Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:43

@ Fabster : Dankjewel. Dierenarts: Zware oorontsteking dus over een paar dagen weer op controle. Helaas lijkt het oor nog steeds niet helemaal op te knappen. Anaalklieren goed overvult dus daar is hij ook vanaf geholpen. Heb hem nu eerst op een brok staan die licht verteerbaar is. Ontlasting is daarop een stuk beter (nog niet goed) en vandaag ook maar een ontwormingstablet erin gedrukt.

@ Jorinda : Ja dat is inderdaad erg vervelend. Toch zie ik daar na een week al een inimini verbetering in. Er is dus nog hoop voor de toekomst. :9

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 00:03

Tuurlijk is er hoop voor de toekomst. Uit t nest van Miep zijn er hondjes intern gegaan bij Martin Gaus omdat ze gedragsgestoord waren. Maar die honden konden gewoon hun energie niet kwijt. Als ik met Miep niet minimaal 3 uur per dag ging wandelen, was ze ook echt strontvervelend. Dit soort honden moeten méé. Úren! Dat kan niet met een blokje om en verder ‘gezellig’ thuis. Dan heb je een nare hond en gaat ie zelf vermaak verzinnen. Meestal niet wat je zelf leuk vindt.... :roll: := . Dus met lekker veel beweging en alle ontstekingen opgelost, komt dat vast goed.

Die Tara! Ziet er goed uit!

Ben vandaag naar de Spanse Rijschool geweest. Dat vond ZhuZhu niet goed. Mijn man zei, dat ze bst mee naar buiten wou, maar alleen maar om mij te zoeken := <3

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:10

Ah super, dat er al verbetering in zit :D

Wat lief van Zhuzhu <3

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:48

Quicky super dat je hem wil opvangen, denk dat ie zijn energie kwijt moet en wat heropgevoed als ik het zo hoor, zeker geen hopeloos geval. En wat een heerlijk smoeltje heeft hij zeg!?

Wat betreft oren, als ze geen verbetering geven na behandeling en kweek (om te zien wat er in zit en gericht te behandelen (dat moet vaak met tabletten en niet alleen met oorzalf als ernstig)) hou dan in gedachten dat het soms kan komen door een voedselintolerantie.

Zhu is wel een schatje hoor, echt lot uit de loterij.


Altijd leuk... Je hebt je dekbed nog niet in de hoes, of mevr. ligt al op je hoeslaken... Je jaagt haar weer weg, maar het is wel duidelijk wie er als eerste in bed ligt.... Met zandpoten en al..
Afbeelding

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:08

wat een superleuke foto's weer.

Hier helaas ook niet opzoek naar een extra hond.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:30

Haha Sjolvir! Ik vind die van jou echt op ZhuZhu lijken. Alleen geen wit in de vacht.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:04

Ohhh dat is zo herkenbaar Sjolvir! Ik moet Igor ook regelmatig van het bed af sturen als ik het aan het verschonen ben :')

scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 01:03

@ Sjolvir : Bedankt voor de tip. Heb hier zelf ook al aan gedacht, alleen gezien maar 1 oor ontstoken is verwacht ik niet dat dit veroorzaakt wordt door voedingsintolerantie.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:49

Net mooi ZhuZhu uit d tuin gerend {:)-:( En dat gebeurt natuurlijk als ik net in de hooischuur over vanalles heen moet klauteren. Hoorde ze blaffen, maar kon er niet op tijd bij zijn. Weet dus nu niet waar ze achteraan ging.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:34

En vandaag liep ZhuZhu weer buiten het hek. Ik hou haar scherp in de gaten, leg even 2 seconden iets binnen neer en weg is ze. Ik roep, ze komt meteen. Ga ook buiten het hek, ze verwacht dat ze op haar lazer krijgt, dus krimpt in elkaar. Nou dat heeft dus weinig zin, dus ik zeg: laat maar eens zien wat daar nou zo keuk is. Zij blij, huppelt voor me uit, niet naar iets in het bijzonder. Ze wil gewoon op pad. Dus ik geloof dat ons tetrein te klein is geworden voor haar. Ze heeft het daarvwel gezien en is gewoon op zoek naar vermaak als ikmet iets anders bezig ben. Dus daar ligt een mooie taak voor mij. Heb haar nu weer aan me vast gebonden. Dan is ze superbraaf. Je merkt niet eens dat ze aan je vast zit.

Er zitten dus ook nadelen aan slimme hondjes.... :+

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:36

Die gekke Zhuzhu, avonturier is het :')

Tara heeft zonet weer eventjes gespeeld met een andere Spaande hond. Een galgo, ze hebben zich super vermaakt samen!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:38

Wat leuk! Spreken toch allebei spaans, hè :+

Vandaag dus ZhuZhu verder aan de lijn gehad op eigen terrein. Vind ik wel een beetje sneu, maar goed. Ondertussen maar werken aan wat meer commando’s. We zijn begonnen met ‘naast’. Ben benieuwd. Aan het einde nog even gespeeld met de bal (wel los) en het apporteren oefenen. Nog niet op ‘aport’ maar balletje gooien en ‘hier’ vragen en dan balletje ruilen voor koekje. Aport komt nog.

Wel vanmorgen lekker met vriendin en haar 2 honden in het bos gewandeld. Was heerlijk weer.
Daar kon ZhuZhu wel los.

Afbeelding


Afbeelding

scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:46

Ow zo balen als ze je wat extra beweging geven. Heerlijk dat ze zo in het bos wel samen kunnen spelen. Durf dat met de mijne nog niet aan. Gelukkig hebben we hier een hondenspeelplaats die omheind is. Nooit verwacht midden in drenthe hihi.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:09

Zhu aan het lijnte, ahh!!

Quicky better safe than sorry toch?

Tara lekker internationaal bezig dus.

Murhpey heeft nieuw kussen ontdekt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bij het bos wachten op haar bfff ( best forever forrest friend )

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:16

Zhuzhu laat ik toch maar los, maar hou haar heel strak in de gaten. Ze mag dis niet meer uit mijn zicht rommelen. Baalt ze van, maar goed, beter dan aan de lijn.

Zo n foto maak ik hier vanochtend ook net, Sjolvir!Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25464
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:10

Wat lief met die katten, mijn vorige hond was er vriendjes mee maar vanaf Joy er is wonen de katten ( tot grote frustratie van mijn man) boven aangezien hij ze anders op wil eten. gekke is dat hij wel is opgegroeid met katten

Lynn_Nikita

Berichten: 25464
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:26

heb ik ik het net over katten en jullie over weglopen... loopt er een kat in de achtertuin van de buren. Joy blaft en jankt en toen de kat naar voren renden rende hij via de gang ook naar voren. Net nu vergeten om de tussen deur dicht te doen en meneer krijgt zelf de voordeur open. Normaal doet hij dat alleen als wij weggaan van huis en hij meewilt, blijkbaar nu ook als wij thuis zijn.
ik had het niet eens in de gaten! Mijn zoon zei ineens dat de deur open stond en zo heeft meneer 2 minuten voor op straat rondgerent. Gelukkig een woonwijk en kwam hij ook meteen toen ik hem riep maar verdorie, nog beter opletten op die deur.

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:11

ik heb een beetje schrik voor als mijn kittens komen binnen 2 weken. Ik moet echt Tito gaan afleren om achter de katten aan te rennen. Denk dat ik hem gewoon bij mij ga roepen en telkens belonen als ik zie dat hij nog maar een rechtstaat om achter de katten aan te gaan. Of wat zouden jullie doen?

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:38

Hier geen problemen met de katten van mijn ouders. Een "eh-eh" is genoeg als ik hem al te enthousiast ernaar zie kijken :) Dus heb helaas geen tips.

In Drenthe zitten zelfs twee speeltuinen! Eentje in Beilen en eentje in Assen. Wij zijn weleens naar die in Beilen geweest :D

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:01

Oei, deur open en foetsie, ja, dat is wel even schrikken.

Katten tja, mijn hond zat in de opvang in NL met kat, en ik had al kat (was honden gewend), maar die kat vloog blijna mijn nieuwe hondje aan bij 1e x binnen komen in huis.

En Murphey zit hier ook nog wel eens achter kat aan en kat jent hond ook wel eens, is beetje spelletje, bij de oppas blijft ze keurig van kat 1 af.. (die mept haar namelijk gewoon) en kat 2 zit ze achteraan en die durft dan eigenlijk niet geod thuis te komen (die is dus voor haar heel lollig want rent weg).
Ze eet ze niet op, maar er achter aan zitten vind ze wel leuk, op stal ook, maar die katten zijn ook honden gewend.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:44

Sjintoo schreef:
ik heb een beetje schrik voor als mijn kittens komen binnen 2 weken. Ik moet echt Tito gaan afleren om achter de katten aan te rennen. Denk dat ik hem gewoon bij mij ga roepen en telkens belonen als ik zie dat hij nog maar een rechtstaat om achter de katten aan te gaan. Of wat zouden jullie doen?


Hond aan de lijn in huis en aan je vast binden. Kun he goed corrigeren en ben je problemen voor. Poes lekker op schoot nemen, koekjes voor de hond in je andere hand. Poes lekker aaien, hond lekker vreten. Poes dus om een andere reden dan jagen, leuk maken.

Om diezelfde reden is mijn oude hond gek op babies :D

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:18

Maar wat doe ik dan als ik ga werken of niet thuis ben? Kittens apart zetten tot de hond ze volledig geaccepteerd heeft?
En hoe lang duurt het volgens jou ongeveer vooraleer de hond terug los kan? Is dat iets dat vrij snel gaat of eerder iets dat weken kan duren?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:29

Ik had hond al, kreeg toen kat, kat toen in bench op gelsoten als ik er niet was en hond in de gang met deur dicht. Geen risico's mee genomen. Hond was al kattenvriend overigens en deze kat kon niet wegrennen dus was niet zo interessant (aangereden exemplaar met hersen letsel), kitten dat later kwam is 100 x afgezeemd.

Huidige hond, werd dus bijna door kat gelynchd, hond zat toen als ik er niet was in bench (niet eens zozeer vanwege kat.. maar vanwege mijn huis), maar dat ging onderling verder prima, nu zijn het wel vrienden en ja, ook wel eens niet dan wordt er gejend, maar ze doen elkaar niets.
Hier heeft kat er tijdje over gedaan hond niet meer aan te willen vliegen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:30

_O- Sjolvir!

Sjintoo, inderdaad apart zetten als je er niet bent. Hoe lang dat duurt hangt af van jou (consequentie in wat wel en niet mag), je hond (hoe fanatiek is hij met de kat en voor wat is hij dat bereidt los te laten) en de kat (stoere of juist angstige kat). Dat is dus lastig te zeggen. Ergens tussen een maand en vele jaren, kan dat liggen. Maar veel valt of staat bij jouw consequentie.

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:38

ik ga je tips zeker opvolgen Fabster. Dank je wel :)