Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 102 van de 150 [ 3750 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 150  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

 
Profiel   

:=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 21:13 



 
Profiel   

Avossy schreef
Ze is thuis! Zo lief en rustig en knuffelig :+: . De andere hondjes vinden het ook helemaal prima. Ze is wel echt oud en echt moe. Hopelijk kan ze nog een tijdje mee.


[ [url=m/ibgc2L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat super <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 23:45 



 
Profiel   

Ben beetje afwezig hier, wel af en toe meegelezen.... life hier sucks a bit -O-

Jammer dat herplaatsen nodig was, maar zo te horen super huisje...
En plekjes.. hmmm, zou inderdaad uitslagen afwachten, duimen dat het wat anders is.

Little Miss Murphey is nog steeds mijn lieve kleine overal en altijd vriendinnetje dat ik voor geen goud meer zou willen missen.
Als ik geen werk meer heb, kan ze altijd nog bij Schiphol gaan werken _O-
[ img ]

Oh.. de Universiteit Utrecht zoekt honden uit Zuid-Europa voor een Leishmania onderzoek, allicht wat voor mensen hier. Gaat om 2 x testen meen ik met 6 maanden er tussen... Niet helemaal uitgeplozen omdat ik een Roemeen heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 16:06 



 
Profiel   

Waarom sucks life, Sjolvir?

En moeten de honden dan Leishmania hebben of niet? Ik zal eens kijken of ik het kan vinden. Ik heb een Spanjaard, maar voor zover bekend, geen Leish

Edit: de hond moet wel net uit Zuid Europa komen. Bliedonderzoek is 2 x: 1 x enkele weken na aankomst in NL en 1 x een flink aantal maanden daarna.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 22:33 



 
Profiel   

Fabster schreef
Waarom sucks life, Sjolvir?

En moeten de honden dan Leishmania hebben of niet? Ik zal eens kijken of ik het kan vinden. Ik heb een Spanjaard, maar voor zover bekend, geen Leish

Edit: de hond moet wel net uit Zuid Europa komen. Bliedonderzoek is 2 x: 1 x enkele weken na aankomst in NL en 1 x een flink aantal maanden daarna.


Aah zonde, had anders graag meegedaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 13:05 



 
Profiel   

Onze dierenarts heeft contact met ons opgenomen over dat onderzoek van de universiteit. Ongeveer een half jaar geleden. Of ze de gegevens van onze Emma door mochten geven. Emma is twee jaar geleden overleden aan de gevolgen van Leish I.c.m. anaplasmose. We hebben veel en uitgebreid gedokterd met haar en onze dierenarts is geen doorsnee d.a. maar heeft een heleboel aanvullende studies gevolgd dus ik vermoed dat ze daarom bij hem terecht kwamen.

Wij hebben meteen ja gezegd. Ik vind het een fijne gedachte dat onze lieve Emma zo misschien toch nog andere hondjes kan helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 15:52 



 
Profiel   

Ik ben blij, DA heeft net gebeld en Miley heeft geen leishmania (iig nu negatief en er ook ver onder)dus ze zegt dat ik dat nu even los kan laten.
Schimmel is het ook niet dus wat wel is de vraag maar de plekjes zijn rustig dus ben nu alleen maar opgelucht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 16:12 



 
Profiel   

Oh wat fijn zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 17:21 



 
Profiel   

Geweldig, wat een opluchting *\%/* .

Een allergische reactie mss ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 17:38 



 
Profiel   

Wat fijn! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 19:03 



 
Profiel   

@estja wat naar om te horen! Maar inderdaad, toch fijn dat ze dan nog andere honden kan helpen op die manier misschien.

@nuka wat fijn! wat een opluchting zal dat zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 06:02 



 
Profiel   

nuka schreef
Ik ben blij, DA heeft net gebeld en Miley heeft geen leishmania (iig nu negatief en er ook ver onder)dus ze zegt dat ik dat nu even los kan laten.
Schimmel is het ook niet dus wat wel is de vraag maar de plekjes zijn rustig dus ben nu alleen maar opgelucht!


Gelukkig!!! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 17:44 



 
Profiel   

Ik had al eens verteld, dat Marcus enorme verlatingsangst had, toch? Nou, het lijkt erop, dat ik een ingang heb gevonden:
[ img ]

Ik heb een pak voor hem gekocht. Ik moet er wel bij vermelden, dat hij hierbij ook nog sokken én een kap op krijgt, zodat hij echt niks aan zichzelf kan slopen. Maar zenuwachtig worden, kan hij natuurlijk wél met dit pak. Maar het lijkt erop, dat dat ook heel erg mee valt!

Eerst als ik weg moest (en hij kan nou eenmaal niet altijd overal mee), was hij bijna hysterisch blij als ik terug kwam. Had hij van alles kapot gemaakt (hij had ook een t-shirt aan, sokken en een kap) en had hij toch nog wondjes aan zichzelf kunnen maken.

Maar nu als ik terug komt, is hij ook blij. Maar normaal blij, als iedere andere hond. Is alles nog heel en niks half uit getrokken. Én geen wondjes.

Gisteren was ik al vertrokken, maar ik ws wat vergeten. Ik moest dus terug. Na een kwartier lag hij nog steeds rustig op zijn kussen. Dat was daarvoor wel anders. De eerste seconde dat ik richting de deur ging, liep hij al in paniek achter me aan.

Terwijl ik toch dezelfde volgorde aan houd: aankleden, op het kussen liggen, koekje geven en ik vertrek.

