Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 08:30

Afbeelding
@Kinke Dat is zeker prettig dat er zelfs na landen van de honden toch nog even werd gecheckt. Goeie zaak dat ze dat extra nog hebben nagekeken Ik moet zeggen zo grondig is het bij ons niet. Ik heb niet meer informatie dan bij de advertentie staat Ik denk dat ze daar meer dan 70 honden hebben misschien teveel werk om van iedere hond persoonlijk wat informatie te geven. Ik heb ook geen recente fotos alleen van toe hij net gevonden was. Zou dolgraag bewegende beelden zien of hoe hij is bijgetrokken nu want hij was iets mager. maar wil ze dan niet lastig vallen met mijn vragen ze zullen het druk genoeg hebben met al die honden. Deze foto is te zien dat ie wat te mager is, maar daar is hij net in de opvang
Laatst bijgewerkt door leoenpat op 09-09-16 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 08:33

Wat een leukertjes knockout1 de ene heeft idd een onderbeetje wel een grappig gezicht zo! Is niet te herleiden wat voor rassen erin zitten volgens mij.
@Irmaroossien Ben wel erg benieuwd naar een update hoor! Hoe het gegaan is, is denk ik best een speciaal moment als je je hond overhandigd krijgt op de luchthaven

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:00

Via stichting SPhoek hebben we sinds vorig jaar ook een hond! Vond de informatie zeker volledig, ook na de adoptie via whatsapp en mail nog contact gehad!
We zijn blij met onze ADHD pup!
Nou ja, puber van 15 maanden inmiddels!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een echte Spaanse bankhanger hahaha

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:33

Afbeelding

Afbeelding

Ja, hier ook één! Toby is een Portugese Podengo kruising - zo'n 40 cm hoog en 8 kg zwaar (nou ja, licht). Hij is nu 2 maandjes bij mij en is 9 maanden.
Ontzettend lief, grootste knuffel die er is. Wel eentje die flink wat beweging nodig heeft om happy te zijn. Dagelijks even de gekke vijf minuten (ofja, gek kwartier...) en dan MOET hij hard.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:37

Jolie heeft dezelfde kleuren als Igor! Gaaf :D Jij weet zeker ook niet wat er voor ras doorheen zit? :P

Jis_

Berichten: 11608
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:06

Wij hebben nu een jaar een Roemeen, ontzettend leuke hond en zijn karakterbeschrijving klopt helemaal. Fijn zacht karakter. Terughoudend naar vreemden en dat vinden wij niet erg.

Kwam Otis (Cubby) tegen op facebook en na uitpluizen of het een goede stichting was heb ik actie ondernomen. Stichting liefdevoorhonden.

Afbeelding

Jis_

Berichten: 11608
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:20

Wat een triest verhaal bridgetF, je hebt nog zo je best gedaan. Heel verdrietig en niet terecht dat je zo behandelt werd.

knockout1
Berichten: 372
Geregistreerd: 22-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:28

Jorinda schreef:
Jolie heeft dezelfde kleuren als Igor! Gaaf :D Jij weet zeker ook niet wat er voor ras doorheen zit? :P


Wij hebben ook geen idee nee. Stichting vermoedde dat er ver achter iets van herder en Jack Russel zou zitten. Komt die van jou ook uit Roemenië?

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 10:29

Watnou1 leuke hond zeg met dus veel energie , misschien ook iets van jachthond erin? en ook weer een goeie ervaring met SPHoek .
@Skippy01Wat een super lief kopje heeft ie en ok al bordevol energie dus maar ja is ook wel wat bij een pup van 9 maanden past he!
@Jis_ Otis lijkt wel een Collie, rustige hond zo te zien. Mooi dier! Stichting liefde voor dieren ga ik eens opzoeken ken ik helemaal niet.

Jis_

Berichten: 11608
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:31

leoenpat schreef:
Niwla schreef:
(nog) geen ervaring, maar ik hoop binnenkort een hond te adopteren en lees graag andere ervaringen. :) Gefeliciteerd met je nieuwe hond! Wanneer komt hij?


Sorry beetje late reactie terug had er totaal overheen gelezen :)) HIj komt met een vlucht begin oktober
Wel heel spannend hoe hem te introduceren met mijn behoorlijk felle chihuahuas. Iemand daar ervaring mee en mogelijk tips? Ik heb gescheiden huiskamer en keuken en wilde ze 1 voor 1 introduceren want alle drie tegelijk voelen ze zich sterker. Voor de zekerheid wil ik dan een muilkorf omdoen bij Giovanni heb geen idee hoe hij op andere honden zal reageren Een andere optie is naar een nabijgelegen speelveld voor honden en ze daar laten kennis maken.


Zou aller eerst inderdaad 1 op 1 op neutraal terrein kennis laten maken.

Ik had al 2 honden toen Otis er bij kwam, een lieve Grote Zwitserse reu van toen bijna 11 en een half die al ziekelijk was en een jonge Sheltie reu. Eerst gaan wandelen. Thor en Otis zat gelijk goed. Toen Baldr (Sheltie) na een dag ontdekten dat Otis bleef moest hij daar even aan wennen, nu de grootste vrienden.

Jis_

Berichten: 11608
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:32

leoenpat schreef:
Watnou1 leuke hond zeg met dus veel energie , misschien ook iets van jachthond erin? en ook weer een goeie ervaring met SPHoek .
@Skippy01Wat een super lief kopje heeft ie en ok al bordevol energie dus maar ja is ook wel wat bij een pup van 9 maanden past he!
@Jis_ Otis lijkt wel een Collie, rustige hond zo te zien. Mooi dier! Stichting liefde voor dieren ga ik eens opzoeken ken ik helemaal niet.


Denk ook dat er Collie in zit. :j

http://www.liefdevoorhonden.nl Zit in Utrecht.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:55

leoenpat schreef:
@Skippy01Wat een super lief kopje heeft ie en ok al bordevol energie dus maar ja is ook wel wat bij een pup van 9 maanden past he!


Heb je helemaal gelijk in, het hoort er echt bij. En voor zo'n jonge hond valt het allemaal echt niet tegen. Dat lieve koppie is ook echt wat hij is: lief! natuurlijk wel met streken, maar als je 'nee' zegt, gaat hij maar vast op zijn rug liggen. Als hij een het hoekje van de plint knaagt en je zegt 'wat ben je aan het doen?' begint hij al maar met pootjes geven... hij weet het allemaal best haha. Kruipt het liefst tegen je aan ook.
Met andere honden is hij echt van wilde spelletjes wel: rondjes racen, over elkaar heen rollen en trekken aan touwen enzo.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:01

knockout1 schreef:
Jorinda schreef:
Jolie heeft dezelfde kleuren als Igor! Gaaf :D Jij weet zeker ook niet wat er voor ras doorheen zit? :P


Wij hebben ook geen idee nee. Stichting vermoedde dat er ver achter iets van herder en Jack Russel zou zitten. Komt die van jou ook uit Roemenië?

Igor komt uit Griekenland! Wij hadden ook wel een idee van Jack Russel, maar dan in mega formaat. Ach en zo blijft het altijd gokken natuurlijk..

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 12:52

@Skippy01 Een echte clown volgens mij moeilijk om dan streng te zijn he hahah Maar lekker dat hij stoom kan afblazen met andere honden dan raakt ie zijn energie een beetje kwijt!
Heb net de stichting een berichtje gestuurd, over Giovanni. Hij schijnt heel easy going te zijn in de omgang. Krijg straks filmpje en meer fotos.Hij was nu bij de dierenarts om gecastreerd te worden . Ze hadden daarmee gewacht tot hij iets was aangekomen. Hij was in elk geval helemaal gezond verklaard

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 12:59

Zou aller eerst inderdaad 1 op 1 op neutraal terrein kennis laten maken.

Ik had al 2 honden toen Otis er bij kwam, een lieve Grote Zwitserse reu van toen bijna 11 en een half die al ziekelijk was en een jonge Sheltie reu. Eerst gaan wandelen. Thor en Otis zat gelijk goed. Toen Baldr (Sheltie) na een dag ontdekten dat Otis bleef moest hij daar even aan wennen, nu de grootste vrienden.[/quote]



Leuk om te lezen hoe dat bij jou ging , en gelukkig is dat prima gegaan Is toch altijd even afwachten wat de interactie is tussen de honden. Dat is ook wel het meest spannende moment en heb ik in mijn hoofd de meest uiteenlopende scenario's afgespeeld haha Maar op een neutraal terrein is de beste optie , alleen mijn chis gaan nooit los. Maar kan ook aan de lange lijn natuurlijk.

irma1984

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-04-07
Woonplaats: Usquert

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:19

Ik zal vanavond even een update geven. We liggen nu allebei (de pup en ik) voor pampus op de loungebank in de tuin haha. Waren om 4 uur thuis vannacht

Jis_

Berichten: 11608
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:08

Sayra schreef:
Afgelopen mei ben ik tijdens mijn stage in een honden en katten asiel in Griekenland (Skiathos) verlieft geworden op ondertussen mijn lieve Caine. Caine heb ik mee genomen naar huis.
Hij had daar bloedtesten gehad dus wist bij voorbaat dat hij geen enge ziektes had (kan je dit natuurlijk niet voor 100% zeker zeggen want als ze vlak na de bloedtest gestoken worden kunnen ze als nog ziek zijn).

Eenmaal in Nederland vond hij alles spannend en was hij van zn enthousiaste hond eigenlijk een heel bang weg kruiperig hondje geworden. Dit was na 3 dagen gelukkig weer omgeslagen en was hij weer de oude. Heeft ook veel impact, de vlucht en nieuwe omgeving. Vooral schiphol vond hij heel erg eng alle drukte en massaliteit.
Hij kreeg na een week kennelhoest wat ook wel logisch was omdat meneer achter eenden aan vloog de sloot in en het klimaat is hier toch een stukkie kouder zeker ook omdat hij in een regenachtige koude week aan kwam. De dierenkliniek maakte zich ernstig zorgen en had ons door gestuurd naar het MCD omdat ze het toch niet wouden behandelen als een simpele kennelhoest omdat het toch een buitenlandse hond was. maar in het mcd zeiden ze al direct dat het kennelhoest was gelukkig. met 10 dagen antibiotica was het gelukkig over.

Verder kreeg hij problemen met zijn vacht, veel jeuk, schilferige plekjes op zijn huid. Hij staat nu op een hypoallergeen dieet en heb nu het idee dat het een stuk minder word. zijn vacht heeft ook een transformatie ondergaan en voelt en ziet er nu een stuk gezonder uit. Het kan dus ook zijn dat hij zoveel jeuk had omdat zijn huid even aan de nieuwe omstandigheden moest wennen.

Verder is hij echt heel dankbaar, dat was zeker de eerste weken echt heel erg te zien. een bak eten, zijn knuffie, een wandelingetje. Onze andere honden denken als het regent: nou baas loop maar alleen... Caine denkt: Yes! we gaan naar buiten, kan ik lekker rennen.
Hij luisterd trouwens ook echt heel erg goed. De eerste week kon die al los lopen in het park bij ons. Hij houd me constant in de gaten en kan elke dag lekker los, spelen met andere honden, zwemmen, lekker rennen. Hij is heel erg leergierig. Hij houd ook echt heel erg van knuffelen. Van te voren hebben we gezegd: hij komt niet op de bank daar is die veel te groot voor maar ondertussen ligt hij gewoon naast me te snurken hoor haha en het liefst nog wel op schoot!
Het is echt een wereld hond!

Ik was nooit echt zo voor buitenlandse honden omdat ik zo iets heb van je weet niet wat je in huis haalt en nederland heeft ook genoeg honden. Maar caine heeft me toch wel het tegendeel laten bewijzen. In nederland weet je ook niet wat je in huis haalt. Stel er komt ooit weer een ander hondje bij in de toekomst dan word het zeker weer een buitenlandse!

Hier nog wat foto's
Caine in Griekenland:
[ Afbeelding ]

toen die een aantal weekjes in nederland was
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]


<3 Ik zie Schotse collie

Mooi verhaal. Zijn inderdaad heel dankbaar. Mijn Sheltie heb ik van pup af aan, van een goede fokker, en is echt een Prinsje, een goede start, nooit narigheid of honger gehad, heel fijn ook natuurlijk.

leoenpat schreef:
Leuk om te lezen hoe dat bij jou ging , en gelukkig is dat prima gegaan Is toch altijd even afwachten wat de interactie is tussen de honden. Dat is ook wel het meest spannende moment en heb ik in mijn hoofd de meest uiteenlopende scenario's afgespeeld haha Maar op een neutraal terrein is de beste optie , alleen mijn chis gaan nooit los. Maar kan ook aan de lange lijn natuurlijk.


Het kan zo anders lopen dan verwacht. :) Hier ging het wel zoals verwacht. :j

Jis_

Berichten: 11608
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:16


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 17:57

Moet zeggen zitten echt ontzettend leuke asbakhondjes bij!

En zo te horen hier meer en deel tevreden baasjes.

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 19:28

Wat een lolbroek Jis_ hij lijkt gewoon te lachen op die laatste foto haha . Ja wat een leuke verhalen best ook heel veel positieve en leuke verhalen van honden die echt een geweldige tweede kans kregen op een fijn leven.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:07

De laatste foto is inderdaad wel heel erg blij ei haha :D

Jis_

Berichten: 11608
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 10:30

Zeker leoenpat, mooi om te zien ook bij andere.

Ja het is echt een blij ei. :D

En irmaroossien? hoe gaat het?

Jis_

Berichten: 11608
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 10:36

leoenpat schreef:
[ [url=m/pDf3cL.jpg]Afbeelding[/url] ]
@Kinke Dat is zeker prettig dat er zelfs na landen van de honden toch nog even werd gecheckt. Goeie zaak dat ze dat extra nog hebben nagekeken Ik moet zeggen zo grondig is het bij ons niet. Ik heb niet meer informatie dan bij de advertentie staat Ik denk dat ze daar meer dan 70 honden hebben misschien teveel werk om van iedere hond persoonlijk wat informatie te geven. Ik heb ook geen recente fotos alleen van toe hij net gevonden was. Zou dolgraag bewegende beelden zien of hoe hij is bijgetrokken nu want hij was iets mager. maar wil ze dan niet lastig vallen met mijn vragen ze zullen het druk genoeg hebben met al die honden. Deze foto is te zien dat ie wat te mager is, maar daar is hij net in de opvang


Zou gewoon om een filmpje vragen. :j

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 12:33

@Jis_ Ik heb een filmpje en fotos alleen is van de middag dat ie gecastreerd was dus je ziet dat ie erg onder de indruk is. Kijkt niet echt heel blij en alert. Lijkt me niet bang voor mensen hij maakt een rustige indruk. Ik heb nu ook zn aankomsttijd in nederland. Hij komt 7 oktober aan op Schiphol!!
Hier een filmpje van de opvang in Cyprus op Facebook heten ze trouwens Hope for Homeless Cyprus
https://www.youtube.com/watch?v=YE9yiHLr_FY

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:39

Dat is al bijna! :D Spannend!