten te moeten en als het even niet anders kan en hij moet de bench in gaat hij lekker met zijn knuffels spelen en wat knagen op de botjes.
Als hij zo blijft gaan is hij echt super voorbeeldig maar we wachten af of er nog verrassingen komen ;)

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 14:44

Odinn is echt fantastisch ! Hij is helemaal ontdooid en rent nu vrolijk rond de vijver, binnen is alles leuk en hij slaapt lekker veel. We doen nog niet heel veel dingen met hem afgezien van dat we visite hebben gehad, lekker rustig aan wennen aan ons. Hij loopt het liefst hele dag achter me aan, mijn vriend klaagt al dat het zijn hond zou worden :') :') Hihi Snachts slaapt hij naast ons bed en vannacht hoefde ik er maar 1 keer uit ! :):) Ik ben vandaag begonnen met aan het riempje lopen, had al wel meteen een halsbandje ongedaan om hem te laten wennen. Zit doet hij inmiddels heel erg netjes en over een paar daagjes pakken we de af er ook bij. Verder heeft hij nu geleerd hoe hij aan moet geven dat hij naar buiten wil zonder de lak van de deur af te krabbelen :o Kortom het gaat heel goed met de kleine vent en hij heeft ook al kennis gemaakt met 2 vreemde honden :j
Afbeelding

Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Nestje pups fokken, misschien sneller dan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:42

Zeg Bokkers... ik blijf ze wel graag volgen he? :P Dus wel af en toe even een update plaatsen! ;) hihi

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Re: Nestje pups fokken, misschien sneller dan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:20

Ohja Sorry, komt hij, Odinn doet het super goed hier en raakt echt al steeds meer gewend. Hij heeft af en toe nog een ongelukje maar over het algemeen doet hij het braaf buiten. Hij heeft na 2 dagen zijn eerste ontmoeting met het vijverwater gehad en was niet bepaald onder de indruk. Zijn motoriek wordt al steeds beter en hij pakt goed zijn rust.
Nu nog wat foto's natuurlijk :o Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:33

Wat een ongelooflijk schatje zeg! Hij lijkt ook langhariger dan Buck? :D

Sann_

Berichten: 670
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: Nestje pups fokken, misschien sneller dan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:00

Hier gaat het ook steeds beter! Hij weet een beetje hoe het er hier aan toe gaat. Het is wel een volhouder af en toe :+ Vooral met uitdagen van onze andere hond, die nog niet wil spelen haha. Vorige week de proefles gehad van de puppy cursus, daar zeiden ze ook al, het is een pittig hondje! De andere puppy's vonden hem maar spannend. Omdat hij overal op af gaat en wel laat horen dat hij er is. Dus op het laatst speelde hij alleen op het veld, en de andere 6 op het andere veld :+

Deze foto is van een paar dagen geleden,nu staan zn oortjes al helemaal omhoog!

Afbeelding

En lekker slapen kan ie ook :)

Afbeelding

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:36

Hier wat foto's van Kenzo (balou) hij doet het fantastisch! Heerlijk hondje wat graag leert en heel aanwezig is haha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Slapen na heerlijke boswandeling. Alleen Yaro lag buiten beeld haha kenzo in bench ;)
Afbeelding

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Re: Nestje pups fokken, misschien sneller dan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 15:21

Knappe pupsels, ik kan niet wachten om te zien hoe ze allemaal opgroeien (of ze net zo knap worden als hun broers en zussen)

Sann_

Berichten: 670
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: Nestje pups fokken, misschien sneller dan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:39

Oké nog 2 foto's van Buck <3

Afbeelding

Afbeelding

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Nestje pups fokken, misschien sneller dan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:20

Wowww buck wordt ook echt mooi en donkwr

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Re: Nestje pups fokken, misschien sneller dan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:53

Odinn vandaag in de sneeuw !! <3 Zijn ene oortje staat nu 90% van de tijd :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:04

<3 <3 <3 wat is hij toch knap!!
Van Kenzo maar 1 sneeuwfoto gauw vanaf achteren genomen haha

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Nestje pups fokken, misschien sneller dan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:57

Zo trots op Kenzo! Wat is hij giga slim zeg. Hier 12 flats op rij allen dezelfde voordeur. Hij weet feilloos de goede te vinden. Mijn 2 volwassen honden nog steeds niet haha. Nu net eens via andere kant aan gekomen en dan is het de 7de flat ipv de 5de en ook nu neus langs de muren en bij mijn voordeur kont op de grond.

Van de week 2 x 1 uur en 1 x 2.5 uur alleen geweest ook zonder problemen. Hij heeft weinig ongelukjes binnen en draait lekker mee met de rest.

Qua commando's leren doe ik zelf weinig moeite. Zit, nee, los en hier kent hij goed en af en sta zijn we mee bezig. Voor weinig moeite doen kan hij dus best al wat.

Heb nu ook een camera zodat ik zelf rustig ben als ik weg ben omdat ik kan kijken. Hier is het gelukkig niet de hond maar het baasje met verlatingsangst hahaha.

Oh oren staan beiden nog niet. Soms pogingen en als hij plat ligt te slapen dan staan ze haha.

