Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:33

Veel sterkte Lynn_Nikita.

Hier is het ondertussen een jaar en enkele dagen geleden dat Galia haar operatie aan de heup heeft gehad. Sinds enkele maanden is het soms precies terug een pup. En rennen (achter Zino), zo hard hebben we haar nog nooit zien rennen! Ze lijkt ook steeds maar vrolijker en vrolijker te worden. Maar toch blijft het een brompot als ze slaapt en gestoord wordt door Zino/de katten. Gelukkig weten ze dat ondertussen, al blijft Zino wel proberen.

Wij geven Hill's. Galia heeft veel verschillende brokken gehad (Optimanova, Wolf of wilderness, nog enkele andere merken), maar ofwel at ze deze niet ofwel werd ze ze heel snel beu. Sinds we weten van de artrose staat ze op de speciale brokken van Hill's en krijgt ze ook nog een extra supplement.
Zino heeft in het begin een graanvrije puppybrok gekregen (gele zak, weet het merk zo niet meer), maar had hier enkel diarree van. De organisatie en het opvanggezin gecontacteerd en zij gaven Eukanuba. Tegen mijn principes maar een zak gaan halen, diarree probleem was met enkele dagen opgelost. Ondertussen staat hij ook op Hill's.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:35

Wat fijn zeg Tesseke!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:56

@Lynn_Nikita, dat is echt balen.... beterschap.


Geheugenspelletjes of gewoon fun.. Kat en hond beiden de sjaak, baas had van alles besteld, kwamen dus dozen binnen. (honden en katten voer etc).

IN de doos... andere doos en uit de doos..
Kat..
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 525419003/

Uiteraard is kat nog minder ver dan hond, want het is een kat... en blijft een kat...

En de hond..
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 168752272/

In de catagorie als je dan niet buiten rennen en spelen kan met de hond, hoe hou je ze dan bezig??
Oh, we begonnen dag eerder met 1 doos.... Gisteren kwam er nog een doos, vandaar nu 2 dozen :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:28


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:48

Ha ha, kijk daarmee uit! Ik heb vorige hond leren tennisballen zoeken, hoog en laag op en in dingen, gevolg.. maakte niet uit waar ik ze opruimde hij vond ze..
Jouw ZhuZhu vind straks ook alles, ze zijn soms net iets te slim!! Wel leuk om te zien dat ze echt blijft zoeken, houdt ook van eten.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:12

Zal wel loslopen, denk ik. Miep is echt opgeleid als speurhond, maar die jat ook niet zomaar alles.
Maar het is wel
Grappig om te doen.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:06

Afbeelding
Zeg ! Je vergeet wat ! >;)

Afbeelding
En k.o bij de dierenarts. :(:)
Nu wachten tot 1 uur en dan mag ik bellen of hij al wakker is.

Nog pubers trouwens hier ?
Wij doen een cursus eg1. Nou heb gisteren liggen huilen daar ..
Hij doet thuis alles netjes. En daar weigert ie alles. Echt frustrerend. En hij kan het Wel, maar daar heeft ie dus echt geen zin.

Lynn_Nikita

Berichten: 25464
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:30

Mijne ligt ook op de operatietafel nu, spannend. Ook voor jou sannert

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:05

Spannend, Sannert en Lynn-Nikita!

Sannert, oefeningen op vreemd terrein zijn gewoon weer nieuwe oefeningen. Ook al kent hij ze thuis wel. Door alle nieuwe prikkels zijn die gewoon weer weg. Gewoon doen alsof hij nog niks kan en hij net bij je thuis is. Blij zijn met elke kleine stap in de goede richting. Zo n puberbrein is niet zo simpel. Maar gewoon volhouden. Komt echt wel goed.

Hier was ik dusook gestopt met los wandelen. Ze luisterde voor geen meter en vooral ‘aan de kant’ is hier echt belangrijk. We gaan hier langs het fietspad en het is niet de bedoeling dat er ongelukken komen, omdat madammeke even met iets anders bezig was dan luisteren. Dus een 3 m riem gekocht, zodat ze een beetje ruimte heeft en verder niet zeuren, maar luisteren.

Nou, ze doet t weer prima. Laathaar soms weer los en het gaat heel goed. Soms moet je blijkbaar even je punt maken :')

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:33

Balou is weer thuis. Alles goed gegaan en hij ligt lekker te slapen.
Lynn; spannend! Was niet voor castratie toch? Knie toch ? Al wat gehoord ?
Ja klopt fabster.
Nu wil ik absoluut niet zeggen dat ie thuis perfect luistert, want dan ging ik niet naar de cursus. :')
Maar daar vertikt ie dus echt alles. En mij frustreert dat enorm. Hij heeft niet eens aandacht voor mij. Alle honden kijken braaf naar hun baas. En ik wordt compleet genegeerd en half omgetrokken . {:)-:(
Maar goed we komen er wel.
10 jaar geleden een ridge back gehad die dramatisch was op cursus. Maar hij luisterde als de beste toen ik thuis met hem aan de slag ging. Geen cursus meer gezien, Maar wel een hond die onder apel stond. Ik heb nog hoop voor als hij uitgepuberd is :+

Lynn_Nikita

Berichten: 25464
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:32

Afbeelding

haar linker knie, maar rechts moet vermoedelijk ook nog. Nu eerst 2 maanden revalideren, lastig met rust houden als je hond graag wil spelen met de andere en vergeet dat zij niks mag. Als ze de kans krijgt en ik haar nu niet afrem rent zij het hele huis door op 3 poten en springt ook de bank op en af


Frustrerend een hond die je zo voor schut zet op cursus Sannert {:)-:(

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:36

Ach Y;( . Wat is r met haar poot (of heb ik dat gemist?).

Hier stond vandaag alles onder water. Gisteren enorm geregend. Maar ZhuZhu geniet van elke zonnestraal. Met haar neus richting zonnetje <3


Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25464
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:44

Heerlijk zon, dit weer is ook 3 kee rniks, geef ik Zhu gelijk in

Sky heeft patella luxatie, losschietende knieschijf, pees is verplaatst, aan 1 kant zijn de banden doorgesneden, aan 1 kant ingekort en stuk bot eruit gezaagd en een diepere wig gemaakt. helaas heeft zij aan de andere kant ook graad 2, nog niet zo ernstig maar zal vermoedelijk wel geopereerd moeten worden.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:50

Fijn dat de operatie goed is gegaan Lynn !
Lastig he om een actieve hond rustig te houden. Ik heb hier hetzelfde probleem. Hij springt het liefst tegen je op. Ook de tuin rent ie normaal als een gek doorheen. Trap springt ie tot halverwege op. Heb echt geen zin in een wond die dadelijk open springt met alle gevolgen van dien.
Ook wil ie eraan likken. Kap vind ik sneu. Dus heb van een vriendin een body kunnen lenen. Ideaal !

Lynn_Nikita

Berichten: 25464
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:54

ik heb nu de kap op als ik er niet bij ben en af als ik toezicht op haar heb. Nu er verband omheen zit wil ik niet dat dat eraf gebeten word, maar als dat er af is zal het nog lastiger zijn om eraf te blijven voor haar.

Het is nu al wat aan het zakken en voorkeur zijn als het zeker tot zondag erom kon blijven, eerder zou geen ramp zijn maar gezien haar "rust"is nu verband beter zodat ze het niet kan buigen

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:58

O, dat klinkt niet goed ;( . Hopelijk knapt hij op. En nog een operatie in zicht dus.....

Miep heeft ooit een gebroken staart gehad. Was open breuk, dus stuk staart moest eraf. Maar die was ook nogal ADHD. En die staart stond geen seconde stil. Gevolg: staart stierf steeds af en moest nog 2 x een stuk staart af. De DA wist t ook niet meer en ik heb gevraagd of ze niet onder narcose kon blijven. Ze heeft dus 2 weken narcosepillen gehad, zodat de wond fatsoenlijk kon genezen. Was echt zielig. Alleen naar buiten om even te plassen en poepen. Zo niks voor haar...

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 14:02

Jeetje wat een heftige operatie verhalen. Beterschap voor de hondjes die net zijn geopereerd!

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 14:09

De ridge back wat wij hebben gehad die heeft ook een halve staart amputatie gehad. Hij kwam tussen het scharnier van de deur. En van de pijn/schrik rende hij weg. Stuk staart eraf getrokken. Da heeft er toen nog een stukje afgehaald. En mijn vader heeft zich heel schuldig gevoeld. :(:) gelukkig geen complicaties gehad.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 16:44

Agossie.... limpie, beterschap en rust houden, hmmm, de hondepatienten zijn meestal iets te actief ja.... Jammer dat andere poot waarschijnlijk ook nog moet.
Castratie is wel sneu, maar daar zijn ze zo weer boven op in ieder geval geen 2 maand revalidatie nodig.

En voor schut zetten, jup, zijn ze goed in..
Zou zo leuk zijn als die van mij buiten ook apporteerde, maar echt niet. En in huis krijg ik 100 x speeltje terug in mijn mik gedrukt.

Murphey mist ook stuk start en stuk wat eraan zit zit knik in, maar zo was ze gevonden dus niemand weet wat er mee gebeurt is.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 20:04

ZhuZhu ook. Zie je niks van, door die pluimstaart. Maar als je voelt, staat het uiteinde gewoon als een L. Weet ook niet hoe dat komt. Zal ergens klem hebben gezeten. Ze is zo binnen gekomen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:32

Sneeuw!

https://youtu.be/T7xVCM2JL_E

En waar Miep niet meer naar binnen wil met sneeuw, wou ZhuZhu niet meer mee naar buiten na deze uitbarsting. Ze was nat genoeg geworden, vond ze _O-

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:39

Haha leuk !
Balou Vond de sneeuw ook heel leuk. Helaas moest ie nog rustig aan doen, Dus ik heb hem al snel weer binnen gezet. Sprong rond als een hert. :')
Was not amused dat de kinderen nog buiten mochten blijven en hij niet. :(:)

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:42

Iemand hier misschien tips. Balou heeft aan een kant van zijn lies een geïrriteerde plaats. Ik denk door het jeuken van de haartjes die terug groeien en hij er steeds aan likt. Ik heb vanmiddag al honingzalf gehaald voor erop. Meneer likt het gewoon weg. Nu dacht ik eraan om er dadelijk wat babypoeder op te doen en dan de pet shirt aan zodat het kan drogen. Nog iemand tips ? De wond ziet er verder mooi uit. Niks aan de hand. Het is echt in zijn lies waar de haren zijn weggeschoren wat hem irriteert.

Lynn_Nikita

Berichten: 25464
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:44

In elk geval zorgen dat hij er niet aan likken kan. Denk dat het erna snel bijgroeiten niet meer jeukt

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:34

Lynn_Nikita schreef:
In elk geval zorgen dat hij er niet aan likken kan. Denk dat het erna snel bijgroeiten niet meer jeukt

Ja dat is moeilijk. Als ik weg ben heeft ie het pet shirt aan. Maar dat likt ie dus nat.. en als ik er bij ben laat ik hem zo lopen. En als ie ook maar wil likken dan zeg ik nee en stopt ie ook meteen. Net talkpoeder erop en meteen pet shirt aan.