Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:51

@Hennos, ach wat een lieverd, heeft hij inmiddels al een plekje? Ik zie via de link dat hij op gereserveerd staat.

Wilde hier even een feelgood verhaal delen! Toen ik 11 jaar werd kreeg ik (of eigenlijk ons gezin natuurlijk, maar ik was degene die het liefst een hond wilde) Skoupa, een Griekse dame. Helaas is zij laatst ingeslapen, maar wel op een prachtige leeftijd van 14,5 jaar. Deze foto maakte ik op een van onze laatste wandelingen, samen met de Roemeense poes die altijd meeliep. Haar lichaam hield er mee op, ze at amper nog en uit onderzoek bleek dat ze eigenlijk geen goed celmateriaal meer had, plekjes op de milt en de nieren begonnen ook te falen. Gelukkig hebben we haar kunnen laten gaan terwijl ze nog zichzelf kon zijn, vrolijk.
Afbeelding

En in haar graf in de tuin, er is niets naars te zien, maar toch in een spoiler omdat het een dood dier betreft.
Spoiler:
Afbeelding


Mijn moeder vond het algauw veel te stil in huis met alleen een poes. Dus begonnen we een zoektocht naar een nieuw hondenmaatje. Via verhuisdieren zagen we Rona, een hele leuke snorrenvrouw uit Roemenië, 9 maanden waarvan ze er 6 in het staatsasiel in Roemenië heeft gezeten. Donderdag zijn we langs gegaan. Ze vind mensen wat spannend in het begin, maar is enorm lief. Mijn moeder was op slag verliefd!
Afbeelding

Afbeelding

Ze zat hier ook in het asiel en op de buitenplaats werd er een klein frummelhondje bij gezet die gelijk met ons kwam knuffelen. We zagen direct dat daardoor Rona ons ook niet meer spannend vond. Het kleintje was tegelijk met haar naar Nederland gekomen en vind alles leuk en lief. Ik maakte een grapje of we hem er niet bij konden nemen, omdat het een geweldig duo is, groot en klein en beide ruwharige snorrenhondjes. Maar de volgende dag kwam er al iemand voor hem langs die interesse had. Mijn moeder zou de volgende dag Rona komen ophalen en zei aan het einde van het bezoek, als de geïnteresseerde hem niet wilt, dan mag hij met mij mee. Op de terugweg hebben we nog een mail gestuurd, om te benadrukken dat het geen grapje was en hoe fijn het zou zijn als ze samen konden blijven. Ook voor Rona zou het prettig zijn een stabiel hondenmaatje te hebben die niets eng vind, dat stond zelfs op haar profiel. Maar we begrepen ook dat de geïnteresseerde voor zou gaan en omdat het zo’n leuk klein frummeltje is, konden we ons niet voorstellen dat hij niet meegenomen zou worden.
Maar toen mijn moeder Rona kwam halen, stond hij er gewoon bij! De geïnteresseerde had geen klik en de vrouw van het asiel was zo blij en ontroerd dat ze samen mee mochten, ze zei dat ze dat nog nooit had meegemaakt.
Rona is omgedoopt tot Rucsi (Roeksie, de naam vonden we op een site voor Roemeense namen en sprak ons gelijk aan, toen we de betekenis zochten bleek het ‘rugzakje’ te betekenen _O- zo grappig en toepasselijk) en de kleine Wise is omgedoopt tot Radu (raadoe, dit betekend ‘met vreugde’)!
Afbeelding

Afbeelding

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 11:10

Wat geweldig zeg! En super dat ze bij elkaar mogen blijven!
Super leuke honden ook om te zien <3

Wij hebben sinds gisteren een nieuw opvang hondje. Hij heet Mowgli en is 8 jaar. En het is zo'n lieverd <3 Afbeelding

Hennos

Berichten: 497
Geregistreerd: 07-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 15:14

[quote="Suliko"]@Hennos, ach wat een lieverd, heeft hij inmiddels al een plekje? Ik zie via de link dat hij op gereserveerd staat.

