Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:24

KarmaChansy schreef:
wat leuk zeg <3 snap het het spannend is, ik heb bij mijn herplaatsers de naam gehouden. Eventueel van Leoncino een leo maken?


Dat stelde mijn man inderdaad voor, maar de vader van mijn ex heet zo en ik word daar liever niet dagelijks aan herinnerd :D Ik dacht zelf aan Loki, maar twijfel nog een beetje. (Hij kent zijn naam niet en luistert er dus ook niet specifiek naar).

_classic: Tara klinkt ook leuk! En lekker kort. Ik vind lange namen zo een onderneming om te roepen haha.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:53

Frummels schreef:
KarmaChansy schreef:
wat leuk zeg <3 snap het het spannend is, ik heb bij mijn herplaatsers de naam gehouden. Eventueel van Leoncino een leo maken?


Dat stelde mijn man inderdaad voor, maar de vader van mijn ex heet zo en ik word daar liever niet dagelijks aan herinnerd :D Ik dacht zelf aan Loki, maar twijfel nog een beetje. (Hij kent zijn naam niet en luistert er dus ook niet specifiek naar).

_classic: Tara klinkt ook leuk! En lekker kort. Ik vind lange namen zo een onderneming om te roepen haha.


En Leon?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:58

Luca03 schreef:
En Leon?


Ik klink nu echt als een zeurkous, maar zo heet mijn man zijn beste vriend haha. Dus dat vind ik een beetje verwarrend (los van dat ik het ook niet zo lekker vind roepen).

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:10

Lino ?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:34

Lino zou wel een optie zijn! Klinkt wel lief.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:06

Frummels schreef:
KarmaChansy schreef:
wat leuk zeg <3 snap het het spannend is, ik heb bij mijn herplaatsers de naam gehouden. Eventueel van Leoncino een leo maken?


Dat stelde mijn man inderdaad voor, maar de vader van mijn ex heet zo en ik word daar liever niet dagelijks aan herinnerd :D Ik dacht zelf aan Loki, maar twijfel nog een beetje. (Hij kent zijn naam niet en luistert er dus ook niet specifiek naar).

_classic: Tara klinkt ook leuk! En lekker kort. Ik vind lange namen zo een onderneming om te roepen haha.


Dat vind ik dus ook!
Ik zou lekker voor Loki gaan als je dat een leuke naam vindt :D

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:00

Als hij er nog niet goed naar luisterd zou ik lekker doen wat je mooi vind :D, loki is erg leuk

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:11

Frummels schreef:
Luca03 schreef:
En Leon?


Ik klink nu echt als een zeurkous, maar zo heet mijn man zijn beste vriend haha. Dus dat vind ik een beetje verwarrend (los van dat ik het ook niet zo lekker vind roepen).


Hahahah nee snap ik wel dan :')

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:21

Ze zijn er!

Mimí voelt zich al thuis en volgt me overal
Afbeelding
Afbeelding

Leoncino is nog erg bang en verstopt zich in de badkamer. We laten hem voorlopig met rust en hopen dat hij zich voorzichtig durft te laten zien als hij ziet dat Mimí ons leuk vindt. Voorlopig heeft hij een pee pad in de badkamer en een bakje water met wat snacks.
(we wachten nog op onze nieuwe deurpost en deur :D )
Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:41

Oh ik kan mijn vorige post niet meer aanpassen, maar wilde nog iets vragen.
Hoe hebben jullie het aangepakt met oudere honden die niet zindelijk zijn? We hebben plasmatjes op twee plaatsen in huis liggen en als ik ze zie poepen of plassen dan schuif ik het matje er snel onder, maar ik ben niet altijd snel genoeg natuurlijk.
Bij Leoncino kan ik NO roepen als hij zijn poot optilt en dan stopt hij. Maar als hij moet poepen, dan poept hij gewoon. :+ Mimi poept en plast ook gewoon waar ze op dat moment is, lijkt het nu. Mimi is volgens mij wel gewend om in een huis te wonen, dus dat zal nu vooral spanning zijn. Maar Leoncino komt van straat en snapt er weinig van.
Mimi is niet zo bang dus die probeer ik 45 min na het eten even in de tuin te zetten zodat ze daar haar behoefte kan doen. Tot nu toe nog zonder succes, maar goed het is de eerste dag.
Leoncino kan ik niet even snel buiten zetten of veel uitlaten want hij is nog te bang om een riem om te doen. Hij kan voor nu op het balkon naar buiten tot hij zijn riem om laat doen. Iemand ervaring en tips?

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:29

Hier heeft ze het eigenlijk nooit binnen gedaan. Wel in de tuin, we proberen door alles wat ze daarbuiten doet te belonen het op een positieve manier te leren.
Ze doet nu eigenlijk alles buiten, maar uit gemak doet ze ook nog wel eens wat in de tuin als ze buiten is.

Hier staat inmiddels de afspreek om Izzy volgende week te steriliseren. Als het goed is door middel van een kijkeoperatie. Dat hoop ik wel want ze was met de loopsheid ook niet zo'n fan van een rompertje of broekje.
Daarnaast hebben we 12 september een meeting met haar broertje en zusje uit curaçao :D !

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 14:55

Hoe gaat het hier met alle baasjes en hun honden? :) Choufke heeft inmiddels fijne nieuwe baasjes (zonder kat). Het was heel zwaar om haar weg te brengen. We hebben zeker nog een halfuur op de parkeerplaats gestaan of we haar toch niet terug konden halen. De kat was de dagen erna nog heel erg bang, maar inmiddels durft ze gelukkig weer overal te komen. Afgelopen weekend is schoonfamilie langs gekomen met hun pup en dat ging gelukkig wel goed. Daar was ze niet erg van onder de indruk.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 23:12

Sem_ schreef:
Hoe gaat het hier met alle baasjes en hun honden? :) Choufke heeft inmiddels fijne nieuwe baasjes (zonder kat). Het was heel zwaar om haar weg te brengen. We hebben zeker nog een halfuur op de parkeerplaats gestaan of we haar toch niet terug konden halen. De kat was de dagen erna nog heel erg bang, maar inmiddels durft ze gelukkig weer overal te komen. Afgelopen weekend is schoonfamilie langs gekomen met hun pup en dat ging gelukkig wel goed. Daar was ze niet erg van onder de indruk.

Wat fijn dat die een nieuwe plek heeft! Al snap ik zeker dat je inmiddels gehecht bent geworden. Je hebt hem toch wel even in huis gehad. Maar misschien is het een troost om te zien dat je kat wel goed kan met een andere hond en dat Choufke ook gelukkig is op zijn nieuwe plek. <3

Mandynop

Berichten: 66
Geregistreerd: 04-09-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 20:56

Wat fijn dat Choufke een fijn huisje zonder kat heeft gevonden, en dat de kat weer een positieve ervaring heeft gehad met de pup van je schoonfamilie.

De stichting waar Tim vandaan komt stelde ook eisen aan de omheining van mijn tuin/balkon. Zij hebben dan ook enkel Podencos ter adoptie, waarvan sommige ook met een (flink) jachtinstinct. Tim heeft weinig tot geen jachtinstinct, maar spring makkelijk over een hek van 1.20m heen als hij zijn zinnen ergens op zet.

Inmiddels is Tim bijna zes maanden in Nederland en ik kan me bijna niet meer voorstellen dat hij er niet was. Voor wie ons eerdere bericht niet gezien heeft: Tim is een Podenco reu van (inmiddels) bijna 2 jaar oud. Hij is een blije en actieve hond, maar hij houdt onwijs van luieren op de bank. We gaan 1 keer per week naar cursus en zijn recent begonnen met 1 keer per week speuren. Hij vind het prima dat het wat kouder wordt, maar zodra het donker wordt en regent dan vind hij dat ik prima in mijn eentje een rondje kan lopen. Gelukkig is hij uiteindelijk wel over te halen. :)

Hier twee recente foto's van mijn vrolijke noot:

Afbeelding
Afbeelding

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 17:05

@Mandynop wat een leukerd.
Hier ook twee Spanjaarden die bij koud/ nat weer nog net niet met hun poot tegen hun voorhoofd tikken als ik ze uit wil laten. "Ben je gek geworden vrouwtje?" hoor je ze dan gewoon denken.

