Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:56

Wat een schatje die pup, die zou ik direct willen hihi :D

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:59

@Josien_ Gaat het al wat beter met Izzy?

@Luca03 Ik denk dat een pauze misschien wel goed is! Het kan zijn dat het nu allemaal even te veel is en dat er tijd nodig is om het te verwerken. Ik zou ondertussen wel nog afspreken met honden waar het goed bij gaat en dan in een speelse omgeving ipv de hondenschool waarbij er tegelijk verwacht wordt dat ze zich goed moet concentreren. :o

@BonteLisa is dit van de Universiteit Utrecht? Ik zag het voorbij komen en wilde ook wel Maya opgeven maar ze is al 'te lang' in Nederland.
Wat betreft de dierenarts daar in Portugal, ik ga er weinig over zeggen. Bij Maya is het ook niet opgevallen dat ze een patella luxatie heeft. Terwijl je dat meteen zou opmerken. Niet dat we haar om deze reden zouden laten, maar het was wel fijn geweest om het op voorhand te weten.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:10

Daar moest ik ook aan denken emilyslaluna, wel apart. Rot voor Nova. :n

Leuk hoor, die pup! Ik zie er alleen niet echt Catalaanse herder in? :D

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:11

Ahh wat schattig die puppy! <3

En dat Mulan behendigheid gaat doen, cursussen doen met je hond is zo leuk!
Hier met beide ook (semi) actief in de sport :D

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 16:44

Sem_ schreef:
Daar moest ik ook aan denken emilyslaluna, wel apart. Rot voor Nova. :n

Leuk hoor, die pup! Ik zie er alleen niet echt Catalaanse herder in? :D


Hahaha ik zie er ook geen herder in, zeker geen haarbal als de catelaan. Pup is toch echt geboren in asiel uit de moeder ..;-) ze heeft daar dus echt niks van weg

Hmmm er zijn gegadigden , merk dat ik t lastig vind...
ze doet het zo goed met de Roemeen, enorm gehecht aan mij, alsin achterna lopen etc.
Heeft iemand ervaring wat het doet als zo’n pup dan weer Verkast naar ander gezin? Wennen ze snel?
Merk dat ik dit lastig stukje vind, stichting zegt dat de pups altijd zo aanhankelijk zijn en snel hechten.... ik weet t niet zo.

Heeft iemand hier ervaring mee?

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 09:09

Mijn ervaring met jonge honden opvangen is dat ze enorm veerkrachtig zijn. De meeste wennen zo. Uitzonderingen daar gelaten. Het ligt ook echt aan t gezin waar ze heen gaan en t karakter van de hond.

@emilyslaluna klopt dat onderzoek idd! Ik heb marga wel ingelicht over de uitkomst ( zeker de tanden vond ik belangrijk om te weten) en die koppelt het terug naar t asiel/ dierenarts.
Wat stom dat ze dat bij Maya niet hebben gezien?! Ga je dr aan laten opereren?

Nova is nu al de verwendste hond van mijn 3 :+ mag los in huis, mag overal slapen incl bij mij in bed, krijgt 2 x per dag te eten en een overload aan lekkere dingen. ( ze moet aankomen) <3

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:33

@BonteLisa, nee we gaan haar waarschijnlijk niet laten opereren. Wat ik vanuit mijn lessen orthopedie heb geleerd (en heb overlegd met mijn professor) is dat het tegenwoordig meer de tendens om niet alles meteen te opereren maar het per geval aan te kijken. Kleine hondjes met weinig beschadiging en geen manken zijn beter gebaat bij het gewoon zo te laten dan te opereren. Want de operatie heeft een lange herstelperiode en het geeft geen garantie. Ook is de kans extra groot dat het andere been ook uiteindelijk zal moeten doordat die dan meer belast wordt.

Wat we wel gaan doen is langs gaan bij mijn prof voor een consult en om foto's te maken zodat we een start beeld hebben van hoe de knie eruit ziet. Dus mocht ze later toch klachten krijgen dan hebben we vergelijkingsmateriaal.

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:15

Slim! Wij hebben op t werk regelmatig dat soort operaties idd en de genees procedure is echt zoo lang. En vaak beweegt een hond toch teveel en dan moet ie opnieuw. Hopelijk kan ze pijnvrij zo blijven lopen! En idd vaak toch de 2e knie die dan ook moet. Fijn dat ze jou daarin heeft en je professor mee kijkt. :knuffel:

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 08:44

Afbeelding

Ik meld me hier ook! ik heb een paar weken geleden Ollie geadopteerd.
Ollie is een 8 jarig gedumpt mopsteefje uit Servie.
Voor wat ze allemaal meegemaakt moet hebben, heeft ze weinig last van een 'geestelijk' rugzakje, helaas wel een lichamelijk rugzakje... Ik wist natuurlijk van te voren dat ze lichamelijk iets ou mankeren dus daar heb ik ook rekening mee gehouden, ook de stichting heeft hier geweldig mee geholpen en blijft helpen.

maar nou heb ik een vraagje:
we zijn erachter gekomen dat ze een ernstige patella luxatie heeft in beide achterpoten. ze heeft waarschijnlijk ook weinig gelopen in haar leven, daarbij staan de achterpoten ook niet helemaal normaal. de kans is groot dat er al wat artrose zit.

Ik moet vanmiddag naar de orthopeed, maar ik ga graag goed voorbereidt. ik ben persoonlijk, vanwege haar neus en leeftijd (volgens mij is ze ouder dan 8, maar dat ga ik nog vragen) huiverig voor een operatie.

Ik heb natuurlijk al de nodige zoekacties gedaan op google, maar ik hoor graag meningen en ervaringen;
heeft iemand ervaring met een oudere hond met P.L.? en wat vinden jullie; wel of niet opereren? zijn er therapieën die jullie aanbevelen, of misschien een brace? alsjeblieft, barst los, alle tips, ervaringen ed zijn zeer welkom..

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:07

Welkom!
Wat een leukerd! <3

Je mag mij gerust een pb sturen, dan leg ik je graag alles uit!
Ik heb dit jaar alles over patellaluxatie geleerd voor mijn studie en toevallig heeft mijn hondje het ook en heb ik dus ook al contact gehad met mijn professor erover. Dus ik heb wel het een en ander dat ik je kan uitleggen!

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:14

Met Izzy gaat het trouwens goed!
Ze at 1 a 2 dagen wat minder maar daarna eigenlijk weer zo goed als normaal alleen iets langzamer.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:20

@watnou1, heb je al besloten? :)

@kaatjemuts, wat een schatje. Ik kan me voorstellen dat je huiverig bent voor een operatie. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, dus helaas kan ik je niet verder helpen.

Fijn dat Izzy en Nova zo goed gaan!

Wij hebben inmiddels besloten om het echt bij de opvangperiode te houden omdat we geen verbetering zien met de kat. :( Dat betekent dat Alice/Choufke (voor ons) binnenkort kan worden geadopteerd. Ze is verder echt een super lieve, rustige hond. Alleen vreemde mensen en honden vindt ze nog spannend, maar daar oefenen we mee. Als we Piesje niet hadden, dan was ze zeker gebleven.

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:29

Wat jammer Sem! Maar begrijpelijk! Mijn honden mogen er ook niet op achteruit gaan.

Ik heb even met Nova een stapje terug gedaan. Ze bleef erg nerveus en zenuwachtig. Dus voor nu even mini rondjes en veel alleen wandelen( niet in de warmte natuurlijk). Stiekem wilde ik al een hoop en ze deed t allemaal wel maar er kwam een hoop spanning bij. Dus nu vooral de riem desensitise, veel koekjes en belonen.
In huis is het echt een andere hond.

Mijn nichtje had ook een hond geadopteerd maar helaas woonde zij in een omgeving die te druk was voor noah. Hele leuke hond, een echte mooierd maar geen stadsleven nodig. Dus de stichting gaat meekijken naar een ander passend huisje.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:59

Ah goed dat je dan een stapje terug doet. Ik vind het af en toe ook lastig hoor, dan denk ik, verveeld ze zich niet met heel de tijd dezelfde rondjes? Komt vast goed met genoeg tijd en geduld.

Jammer van de hond van je nichtje. Ik merk dat hier ook wel, dat een drukke omgeving extra spanning geeft. Fijn dat de stichting meedenkt.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 11:46

Choufke was ziek gisteren, erg sneu. Ze is nu gelukkig aan de beterende hand.

Helaas hebben we nog geen reacties op haar gehad (ze staat op Verhuisdieren). Het is zo'n lief, rustig en makkelijk hondje, ook bezoek gaat super nu. Hopelijk komt er snel iemand voorbij (zonder kat dan wel). Ik denk dat ze het ook super zou doen met (kleine) kinderen.