Hij krijgt ook homeopatische rustgevende druppels, maar dat kreeg hij daarvoor ook. En dat maakte weinig uit. Maar sinds dag 1 met zijn pak is hij veel rustiger. Heb dat pak uit Engeland moeten halen, maar dan heb je ook iets :D Het is eigenlijk om je hond schoon te houden tijdens modderige wandelingen, of als je niet il, dat je hond verhaart in huis %) . Je hebt er vreemde mensen bij :roll: . Maar goed, hier helpt hij dus heel goed bij verlatingsangst. Mss soortgelijke werking als zo n thundershirt. Wie zal het zeggen. Maar ik ben blij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 09:46 



 
Profiel   

@fabster, werkt een beetje als een compressiepak dan dus? Interessant! Fingers crossed dat het blijft helpen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 09:49 



 
Profiel   

Skippy01 schreef
@fabster, werkt een beetje als een compressiepak dan dus? Interessant! Fingers crossed dat het blijft helpen :j


Ik denk t. Inderdaad fingers crossed. Het gaat nu al 3 dgn goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:01 



 
Profiel   

Oh.. hoop toch zo dat het pak hem blijft helpen! (en indirect jullie)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 13:36 



 
Profiel   

Goh, doet me idd aan een thundershirt denken ... Wat goed dat het werkt !! Hoe ben je er eigenlijk op gekomen dit te bestellen en uit te proberen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 16:37 



 
Profiel   

Die blik in zijn ogen.. :') hopen dat het werkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 19:00 



 
Profiel   

Avossy schreef
Die blik in zijn ogen.. :') hopen dat het werkt
Hij kijkt wel een beetje sip, ja :D . Dit was de eerste x dat hij m aan kreeg. Hij zal wel gedacht hebben: wat nóú weer :roll: :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 20:04 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Goh, doet me idd aan een thundershirt denken ... Wat goed dat het werkt !! Hoe ben je er eigenlijk op gekomen dit te bestellen en uit te proberen?


Niet om deze reden aan gedacht. Als ik weg moest, kreeg hij een t-shirt, sokken en een kap aan. Maar soms ging er een sok uit, of het t-shirt half uit en had hij zichzelf toch nog gesloopt. Dus ik was eigenlijk op zoek naar hondenkleding om te voorkomen dat hij zichzelf zou verwonden. Maar hondenkleding heb je alleen in kleine maten voor chihuahua achtige hondjes. Bij toeval kwam ik op dit pak, waar ze in NL trouwens ook alleen de kleine maten van verkopen. Dus ik moest naar de UK. Ik had eigenlijk gedacht dat het stevigere stof zou zijn. Dus de insteek was, dat hij dan in ieder geval zijn pak (en dus zichzelf) niet zo snel zou slopen. Maar het is een soort badpakstof. Dus best wel dun. Ik wou er dus alsnog een shirt overheen doen, om te voorkomen dat (als hij weer een sok uit kreeg) hij dit pak ook zou slopen. Maar de ‘broekspijpen’ zijn lang genoeg om over de sokken heen te trekken, dus ze gaan (hopelijk) niet zo snel uit. Maar dat het zo rustgevend zou werken, had ik niet bedacht. Echt een fijn bijkomend voordeel. Hopelijk blijft t inderdaad zo en kan hij uiteindelijk zonder zijn astronautenpak alleen blijven. Maar dat zal nog wel een (paar) jaar duren. Voorlopig ben ik hier al blij mee. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 20:13 



 
Profiel   

Ja dat zal wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 21:20 



 
Profiel   

Ik heb wel het 1 en ander terug gelezen maar niet alles dus wel wat gemist.. Wat is het verhaal van Marcus zover bekend? Ik meende ergens gelezen te hebben dat je een opvanghond had maar dat was niet Marcus toch? Marcus is een blijver?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 08:15 



 
Profiel   

Avossy schreef
Ik heb wel het 1 en ander terug gelezen maar niet alles dus wel wat gemist.. Wat is het verhaal van Marcus zover bekend? Ik meende ergens gelezen te hebben dat je een opvanghond had maar dat was niet Marcus toch? Marcus is een blijver?


Marcus is een blijver, ja. Hiervoor heb ik 2 opvangers gehad. Smile had na 2 wkn al een nieuw gezin. Korra heeft 3 maanden bij mij gezeten.

Marcus is 8 en heeft 5 jaar in een Spaans asiel gezeten. Gevonden op straat en niet gechipt. Waarschijnlijk komt hij van 1 van de boomgaards waar hij in de buurt is gevonden en waarschijnlijk ook een gezin gehad (maar niet binnen gewoond), want hij is lief voor mens en dier. Waarom hij weg moest (of mss is hij ontsnapt, maar dan is niemand hem komen zoeken, want ze gebben geflyerd daar in de buurt en hij is ook naar een asiel in de buurt gegaan) is een raadsel. Hij is echt lief. En behalve dus dat het een neuroot is (wat je vaker ziet bij herders die in het asiel belanden), is het echt een gouden hond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 09:09 



 
Profiel   

Poeh 5 jaar in een asiel. Fijn dat ie nu bij jou kan blijven! Wij overwegen ook om op te vangen maar twijfelen nog. Misschien dat we nog gewoon een oude gek adopteren ipv een hond opvangen en vier honden in huis is wel genoeg denk ik. Hoewel als ze allemaal zo zijn als Havana daar kun je er wel tien van hebben :D <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 14:02 



 
Profiel   

Mijn vriendin heeft sinds gisteren ook een hond uit Spanje, een 2.5-jarige spaanse mastin. Het beest is erg mager toegekomen en blijkbaar is hij zo verzwakt dat hij niet goed kan lopen, althans zijn achterhand “zwabbert” :( .
Hopelijk voelt het beest zich snel thuis en knapt hij goed op.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 16:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 102 van de 150 [ 3750 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 150  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen