Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:52

Mooie halsband!

Igor kan heel goed loslopen, maar Frankie hangt echt van de plek en het moment af haha. Hij snapt gewoon oprecht niet dat hij niet zomaar een weg kan oversteken, dus in verkeer vrij gebied kan hij goed los, als hij zijn oren er goed op heeft zitten :P

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 22:34

Balen van de bus! Wij hadden dat toen ook, veel problemen waardoor de bus pas uren later kwam. Wij hoorden dat pas toen we al op de afhaalplaats stonden dus hebben we daar 5 uur ( met kids en regen) moeten wachten uiteindelijk.... was niet heel relaxt.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 23:56

We staan nu te wachten maar er zijn problemen met de bus en ze staan nog bij Breda ergens (wij in Utrecht).

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 01:32

Nou ik ben thuis met Nova! Ze ligt beneden heerlijk te slapen in de bench. Ze stonk zo intens en gezien haar poot wond besloten haar toch even snel te wassen.

Wat een zand, haar en ellende kwam daar af. Die bus kwam helaas ook aan op een parkeerplaats waar door een demonstratie best een grimmige sfeer hing. Politie reed al op en af dus een bus vol met honden viel ook op. Hopelijk is die weer snel op gang en kunnen jullie ook lekker met de hond naar huis

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:56

Jeetje wat een gedoe bij jullie allemaal! Arme hondjes. Die zijn erg lang onderweg geweest.
Gelukkig zijn ze nu lekker thuis!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:06

Allebei thuis inmiddels, met hond?

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 11:18

Nova is beetje zielig atm. Ze heeft overal intense jeuk. Straks maar even kijken of we haar op t werk wat tegen de jeuk kunnen geven. Haar oren wel al behandeld en morgen even urine onderzoek om te kijken of ze incontinent is ( zou niet raar zijn op die leeftijd met al die nesten)


Afbeelding

Afbeelding

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 13:00

Wij waren uiteindelijk om 4 uur vannacht thuis. Ze doet het super, ik daarentegen had even een paniekaanval toen we eenmaal thuis waren. Wat is dat naar zeg... %)

Hier heeft ze ook veel jeuk trouwens!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:29

Sem_ schreef:
Wij waren uiteindelijk om 4 uur vannacht thuis. Ze doet het super, ik daarentegen had even een paniekaanval toen we eenmaal thuis waren. Wat is dat naar zeg... %)

Hier heeft ze ook veel jeuk trouwens!

Oh nee! Hoe komt het dat je paniek had?

Echt wat naar dat het ophalen bij jullie beiden zo jammer ging. Het was voor ons een hele fijne ervaring! Hopelijk beïnvloedt het jullie niet te veel.

Wat apart dat ze zo veel jeuk hebben. Het enige bij Maya was dat haar witte sokjes geel waren omdat ze zichzelf had onder geplast tijdens transport. De kleur kwam vanzelf terug en zeker toen we haar hadden gewassen na 4wk.

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:27

Ik ga er voor nu vanuit dat het stress gerelateerd is en dat als ze wat hij geslapen heeft het stopt. Geen vlooien of schilfers ofz. Jeuk is alleen wel echt vervelend.

Ik heb een hoop honden zo opgehaald en dit was oprecht de naarste. Maar niemand kon er wat aan doen en gelukkig is t uiteindelijk nog goed gekomen.

Ze loopt al heerlijk aan de riem en heeft alles mooi buiten gedaan. Loopt heet goed met de andere 2 pups mee. Alleen traplopen kan ze niet. Heb ook nog een enge open trap. Maar dat gaan we de komende tijd gewoon oefenen

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:20

Emilyslaluna, ik denk door de combinatie van geen slaap, honger (we hadden geen eten meegenomen voor onszelf haha) en dan zo'n ingrijpende verandering. Ineens voelde het een beetje claustrofobisch als het ware. Gelukkig is dat nu weer over.

Ik denk ook stress idd BonteLisa, ik merk dat het nu ook al veel minder is hier. Problemen met vervoer was idd niks aan te doen. De chauffeurs waren volgens mij hele leuke, lieve mensen met hart voor honden en de mensen van de stichting natuurlijk ook. Super fijn dat het goed gaat met Nova! Traplopen wordt nog even oefenen dan.

Hier doet ze het ook heel goed. Ze is al zindelijk en loopt goed mee aan de riem. Ze is totaal niet bang voor mensen dus dat is fijn. Onze poes durft alleen nog niet naar beneden te komen, dat is wel sneu want het is een hele aanhankelijke kat. Even kijken hoe dat zich ontwikkeld.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:13

Onze hond had ook ontzettende jeuk toen ze toekwam, andere stichting maar ook met een busje gebracht. Is volgens mij een combinatie van voeding en stress geweest.

Wat fijn dat alles zo vlot (buiten het transport dan) verloopt!

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:25

We denken dat ze kennelhoest heeft. Sinds vandaag is ze steeds aan het kuchen, heel sneu.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:14

Sem_ schreef:
We denken dat ze kennelhoest heeft. Sinds vandaag is ze steeds aan het kuchen, heel sneu.

Oei! Kennelhoest zou niet moeten kunnen toch? Ze zijn gevaccineerd.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:20

Ik las dat ze het ook kunnen krijgen als ze wel gevaccineerd zijn. Maar ik weet het ook niet zeker... We hebben de stichting in ieder geval op de hoogte gebracht en houden haar nu goed in de gaten. Ze eet en drinkt gelukkig wel goed.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:44

ja hoor ze kunnen het krijgen als ze gevaccineerd zijn alleen is het een stuk milder, 1 van mijn honden had het ook, terwijl de andere 3 niks hadden. Heb je een filmpje van het hoesten toevallig?

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:28

Ah ja tuurlijk. Ik was een beetje dom aan het nadenken. Het vaccin haalt de infectiedruk naar beneden dus de kans is kleiner en de klachten milder. Ik zat gewoon te denken als al die honden netjes gevaccineerd zijn dan is de kans laag. Maar natuurlijk niet nul.
(1 semester afgesplitst naar optie paard en al m'n kennis van de gezelschapsdieren gaat in een ver hoekje in mijn hoofd zitten :') laten we de hitte maar de schuld geven ).

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:00

emilyslaluna schreef:
Ah ja tuurlijk. Ik was een beetje dom aan het nadenken. Het vaccin haalt de infectiedruk naar beneden dus de kans is kleiner en de klachten milder. Ik zat gewoon te denken als al die honden netjes gevaccineerd zijn dan is de kans laag. Maar natuurlijk niet nul.
(1 semester afgesplitst naar optie paard en al m'n kennis van de gezelschapsdieren gaat in een ver hoekje in mijn hoofd zitten :') laten we de hitte maar de schuld geven ).


:(:)
Klopt inderdaad.

Hopelijk valt het mee Sem_!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 17:09

emilyslaluna schreef:
Ah ja tuurlijk. Ik was een beetje dom aan het nadenken. Het vaccin haalt de infectiedruk naar beneden dus de kans is kleiner en de klachten milder. Ik zat gewoon te denken als al die honden netjes gevaccineerd zijn dan is de kans laag. Maar natuurlijk niet nul.
(1 semester afgesplitst naar optie paard en al m'n kennis van de gezelschapsdieren gaat in een ver hoekje in mijn hoofd zitten :') laten we de hitte maar de schuld geven ).


Jammer genoeg alleen maar minimaal, maar het is beter als niks :p. Mijn hond toen besmette niet mijn andere honden in huis. Maar mijn 2 oppas honden toen der tijd kregen het dus wel, het kan gewoon gek lopen soms, alles had de vaccinatie trouwens. Echter doen ze hier niet aan titteren dus weet niet 100% zeker of alles goed beschermt was

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 18:10

Volgens mij worden ze niet tegen kennelhoest ( BHH) geeent. Maar laat je haar met een halsband ook uit? Want qua druk op de nek zijn ze niets gewend dus daar kunnen ze ook erg van gaan hoesten.

Als t wel kennelhoest is ( wat ik niet hoop gezien mijn andere honden en werk) hoor ik t graag! Heeft ze ook koorts?

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 18:10

Filmpje heb ik maar dan zou ik even moeten kijken hoe ik dat er op kan zetten. Gelukkig is het kuchen al een stuk minder!

Kat introduceren zijn we langzaam mee bezig. In eerste instantie durfde de kat echt niet naar beneden. Nu na twee dagen durft ze al enigszins in de buurt te komen. Ze wil ook heel graag naar beneden, dus dat voelt een beetje sneu (staat boven te blèren). In het begin leek het alsof Alice niet echt op de kat reageerde, maar vandaan is ze grommend naar Piesje uitgevallen (gelukkig wel met een hekje ertussen en aan de lijn). Het lukt niet zo goed om Alice af te leiden als de kat haar aan zit te staren. Ze wil dan geen snoepjes. Misschien toch te snel te veel? De kat is ook totaal niet van de snoepjes of speeltjes dus die is ook lastig af te leiden. Omdat ze al oud is springt ze ook niet meer op hoge dingen. Ik durf de hond in ieder geval echt nog niet los te laten in de buurt van de kat.
-O-

Ik zou jouw reactie nu Pas BonteLisa. Het lijkt nu een stuk minder. Misschien inderdaad door de halsband (icm tuig). Geen koorts en ze is ook levendig, eet, drinkt, poept en plast dus het valt denk ik mee. Ik laat het weten als dat verandert!

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 18:55

Ik denk dat het dan gewoon de halsband is! Dan gaat Nova ook wat rochelen. Ze gaat de eerste week mee naar t werk en doet dat heel goed. Mega rustig in de kennel en ligt gewoon de hele dag te snurken.

Ze is alleen maar blij en danst als ze draagt. Echt een heerlijke hond

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:03

Gezien het kuchje dat Nova liet na flinke inspanning sluit ik kennelhoest ook niet uit. Conditioneel is ze nergens maar if you know you know. Mijn andere honden zijn ingeënt tegen BHH dus das iets. ( eentje gaat wel is mee naar t werk als balie hond)

We gaan t zien. Weerstand zal ook niet jut van het zijn

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:32

Hoe gaat het nu met Nova? Super fijn dat ze het zo goed doet, ook op je werk. :)

Hier doet Alice het over het algemeen heel goed. Het kuchen is gelukkig voorbij. We merken wel dat ze niet zoveel eetlust heeft, maar dat lijkt nu weer wat beter te worden. Wel vertoond ze buiten wat uitval gedrag naar andere mensen en honden. We proberen de rondjes kort en steeds hetzelfde te houden (in het parkje tegenover ons, in de tuin wil ze niks doen, ik denk omdat overal tegels liggen). We gaan ook zoveel mogelijk op rustige tijden naar buiten. We hebben nog een keer geprobeerd de kat te introduceren (die geeft zelf aan graag naar beneden te willen), maar ze viel echt fel naar haar uit, dat terwijl de kat niet wegrende (daarna natuurlijk wel). Dat gaat dus nog niet echt beter helaas. Als mensen nog tips hebben dan zijn die zeker welkom. Voor ons is een voorwaarde voor adoptie dat het goed gaat met de kat, aangezien zij er eerder was en echt een aanhankelijk beestje is die nu duidelijk niet blij is boven. :n

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 15:28

Heeft de stichting geen kattentest aangeboden Sem? bij de stichting waar wij onze hond vandaan hadden kon dat op aanvraag. Was bij ons niet nodig, maar als ik een kat zou hebben zou ik wel zo'n test willen.