NorwayFjord

Berichten: 3145
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 17:32

Wat fijn dat Choufke een goed nieuw huisje heeft gevonden! Dat zal vast heel geruststellend zijn.

Wat een leukerd Mandynop! Knap koppie zit erop. Mulan heeft eigenlijk helemaal geen problemen met koud/nat weer, afgelopen winter hebben we heerlijk in de sneeuw gespeeld <3 Regen heeft ze ook totaal geen problemen mee.

Met Mulan gaat het goed! Heerlijk blij ei is het :D Hebben afgelopen tijd een agility cursus gedaan, die is nu afgelopen en we doen nu even niks, moet even kijken wat we nu gaan doen. Ook is ze mee geweest op vakantie naar Frankrijk, ze was echt een engel en we hebben heerlijk gewandeld daar! Ook zijn we vorige week naar de heide geweest, het is echt een heerlijke hond om mee te nemen. Ik zou niet meer zonder haar kunnen <3

Frankrijk
Afbeelding

Afbeelding

Heide :D
Afbeelding

Afbeelding

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 17:20

Wat een leuke foto's en hondjes komen hier voorbij <3 .

Hier ook zo'n blij ei!
Sterilisatie ging heel goed, maar helaas vandaag na twee weken ineens wat vocht bij een van de wondjes.
Dierenarts wil dat morgen toch nog eventjes zien. Hopelijk niks geks.

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 10:48

Wie heeft er hier ervaring met het tijdelijk fosteren van buitenlandse hondjes?

Wij waren er over aan het nadenken om dit over een tijdje eens te doen, maar nu met de veranderende regels komt er misschien toch sneller iets op ons pad.

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 07:54

Josien_ schreef:
Wie heeft er hier ervaring met het tijdelijk fosteren van buitenlandse hondjes?

Wij waren er over aan het nadenken om dit over een tijdje eens te doen, maar nu met de veranderende regels komt er misschien toch sneller iets op ons pad.


Ik heb daar ervaring mee. Bij verschillende stichtingen. Je mag mij altijd een pb sturen.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 08:00

Josien_ schreef:
Wie heeft er hier ervaring met het tijdelijk fosteren van buitenlandse hondjes?

Wij waren er over aan het nadenken om dit over een tijdje eens te doen, maar nu met de veranderende regels komt er misschien toch sneller iets op ons pad.


Wij hebben eenmalig gefosterd en ik vond het niet echt fantastisch.
Hond is uiteindelijk wel gebleven, want we waren toch er aan haar gehecht geraakt.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 08:18

Wij hebben ook eenmalig 5 weken een hond opgevangen. We hadden haar graag zelf gehouden maar dat ging helaas niet vanwege de kat. Persoonlijk zou ik het niet weer via deze manier doen. Je mag me ook altijd een pb sturen. :)

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 10:10

Ik heb nog nooit een hond opgevangen, maar ik zou het in de toekomst wel eens willen doen.
Maar voor nu vind ik mijn zoontje nog een beetje te jong (die is nu 5).
En ik ben nu met een opleiding bezig, dus dat is ook niet handig.

Als ik klaar ben met m'n opleiding, ga ik thuis werken. En ik heb 2 fijne stabiele honden. Dus dan lijkt het me mooi om eens wat op te gaan vangen.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 21:02


KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 21:23


emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 07:02

Ik zie niet in waarom import niet meer zou mogen? Zolang de stichtingen zich laten registreren is er weinig anders lijkt mij. Of heb ik het verkeerd begrepen?