Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jis_

Berichten: 11663
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:10

Ahhh ja, kan me voorstellen dat hij op dat moment niet blij was maar ziet er niet angstig uit. Leuk dat het bijna zover is.

NZ92

Berichten: 3175
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:45

Leuk dit topic!
Ik vang pups op voor de stichting Mirbessa uit Portugal. Erg leuk en dankbaar werk. Ik volg mijn pleeghondjes ook altijd bij hun nieuwe eigenaar en zijn stuk voor stuk geweldige honden!

Momenteel ook weer een lief teefje van 12 weken in opvang! Leuk diertje.

Bentee

Berichten: 618
Geregistreerd: 26-06-08
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:56

Wij hebben 8 jaar geleden een pupje uit Kreta geadopteerd. Echt een vuilnisbakkenrasje, we hebben geen idee wat er in zit. Tot nu toe gelukkig altijd een gezond hondje geweest. Hopelijk mogen we nog jaren van hem genieten. Veel plezier en succes met jouw hondje TS!

Balte

Berichten: 3557
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 19:10

Ik heb er eentje uit Spanje, is nu een jaar hier. Hele hele lieve hond maar je voelt wel dat hij bijna drie jaar in het asiel gezeten heeft. Heeft lange tijd veel stress gehad en was daardoor vaak erg nerveus. Eerst gedacht dat hij veel moest wandelen en spelen maar dat had een omgekeerd effect. Daarna een periode heel veel rust, regelmaat...ingebouwd en dat deed hem duidelijk deugd.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Balte op 11-09-16 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 19:12

Afbeelding
@Ja Jorinda schiet al op. Ze hebben rekening houden tot we terug zijn we gaan nog op vakantie die stond al gepland.Maar gaat best snel vind ik.
@Jis_ Hij was easy going volgens de opvang en die uitstraling heeft ie ook wel vind ik Hoop dat hij senl opknapt van de ingreep.Hij eet in elk geval goed zo te zien:)
Hier nog een foto toen hij net gevonden was. Lastig zn grootte te bepalen. Hij lijkt wel een lange rug te hebben en iets overbouwd. Nu zou hij 50 cm moeten zijn en ruim een jaar oud. Maar we zullen zien als ie aankomt . Zal nog ietsjes groeien denk ik
Zijn er meer mensen misschien met een griekse jachthond?
@r NZ92 Goed werk hoor dat je verricht . Heb je een foto misschien voor de beeldvorming.?

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 19:14

@Balte Heeft toch zn sporen nagelaten dan he. Je ziet het aan zn ogen dat ie veel heeft meegemaakt.Denk dat je daar heel goed aan hebt gedaan rust en regelmaat juist omdat ie zo lang in een hele onrustige en onzekere omgeving verkeerde

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 19:18

@Bentee Leuk een hondje van Kreta!! Heb je fotos? Die heb je al een tijd zeg!

Balte

Berichten: 3557
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 19:23

Hij is vooral erg onzeker en doet dan zijn uiterste best om tof gevonden te worden, janken, piepen, zich tegen je aanduwen...
De boekjes zeggen dan "negeren" maar dat kan hij helemaal niet aan ;) .
Ik woon gelukkig nogal afgelegen zodat hij hier op zijn gemak door de weides kan struinen en dat doet hem wel goed en als ik nu ga wandelen is dat niet meer "stappen om hem moe te maken" maar heel rustig op het gemakje :D

Sjolvir

Berichten: 25287
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:39

Mijn Roemeen die deze week een jaar oud wordt heb ik gisteren mee gehad naar HE, heeft zich daar echt super gedragen!! Je moet de vuurdoop van een groot evenement ooit een keer hebben, gisteren was het zo ver.

irma1984

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-04-07
Woonplaats: Usquert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:04

NZ92 schreef:
Leuk dit topic!
Ik vang pups op voor de stichting Mirbessa uit Portugal. Erg leuk en dankbaar werk. Ik volg mijn pleeghondjes ook altijd bij hun nieuwe eigenaar en zijn stuk voor stuk geweldige honden!

Momenteel ook weer een lief teefje van 12 weken in opvang! Leuk diertje.


Is dat eentje van die blonde hondjes? Van dat nestje hebben we een reutje.

