Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 10:10

Fabster schreef:
Onmy Avossy, die zag er uit :oo . Gelukkig bijgekomen en nu het oensioen bij jou. Heel mooi. Wij hebben er iok 1 van 8 uit het spaanse asiel gehaald. Niet zo oud als die van jou, natuurlijk. Maar voir een Duitse Herder aardig aan de leeftijd.

Onze eerste Spanjaard zou bij adoptie al een jaar of 5-6 oud zijn. Grijs snoetje, miste een hoop tanden. Maar wij hebben hem nog 9 jaar gehad. Was ook een Duitse herder (mix).

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:54

OMG Avossy, wat een stakker |( . En wat prachtig dat hij bij jou nog een fijne oude dag mag beleven. Respect hoor _/-\o_ !

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:39

TinkerTreas schreef:
Marlin is net naar België vertrokken. Hij gaat proef logeren.
Het zijn echt super lieve mensen, dus ik hoop dat alles goed gaat. En dat hij daar snel helemaal op zijn plekje zit.

We hebben eerst samen een uur gewandeld en gekletst. Dit ging hartstikke goed.
Het moment dat ze weg reden met Marlin was wel even slikken hoor. Maar ze zouden me op de hoogte houden en ik heb er een goed gevoel bij.

Heel veel respect voor jouw beslissing. Klinkt alsof Marlin het wel getroffen heeft.
Wel verdrietig voor jou en je andere hond. Maar als je weet dat Marlin een goede plek gevonden heeft komt dat ook wel goed.
Ik heb hem stiekem eens opgezocht op de site van de organisatie. De beschrijving die ze gaven was heel eerlijk dezelfde als wat jij beschreef in je topic. Klinkt als een hele goede organisatie.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:14

estja schreef:
Fabster schreef:
Onmy Avossy, die zag er uit :oo . Gelukkig bijgekomen en nu het oensioen bij jou. Heel mooi. Wij hebben er iok 1 van 8 uit het spaanse asiel gehaald. Niet zo oud als die van jou, natuurlijk. Maar voir een Duitse Herder aardig aan de leeftijd.

Onze eerste Spanjaard zou bij adoptie al een jaar of 5-6 oud zijn. Grijs snoetje, miste een hoop tanden. Maar wij hebben hem nog 9 jaar gehad. Was ook een Duitse herder (mix).


Dat geeft goede hoop. Ik vind Marcus ook heel vitaal voor een 8 jarige, die 5 jaar in een hok heeft gezeten. Dus hopelijk gaat hij nog even mee

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:36

Gelukkig heeft hij nu een heel goed huisje hoor! Hebben we zelf uitgezocht en hij doet het super :).


Ach dat oudje heb ik ook zin staan op fb..... wat fijn dat die een goed huisje krijgt!!!

Het lastige met hondjes uit het buitenland is dat je he karakter niet precies weet.... maar we dachten met een reutjes pup bij een teefje moet het wel goed komen..... helaas...

Van welke stichtingen hebben jullie je hond?

Avossy
Berichten: 133
Geregistreerd: 09-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:11

Dat is inderdaad lastig dat je het karakter niet precies weet. Er is gezegd dat ze heel lief en aanhankelijk is maar goed de situatie is hier natuurlijk weer anders en dan die lange reis en ook nog op die leeftijd. Blijft afwachten. Ook qua zindelijkheid etc. Misschien is ze het nooit geweest of misschien wel maar kan ze het nu niet meer inhouden ivm haar leeftijd. We hebben geen vloerbedekking dus dat zou geen ramp zijn hoor. Ze schijnt ook aardig doof te zijn. Ik hoop in elk geval dat ze kan wennen en nog echt genieten van de tijd die ze nog heeft en dan lekker in een warm huis met aandacht/knuffels en lekkers enzo.
Oh je had haar gezien op facebook? Ik ben blij dat ik geen Facebook meer heb want als er dan weer zo n oudje voorbij komt 8-) . Misschien komt er nog wel een keer een oudje bij als Havana straks gewend is maar het houdt wel een keer op. Als we het geld hadden zou ik wel graag buitenaf willen wonen en dan een bejaardenhuis voor dit soort oudjes willen maar dan zullen we eerst de loterij moeten winnen en we doen er aan geen een mee :+

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:14

Wel super dat je zo'n oudje een huisje geeft. Ze zag er wel vreselijk uit zeg.

marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 20:07

Avossy schreef:
[ [url=m/q2p8ZO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3X3AUA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pcs5y4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/84RNU3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik meld me ook! Zaterdag komt deze dame bij ons wonen. Ze is ongeveer 13 jaar. Ze komt van stichting Dutch Animal Care vanuit Roemenië. Nog meer mensen een hondje via deze stichting? Ze zat in een dodingsstation en was er slecht aan toe maar is gelukkig aardig bij gekomen. We hebben ook al twee hondjes. Een 'gewoon' uit Nederland en een uit Spanje. Die zijn wat jonger, 4 en 5 jaar oud. We wilden bewust geen jong hondje erbij maar 1 of 2 oudjes nog een mooie tijd geven. Hopelijk worden het mooie jaren maar als het maar een half jaar zou zijn heeft ze dat toch maar weer mee gemaakt.

Jeetje naar zeg, dat het dan toch niet blijkt te werken met een hondje. Heb ik wel eens mee gemaakt met een hondje uit een Nederlands asiel. Zou goed met andere honden kunnen maar hing mijn toenmalige oudje al vrij snel in de keel en dat werd niet beter. Dan zo n diertje terug brengen is echt wel moeilijk maar helaas soms werkt het gewoon echt niet, hoe triest ook.


Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan. Wat ben jij een prachtig mens dat jij hem in huis neemt. Hopelijk mag hij nog vele mooie jaren van een fijn thuis genieten!

Avossy
Berichten: 133
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 20:15

Dankjewel :o

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 07:16

A gossie, dat oudje! Wat fijn dat die nog een warm bedje krijgt!

En net wat je zegt Avossy: als ik écht plek zou hebben, zou ik denk ik compleet arm zijn van alles dat ik dan zou opvangen...

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:43

Ach wat fijn dat zo'n oudje nog een fijn mandje krijgt. <3
Wat zag ie er uit zeg eerst. :oo

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:03

Gevangene Berry. :')

Afbeelding

nuka

Berichten: 994
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Snelrewaard

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:05

Ik heb afgelopen vrijdag plekjes bij mijn hondje ontdekt. Het zijn 6 plekjes of eigenlijk 3x2.
Eerst waren ze wat vochtig nu droog en schilferig.
Ik dacht eerst aan hotspot maar nu ze zo droog zijn erns goed gaan nadenken.
Donderdag is ze geent en dus verlaagde weerstand. Ik ben nu bang voor Leishmania. Ze komt uit Cyprus en is nu 7 maanden hier.
Verder heeft ze geen symptomen en ga morgen even naar de DA om te laten testen.
Maar aangezien er hier mensen zitten met helaas ervaring, ben ik benieuwd wat jllie drnken, zie ik spoken... ik hoop het.
Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Dit is mijn lieve super actieve Miley

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 22:30

Testen kan geen kwaad, denk ik. Ik loop met mijn spaanse hond al 5 maanden te emmeren. Jeukplekken, alles getest, komt niks uit. Nou geb ik niet zo n verstand van Leishmania, maar dit zou ook nog ringworm/schimmel kunnen zijn. Dus goed ook zelf je handen wassen, totdat je zeker weet dat dat t niet is. Anders heb je het zelf straks ook

nuka

Berichten: 994
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Snelrewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 23:45

Fabster schreef:
Testen kan geen kwaad, denk ik. Ik loop met mijn spaanse hond al 5 maanden te emmeren. Jeukplekken, alles getest, komt niks uit. Nou geb ik niet zo n verstand van Leishmania, maar dit zou ook nog ringworm/schimmel kunnen zijn. Dus goed ook zelf je handen wassen, totdat je zeker weet dat dat t niet is. Anders heb je het zelf straks ook

Goed wassen en handen ontsmetten doe ik ook. Hoop echt dat het schimmeltje ofzo is, ik teken ervoor
Maar nog meer plekjes ontdekt helaas, wel bij elkaar in de buurt.

Avossy
Berichten: 133
Geregistreerd: 09-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 17:19

Ze is thuis! Zo lief en rustig en knuffelig :+: . De andere hondjes vinden het ook helemaal prima. Ze is wel echt oud en echt moe. Hopelijk kan ze nog een tijdje mee.


Afbeelding

Avossy
Berichten: 133
Geregistreerd: 09-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 17:20

nuka schreef:
Fabster schreef:
Testen kan geen kwaad, denk ik. Ik loop met mijn spaanse hond al 5 maanden te emmeren. Jeukplekken, alles getest, komt niks uit. Nou geb ik niet zo n verstand van Leishmania, maar dit zou ook nog ringworm/schimmel kunnen zijn. Dus goed ook zelf je handen wassen, totdat je zeker weet dat dat t niet is. Anders heb je het zelf straks ook

Goed wassen en handen ontsmetten doe ik ook. Hoop echt dat het schimmeltje ofzo is, ik teken ervoor
Maar nog meer plekjes ontdekt helaas, wel bij elkaar in de buurt.


Hoe lijkt het nu?

nuka

Berichten: 994
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Snelrewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 17:31

Avossy schreef:
Hoe lijkt het nu?


Bij de da geweest, bloed afgenomen en oom afkrabsel voor op kweek voor schimmel. Mijt is het niet dn wat ze zelf konden testen zag er goed uit, zoals nieren, lever, suiker en eiwitten.
De rest is opgestuurd dus volgende week uitslag.
Hoop zo dat het geen leishmania is maar de da vond de plekjes wel verdacht.

nuka

Berichten: 994
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Snelrewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 17:33

Avossy schreef:
Ze is thuis! Zo lief en rustig en knuffelig :+: . De andere hondjes vinden het ook helemaal prima. Ze is wel echt oud en echt moe. Hopelijk kan ze nog een tijdje mee.


[ [url=m/ibgc2L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ligt ze er lekker bij zo. Echt super dat ze de kans krijgt

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 20:02

Avossy schreef:
Ze is thuis! Zo lief en rustig en knuffelig :+: . De andere hondjes vinden het ook helemaal prima. Ze is wel echt oud en echt moe. Hopelijk kan ze nog een tijdje mee.


[ [url=m/ibgc2L.jpg]Afbeelding[/url] ]


Echt gewéldig +:)+

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 20:15

Heerlijk Avossie! Ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:26

Avossy schreef:
Ze is thuis! Zo lief en rustig en knuffelig :+: . De andere hondjes vinden het ook helemaal prima. Ze is wel echt oud en echt moe. Hopelijk kan ze nog een tijdje mee.


[ [url=m/ibgc2L.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ach, die moet even bijkomen van het hele avontuur. Over een paar maanden heb je echt een andere hond.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:26

nuka schreef:
Avossy schreef:
Hoe lijkt het nu?


Bij de da geweest, bloed afgenomen en oom afkrabsel voor op kweek voor schimmel. Mijt is het niet dn wat ze zelf konden testen zag er goed uit, zoals nieren, lever, suiker en eiwitten.
De rest is opgestuurd dus volgende week uitslag.
Hoop zo dat het geen leishmania is maar de da vond de plekjes wel verdacht.


Hopenlijk goed nieuws dan.

Avossy
Berichten: 133
Geregistreerd: 09-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:45

nuka schreef:
Avossy schreef:
Hoe lijkt het nu?


Bij de da geweest, bloed afgenomen en oom afkrabsel voor op kweek voor schimmel. Mijt is het niet dn wat ze zelf konden testen zag er goed uit, zoals nieren, lever, suiker en eiwitten.
De rest is opgestuurd dus volgende week uitslag.
Hoop zo dat het geen leishmania is maar de da vond de plekjes wel verdacht.


Hopelijk is dat het niet inderdaad!

Ik ken het verder eigenlijk niet maar meen te hebben gelezen dat als je er op tijd bij bent dat er dan medicijnen zijn waarmee je het onder controle kunt houden?

Avossy
Berichten: 133
Geregistreerd: 09-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:50

Fabster schreef:
Avossy schreef:
Ze is thuis! Zo lief en rustig en knuffelig :+: . De andere hondjes vinden het ook helemaal prima. Ze is wel echt oud en echt moe. Hopelijk kan ze nog een tijdje mee.


[ [url=m/ibgc2L.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ach, die moet even bijkomen van het hele avontuur. Over een paar maanden heb je echt een andere hond.


Ja we gaan er wel vanuit dat ze een tijd nodig heeft om bij te komen, is ook een hele onderneming zeg. Vooralsnog is ze in elk geval een ontzettende knuffel. <3 Ze ligt nu naast me op de bank te slapen :D en aan de andere kant van mij ligt hond 2 en op de andere bank ligt hond nummer drie. Het is maar goed dat mijn vriend aan het werk is want die past er niet meer bij 8-) :D