Onze kat is nu ook uit de slaapkamer verbannen want ze had op het nieuwe dekbed geplast. Ze doet haar naam (Piesje) wel eer aan. :')

Trieneke
Berichten: 191
Geregistreerd: 10-01-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:41

Wie kan mij per pb een aantal goede stichtingen aangeven. Ik wil er graag een hond bij en dacht er aan om een herplaatser (uit het buitenland) een goed huis aan te kunnen bieden. Nu hebben alleen veel stichtingen waarmee ik in contact ben geweest nogal hoge omheinings eisen waar mijn ruime tuin niet aan voldoed en ik ben niet van plan mijn hek te verhogen.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:43

Hebben zij zo'n uitzonderlijke eisen dan of is je schutting zo laag?
Hier werd ook wel de vraag gesteld over de schutting, geen idee of het een eis was want wij hebben een normale hoge schutting dus het was geen issue.

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:48

Trieneke schreef:
Wie kan mij per pb een aantal goede stichtingen aangeven. Ik wil er graag een hond bij en dacht er aan om een herplaatser (uit het buitenland) een goed huis aan te kunnen bieden. Nu hebben alleen veel stichtingen waarmee ik in contact ben geweest nogal hoge omheinings eisen waar mijn ruime tuin niet aan voldoed en ik ben niet van plan mijn hek te verhogen.


Ik heb een goede ervaring met sos zwerfhonden Servië. Deze hebben ook hoge onheiningsregel, maar misschien is het te bepraten…

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:48

Wij hebben Ruby van Tierrettung Nyírbátor, we zijn super tevreden met hoe de adoptie verlopen is.
Zij hebben (volgens mij) geen hele hoge omheiningseisen. Onze omheining aan de ene kant is 2m hoog en aan de scheiding met onze buren +- 1m20 en dat was geen probleem. Deze stichting heeft ook een Nederlandse contact persoon trouwens :)

Trieneke
Berichten: 191
Geregistreerd: 10-01-05
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 18:06

Dank voor de antwoorden, ook per pb. Ik weet niet of ze het uitzonderlijke eisen zijn. Maar ik loop er een aantal keer tegen aan dat het voor middel/grote honden 1,50/1,80 moet zijn en dat is het bij lange na niet. De hoogste kant is 1,30 bij mij.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 20:28

Trieneke schreef:
Wie kan mij per pb een aantal goede stichtingen aangeven. Ik wil er graag een hond bij en dacht er aan om een herplaatser (uit het buitenland) een goed huis aan te kunnen bieden. Nu hebben alleen veel stichtingen waarmee ik in contact ben geweest nogal hoge omheinings eisen waar mijn ruime tuin niet aan voldoed en ik ben niet van plan mijn hek te verhogen.


Is Choufke niet iets voor je dan? :D

Trieneke
Berichten: 191
Geregistreerd: 10-01-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 22:27

Ik heb ook een kat.

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 00:12

[quote="Sem_"]@watnou1, heb je al besloten? :)

Even korte update, er zijn 2 gezinnen komen kijken. Gezin 1, vonden Lilly te gek, maar Lilly dook onder tafel en zocht eigenlijk helemaal geen contact. Heel maf.
Gezin 2, daar liep Lilly zo naar toe. Speelde, zocht contact en was blij.

Gezin 2 is het geworden, ze liep ook zo mee, keek geen moment om hahaha
Krijg alleen maar jubel berichtjes, ze is bijna helemaal zindelijk, kunnen haar al loslaten etc. Echt top combinatie zo!

Ik heb besloten nog een keer een opvang pup te nemen. Mijn eigen hondje pipje vond t prima dat Lilly er was, ook prima dat ze weg ging. Dat was voor mij wel belangrijk hoe ze zou reageren .

Enfin, vanaf 3 juli krijgen we weer een pipje, kruising dalmatiër mama met labrador vader, ook geboren in het asiel begreep ik.
Via stichting sphoek.

Ik ben benieuwd !

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 00:14

Trieneke schreef:
Dank voor de antwoorden, ook per pb. Ik weet niet of ze het uitzonderlijke eisen zijn. Maar ik loop er een aantal keer tegen aan dat het voor middel/grote honden 1,50/1,80 moet zijn en dat is het bij lange na niet. De hoogste kant is 1,30 bij mij.


De stichting waar ik voor opvang kijkt ook erg naar de “klik” tussen mens en hond.
Tuin afgemaakt is gewoon handig bij sommigen, anders ben je ze om de haverklap kwijt.

Stichting sphoek vang ik hondjes voor op ( tenminste nu 1x opvang gedaan, 2e komt volgende week) mijn super hond bubbels, helaas overleden op 5 jarige leeftijd, kwam ook bij hun vandaan.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 00:27

Klik is ook zo belangrijk! :j

Fijn dat Lilly een goede plek heeft gevonden. Leuk dat jullie nog een hondje gaan opvangen. Dalmatiers vind ik prachtige honden!

Hier is eergister iemand komen kijken voor Choufke, hij vond haar helaas wat te klein en te rustig.