Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 106 van de 150 [ 3750 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 150  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

 
Profiel   

We hebben een hele stijle en gladde trap. Die vindt hij niet leuk. Maar we moeten inderdaad wat....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 10:13 



 
Profiel   

Ja die trappen :roll: . Ik vond de honden in hun mand op de slaapkamer ook gezellig maar die die overleden is, moesten we de laatste jaren de trap op- en afdragen en ik ben rugpatiënt dus dat was niet ideaal. Gelukkig was het een klein hondje.
Maar nu heb ik een teef van 30kg en daarom de beslissing genomen dat ze vanaf pup af aan maar beneden moest slapen. Haar krijg ik de trap niet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 10:19 



 
Profiel   

Heb je Marcus boven kunnen krijgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 20:54 



 
Profiel   

Avossy schreef
Heb je Marcus boven kunnen krijgen?


Niet geprobeerd. Ik slaap weer beneden :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 07:17 



 
Profiel   

Ai toch, niet goed voor je :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 09:56 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Ai toch, niet goed voor je :(


Ander matras. Dus gaat beter. Alhoewel ZhuZhu nu ook aan het krabben is :roll: . Dat is echt niet goed voor me...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 11:41 



 
Profiel   

Pfff zeg! Het mag ophouden voor jou :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 11:46 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Pfff zeg! Het mag ophouden voor jou :(:)

Nou inderdaad. Loop aardig op mijn wenkbrauwen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 12:08 



 
Profiel   

Echt lastig hoor met Marcus, snap dat je daar grijze haren van krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-19 12:57 



 
Profiel   

Sjolvir schreef
Echt lastig hoor met Marcus, snap dat je daar grijze haren van krijgt.


Haha! En dat is t enige wat ik niet geb. Wel enorme walverzakkingen onder mijn ogen 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-19 07:29 



 
Profiel   

We waren dus een weekendje weg. Mijn man was jarig en we gingen naar de veluwe. Marcus natuurlijk over de zeik, want we slapen in een hotel en daar raakt hij van in de war. De volgende dag had ik mijn man een mountainbike clinic cadeau gegeven, dus hij op pad en mijn dochter en ik met de honden wandelen. Ging op zich prima. Wij waren eerder terug in het hotel dan mijn man en hij werd echt helemaal hysterisch. Ik werd er echt gek van. Zijn kap om gedaan, dat deed t m niet, want hij krabde zijn hele oksels open. Zijn pak aan gedaan en een paar sokken, ging beter, maar met de kap begon hij weer met bijten en knagen. Dus kap ook op en toen vond hij eindelijk rust. Ik vraag me wel eens af of hem dat nou echt rust geeft, of dat hij zich gewoon hulpeloos voelt. Maar hij is wel gaan slapen en lag flink te ronken. Daar was ik wel blij mee, want hij had ons de nacht ook wel aardig wakker gehouden.

[ img ]

Eenmaal weer thuis werd t wel weer wat rustiger, maar nog steeds flink knagen en harken. Ik heb wel de homeopatische antistress eraf gehaald. Even een weekje eraf en dan kijken of erbij dan een verschil maakt.

Soms word ik er wel eens gek van, ja....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 21:34 



 
Profiel   

Pfftt jullie Marcus is echt high maintenance en zo sneu....

Ik vind het al sneu als die van mij ergens een gat aan haren uit haar vel heeft gerukt... ( die gaat door tot bloedens toe om een klitje, moddervlekje of als ze denkt dat er iets zit) en daar wordt ik al gek van...vind dat dan al zo sneu.. endat staat in gen vergelijking met Marcus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 08:26 



 
Profiel   

Jeetje, wat een ellende met Marcus zeg! Sneu voor hemzelf en ook sneu en zwaar voor jullie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 08:30 



 
Profiel   

Ocharm, dat is echt heel erg triestig, voor Marcus en voor jullie. Niet bepaald een ontspannend weekendje weg :( .

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 09:15 



 
Profiel   

Hij was een tijdje echt ok. Toen ben ik begonnen met anti jeuk pillen. Dat leek t m te doen. Maar stiekem sloop het er toch weer in. Ik was toen wel begonnen met afbouwen van anti jeuk en antistress. Dat leek het eerst niet te zijn. Toenik ook nog boven ging slapen, was hij na een paar dagen een wrak. Dus weer beneden slapen, antistress en antijeuk weer naar de volle dosis en het plan was im na het weekendje 1 voor 1 af te bouwen, om te kijken wat nou de trigger was. Maar ik was de antistress het weekendje vergeten. Niet zo n slimme timing om iets eraf te halen, natuurlijk. Maar goed, dat was nou eenmaal zo, dus de antistress eraf gelaten en die ga ik er volgende week dan weer op zetten, om te kijken of dat een verschil maakt. Wil niet te vrieg beginnen, om hem dan wel weer te laten wennen aan ‘thuis’. Dus dan weer 1 of 2 weken op de antistress en daarna er weer af.