Ja gelukkig heeft hij een nieuw huis gevonden. bij een alleenstaande man met pension en een huis in Frankrijk.
Macho hij heet nu Nanco is dus niet alleen en hele dagen bij zijn mens, en ze zijn nu samen op vakantie in Frankrijk dus.
Het had niet mooier kunnen lopen voor hem.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 19:15

Suliko schreef:
@Hennos, ach wat een lieverd, heeft hij inmiddels al een plekje? Ik zie via de link dat hij op gereserveerd staat.

Wilde hier even een feelgood verhaal delen! Toen ik 11 jaar werd kreeg ik (of eigenlijk ons gezin natuurlijk, maar ik was degene die het liefst een hond wilde) Skoupa, een Griekse dame. Helaas is zij laatst ingeslapen, maar wel op een prachtige leeftijd van 14,5 jaar. Deze foto maakte ik op een van onze laatste wandelingen, samen met de Roemeense poes die altijd meeliep. Haar lichaam hield er mee op, ze at amper nog en uit onderzoek bleek dat ze eigenlijk geen goed celmateriaal meer had, plekjes op de milt en de nieren begonnen ook te falen. Gelukkig hebben we haar kunnen laten gaan terwijl ze nog zichzelf kon zijn, vrolijk.
[ [url=m/mAeh8t.jpg]Afbeelding[/url] ]

En in haar graf in de tuin, er is niets naars te zien, maar toch in een spoiler omdat het een dood dier betreft.
Spoiler:
[ [url=m/NjCSMg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn moeder vond het algauw veel te stil in huis met alleen een poes. Dus begonnen we een zoektocht naar een nieuw hondenmaatje. Via verhuisdieren zagen we Rona, een hele leuke snorrenvrouw uit Roemenië, 9 maanden waarvan ze er 6 in het staatsasiel in Roemenië heeft gezeten. Donderdag zijn we langs gegaan. Ze vind mensen wat spannend in het begin, maar is enorm lief. Mijn moeder was op slag verliefd!
[ [url=m/z6mHop.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/P0BocF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze zat hier ook in het asiel en op de buitenplaats werd er een klein frummelhondje bij gezet die gelijk met ons kwam knuffelen. We zagen direct dat daardoor Rona ons ook niet meer spannend vond. Het kleintje was tegelijk met haar naar Nederland gekomen en vind alles leuk en lief. Ik maakte een grapje of we hem er niet bij konden nemen, omdat het een geweldig duo is, groot en klein en beide ruwharige snorrenhondjes. Maar de volgende dag kwam er al iemand voor hem langs die interesse had. Mijn moeder zou de volgende dag Rona komen ophalen en zei aan het einde van het bezoek, als de geïnteresseerde hem niet wilt, dan mag hij met mij mee. Op de terugweg hebben we nog een mail gestuurd, om te benadrukken dat het geen grapje was en hoe fijn het zou zijn als ze samen konden blijven. Ook voor Rona zou het prettig zijn een stabiel hondenmaatje te hebben die niets eng vind, dat stond zelfs op haar profiel. Maar we begrepen ook dat de geïnteresseerde voor zou gaan en omdat het zo’n leuk klein frummeltje is, konden we ons niet voorstellen dat hij niet meegenomen zou worden.
Maar toen mijn moeder Rona kwam halen, stond hij er gewoon bij! De geïnteresseerde had geen klik en de vrouw van het asiel was zo blij en ontroerd dat ze samen mee mochten, ze zei dat ze dat nog nooit had meegemaakt.
Rona is omgedoopt tot Rucsi (Roeksie, de naam vonden we op een site voor Roemeense namen en sprak ons gelijk aan, toen we de betekenis zochten bleek het ‘rugzakje’ te betekenen _O- zo grappig en toepasselijk) en de kleine Wise is omgedoopt tot Radu (raadoe, dit betekend ‘met vreugde’)!
[ [url=m/n7GhRp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UybPm9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een prachtig verhaal ! Echt ontroerend ! Ik wens jullie veel plezier met de snorrenmansen. Leuke namen ook!