Ik moet nog steeds een update plaatsen hier haha

NZ92

Berichten: 3175
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:35

haha jaa een van de blonde hondjes! Erg leuk dier. Deze is wat bruin. Hoe gaat het met je reutje? Afbeelding
Afbeelding

Jis_

Berichten: 11663
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:36

<3

Ziet er wel uit als ongeveer 50 cm. leoenpat.

Wat sneu 3 jaar asiel Balte.


Sjolvir schreef:
Mijn Roemeen die deze week een jaar oud wordt heb ik gisteren mee gehad naar HE, heeft zich daar echt super gedragen!! Je moet de vuurdoop van een groot evenement ooit een keer hebben, gisteren was het zo ver.



Ik nam Otis na 2 maanden voor het eerst mee naar een rustige markt in het dorp, hij vond het vreselijk. 15 minuten aan de rand gestaan, daarna een rondje gedaan. Nu gaat dat veel beter.

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 15:29

Balte schreef:
Hij is vooral erg onzeker en doet dan zijn uiterste best om tof gevonden te worden, janken, piepen, zich tegen je aanduwen...
De boekjes zeggen dan "negeren" maar dat kan hij helemaal niet aan ;) .
Ik woon gelukkig nogal afgelegen zodat hij hier op zijn gemak door de weides kan struinen en dat doet hem wel goed en als ik nu ga wandelen is dat niet meer "stappen om hem moe te maken" maar heel rustig op het gemakje :D

Puur onzerheid dus. Kun je nagaan dat gedrag krijg je er heel moeilijk uit. Hij heeft best lang in een asiel gezeten ook ZUlke hondjes zoeken eigenlijk altijd bevestiging.
@Jis_ Ja denk dat het wel klopt idd . Mooie maat. Denk dat ik dat ook veel ga doen gewoon samen de stad in kijken hoe ie op mensen massa's reageert. Rustig opbouwen
@NZ92 Wat een leukerdje. Is echt een mengelmoesje kan het niet herleiden haha maar wel een super
grappig hondje!!

FF spammen deze kreeg ik gisteren uit Cyprus kijk em met zn lange flaporen:)
Afbeelding

Balte

Berichten: 3557
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 15:48

Ziet er een super schatje uit :D .

Hij is als vrij jonge hond over de poort gegooid en daarna eigenlijk gewoon nooit gekozen geweest want er is in se niks mis mee. Ik had bewust bij de langzitters gekeken en mijn zoontje (toen 5) heeft hem dan gekozen. Had een beetje gehoopt dat het vrienden konden worden en die missie is 1000% geslaagd!

irma1984

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-04-07
Woonplaats: Usquert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:30

Gaat goed! Alleen het alleen zijn in de bench is nog een dingetje. Verder superlief en luistert al goed

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 16:36

Ahhhh irmaroossien wat een heerlijk plekje heeft ie gevonden.Dat enorme kussen haha mooi hoor.. Wat een droppie! hahha met dat enorme bot daar heeft ie wel even wat aan te knagen denk ik:))
@Balte klinkt alsof hij voor jullie ook echt de droomhond is. Wat goed van je dat je juist bij de honden keek die er er al langer waren, je hebt de neiging juist bij diegene te kijken die jong zijn en er nog niet lang zitten. Dan heeft ie van jullie toch een hele mooie kans gekregen zeg! Ik had bv in mn hoofd niet ouder dan een jaar. Liefst een pup en die zijn eigenlijk baak het eerste weg dat vertederd natuurlijk

irma1984

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-04-07
Woonplaats: Usquert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:43

Haha ja dat bot is gigantisch := gekregen van mn ouders.
Hij doet het top. Gaat al netjes zitten en liggen op commando. Verder heeeeel veel slapen uiteraard, eten als een malle en poepen.... man man man _O-

Lukasje
Berichten: 11327
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:50

Wat zitten er prachtige honden bij <3

@ BridgetF, wat erg voor je! Sterkte!

Sjolvir

Berichten: 25287
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:53

@Irmaroosien, wat een schatje!!!

@Leonpat, wat een heerlijke jachthond, die oren prachtig!

@Jis, hier ook begonnen tijd geleden op het locale minimarktje, vond ze toen ook maar zozo... uiteindelijk ging dat goed en toen op koningsdag de braderie hier in het dorp opgegaan, dat werd uiteindelijk een feestje, want ze kwam daar haar grote hondevriend tegen, dus dat was net mazzel hebben.
Dus ze was wel wat gewend, ook wel een restaurantje, maar HE, was zeker bij de doorgangen wel echt bar. Je moest je hond daar achter je aan slepen omdat ze er anders dwars overheen liepen. (over kinderen ook trouwens.)
Echt zo blij dat ze het goed deed.

Balte

Berichten: 3557
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:30

Wat een dotje!

Tsja, ik had al drie honden: één kruising van op een boerderij (als pup) => bijna 15 en mijn droomhond, één adoptie Berner (nu 10 en hier sinds haar vijfde) en 1 "namaak Sheltie", gered uit een broodfokkerij (waar zij fokteefje was maar weg moest omdat ze nooit loops werd) => zij wordt 11.
Vooraleer mijn oudste hond en de Berner (sukkelt erg met de achterpoten) er niet meer zouden zijn wou ik nog een hond, eentje die van hen de kneepjes van het vak kon leren en dat hoefde voor mij dan geen pup te zijn of een "kortzitter" ;)
Ben nu al meer dan een jaar een andere hond van die stichting aan het volgen, ik klik haar elke dag aan om te supporteren :D maar tot nu toe nog geen succes.
Mocht ik mijn Berner moeten laten gaan (ze kan op 1 achterpoot niet meer steunen, krijgt dagelijks medicatie maar is nog heel goed in haar hoofd) en mijn supporterhond zit er nog, dan mag die komen, ook al zal die dan vermoedelijk al zeven jaar zijn. Maar, ondertussen hoop ik natuurlijk dat ze sneller een plekje mag vinden.

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 18:03

irmaroossien schreef:
Haha ja dat bot is gigantisch := gekregen van mn ouders.
Hij doet het top. Gaat al netjes zitten en liggen op commando. Verder heeeeel veel slapen uiteraard, eten als een malle en poepen.... man man man _O-


Lig echt in een deuk om dat poepen. Tja..wat erin gaat moet er ook weer uit he:))
Hij ziet er zo happy uit moet ik zeggen en hij is er zo kort nog maar . FIjn hoor

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 18:06

@ Balte Wat een leeftijd voor een Berner nog nooit gehoord!
Welke stichting is het waarmee jij je honden hier hebt gehaald?

Moeilijk dan he als je ziet datje Berner lichamelijke ongemakken krijgt die best impact hebbem<aar zolang je het idee hebt dat het tussen haar oren nog goed zit dan zou ik er ook voor gaan denk ik.

Balte

Berichten: 3557
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:23

De Berner is nog maar 10 he ;-). Die komt van colliepassion.be
Tauro (de Spanjaard) komt van SHIN oftewel ACE.

Jis_

Berichten: 11663
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:57

Wat een leukerd Irmaroosien! Fijn dat het goed gaat.

Die oren leoenpat. <3

Dat eten als een malle is ook heel herkenbaar. :') Gaat gelukkig wel steeds wat rustiger.

Brillenkoker nr 2 van manlief is nu ook stuk...als kauw ding gebruikt vandaag. :o Genoeg ander kauwspul maar Otis heeft wat met brillenkokers.

En dit had hij vlak na aankomt gedaan, := https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5839227F

Jut en Jul op hun poef voor het raam.
Afbeelding

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 19:30

Jis_ schreef:
Wat een leukerd Irmaroosien! Fijn dat het goed gaat.

Die oren leoenpat. <3

Dat eten als een malle is ook heel herkenbaar. :') Gaat gelukkig wel steeds wat rustiger.

Brillenkoker nr 2 van manlief is nu ook stuk...als kauw ding gebruikt vandaag. :o Genoeg ander kauwspul maar Otis heeft wat met brillenkokers.

En dit had hij vlak na aankomt gedaan, := https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5839227F

Jut en Jul op hun poef voor het raam.
[ Afbeelding ]


AHHhhhhhhhhhhhhhh geweldige foto wat een super leuke honden !!! Echt een boef he die Otis@ Hij heeft dus een vreemde voorkeur voor brillenkokers haha aparte hobby hoor:)