Ik blijf inderdaad wel bezig met hem. En ja, soms word ik er helemaal gek van En wil ik hem echt zijn nek om draaien. Maarja, hij doet het niet om mij te pesten. Hij ziet er nu weer als een normale hond uit en hij heeft geen etterende plekken meer. Dus er is verbetering :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 12:35 



 
Profiel   

Hoihoi sorry ik heb lang niet gereageerd. Lastige periode gehad hier. Maar ik heb een vraag en misschien weten jullie hierop een antwoord.
Balou valt aan de lijn uit tegen honden. Al vanaf zijn pubertijd speelt dit. En ik krijg het er niet uit. Cursus hebben we gehad.
Los is er niks aan de hand.
Zo heb ik inde zomervakantie een week op huis en hond van een vriendin gepast en was niks aan de hand.
Nu ging ik vandaag met een vriendin wandelen, haar oude hond kende ie al en ontloopt ie (Franse bulldog, gigantische bitch :') ) en de nieuwe hond kende ie nog niet. Ik dacht al o jee dat gaat wat worden. Maar hij heeft niet een keer geblaft. Ging meteen ruiken en spelen. We hadden de honden aan de lange lijnen. En een stukje verder kwam een vreemde hond aangelopen. En ook met deze was er niks aan de hand. Snuffelen en klaar.
Niet een keer is ie uitgevallen naar andere honden.
Nu vraag ik me af waarom ie wel uitvalt als ik alleen met hem loop en niet als we met meerdere honden zijn.
Hij is dus niet agressief.
Wil hij mij proberen te beschermen als we met zijn tweeën zijn ? Of is het onzekerheid ?
Het is een flinke Duitse herder dus iedereen loopt mooi met een boogje om ons heen wat natuurlijk ook niet mee helpt. En ik ontwijk zelf honden tegenwoordig ook.
Iemand die hier een antwoord op heeft of tips ?
Want voor hem zelf is het natuurlijk ook niet fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 22:26 



 
Profiel   

Kan hij los volgen? Zo ja, zou je de lijn los kunnen laten bij het passeren van een andere hond , dan heeft hij de steun van de lijn niet wat allicht dit veroorzaakt. Uiteraard zou je dit moeten kunnen uitproberen met de juiste hond en starten vanop veilige afstand. Loop je toevallig met een flexlijn of neem je de lijn strak? Dat maakt het enkel erger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 22:53 



 
Profiel   

Maakt een flexlijn het erger? Want aan de lange lijn gaat t toch wel goed? Kans is dat je zelf al zenuwachtig/onzeker wordt bij het zien van een andere hond en dat hij daar op reageert. Ooit it het begonnen als puberstreek en heb je er niet goed op gereageerd. En daarna heeft hij dat volgehouden en jij het in stand gehouden. Ik heb het gehad met mijn vorige hond. Ook begonnen in de pubertijd. Was een zearte russische terrier van 45 kg, dus als die aan de haal ging, was t niet fijn. Ben echt zo wordend op haar geworden na zo n uitval, dat ze wel oppaste voor mij. Maar daarna was t niet vanzelf over en ben ik gaan oefenen. Als er een hond aan kwam, moest ze aan de kant gaan zitten. Ze was nogal gek op haar bal, dus dat was makkelijk trainen.

Punt was dat die hond onzeker was, maar op een gegeven moment wel had uitgevogeld, dat andere honden wel onder de indruk waren van haar omvang. Dus ze ‘won’ lekker vaak. Dus altijd succes. Dat krijg je er niet zomaar uit. Maar met daar een andere oefening van te maken, werd bet prima hanteerbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 07:36 



 
Profiel   

Flexlijn maakte het juist beter. Gister aan de flexlijn dus helemaal geen uitval. Maar eergister was ik alleen in het bos aan de flexlijn en toen dus wel uitvallen. Ik lees net dat ik lange lijn zei maar bedoelde dus de flex.
Hij is idd als puber uitgevallen tegen een oude hond. Toen ben ik weggelopen met hem.
Hij kan los niet volgen. Sowieso op straat niet. In het bos als er meerdere honden bij zijn dan durf ik hem wel los te laten.
Maar hij is dus heel lastig af te leiden. Laten zitten of liggen kost heel veel moeite. Op dat moment gaan de bananen in zn oren. Ook snoepjes geprobeerd. Zijn bal al eens meegenomen maar ook dat boeit hem niet. Ik krijg hem niet uit die fixatie op dat moment. Ik moet zeggen dat het de laatste tijd wel iets beter gaat, Ik waarschuw hem al van te voren. Maar hij blijft trekken en kijken naar die andere hond. Ik denk idd wat jij zegt fabster dat dat bij balou ook speelt. Die onzekerheid.
Bij een dominante hond gaat ie ze idd uit de weg. Respecteert hun grenzen. Een hond die onderdanig is daar loopt ie overheen.
Zoals de Franse bull. Ik was bij die vriendin thuis en de bull lag in zijn mand. Balou loopt om de tafel, ziet de bull liggen en loopt achteruit weer weg. :')
De andere een hele grote lieve goedzak daar liep ie dus overheen want die gaf geen kik. Moest ie elke keer even afsnauwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 09:52 



