Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 15:29

Ze hadden haar meegenomen naar de dierenarts en daar reageerde ze niet op een loslopende kat, helaas hier dus wel. :(

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 18:28

Gaat goed met Nova! Ze wilt alleen op gras kakken en dat is nog een kleine uitdaging in het historische dorpje waar ik woon.
Ze heeft al even los in een Afgesloten parkje gespeeld met de andere 2. Dinsdag had ik t gevoel al dat ik dat aandurfde. Kan sinds dinsdag ook alleen de stijle open trap op en sinds donderdag ook af.
Helemaal niet reactief. Wel een kleine druktemaker soms maar dat word wel rustiger met de tijd. Ze moet nog wel even flink aankomen dus vandaag even een puppy brok gehaald van een goed merk.

Ze past qua maat en kleur perfect bij de andere 2. Het lijkt wel of ze danst als ze loopt. Echt genieten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jammer dat t minder gaat Sem. Misschien even Marga of Thea van de stichting contacten. Hebben altijd hele fijne na zorg.

En t was geen kennelhoest! Gewoon te druk gedaan met te weinig conditie.
Hoe post je een filmpje? Ze is zo goed in zoomies.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 18:47

Leuk stel zo samen! :D Lijkt me ook fijn voor de hond als hij zich op kan trekken aan andere honden.

Ik heb inderdaad contact met Marga erover. :)

Milky_Way

Berichten: 1590
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 23:03

Sem_, misschien heb je iets aan onze aanpak met introductie kat en hond. Wij hadden 2 katten op het moment dat onze hond kwam.
Ik kreeg als tip dus eerst de hond even dag of 3 te laten wennen en de deur dicht tussen de hond en kat. Ze weten door reuk en geluid toch al wel dat er een andere bewoner is.
Daarna met gaasrek in de deuropening de hond aan de ene kant en kat aan de andere kant, beide snoepje geven en deur weer dicht. Dat bouw je per dag verder uit naar ook eten geven met het hek ertussen, dus eerst brokjes geven op verdere afstand (wel dat ze elkaar kunnen zien) en dan per dag de voerbakjes steeds dichter naar het hek toe.
Op deze manier koppel je iets positiefs (het eten) aan iets nieuws.
Op den duur gingen we ook spelen met de dieren, mijn vriend aan de ene kant met de kat en ik aan de andere kant met de hond.
Houd het kort en zorg dat ze dus een positieve ervaring beleven in elkaars bijzijn. Soms kan het door spanning toch even mis gaan, stop dan en probeer het de volgende dag opnieuw.

Toen onze kat rustig in de gang voor het hek ging liggen en de hond rustig bij ons zat durfde we het hek weg te halen. Wel hadden we een haak op de slaapkamer deur zodat de kat altijd kon wegrennen naar een ruimte waar de hond niet in kon.

Omdat wij 2 katten hadden die niet goed samen konden hebben we dit stappenplan dus 2x moeten uitvoeren, het heeft bij ons wel goed uitgepakt beide keren.

En las iets over reactief gedrag, hier ook eerst 2 maanden niks (wel zacht gegrom als ze hond te intens vond), maar na die 2 maanden pfoe, toen kwam het los en begon ze steeds meer te blaffen naar andere honden.
Nu heb ik haar bijna een jaar en ben nog steeds aan het oefenen al is het wel veel minder dan in het begin. Bij ons is het echt onzekerheid bij te drukke honden, ook honden die te veel fixeren met kijken vind ze heel onprettig.
Ik hoor van meer mensen met adoptie hond dat deze sneller reactief gedrag vertonen maar onderling met andere 'zwervers' vaak juist heel goed gaan.

Wel leuk dat jullie hondjes er nu zijn en je samen alles mag leren :D

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 09:06

Milky_Way schreef:
En las iets over reactief gedrag, hier ook eerst 2 maanden niks (wel zacht gegrom als ze hond te intens vond), maar na die 2 maanden pfoe, toen kwam het los en begon ze steeds meer te blaffen naar andere honden.
Nu heb ik haar bijna een jaar en ben nog steeds aan het oefenen al is het wel veel minder dan in het begin. Bij ons is het echt onzekerheid bij te drukke honden, ook honden die te veel fixeren met kijken vind ze heel onprettig.
Ik hoor van meer mensen met adoptie hond dat deze sneller reactief gedrag vertonen maar onderling met andere 'zwervers' vaak juist heel goed gaan.

Wel leuk dat jullie hondjes er nu zijn en je samen alles mag leren :D



Hoor en zie ik ook vaak. In het begin zijn ze timide, daarna vallen ze vaak wat uit. Toby is daar ook doorheen gegaan. Vermijden (oversteken, omdraaien, afleiden) rondom andere honden zodat ze zich safe voelen helpt echt. Toby heeft nog een paar 'vijanden', maar verder negeert hij de meeste honden. Hij heeft ook vrienden: allemaal buitenlandertjes (die spreken toch ook écht een andere taal dan alle hele moderne hondenrassen... Toby wordt bijv gek van platneuzen, die maken rare en onnatuurlijke geluiden... En hij heeft zelf veel meer geluiden dan alleen blaffen en janken, dus hij snapt soms niet waarom andere honden blaffen als hij bijv zou neuriën in die situatie) en doodles of andere krullenbollen (mijn ouders hebben een Doodle, dus dat is 'normaal' voor hem en dat gaat echt super goed, met nagenoeg alle doodles)

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:07

Hier hetzelfde met Ruby! Honden met platte neuzen worden afgesnauwd vanaf een meter of 5 afstand.
In het begin was ze reactief naar alle honden maar nu dus enkel nog de plat neuzen en honden die actief naar haar uithalen.

We hebben deze week wel een klein akkefietje op de hondenschool gehad waarbij ze in een gevecht in geraakt met een border collie. Gelukkig geen van beide fysieke schade, enkel wat geschrokken.

NorwayFjord

Berichten: 3145
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:15

Grappig dat dat zo verschilt, Mulan vind juist echt veel honden leuk en al vanaf het begin. Alleen grote honden niet en honden die te wild op haar af komen. Ook Bulletjes enzo vindt ze fantastisch.

Luca03 oeh dat is niet fijn, gelukkig geen schade! Hoe was het gekomen?

Mulan en ik gaan volgende week vrijdag starten met een cursus behendigheid :D Echt super veel zin in, ik weet zeker dat ze het ontzettend leuk gaat vinden en goed gaat doen <3

Nog een paar foto's van afgelopen week (ze heeft ook een topic: Klik

Afbeelding

Afbeelding

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:25

Ik vind Mulan zo'n leuke uitstraling hebben!

We zitten nu in de gevorderden les bij gehoorzaamheid waardoor er grotendeels los getraind wordt (hoeft niet, mag je zelf voor kiezen). Wij dus ook aangezien Ruby altijd heel braaf aan m'n voet blijft en nooit "afdwaalt". Ik had haar 2 seconden niet in de gaten omdat ik iets in m'n tas aan het doen was en opeens was ze weg, dit heeft ze dus ook nog nooit gedaan.
Ik draai me om en zie haar op de border collie aflopen. Nu staat deze erom bekend niet vriendelijk te zijn en voor we het goed en wel doorhadden vloog deze hond (die overigens ook los liep) op Ruby. Het was vooral heel veel lawaai en dus gelukkig geen fysieke schade.
Ruby is er met de schrik vanaf gekomen gelukkig, we hebben de les wel redelijk goed kunnen afsluiten maar je merkt dat haar zelfvertrouwen een deuk heeft opgelopen.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:23

@luca03 wij hebben dezelfde ervaring gehad met eveneens een border collie, maar dan op stal. Die vloog ook op Toby, vooral veel lawaai en wat oppervlakkig happen, maar Toby is - terecht - niet heel ok meer met border collies nadat diezelfde hond dat een keer of drie gedaan heeft in een paar maanden tijd. Daarna is de eigenaar die hond toch iets beter gaan vastleggen gelukkig ;) Maar toen had Toby al wel besloten dat border collies niet ok zijn. Hoewel ik moet zeggen dat er hier een echte kortharige BC loopt, en dat hij daar minder moeite mee heeft dan met de 'typische border collie look'.

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 07:20

Sem_ schreef:
Ze hadden haar meegenomen naar de dierenarts en daar reageerde ze niet op een loslopende kat, helaas hier dus wel. :(


Hoe gaat ie nu? Ook als je haar niet houd, is t al super dat ze toch een kans heeft gekregen <3 ik hoop alleen voor jullie beide dat t gewoon gelijk beter is gegaan.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:05

Bij Tauro was er een test gedaan, die hadden ze mee in het kattenverblijf genomen en dat gefilmd. De sukkel verstopte zich zelfs achter de begeleider dus katten leek een optie :D
Hier thuis was dat echter helemaal anders en ging hij achter de katten aan. Die zitten gelukkig niet echt binnen dus het is geen probleem. Als de kat zelf rustig is en er zich niks van aantrekt, lukt het prima met de honden maar een lopende kat...dat is toch veel te tof.
Anderzijds kunnen ze echt heel veel leren. Toen Pippa er nog niet zo lang was, hebben we zelfs de omheining naar de kippen moeten verhogen omdat ze er eentje doodgebeten had (door ermee te spelen).
We zijn op een dag ook thuis gekomen en toen was ons Ouessant lammetje door de omheining geglipt en was Fenna de wol er al aan het "afbijten", net op tijd gered.

Nu kunnen de kippen op het terras lopen en de schaapjes in de tuin grazen en de honden laten iedereen netjes met rust. Uiteraard gebeurt dat alleen als ik ook buiten ben. Maar, gewoon met de stem zeggen, nee, laat ze gerust is voldoende en het is zelfs enkel Pippa die het nog af en toe leuk vindt de kippen eens uit elkaar te jagen. De andere honden kijken er zelfs niet meer aan en met het grootste schaap zijn ze ondertussen vriendjes en daar zijn ze zelfs wat bang van.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:13

Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat _sem!
De proeftijd was 3 weken toch? Hoewel 3 weken veel lijkt, heb ik gemerkt dat het eigenlijk veel te weinig is om echte vooruitgang te boeken. Als wij op basis van week 3 hadden moeten besluiten of we haar wilden houden of niet, dan hadden we natuurlijk ja gezegd want ze is echt super, maar hoe moeilijk het buiten ging was voor ons een grote zorg! Nu is ze 3 maanden bij ons en vanaf de 2e maand loopt ze fijn mee buiten! Dit hadden we op week 3 nooit kunnen bedenken.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:35

Ah bij jullie een soortgelijke ervaring dan Balte! Gelukkig waren jullie op tijd om het lammetje te redden.

Helaas gaat het niet beter met de kat. Als de kat zich ook maar even vertoond bovenaan de trap (er zit een raampje in de deur), dan begint ze al tekeer te gaan. Sneu want de poes durft nu ook al niet meer op de trap te komen, terwijl ze eerst nog wel uit eigen initiatief naar de trap en de hal kwam. We proberen nu onze tijd te verdelen tussen de kat en de hond, aangezien onze kat heel graag aandacht wil en anders veel staat te miauwen boven. Gelukkig kan Alice al prima alleen blijven.

Voor de rest gaat het goed. Ze vindt het leuk om mee te gaan wandelen en doet dat ook heel braaf. Ze vindt sommige mensen en honden buiten nog wel spannend, maar dan is ze best goed af te leiden. Laatst kwam mijn vader even langs om met iets te helpen en dat was minder succesvol, toen ging ze flink tekeer. Als mensen voorbij het huis lopen wil ze ook nog wel blaffen, maar we hebben nu steeds (bijna) alles dicht (ook i.v.m. warmte). Het is nogal een drukke straat dus dat is wat lastiger. Terwijl ze het bijvoorbeeld geen probleem vindt als de bel gaat of de postbode/pakketbezorger langs komt.

In huis is ze eigenlijk heel rustig, slaapt vooral veel, komt af en toe wat kriebels halen en laat zich ook overal aanraken. Alleen zijn 's nachts en overdag gaat goed. Het liefst wil ze op de bank, maar we hebben net een nieuwe bank dus dat hebben we liever niet. Ze laat zich er dan als een zoutzak afslepen. :))

De opvang is inderdaad drie weken. Afgezien van de kat doet ze het eigenlijk heel erg goed voor de tijd dat ze hier is. Niet goed met de poes is echter wel een dealbreaker voor ons. We willen niet dat het ene huisdier onder het andere 'lijd'. :\

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:00

Klinkt verder wel goed! Bij George hebben ze ook een katten test gedaan. Niet omdat ik katten heb maar ik heb een andere hond die ze t liefst opvreet als hij er een ziet in een straal van 1 km en wilde wat rust met wandelen. George deed t super met de katten test maar het is geen garantie idd. Hij is trouwens bang voor katten :+ wat ook wel iets grappigs is aan hem.

Misschien je woonomgeving ook iets te druk voor haar als ze zo reageert op iedereen die langs komt?

Ik snap heel goed dat dat een dealbreaker is. Dat was ook absoluut de regel voor Nova dat ze met de andere 2 moest kunnen. Gelukkig is dat ook zo, maar er mag er geen een onder lijden idd.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:16

Nee een kattentest is inderdaad geen garantie!

Zou goed kunnen dat de omgeving te druk is. Tijdens het huisbezoek gaf Thea ook al aan dat honden vaak minder snel aarden in drukke gebieden. Wij wonen precies aan het einde van een straat die uitloopt op een klein winkelcentrum met drukke supermarkten, dus het is een constant komen en gaan.

Fijn dat het met Nova wel goed matcht! Ik weet ook zeker dat Alice iemand heel blij kan maken, ze is echt een lieverd. :j

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:33

Heb je al besloten om het niet te doen?
Een drukke woonregio is echt een groot ding. Wij hebben dat ook gemerkt. Maya kon zo lang niet fijn naar buiten hier maar bij mijn ouders waar het rustig is kon ze echt relaxed meelopen. Deze wereld is gewoon zo anders dan wat ze gewend zijn!

Al snap ik zeker dat je kat eerst komt. Dat was van te voren de afspraak en dus logisch als je kiest om voor een andere hond te gaan. Maar als de kat geen factor was geweest (dus als advies voor anderen zonder kat), geef het echt de tijd. Wij dachten ook van, goh die 3d 3wk 3mnd regel kan allemaal wel, maar het zal vast niet zo lang duren. Maar jawel! Het klopt 100%. Sommige dingen wenden heel snel en anderen duurde veel langer! We kunnen nu zeggen dat ze voor 90% geaard is. :j

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:21

Oh nee weten het nog niet helemaal zeker, zo leek het even uit mijn bericht, maar nee. :)

Maar dat klopt inderdaad wat je zegt. Als de kat er niet was geweest, was het ook zeker anders geweest. Ik weet trouwens niet of we dan voor een andere hond gaan. Misschien wachten we tot de poes overleden is (ze is nu 14).

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:47

Ik woon ook in een ‘druk’ centrum. Woon wel in een bovenwoning en als ik mijn ramen dicht doe is het nagenoeg stil. Bij sommige honden duurt t aarden wat langer. Kan heel goed zijn dat als ze zich echt veilig voelt ze ook minder gaat reageren op de omgeving. Lastige keuze sem!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:46

@sem_ jullie zijn met zijn 2 toch? ik zou het volgende proberen als je de mogelijk hebt. (waarvan 1 de kat ondersteunt met iets heel lekkers)

Hond aan de lijn, als die te keer gaat verwijderen uit de ruimte zonder aarzeling. Herhalen en herhalen uiteraard gelijk belonen als die het goed doet met iets heel lekkers wat ze normaal niet krijgen.

Als jullie zicht zien zou ik dit aanschaffen waar de hond verblijft als de kat naar beneden wil komen
https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... ren/578591

Hoewel ik 3 weken erg kort vind, begrijp ik heel goed dat jullie kat er eerst was die gaat toch voor.

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:17

Wat balen dat het nog niet goed gaat met de kat Sem.

Hier gaat het eigenlijk super goed met Izzy en we gaan volgende week een paar dagen naar Texel :D .
Alleen sinds gisteren eet ze wat minder. Toevallig sinds we een nieuwe zak voer hebben. Wel precies hetzelfde voer.
Ze eet wel, maar laat steeds een beetje liggen en eet heel langzaam. We geven haar normaal in een wobbble van Kong eten omdat ze zo snel at, maar nu dus ineens niet meer. Ze likt eerst het schapenvet van de brokjes, daarna eet ze driekwart op en laat het verder liggen. Gaat soms nog wel terug voor een tweede ronde.
Ze drinkt verder goed en is gewoon vrolijk en actief, maar dit zijn we niet gewend van haar. Even aankijken vandaag anders even checken bij de dierenarts.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:21

Hier gaat het helaas niet goed. Ruby heeft duidelijk meer angst opgelopen dan wat we eerst dachten.
We zijn sinds het voorval op de hondenschool nog 3x naar de les geweest, de eerste twee lessen was ze angstig maar ze deed haar best.
De laatste les wou ze echt niets meer, enkel maar tegen m'n been zitten en als ze de kans kreeg dan ging ze kijken of ze door het hek kon kruipen omdat ze echt weg wou. Op straat gaat het goed met andere honden en is ze dus ook niet angstig of iets. Het is echt een combinatie van de aanwezigheid van die ene hond en het plein waar het gebeurt is denk ik.
Ik vind het ook echt heel erg om haar op deze manier te zien en weet niet goed of ik hier nu moet doorduwen of haar even een pauze geven om alles te verwerken aangezien het elke les enkel maar erger werd. Deze week kan ik sowieso niet meer gaan door mijn examens en daarna zien we wel weer...

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 19:30

Even een update van Nova. Ik heb haar aangemeld voor een onderzoek naar leishmania. Ook omdat ik t interessant vind maar zeker ook om die onderzoeken te verbeteren. Ze is volledig gescreend en over 9 maanden opnieuw. Allemaal kosteloos.

Helaas wel achter wat dingen gekomen dus daar gaan we mee bezig:
- ze moet echt aankomen. Is echt te mager ( dit wist ik al) en daar krijgt ze nu puppy voer voor.
- haar gebit is echt door een blinde dierenarts gedaan. Zit nog vol met tandplak, terug getrokken tandvlees en openliggende wortels. Dus daar moet ook echt wat aan gedaan worden ( vooral zielig en pijnlijk)
- ze heeft een hartruisje. Wat natuurlijk wel past bij haar leeftijd maar wat de Da in Portugal niet is opgevallen ( waar ze ook 2! Keer onder narcose is geweest)
- ze heeft een litteken/ plekje op haar neus wat kan duiden op bepaalde neus infecties of een bestaande plek is wat ze gewoon haar hele leven heeft. Maar iets wat goed in de gaten moet worden gehouden.

Maar eerst dus echt aankomen. Via oude stage kan ik haar mee laten Doen aan een hart echo cursus waar haar hart volledig wordt nagekeken. En dat gebit zal ik terzijne tijd wel inplannen op t werk en (zelf) schoon maken.
Vind t vooral heel sneu voor Nova :(:)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 19:46

@josien Toby heeft dat ook een tijdje gehad. Smaken afwisselen hielp goed. Exact hetzelfde voer geven is bij hem geen optie. Doe ik dat, eet hij ook halfbakken. Dus wissel een paar smaken af, wil wel eens helpen.

@luca03 ik geloof in de hond het gevoel geven dat jij de veilige plek bent. Als je hem dan structureel in een 'onveilige' situatie brengt, kan dat ook echt nadelen hebben. Ik zou dus niet pushen, gewoon niet meer gaan en een nieuwe cursus starten al die hond er niet meer bij is... Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

@bontelisa ach arme, ze maken zo wat mee soms...

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 08:45

Gelukkig dat je Nova zo helemaal hebt laten onderzoeken, nu kunnen jullie ze verder goed verwennen.

Ik ben met alledrie hier naar de hondenschool geweest. Zowel met Fenna als met Pippa vrij snel na aankomst. Met Tauro pas na enkele jaren omdat hij zo'n stresskip is.
Met wat ik nu weet, zou ik zowel met Fenna als met Pippa veel langer gewacht hebben. Ze vonden dat wel tof enzo maar de eigenlijke band die je ervoor nodig hebt om het goed en fijn met elkaar te kunnen doen, die vraag toch veel meer tijd en rust en aanpassing vind ik achteraf bekeken.
Pippa was in die periode "a dog from hell", alles deed ze kapot. Mocht ik er nu mee gaan, zou het echt samen genieten zijn.

Wij zitten hier ook met iets lastigs...piepende merries. Na acht jaar ergens anders te hebben gestaan, is Balte begin april thuis gekomen. Dat is gepaard gegaan met veel gepiep en gesneuvelde omheining/palen. Dus vermoedelijk heb ik daar, als ik in bed lag, wat humeurig/ongerust op gereageerd. Met als gevolg dat Tauro nu doodsbenauwd is voor piepende paarden...
Alle dames staan nu ergens anders op een grote wei, behalve twee, een pony en een oud Arabiertje en ja hoor, die vinden het ook leuk om af en toe eens te gillen/piepen tegen elkaar als ze het niet eens zijn. Je hoort dat in mijn slaapkamer, Tauro slaapt bij mij...die ligt dan te bibberen van de schrik ocharme.
Ook als we gewoon buiten zijn en ze piepen, komt hij tegen me aan zitten bibberen. Ik snap het niet zo goed want hij ziet dan toch gewoon dat het twee truttige merries zijn...

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 23:54

Sinds afgelopen zaterdag ben ik opvang gezin van een pup van 16 weekjes jong, uit Spanje.
Tis echt een moppie! En slim zeg !
Ze loopt al goed mee aan de riem, kan al zitten op commando.
Is zindelijk in de nacht ( echt applaus voor de pup!) en t gaat super met de katten en mijn roemeentje.

Gewoon jammer als ze dadelijk weg gaat naar haar definitieve gezin .... oeps ..
ook echt heel ok met de katten, nu voeden m’n katten wel op als t Anders is

Ze staat sinds gisteren op verhuisdieren.nl
Ze is kruising Catalaanse herder via stichting sphoek..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Weet nog niet of ik een Foster Failure ga worden