Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:05

Wij hebben thuis ook het probleem met de kat en de hond.
Onze kat is alleen niet zo heel dapper en durft niet van zich af te bijten. Vaak loopt ze de trap maar weer op als hij weer gaat lopen zenuwen --> hij wordt dus beloond, want de kat gaat weer weg.
Nu het weer wat kouder begint te worden, willen we poeslief eigenlijk wel weer lekker beneden bij de verwarming. De hond denkt daar alleen wel anders over. Wr hebben al een aantal keer geprobeerd om de hond in de bench te doen en de kat dan beneden, maar de hond wordt dan echt gek. Springen/piepen/blaffen/bench afbreken. Hij geeft ook niet op. Op het moment dat de kat beweegt gaat hij weer tekeer.
Iemand tips voor ons? Ik zat er zelf aan te denken om hem aan de lijn te houden en dan straffen op het moment dat hij de kat wil pakken, maar dan is hij 5 sec. stil en dan begint hij weer.
Hij heeft wel een aantal keer neus aan neus gestaan met de kat, maar dan weet hij ook niet wat te doen.

Hij kan de cavia's wel met rust laten als deze loslopen. Ze zitten namelijk in een kamer die verboden toegang voor hem is. Hij kijkt wel, naar weer dondersgoed dat hij daarvanaf moet blijven.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:04

Idd hond aan de lijn en zorgen dat iets anders leuker wirdt dan de kat. Alleen straffen heeft weinig zin. Het leuke loopt al voor zijn neus rond. Maar 1 sec goed gedragen en een worst erin (of leuk spelletje of iets anders wasr de hind voir gaat). Dat gaat echt niet vanzelf over. Daar moet je echt gericht aandacht aan besteden. De héle tijd.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:55

Straffen gaat kat niet leuker als in acceptabeler van worden, hond moet er een voordeel in gaan zien, kat met rust te laten. Maar die van jou is zo gefixeerd op kat dat wordt best uitdaging zeker als je kat ook niet echt hondproof is. Heb je eigenlijk beetje hufterige ben niet bang voor de hond kat ik zat hier al kat voor nodig, ergens zo eentje te leen?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:03

Marinke, je hebt toch ook een zwerver? Dan moet je met eten toch iets kunnen?

Ik verpest alle spelletjes met ZhuZhu. Ze vindt t leuk om ergens in te hangen: touwtjes, handdoeken. Trekspelletjes en dingen dood schudden. Maar ze wordt te danatiek en dan hangt ze in mij. Dus dan word ik boos en zeg dat dat niet mag. Daar is ze erg van onder de indruk en dan is het spel afgelopen. Ben nog niet uit hoe ik dat ga bijsturen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:04

Was ik gisteren al aan het jubelen, omdat mijn katten voor het eerst in 1 mand lagen (zwarte = ook russische kat, hebben we sinds maart).

Afbeelding

Liggen vanochtend ook de honden in 1 mand <3


Afbeelding

Wat een gezelligheid toch!

Moet eerlijk toegeven, dat het bij zowel poezen als honden nog niet gaat omdat ze samen willen liggen, maar meer omdat ze diezelfde mand willen.

De katten vinden juist die mand lekker, omdat het geen schuimrubber mand is, maar korrels met een slaapzak erboven op. Én bij de kachel. De zwarte lag daar al en de rode (= nogal schuw en angstig) had ik net getemperatuurd. Die was dus niet blij en zocht ‘dekking’ in zijn favoriete mand. Daar lag de zwarte al en die haalt uit. Maar hij was nog zo geschrokken van de thermometer, dat hij er niet op reageerde. Zijn ze gewoon maar de hele avond blijven liggen. En ze kunnen daar echt weg, als ze willen. Dus toen get wegjagen niet lykte, hebben ze het beide maar geaccepteerd... :=

Bij de honden weer anders. Miep poept steeds als ze op staat. Kan ze niks aan doen. Er zitten allemaal zenuwen klem door de spondilose. 1 van die zenuwen gaat naar de sluitspier. Dus er ligt heel vaak een drol in de mand (of op de grond). Ik had t vanmorgen wel op de grond opgeruimd, maar die in de mand gemist. Het is Miep haar favoriete mand (waar ook de katten in liggen), maar ZhuZhu ligt daar nooit. Die ligt altijd bij de schuurdeur. En een enkele keer inder de trap (zoals nu). Miep wisselt tussen favo en die onder de trap. Maar nu lag ZhuZhu daar dus ook. Meestal houdt ZhuZhu er niet van als Miep er bij komt (Miep is zo dement als ik weet niet wat, dus die gaat gewoon liggen) en gromt ze Miep weg. Maar dit x zei ZhuZhu niks. Bleven er gewoon samen in <3 .

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:58

Zo fijn is dat hè <3 Igor en Frankie liggen ook sinds een klein weekje samen op de bank!

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:16

wat fijn dat ZhuZhu deze keer niet gromde :)

Mijn kittens omen 25/11 aan :) Kan dus beginnen met mijn huisje voor ze in te richten :)

marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:52

Fabster schreef:
Marinke, je hebt toch ook een zwerver? Dan moet je met eten toch iets kunnen?


Ja klopt, ik kan hem ook wel even afleiden met voedsel, maar als hij heeft wat hij wil, is de kat meteen weer heel interessant.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:45

Ja, dat is inderdaad (zeker in t begin) heel veel werk. Een dagtaak, kun je wel zeggen. En als je daar even geen zin in hebt, moet je ze dus uit elkaar houden (of als je daar helemaal geen zin in hebt de hond of de kat weg doen).

Was vanmorgen met de buurvrouw aan het wandelen in het bos met de honden. Zij heeft een teckel mee, die aan de lange lijn gaat en die van mij zijn altijd los. In het bos mag dat natuurlijk niet. Maar goed, ik zorg dat mijn honden goed luisteren en niet gaan jagen en ze moeten op het pad blijven lopen, vóór ze los mee mogen. Dus ik geef mezelf vrijstelling van het losloopverbod.

Dit x kwam ik 2 boswerkers tegen en ik kreeg commentaar op het loslopen (terecht natuurlijk). Ik leg mijn goede opvoeding uit en hij zegt: daar kunnen wij geen rekening mee houden, want niet iedereen voedt zijn hond goed op (is natuurlijk ook helemaal waar). Dus of ik toch even wou aanlijnen, want dat is een kleine moeite. Maar het is geen kleine moeite. Ik vind wandelen met aangelijnde honden niks aan. Die staan overal aan te snuffelen (dat vinden honden leuk en wil ik ze ook niet afnemen) en vooral mijn oudje heeft heel wat tijd nodig om te snuffelen. Dan sta ik ovetal stil en daar heb ik geen zin in. Dus daarom lopen ze los en zorg ik ervoor dat ze goed luisteren. Want ik hou nl ook van de natuur en diertjes daarin, dus die wil ik niet verstoren.

Nou waren die boswerkers natuurlijk pissig, omdat ik niet luisterde (zou ik ook zijn als boswerker). Maar blijkbaar hebben ze geen bevoegdheid om boetes uit te delen. Een boete die natuurlijk terecht is, wat een risico is wat ik met mijn volle verstand neem en die ik ook zonder zeuren zal betalen als ik die krijg.

Halverwege zag ik mensen lopen met honden. Die honden liepenook los en die luisterden natuurlijk voor geen meter. Dus ik had die van mij al aangelijnd, want daar heb ik allemaal geen zin in. Zijn daar toevallig net weer diezelfde boswerkers die mij aanspraken := . Die waren niet blij. Ze spraken die andere mensen niet aan (volgens mij), maar er werd druk gebeld. Dus voorlopig niet meer naar dat bos. Er zal wel meer controle komen de komende tijd. :D . We kwamen daarna ook nog allemaal mensen tegen met de honden los en paarden die niet op het ruiterpad liepen (die zijn daar vreselijk slecht). Dus volgende x maar een ander bos. Ga de boetes ook niet opzoeken :=

Het grappige is dat ik in de 15 jaar dat ik honden heb, nog nooit een boete heb gehad. Wel verschillende keren aangesproken door de boswachter. Maar als hij ziet hoe hoed de honden luisteren, laat hij me altijd, met de honden los, verder gaan. Natuurlijk vertelt hij dan ook waarom de regel er is (jagen achter herten, waarvan ze het bestand net wilden beschermen en laten groeien). Ik snap dat heel goed. Dat is ok de reden dat je bijna nergens je hond los mag laten. Mensen voeden ze niet op of lijnrn ze niet aan als ze (nog) niet goed luisteren. Dus nu is er overal een losloopverbod, óf een plukje bomen aangewezen als losloopgebied, waar je dan vervolgens in de file loopt met allemaal onopgevoede honden. Zonde eigenlijk....

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:20

Fabster schreef:
Marinke, je hebt toch ook een zwerver? Dan moet je met eten toch iets kunnen?

Ik verpest alle spelletjes met ZhuZhu. Ze vindt t leuk om ergens in te hangen: touwtjes, handdoeken. Trekspelletjes en dingen dood schudden. Maar ze wordt te danatiek en dan hangt ze in mij. Dus dan word ik boos en zeg dat dat niet mag. Daar is ze erg van onder de indruk en dan is het spel afgelopen. Ben nog niet uit hoe ik dat ga bijsturen.


Dit vind Zino ook geweldig, en in het begin had hij ook wel regelmatig mijn vingers/trui/broek vast. Wij zijn gestart met, van zodra hij in vingers/armen beet, heel hard auw roepen, speeltje weghalen, omdraaien en weggaan. Hond verder negeren. Wanneer hij in een trui/broek beet, eigenlijk hetzelfde maar dan zonder de auw. Ondertussen durft hij in zijn enthousiasme nog wel eens iets verkeerd vast te nemen. Dan roepen we hem naar ons toe, nemen het speeltje vast, brengen eventueel eerst rust in hem en geven we rustig het bevel om het los te laten. Als hij nog volop in het spel zit, laat hij toch niet los. Dus even speeltje vastnemen, zelf er niet meer mee bewegen en paar seconden wachten. Soms heeft hij ook wel iets langer nodig dan een paar seconden als hij heel hard in het spel zat. De ene keer geven we het speeltje meteen terug, de andere keer apport, nog een andere keer wordt het gewoon weggestoken.

Ik moet zeggen dat mijn honden meestal ook los lopen in het bos. Zino heeft wel een elektrische halsband aan voor zijn jachtdrift, maar deze werkt blijkbaar niet meer. Kwam ik pas achter toen ik per ongeluk op het geluidssignaal drukte bij het wegleggen. Ach, zolang het gedacht van de halsband al werkt voor hem :D
En ze blijven toch ook vaak samen. Al begint Galia haar karakter meer en meer eigenzinnig te worden. Zij is nu bijna 5,5 jaar bij ons, waarvan 1,5 jaar met Zino. Een maatje erbij voor haar heeft veel goed gedaan.
Zien we in de verte iemand passeren, riemen we de honden zowiezo aan. Galia durf ik op momenten dat ik denk dat ze gaat luisteren wel los laten, zij loopt er gewoon voorbij. Zino, dat is een ander verhaal :') Die vindt het leuk om joggers en fietsers net iets harder te laten lopen/fietsen.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:43

Snap de bos mensen wel.... Vond het met mijn andere hond wel altijd heel jammer die luisterde perfect, maar het mocht niet en boete is niet mals.

Hier helaas niet echt heel fanatieke speelhond, had ik graag wel gehad, eigenlijk heb ik saaie slome slof.. apporteerd nauwelijks (moet het meestal zelf gaan halen) en trekspelletjes is ook 2 seconden...

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:01

Hier is de boete 90 euro per hond. Dus voor mij 180 euro. Best flink. Maar ik snap de bosmensen ook. Voor waardeloos opgevoede honden mag voor mij de boete veel hoger zijn.

ZhuZhu is ook niet echt een speelhond. Concentratieboog is erg kort.

Gisteren na het ene bosavobtuur nig naar het andere bos geweest, te pasrd met ZhuZhu mee. Nog ruim 15. Km gedaan. Dus bij elkaar heeft ZhuZhu zo n 20 km gelopen. Best stoer.

Lynn_Nikita

Berichten: 25457
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:36

Sinds zondag hebbenw ij weer een 2e hondje , een blijvertje. Zij is 2.5 jaar oud geschat en is gevangen bij een sterilisatie project maar was zo vriendelijk dat ze haar niet terug hebben uitgezet. herdertje met blauwe ogen. Wederom Roemenie. Eerste 3 ( 2 opvang en Joy van hetzelfde adres en nu 1 van de vluchtbegeleidster en dierenarts)

Ik kende haar van foto`s maar zij leek mij te groot maar op het vliegveld bij het ophalen van een opvangpup zag ik haar en iedereen was verbaasd dat zij zo klein was, een medium maatje maar wel de herder looks. ze was zo vriendelijk en ik was betoverd dor haar ogen
Zij ging in opvang en ik heb echt getwijfeld om haar niet mee te nemen maar mijn man had gelijk,m eerst de pup en dan zien wij wel.

Omdat onze pups ontzettend snel herplaats waren hebben wij besloten om een blijvertje te zoeken omdat het voor onze Joy ook moeilijk was om steeds te wennen aan een nieuwe hond, even te kunnen spelen en dan weer afscheid te moeten nemen en zo kwam zij weer op ons pad.

Het is nog even wennen voor de honden, zij heeft nog graag haar ruimte en wil Joy niet in haar buurt en Joy begreep er niks van. Sinds vandaag is Joy ook wat terug aan het grommen dus dat heeft nog wat tijd nodig.
Met de kinderen en ons gaat het super en ook met het wandelen lopen zij braaf naast elkaar en is er niks aan de hand. in huis is het nog uitzoeken wie de baas is.

Enige probleem is haar knie, ze is gevallen door een botsing met een hond in de opvang en haar knieschijf is verschoven en er zit nu ook een ontsteking. Nu op pijnstilling en ontstekingsremmer en dan afwachten en hopen dat er geen operatie nodig is. deze word indien nodig wel vergoed.
Tot die tijd moet zij het rustig aan doen om alles eerst kans te geven om te genezen.

Heel fotogeniek is zij niet, elke keer als ik een foto wil maken duikt zij in elkaar. deze is van de kennismaking zondag met onze hond. ik hoop nog volop mooiere foto`s van haar te kunnen maken als ze wat beter gewend is en leert dat de camera smile betekend en niet dat ik haar pijn doe
deze foto is van de kennismaking van zondag

meet Sky
Afbeelding

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:19

Wat een knapperd! Veel geluk samen!

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:26

Fabster wat vervelend maar wel begrijpenlijk van de boswachter..
Ze moeten natuurlijk wel een grens trekken.

Maar wel heel zonde, vooral omdat jouw honden zo braaf zijn!

Tara is wel echt heel speels! Apporteert heel graag en kan dit ook wel uren doen als het aan haar ligt. Ook trek spelletjes zijn heel leuk, vooral als het om sokken gaat die ze eigenlijk niet mag hebben :')

Lynn_nikita: wat een prachtig dier, die ogen! <3 Veel plezier en geluk met haar :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:39

Classic, je hebt helemaal gelijk hoor! Andaar dat ik een eventuele boete ook zonder morren betaal.

Lynn, leuke hond! Komt die knie weer goed? Ik lijk wel aandelen te hebben (is niet zo), maar mijn Belg zijn knie was voorgoed gesloopt, maar dankzij goudkorreltherapie gaat ie weer als een trein. Mss iets om in je achterhoofd te houden als het er op lijkt dat het eeuwig pijnstillers wordt. Mijn oude hond heeft trouwens ook goudkorrels. Die kon niet meer zonder pijnstillers vanwege de artrose. Maar is nu weer geheel van de pijnstillers af.

Lynn_Nikita

Berichten: 25457
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:59

Ze zouden opereren als het over aantal weken niet beter ging. het kan zijn dat het nu door de klap komt, hoorde net dat ze vaker omver geduwd is door die grote honden op dr opvangadres. Als het niet beter word zou een operatie moeten helpen zei de orthopeed.Ik zal de goudkorrels zeker noemen als dit net beter gaat met de pillen en rust
Foto`s worden ook nog naar een andere doorgestuurd als 2e opionion

net plaatste ik nog dat ze op elkaar grommen en het tijd nodig heeft, nou inmiddels zijn ze vriendjes.
Ik ben gaan wandelen in het bos, beide in de auto, en met wandelen lopen ze gewoon naast elkaar. Eenmaal thuis begonnen ze geintresseerd te snuffelen, uit te dagen en te spelen en nu liggen ze zo:

Afbeelding

*\o/* *\o/* *\o/* <3

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:54

Dat ziet er wel heel gezellg uit, Lynn-Nikita!

Goudkorrels doen ze alleen bij Laarakker ( Volgens mij).

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:55

Proficiat met je nieuwe aanwinst Lynn_Nikita

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:17

Wat een leukerd Lynn!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:21

@Lynn Nikita, Ha ha, op de bank is het inderdaad mini herder, gezien de kleur ogen zal er allicht misschien ergens husky inzitten, die zijn natuurlijk ook wel eens beetje herderuiterlijkachtig en qua maat wat kleiner.
Nu duimen dat die knie goed komt, rustig aan dus met die poot, maar ja, ga dat maar vertellen.

Super dat jullie haar een kans geven.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:10

Mijn voer gemotiveerde Little Miss Murphey, die niet van ballen ophalen houdt en ik die niet kan rennen hebben een nieuw spelletje geintroduceerd, zijn nog in de oefen fase, dit was 2e sessie, eergisteren ook een keer gedaan.

Geloof dat ze het wel fun vind. Sorry voor dat ondersteboven, kreeg ze niet omgedraaid.

https://www.facebook.com/10001266076914 ... 305992025/

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:37

Aah wat leuk zeg sjolvir! Ik heb hier een bal waar koekjes in moeten die ze dan moeten rollen, waardoor de koekjes er uit vallen. Misschien ook wwl iets voor murphey :D
Tara vindt dat geweldig!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:03

Bal met voer erin hebben we al, zelfs de kat heeft er 1 hi hi, tot haar grote ergenis (een gewone en een soort wiebel ding dat niet rolt maar altijd weer overeind springt.

Wil Murphey uiteindelijk leren dit op haar neus te doen en dan juiste bakje aan te laten wijzen.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:23

Leuk sjolvir !
Ik ga het hier maar eens vragen.
Ik zit met Balou met eten.. Ik heb al verschillende brokken geprobeerd, maar hij stinkt van alle brokken en zn ontlasting is ook niet prettig. Nu geef ik sinds een aantal dagen nutrivet. Ging eerst goed. Net weer diarree. Nu weet ik niet of dit komt door de verandering en het nog goed komt, of dat ik weer op zoek kan naar wat anders. Ik wacht sowieso de hele zak af. Maar ik wil al op voorhand op zoek naar iets anders. Dacht aan cavom. Iemand ervaring of andere tips ?