 
Profiel   

Een flexlijn wordt erg vaak afgeraden omdat er een constante spanning zit op de lijn, ze hangt nooit ontspannen, slap. De hond voelt zich dan continu gesterkt in zijn gedrag.
Dus wel een verschil met een lange lijn die wel los kan hangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 10:28 



 
Profiel   

Ja klopt daar zit idd wat in. Maar waarom doet ie het dan niet als ik met een vriendin wandel en wel alleen.
Als ik weer alleen ga het bos in neem ik eens de lange lijn mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 14:12 



 
Profiel   

Dat weet ik niet ... Ik moet ook raden vanachter het schermpje en wil je zeker niet “aanvallen”. (Ik probeer maar heel erg te letten op hoe ik antwoord want pff, ben al 2x kortelings door een bokker op mijn vingers getikt terwijl mijn antwoord niet grof bedoeld was.)

Ben je heel zeker dat dat met de vriendin te maken heeft? Zo ja, zou het dan kunnen dat je zelf meer ontspannen bent omdat je bv gezellig aan het kletsen bent, minder gefocust op je hond?
Zou het mss ook niet kunnen liggen aan de reactie van de andere hond, de energie die die uitstraalt? Ik kan bv met mijn hond in een “volg” een andere hond passeren wanneer we wat afstand hebben en -erg belangrijk voor mijn hond- die andere hond rust uitstraalt. Moeten we een andere hond rakelings kruisen en die fixeert mijn hond enorm of die ligt te trekken aan de lijn, te grommen, te hijgen .. dan reageert mijn hond ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 18:18 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Dat weet ik niet ... Ik moet ook raden vanachter het schermpje en wil je zeker niet “aanvallen”. (Ik probeer maar heel erg te letten op hoe ik antwoord want pff, ben al 2x kortelings door een bokker op mijn vingers getikt terwijl mijn antwoord niet grof bedoeld was.)

Ben je heel zeker dat dat met de vriendin te maken heeft? Zo ja, zou het dan kunnen dat je zelf meer ontspannen bent omdat je bv gezellig aan het kletsen bent, minder gefocust op je hond?
Zou het mss ook niet kunnen liggen aan de reactie van de andere hond, de energie die die uitstraalt? Ik kan bv met mijn hond in een “volg” een andere hond passeren wanneer we wat afstand hebben en -erg belangrijk voor mijn hond- die andere hond rust uitstraalt. Moeten we een andere hond rakelings kruisen en die fixeert mijn hond enorm of die ligt te trekken aan de lijn, te grommen, te hijgen .. dan reageert mijn hond ook.


Ik weet het zelf ook niet. En ik voel me zeker niet aangevallen. Ik ben blij met alle tips en opmerkingen. :)
Tot nu toe reageert ie op alle honden hetzelfde. Meteen focus en blaffen. Hij zet de eerste stap. Ook als die hond hem totaal geen blik waardig gunt. Los gaat het dus wel goed. Maar op straat kan dat dus niet.
Ik begroette die vriendin, zij was al op de parkeerplaats met de honden en toen was ik al wat huiverig want ik was bang dat hij weer zou gaan blaffen. Maar meteen ruiken en daarna spelen. Daarna verder gewandeld en toen kwam die loslopende hond. Ook toen dacht ik o jee. Maar weer ruiken en niks.
Dus op die momenten was ik niet ontspannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 20:40 



 
Profiel   

[ img ]

Tijdje stil hier alweer. Vandaag voor de laatste (echte) keer met Marcus naar de dierenarts geweest. Na de Apoquel (kreeg hij gewoon weer jeuk en uitslag doorheen) en Cytapoint (waar hij idioot allergisch voor bleek. Komt bijna nooit voor en hij heeft weer de jackpot :roll: ) is de laatste mogelijkheid nog prednison. Wat wel een risico inhoudt, want als er iets anders achter zit dan een allergie, dan gaat hij dood. Maar goed, als niks anders meer helpt, laat ik hem ook inslapen. Want dit is voor niemand te doen. Hij wordt helemaal gek van de jeuk en irritatie en wij worden gek van het gekrab. Dus ik heb besloten om de gok te nemen. Hopelijk knapt hij hier van op.

De komende 2 weken zijn cruciaal. Als hij opknapt, dan hebben we nog een mooie toekomst met deze fantastische bink. Zo niet, nemen we vóór de kerst nog afscheid van hem.

Dus ik hoop, hoop, hoop echt, dat het nu gaat lukken! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 13:32 



 
Profiel   

Ooh :( ... ik duim dat het aanslaat !
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 15:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 106 van de 150 [ 3750 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 150  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen