Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:21

Lukasje schreef:
Mijn vriendin heeft sinds gisteren ook een hond uit Spanje, een 2.5-jarige spaanse mastin. Het beest is erg mager toegekomen en blijkbaar is hij zo verzwakt dat hij niet goed kan lopen, althans zijn achterhand “zwabbert” :( .
Hopelijk voelt het beest zich snel thuis en knapt hij goed op.


Oej, geen achterhand problemen?

De mastin van Tara haar vorige baasje zwabberde ook en die was aangereden geweest in spanje, had de heupen ooit kapot gehad..

Hopelijk valt het mee en knapt hij snel op

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:42

Ja ik hoop het ook maar ik vrees idd voor HD, of zoiets wat jij zegt, een restant van een ongeluk of zo. Ook al is een hond mager, dan lijkt hij me dit beeld nog niet te geven?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 08:30

Dat wordt wel even goed opletten met die mastin, inderdaad. Een zwabberende achterhand hoort niet.

Ik vond opvangen wel leuk om te doen, alhoewel niet alle honden even makkelijk zijn, natuurlijk. En bij opvangen kun je meerdere honden helpen. Vond ik ook een +. Ik had er eigenlijk nog 1 extra willen doen, maar dat is niet gelukt. En mijn man is streng. Die vindt 2 eigenlijk al te veel.... Dus hou ik de website bij, in de hoop dat iemand Yoshka en en adopteert. Maar niemand lijkt haar te zien. Dus hopelijk wordt ze nog geadopteerd. Maar anders komt ze hier, als hier weer een hond omvalt.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:02

Ik vond opvangen vreselijk, want nu zit ik met een foster fail en ik wou eigenlijk maar één hond :')

Ik heb wel besloten hierna voor een pup van een fokker te gaan, of zelf een jonge hond uit het asiel te halen.
Stichtingen heb ik geen zin meer in..

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:14

@ _classic: mag ik vragen waarom je geen zin in stichtingen meer hebt ?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:05

Foster fail, ach.... dat is de beste en meest liefhebbende fail die er bestaat. Als je dan toch ergens in moet falen.... dan dat maar....

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:08

Grote hond zwabberende achterhand .. snap ik weer niet dat ze die zo bemiddelen, grrrr. Word ik altijd chagerinnig van, ze moeten het gewoon eetlijk van te voren melden of onderzoeken, niet zo naar nieuwe eigenaar sturen, daat krijg je nou ook slechte naam van als stichting...

Ik zou zeggen naar de DA.... en als ie wat mankeerd aan achterhand en hij komt meer aan zit gewicht ook nog weer extra in de weg.

Overigens ooit NL hond uit asiel in NL gevist, die was wel gezond, maar rest v verhasl had asiel er ook creatief bij verzonnen....

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:23

Het zou ook kunnen dat hij geen bespiering heeft. Die mastins worden nog wel eens als ketting hond gehouden.

Mijn 2e hond uit spanje liep ook heel raar toen ze kwam, zij sloeg ook over de kop als ze rende. Zij had helemaal geen bespiering. Met opbouwen steeds rechte stukken lopen, en het is helemaal goed gekomen. Wel met hulp van dierenarts en fysiotherapie.

Dit was trouwens een kleine hond, waarschijnlijk lang in een bench gehouden ofzo.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 14:52

_classic schreef:
Ik vond opvangen vreselijk, want nu zit ik met een foster fail en ik wou eigenlijk maar één hond :')

Ik heb wel besloten hierna voor een pup van een fokker te gaan, of zelf een jonge hond uit het asiel te halen.
Stichtingen heb ik geen zin meer in..


Haha, ja, die fosterfails. Ik had wel opvanghonden waar ik verder niet zo veel mee had. Leuke honden, maar pasten niet bij mij. En als ik zie hoe blij ze nu zijn, vind ik het echt niet erg.

Waarom heb je genoeg van stichtingen? Ik vind MyMartin echt een fijne stichting. Je krijgt echt wat ze zeggen. En zodra ik weer 1 hond minder heb, ga ik onmiddelijk Yoshka ophalen. Maar hopelijk hoeft ze niet zo lang te wachten en krijgt ze eerder een goed huis.

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:45

Mijn vriendin denkt dat dit door gebrek aan spieren komt. Ik heb zo mijn bedenkingen. Moest het mijn hond zijn, ik ging meteen naar de DA, ongeruste ziel als ik ben. Nu ja, wat dan ook, de stichting (die trouwens een goede naam heeft) had dit op zijn minst mogen melden. Het was nu flink schrikken wanneer ze uit de box kwam en nadien ook zo thuis rond liep. Hopelijk komt het goed !

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:03

Het verschilt ook welke stichting je hebt. Ik heb 1 super ervaring en 1 ervaring waarin ik toch een hondje met een gebrek kreeg. Niet erg als ze dit even overleggen en je kunt afwegen of je de zorg aan wilt gaan. Ik ben wel erg voor openheid in dezen...

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:02

Ik vind het fijner als de hond echt van mijzelf is en er geen tussenpersoon is.

Maar nu is de communicatie van onze stichting ook niet altijd super top, is mijn ervaring..
Vandaar dat ik liever dan rechtstreeks een hond adopteer uit het asiel :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:20

Maar als je een hond adopteert, is de hond toch ook van jezelf?

De ene stichting verschilt wel van de andere, ja.

Avossy
Berichten: 133
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:49

Rustig hier. Hoe gaat het met Miley? En hoe lijkt het met de mastin, wordt het lopen al wat beter? En Marcus, lijkt zijn nieuwe pakje nog te helpen?
Wij krijgen aanstaande zaterdag nog een oude dame erbij. Ook 13 jaar geschat. Liep al jaren bij een universiteit en werd daar ook gevoerd en wel zoveel dat ze echt kloddervet is. Waarom ze daar nu weg moest is niet duidelijk.

Ik heb stichting mymartin net opgezocht en wat een mooie honden ook zeg. Ik ben verliefd op Alaska 8-) :o . Maar ze is nog te jong en we hebben er straks 4 dus hier blijft het wel even bij is het plan 8-) :o

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:54

Goh de mastin is hier pas sinds vrijdagmiddag en nee, tot nu toe is er niets veranderd. Verder is ze wel erg lief en ze eet goed.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 23:23

Fabster schreef:
Maar als je een hond adopteert, is de hond toch ook van jezelf?

De ene stichting verschilt wel van de andere, ja.


Hier is de hond officieel nog eigendom van de stichting dacht ik..

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 23:25

Marcus zijn pak lijkt te werken. We wachten het nog maar even af.

Ben meteen naar Alaska gaat kijken :D . Maar daar heb ik niks mee. Ik ben gek op Yoshka. Maar ik zit ook vol. Als er iets om valt, staat zij boven aan de lijst.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 07:42

_classic schreef:
Fabster schreef:
Maar als je een hond adopteert, is de hond toch ook van jezelf?

De ene stichting verschilt wel van de andere, ja.


Hier is de hond officieel nog eigendom van de stichting dacht ik..


Ligt juridisch nogal apart, maar dit is online te vinden:

"Waar moet je rekening mee houden als je kiest voor een herplaatsingsdier?
Wil je graag een dier een nieuw tehuis geven? Dan kun je kiezen voor een herplaatsingsdier. Er zijn verschillende organisaties die zich bezig houden met het herplaatsen van dieren. Maar wie wordt er eigenlijk de eigenaar van het dier en wat zijn jouw rechten en plichten?

Je zult er ten eerste goed op moeten letten dat de organisatie gebruik maakt van een goede overeenkomst. De afspraken over de plaatsing van het dier moeten duidelijk zijn vastgelegd. Controleer altijd goed wie er eigenaar wordt van het dier. Het komt soms voor dat de organisatie of stichting de eigendom van het dier behoudt, terwijl jij wel de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid voor het dier krijgt. Bovendien ga je soms akkoord met veel verplichtingen rondom de verzorging van het dier en het afleggen van verantwoording aan de stichting, die misschien niet redelijk zijn.

In beginsel geldt dat de bezitter, tevens als rechthebbende eigenaar van het dier wordt gezien. Een organisatie of stichting kan dus niet zomaar een dier in beslag nemen. Zij zullen moeten kunnen aantonen dat ze de rechtmatige eigenaar zijn."
(https://www.advocaatzoeken.nl/dierenrecht/eigendom)

Dikgedrukte deel wordt lastig voor ze: als het goed is, heb jij de chip geregistreerd en kun je aantonen dat je zorg draagt voor het dier (dierenartsrekeningen, voer en spullen gekocht). Jij hebt daarnaast als het goed is ook het paspoort van de hond.
Dus zelfs als de stichting volgens contract nog steeds eigenaar is (is vaak zo, bij veel vormen van adoptie), ben jij verantwoordelijk en kunnen zij het dier niet zomaar komen ophalen. Wettelijk heeft dat voor zover ik weet te maken met verschil tussen bezit, houderschap en eigendom.
Bezit is voor jezelf iets houden.
Houderschap is iets voor een ander houden (bijv. huren: je wéét dat het niet van jou is).
Eigendom is van wie iets daadwerkelijk is.

"Als bezitter houd je een zaak voor jezelf. Jij hebt de feitelijke macht over het dier. Er kan onderscheid gemaakt worden tussen middellijk en onmiddellijk bezitter. Je bent middellijk bezitter, indien er iemand anders is die het dier voor jou houdt. Je bent onmiddellijk bezitter indien jij zelf het dier houdt. Als houder, houdt je het goed of dier voor een ander. Wie het dier in bezit heeft, wordt in principe als rechthebbende eigenaar van het dier gezien. Je bent echter niet altijd automatisch tevens eigenaar. Dit is bijvoorbeeld niet het geval indien je te kwader trouw bent en weet dat eigenlijk iemand anders de eigenaar is van het dier." (zelfde website)

Bij bezit kun je wel te maken krijgen met verkrijgende verjaring, maar hoe dat precies zit?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:21

Mmmm, nou, bij Marcus heb ik het contract gewoon niet getekend. Daar stonden zulke idiote dingen in. Ik kreeg dat contract pas bij het ophalen van Marcus. Of ik
Het wilde tekenen en naar Spanje sturen. Nee dus.

ZhuZhu had ook een contract, maar daar stond niet veel bijzonders in. Weet jij dat nog, TinkerTreas? Voor het fosteren kreeg ik ook een contract. Dat ik de hond wel moest voeren enzo := . Nou, daar kan ik wel aan voldoen :D .

De volgende Spanjaard wou ik eigenlijk zelf halen (of uitzoeken). Aangezien het gebied waar Marcus vandaan komt echt prachtig is. Maar ophalen is dan lastiger, want dan kan ik het contract niet meer omzeilen :o . Dus dat wordt de hond uitzoeken en een maand later ‘op laten sturen’.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:00

Bij ons stond in het contract alleen iets over dat als ik er niet meer voor kan zorgen, ik eerst de stichting moet contacteren - maar als ik om wat voor reden dan ook omval, gaat Toby gewoon naar mijn ouders, no way dat hij terug de kennels in gaat en no way dat zij dat komen controleren of daar ook maar iets op tegen hebben, ik heb hem zelfs met mijn ouders opgehaald en hij is nu ook daar als ik hem niet mee kan nemen ;) En verder staat er in dat ik hem voer en medische medische zorg niet mag onthouden. Veel spannender was het contract niet.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:40

Skippy01 schreef:
Bij ons stond in het contract alleen iets over dat als ik er niet meer voor kan zorgen, ik eerst de stichting moet contacteren - maar als ik om wat voor reden dan ook omval, gaat Toby gewoon naar mijn ouders, no way dat hij terug de kennels in gaat en no way dat zij dat komen controleren of daar ook maar iets op tegen hebben, ik heb hem zelfs met mijn ouders opgehaald en hij is nu ook daar als ik hem niet mee kan nemen ;) En verder staat er in dat ik hem voer en medische medische zorg niet mag onthouden. Veel spannender was het contract niet.


Ik denk, dat de stichting wil dat je contact met hen opneemt (als hij weg moet) om te voorkomen dat hij (hier) weer in het asiel belandt. En om te voorkomen dat hij zoekraakt in de handel. Op die manier kunnen zij een huis voor hem vinden. MyMartin doet dat ook. Bij problemen komt de hond terug naar de stichting. Natuurlijk gaat de hond niet terug naar Rusland in een asiel. Hij wordt ondergebracht bij een foster en er wordt een nieuw huis voor hem gezocht. Zo houden ze ook oog op wat er gebeurt met ‘hun’ geredde honden. Niet zo heel gek, denk ik. Maar als jouw hond bij problemen bij je ouders terecht kan, is dat alleen maar mooi. Zullen ze bij die stichting ook wel vinden. Maar ik kan me voorstellen, dat ze dat wel graag willen weten.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:47

Fabster schreef:
Skippy01 schreef:
Bij ons stond in het contract alleen iets over dat als ik er niet meer voor kan zorgen, ik eerst de stichting moet contacteren - maar als ik om wat voor reden dan ook omval, gaat Toby gewoon naar mijn ouders, no way dat hij terug de kennels in gaat en no way dat zij dat komen controleren of daar ook maar iets op tegen hebben, ik heb hem zelfs met mijn ouders opgehaald en hij is nu ook daar als ik hem niet mee kan nemen ;) En verder staat er in dat ik hem voer en medische medische zorg niet mag onthouden. Veel spannender was het contract niet.


Ik denk, dat de stichting wil dat je contact met hen opneemt (als hij weg moet) om te voorkomen dat hij (hier) weer in het asiel belandt. En om te voorkomen dat hij zoekraakt in de handel. Op die manier kunnen zij een huis voor hem vinden. MyMartin doet dat ook. Bij problemen komt de hond terug naar de stichting. Natuurlijk gaat de hond niet terug naar Rusland in een asiel. Hij wordt ondergebracht bij een foster en er wordt een nieuw huis voor hem gezocht. Zo houden ze ook oog op wat er gebeurt met ‘hun’ geredde honden. Niet zo heel gek, denk ik. Maar als jouw hond bij problemen bij je ouders terecht kan, is dat alleen maar mooi. Zullen ze bij die stichting ook wel vinden. Maar ik kan me voorstellen, dat ze dat wel graag willen weten.


Ik snap de logica ook zeker wel hoor. Maar dat zijn wel de 'lastige' dingen met stichtingen tov het aanschaffen van een hond onder koopcontract bij een (goede) fokker.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:43

Skippy01; wij hebben ooit een stamboomhond gehad bij een goeie fokker vandaan en daar stond ieys soortgelijks in het contract. Als je, om wat voor reden ook, niet meer voor je hond kon zorgen, eerst de fokker bellen. Die wou ook niet dat haar honden in het asiel terecht kwamen. Ik vind zo n vangnet voor zo n hond eerlijk gezegd wel fijn. Nu gaat er bij ons (bijna) nooit iets de deur uit, maar niemand kan in een glazen bol kijken. Dus mocht ik omvallen, dat vind ik het een fijn idee, dat de honden niet in het asiel terecht komen, maar opnieuw worden bemiddeld voor een nieuw huis.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:01

Bij My Martin staan er inderdaad geen hele gekke dingen in. Ik heb die van Buusya er even bij gepakt ;)
Inderdaad dat je goed voor de hond zorgt, voldoende eten en drinken geeft, maar ook dat je ermee naar de dierenarts gaat indien nodig.
Er staat ook in dat je contact op moet nemen met de organisatie als je de hond moet/wil herplaatsen.
Maar er staat verder niet dat My Martin eigenaar blijft.


Nog even een update over Marlin.
Marlin is geadopteerd door de mensen uit België, waar hij aan het proeflogeren was. Ik ben zo blij dat hij een fijn plekje gevonden heeft.
Vanmorgen kreeg ik nog een filmpje dat 1 van de katten mee loopt met wandelen. <3

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:54

Lekker is dat, hè, als je hondje het goed maakt en je af en toe wat foto’s/filmpjes krijgt! Ik kreeg van de week een enorme fotospam van de mensen van Korra. Ze waren op vakantie in Slovenie. Ze ziet er zo blij uit! Echt heel tof