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 14:07

Wat een mooi verhaal. Vreugde en verdriet liggen soms dicht bij elkaar he.
Eén van mijn Spanjaarden is in januari ingeslapen. Kopje nog perfect ok maar haar lichaam was op. Ze was toen ze 1 jaar was al geopereerd van een vernauwing in een halswervel die drukte op het ruggenmerg en hoewel ze altijd een slechtere achterpoot had en moeilijker recht begon te kunnen, kwam het toch uit het niets. Ze ging buiten een plasje doen en kwam niet meer binnen en toen ik ging kijken stak ze met haar neus in de grond. Als je ze rechtop zetten, viel ze gewoon terug om.

In december had ik al op de site van Shin gekeken voor mijn ouders en had toen een volwassen Mastin dame gezien. Mijn ouders waren echter koppig en kochten terug een pup. En zo is diezelfde Mastina uiteindelijk op 8 juni bij mij beland. Gemma hebben we gedoopt.
Ongelooflijk hoe het lijkt alsof we onze andere Mastin Fenna terughebben. Ze heeft dezelfde gewoontes maar een veel beter lichaam, als je niet oplet, wandelt ze naar boven.

Die Mowgli ziet er ook een schatje uit, het is toch de gevlekte he?

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:21

@balte: de gevlekte is mijn Russische dame Buusya. Die is nu 3,5 jaar in mijn bezit en gaat nergens meer heen :D
Afbeelding

Dit is Mowgli

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:26

Ik heb laatst wat gave foto’s van mijn 3
Buitenlandse honden laten maken.

Gezien Nova ( de zwarte) gediagnosticeerd is met leverfalen en zware artrose. We weten dat we geen maanden meer hebben. Ze is nu 1 jaar en 2 maanden bij mij, niet lang maar niet minder verdrietig.

Nova:
Afbeelding

Dexter:
Afbeelding

George:
Afbeelding

Ze zijn super met z’n 3e. Hoe gaat het met jullie honden?

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 11:21

Prachtige foto’s! <3

Bij ons gaat alles goed! Met Frankie niks bijzonders en Igor heeft een blaasontsteking gehad, waar hij echt ziek van is geweest, maar inmiddels weer de oude! :)

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 09:55

Wat een prachtige foto's!!!! Ook heel erg mooi om te zien dat ze zo elk een eigen manier van kijken in de lens hebben.

Hier gaat het super met de buitenlandertjes. Gemma is erg bang van mannen wat dus een probleem gaf toen we een weekend weg waren en er een vriend kwam oppassen. Hij is nochtans dol op honden maar Gemma is de hele tijd boven blijven zitten en heeft zelfs in de badkamer geplast en een hoopje gedaan omdat ze niet buiten durfde :knuffel:

Zo net zijn we ook enkele dagen weg geweest en is er een vriendin komen logeren en dat is wel heel goed gegaan. Is een heel rustige persoon en ze heeft echt haar best gedaan om Gemma en Pippa (ook al een bangerd) een goed gevoel te geven. Samen met haar zus zijn ze zelfs met de vier honden kunnen gaan wandelen en een ijsje kunnen gaan eten op een boerderij hier wat verderop. Met Gemma en Pippa zijn ze dan op een rustig plekje blijven staan. Ik ben super fier op mijn dappere meisjes en vind het super lief van die vriendin dat ze zo'n wandeling gedaan heeft.

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 08:27

Balte schreef:
Wat een prachtige foto's!!!! Ook heel erg mooi om te zien dat ze zo elk een eigen manier van kijken in de lens hebben.

Hier gaat het super met de buitenlandertjes. Gemma is erg bang van mannen wat dus een probleem gaf toen we een weekend weg waren en er een vriend kwam oppassen. Hij is nochtans dol op honden maar Gemma is de hele tijd boven blijven zitten en heeft zelfs in de badkamer geplast en een hoopje gedaan omdat ze niet buiten durfde :knuffel:

Zo net zijn we ook enkele dagen weg geweest en is er een vriendin komen logeren en dat is wel heel goed gegaan. Is een heel rustige persoon en ze heeft echt haar best gedaan om Gemma en Pippa (ook al een bangerd) een goed gevoel te geven. Samen met haar zus zijn ze zelfs met de vier honden kunnen gaan wandelen en een ijsje kunnen gaan eten op een boerderij hier wat verderop. Met Gemma en Pippa zijn ze dan op een rustig plekje blijven staan. Ik ben super fier op mijn dappere meisjes en vind het super lief van die vriendin dat ze zo'n wandeling gedaan heeft.


Wat goed! Wel vervelend van die vriend maar ook dat komt vast goed.

10 augustus hebben we nova naar de honden hemel laten gaan. Ze was op. Het ging heel snel de laatste dagen. George mist haar en rouwt echt. Dexter lijkt juist wat meer los te komen.

Ik houd t wel nu bij 2. Recent een gevonden kat erbij genomen en volgend jaar komt een veulentje

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:54

Veel sterkte nog!

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 18:09

*blaast stof van het topic*

Hey, ik heb jaren geleden hier eens geïnformeerd naar het adopteren van een buitenlandse hond maar kort daarna is een Belgische pup op ons pad gekomen en hebben we daarvoor gekozen. Hij is intussen 5 jaar en we hebben besloten een tweede hond te adopteren. Het wordt een galgo en de aankomst is normaal gezien over 2 weken.

Misschien leuk als er weer wat meer leven in dit topic komt? Hoe gaat het ondertussen met jullie?

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 18:49

ik vind galgo's prachtig. Heb je foto's Galaika?
Wij hebben sinds 3 weken een nieuwe hond, weer via Sphoek. Dit keer een teefje van bijna 1 jaar oud. t is een mengelmoesje. Ze weegt 34 kilo. Bewust een kleiner formaat dan onze vorige grotemeneer (Mastin Espanol).
Deze hond heeft nooit in huis geleefd maar zat aan een ketting in een soort schuur. Ze doet het hartstikke goed. Morgen gaat mijn man met haar naar cursus :D

Afbeelding

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 20:52

@Galaika: leuk, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een foto.

@Kinke: mooie hond. Hier hebben we er ook 1 van Sphoek.

Mijn laatste bericht in dit topic was dat we Mowgli (van Sphoek) in opvang hadden.
Ik mag nu dus nooit meer een hond opvangen van mijn man, want Mowgli woont hier nog steeds :D
Inmiddels is hij 10 jaar, het is een enorme knuffel. En hij is tevreden als hij maar bij je mag zijn. Een hele lieve rustige hond. Maar vreemde honden vindt hij helemaal niets.

Ik sta niet heel charmant op deze foto, maar ik ben in december aan mijn enkel geopereerd. En toen kwamen we erachter dat Mowgli blijkbaar gewend is om op de scootmobiel mee te rijden _O-
Hij sprong er zo op en ging heerlijk zitten, terwijl hij geen held is.
Afbeelding

Verder hebben we Buusya uit Rusland nog, zij is nu 6 jaar.
En Conan, ook uit Rusland, hij is nu 4 jaar.
Maar daar heb ik even geen recente foto's van.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 22:36

Oh wat spannend Galaika! Ik ben helemaal fan van windhonden. Via welke organisatie komt hij ?

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 20:38

Wat een leuke honden! Dat is inderdaad een 'kleintje' vergeleken met een mastin, Kinke.

Ons buitenlandertje komt van bij ace/shin. Een fotootje:
Afbeelding

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 13:03

Ik heb er drie van SHIN, heerlijke beestjes, ééntje ervan is ook een Mastin.

anjali
Berichten: 15091
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 16:06

TinkerTreas schreef:
@Galaika: leuk, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een foto.

@Kinke: mooie hond. Hier hebben we er ook 1 van Sphoek.

Mijn laatste bericht in dit topic was dat we Mowgli (van Sphoek) in opvang hadden.
Ik mag nu dus nooit meer een hond opvangen van mijn man, want Mowgli woont hier nog steeds :D
Inmiddels is hij 10 jaar, het is een enorme knuffel. En hij is tevreden als hij maar bij je mag zijn. Een hele lieve rustige hond. Maar vreemde honden vindt hij helemaal niets.