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Re: Nestje pups fokken, misschien sneller dan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:16

Hoeraaaa primeur ! Odinn doet eindelijk af ! Hij vond namelijk dat een koekje niet goed genoeg was om zomaar voor te gaan liggen, maar toen ik hem 3 keer beloonde voor het liggen had hij het kunstje heel snel door. Nu is het wel handig dat we net met Kvika naar puppycursus geweest zijn en nog vers weten hoe alles moet. Over Kvika gesproken, die heeft gister haar puppyexamen gehad en geslaagd ! Dus ik hoop eigenlijk binnenkort verder te gaan met haar, we moeten alleen nog even kijken waard dan. Voor Odinn heb ik denk ik iets gevonden en ga ik morgen even bellen of ze nog plek hebben +:)+ En deze week ergens even naar de DA voor Odinn zijn puppyenting en ontworming, Kvika ook meteen maar even doen... en alle paarden :') Dit wordt een duur grapjeee.... >;)

Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Nestje pups fokken, misschien sneller dan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 08:46

Wat super om te lezen allemaal! En ja die herdertjes zijn echt onwijs slim en leergierig hè? :D

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:49

Aartje schreef:
Wat super om te lezen allemaal! En ja die herdertjes zijn echt onwijs slim en leergierig hè? :D


Ja absoluut en dat wist ik al gezien ik al 10 jaar herders om mij heen heb echter niet 24/7. Een giga verschil met het opvoeden van een boxer of lab/rottie!!

Nu kan er nog veel gaan komen natuurlijk ;)

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:33

Weer eens een update van Balou nu Kenzo. De laatste keer schreef ik al dat hij giga braaf is. Dat is hij absoluut nog maar nu veel levendiger haha. Heerlijk vlotte pup. Nergens bang voor en is overal voor in. Ik noem hem maar zindelijk want al zeker 2 weken droog binnen. Ook alleen thuis blijven met de andere honden gaat super goed voor al 2 a 3 uur. Echt enorm knap toch met bijna 3 maanden leeftijd!! Als dat nodig is dan maken we wel dat hij zeker moe is en heeft dan heerlijk bot en water in de bench.

S nachts slaapt hij nu zo n 7 a 8 uur door dus ook al erg netjes!! Gewoon enorm tevreden hier.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:58

Fijn dat het zo goed gaat met Kenzo !

Met Odinn gaat het ook top, hij is wel erg fel op zijn voer... Herkennen jullie dit ?
Verder luistert hij extreem goed, we hebben te horen gekregen dat hij abnormaal gefocust is op ons en dat schijnt zelfs voor een herder extreem te zijn. We gingen pas op fotomeeting, gewoon een beetje ervaring opdoen. Dat leverde wel grappig plaatjes op, want wat de fotografen ook deden hij bleef naar ons kijken... :')
Genoeg gekletst ik heb al een paar foto's binnen :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij is niet bezig met ons hoor _O- _O-

En de familiefoto:

Afbeelding

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Re: Nestje pups fokken, misschien sneller dan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 23:10

Fijn dat alles zo goed gaat.
Odinn lijkt dan behoorlijk op zijn moeder, Tessa was ook zo heerlijk gefocust ^_^

Ik ben inmiddels alweer een beetje gewend aan de rust hier in huis, ook Tessa word al een iets mindere bitch en zit helemaal strak in het pak.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Nestje pups fokken, misschien sneller dan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:48

Kenny en eten is idd een eenheid hahaha. Voor voer doet hij veel. De focus ken ik absoluut ook. Vind het heerlijk werken behalve voor op de foto haha. Hij kan goed zit af en sta maar niet met afstand dus moeten we nog voor oefenen. Het zijn nu nog foto's gemaakt met veel geluk haha.

Ik train niet veel met voer en hoop dat ook nuet veel nodig te hebben. Met 7 honden is het wat lastig om er 1 te belonen met wat lekkers en allemaal dan gaan ze zich enorm focussen op mij om vooral de eerste en braafste te zijn haha

Sann_

Berichten: 670
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: Nestje pups fokken, misschien sneller dan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 16:34

Leuk dat het zo goed gaat met de boys! Buck is ook heeeeeel gek op eten, haha!
Gaat hier verder ook super, een hele enkele keer dat ie nog binnen een plasje doet. Maar bijna niet meer! Snachts gaat altijd prima, dan ligt hij keurig 8 uurtjes droog in de bench.

Afbeelding

Afbeelding

We fietsen af en toe ook al een stukje, slechte foto maar zo kun je wel zien hoe zwart hij al word.

Afbeelding

En omdat hij nog niet zo ver mag lopen gaat hij de rest in de bakfiets :)

Afbeelding

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Nestje pups fokken, misschien sneller dan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:55

Ahhh geweldig! Vroeger had ik ook een bakfiets. Nu niet meer maar wel een trekkar haha. Echter meneer eigenwijs loopt veel liever en is net zo inspannend als in de kar piepen en miepen en hangen staan zitten hangen enz. Ik loop in bos max 3 km en dat voor hem max 1x per dag. Hij loopt super goed mee en daarna in bench slapen. Fiets en step vanaf 6 maanden ongeveer ga ik daar mee beginnen. Nu nog te druk met andere zaken zodat zijn enerfie echt al op is. Vanmiddag naar kinderfeestje geweest en daarna naar de zeedijk met de hele roedel om daarna bij mijn ouders te eten. Hij ligt nu knock out tot morgen ochtend haha. Gelukkig vind hij alles goed inmiddels. Echt super leuk en gemakkelijk!!