Ik sta niet heel charmant op deze foto, maar ik ben in december aan mijn enkel geopereerd. En toen kwamen we erachter dat Mowgli blijkbaar gewend is om op de scootmobiel mee te rijden _O-
Hij sprong er zo op en ging heerlijk zitten, terwijl hij geen held is.
[ [url=m/b9Fu2x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder hebben we Buusya uit Rusland nog, zij is nu 6 jaar.
En Conan, ook uit Rusland, hij is nu 4 jaar.
Maar daar heb ik even geen recente foto's van.

Leuk! Ik heb trouwen vaak gezien dat hondjes meerijden op de scootmobiel. Meestal zijn dat kleinere hondjes,type Jack Russel.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 19:29

@anjali: klopt, vroeger heb ik een Jack Russell gehad die tussen mn benen mee ging op de scooter.
Van Mo zijn verleden weten we niet heel veel, dus dit was wel grappig dat hij zo op de scootmobiel stapte.
Helaas voor hem heb ik hem niet meer zo lang nodig.

Mandynop

Berichten: 66
Geregistreerd: 04-09-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 12:37

Galaika schreef:
Wat een leuke honden! Dat is inderdaad een 'kleintje' vergeleken met een mastin, Kinke.

Ons buitenlandertje komt van bij ace/shin. Een fotootje:
[ [url=m/ZtF50Q.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ach wat een schatje! <3

Tim heb ik alweer bijna drie jaar geleden geadopteerd uit Spanje, hij komt bij Podencoworld vandaan. Inmiddels is hij wel helemaal ingeburgerd. Is mee geweest naar verschillende cursussen, frisbeeles en gaat ook graag af en toe mee naar de renbaan. Strand, hei en dijk zijn grote favorieten en spelen met vriendjes ook. Hij wordt in 2024 vijf en ik merk dat hij wel echt stabiel wordt. Weinig "puberstreken", inmiddels een fijne en stabiele hond.

Ooit, ooit.. Komt er zeker een tweede bij. Voor nu heeft mijn vriend een hondje uit Griekenland dat inmiddels 10 is. Samen met Tim kan hij super goed, dus voor nu genieten we van onze twee buitenlandertjes.

Chawi
Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:22

Hier sinds een half jaartje een 9 jarig Roemeentje in huis. Ontzettend lief, krom,eenoogig,kwispel en likapparaat.
Doet het ook waanzinnig goed met mijn andere 2 opdonders.

Erg blij dat ik dit mannetje heb opgevangen.

Waarom maak je nu wakker voor een foto?
Afbeelding


Siamese tweeling
Afbeelding


Kluwen honden
Afbeelding

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 17:55

Wat een leukerd Chawi! Tof trio, zo met z'n drietjes.

Onze Feline is vanochtend na 24 uur in de vrachtwagen aangekomen.
Afbeelding

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 19:13

Oh leuk, heb even teruggekeken omdat ik las, vrachtwagen 24u en ja ze komt ook van ACE/SHIN dus.
Toch speciaal he, zo naar een gezamenlijke plek mogen rijden om je hond te gaan afhalen.
Hier zijn er drie met het vliegtuig gekomen maar de laatste bijgekomene, is ook met de vrachtwagen gekomen.
Hopelijk voelt Feline zich snel thuis en kunnen jullie van elkaar genieten!

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:02

ahhh wat een lief snoetje.
Uit welk land komt ze dan? ik nam aan Spanje, maar dan zou ik verwachten dat ze met het vliegtuig komen

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 09:31

Kinke schreef:
ahhh wat een lief snoetje.
Uit welk land komt ze dan? ik nam aan Spanje, maar dan zou ik verwachten dat ze met het vliegtuig komen


Ja, Spanje inderdaad. ACE/SHIN brengt de honden via de vrachtwagen naar België en Nederland tegenwoordig. Het is goedkoper voor de stichting en er kunnen dan ook meer honden in 1x mee.