Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:02

Ik had een opvanger (kruising poolhond) die echt supergoed was in muizen vangen. ZhuZhu altijd heel jaloers en deed net of ze er niks aan vond. Maar de opvanger is weg en ze heeft het goed opgeslagen. Nu doet ze ook goed haar best. Maar ze vangt niet zoveel :D

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:37

Hier ook een muizenvanger, Tara heeft er al een aantal gepakt :=

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:00

Hier eentje die denkt heeel goed muizen te vangen. ( meestal vangt een andere hond ze en gaat hij er mee aan de haal). Mijn andere hond snapt niks van jagen, weigert ook dieren te eten als er nog een vachtje omheen zit. Hij is gewoon erg zachtaardig <3

NorwayFjord

Berichten: 3171
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:07

Hahaha Mulan pakt alleen speelgoedratten, ze gaat wel achter vogels aan buiten maar pakt eigenlijk nooit iets...

Wij zijn net even lekker wezen wandelen in het bos en nu gaan we het zwembad in, het is heerlijk weer zeg <3
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:10

Het is zéker lekker weer. Ik heb gelukkig vrijdagmiddag altijd vrij, dus ik kan zo lekker naar buiten. Eerst de staart van mijn pony wassen en daarna tijd voor Toby :)
Toby is al de hele ochtend de tuin vogelvrij aan het houden. Hij is er heel druk mee. Neemt alleen pauze om te drinken en af en toe even 'in te checken' bij mij. Er zitten drie nesten vogels in de tuin bij de buren, en vooral de duiven mogen er van Toby niet zijn, die moeten met veel kabaal weggejaagd worden. De mussen zijn nog acceptabel, en de merels moeten eigenlijk ook wel weg.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:43

Wij mogen komend weekend de Hongaarse schone verwelkomen! Vandaag inkopen gedaan, we kijken er enorm naar uit *\o/*

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:48

Luca03 schreef:
Wij mogen komend weekend de Hongaarse schone verwelkomen! Vandaag inkopen gedaan, we kijken er enorm naar uit *\o/*


Oeh, wat spannend!! Leuk! *\o/*

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:23

Skippy01 schreef:
Van wat ik van kennissen begrepen heb, vinden Nederlandse asiels sowieso dat je eigenlijk de hond niet alleen mag laten, dus hoe ze dat doen met werkende mensen? Veel willen ook geen honden naar gezinnen met jonge kinderen (en dan bedoel ik niet 0-3, maar echt tot een jaar of 10) etc. Niet uit de eerste hand overigens (er zaten toen ik op zoek was alleen staffords, herders en husky's en ik was op zoek naar een klein of middenmaat hondje, categorie gezelschap of jacht), maar van vrienden en kennissen die in asiels zijn gaan kijken naar honden.

Ik vind dat gek: als je werkt en je regelt gewoon fatsoenlijke opvang / uitlaatservice, is dat toch geen probleem? Behalve als een hond écht verlatingsangst heeft dan natuurlijk... Veel honden gaan hartstikke goed met kinderen - en veel gezinnen hebben nou eenmaal kinderen. Het is allemaal wat star, weinig flexibel. Kan natuurlijk ook wel komen doordat de honden die in asiels binnenkomen een handleiding hebben, maar goed, alle stichtingen met buitenlandse hondjes geven ook aan dat er handleidingen zijn, en dat niet ELKE hond bij kinderen of katten kan, maar heel veel ook wel...

Als ik naar mijn Toby kijk, zou die het prima doen in een gezin met kinderen en vindt hij een paar uur per dag alleen blijven écht niet erg. Die zou dus heel lang hebben kunnen wachten in een asiel op een plekje waar mensen altijd kinderloos thuis zijn, terwijl hij zich hartstikke prima vermaakt!

Ik was 40 en woonde met mijn ouders van 60+ in een grote woning met grote tuin in een groene hondvriendelijke wijk. Wij waren hondervaren. Vorige hond (particulier gekocht) was op 20-jarige leeftijd noodgedwongen ingeslapen wegens epileptische aanval waar hij niet meer uitkwam.) Wij dus naar het asiel voor nieuwe (ook oudere) hond.Maar we kregen geen hond daar omdat we TE OUD waren!!! want dan zouden we wel zo dood gaan!!!!Ja echt!!!!!Het leek erop dat zij hun honden zelf wilden houden. Nou dan niet okay,niets aan te doen.Puppies werden me wel aangeboden\opgedrongen door fokkers,maar ik vind een oudere hond beter passen. Nu even een vraagje namens mijn vriendin zonder internet. Zij had hetzelfde probleem met Nederlandse asielen (kreeg geen hond omdat ze 60+ was) en heeft toen ondanks dat ze tegen de import van buitenlandse honden is toch een Roemeense straathond geadopteerd. Dat ging 6 jaar supergoed en nu vertoont zij ineens agressiegedrag jegens haar baasje.DA heeft haar onderzocht en geen lichamelijke aandoeningen gevonden behalve lichte leeftijdsgerelateerde artrose.Mijn vriendin heeft gehoord dat het bij buitenlandse honden vaker voorkomt dat ze op hogere leeftijd gedragsveranderingen krijgen.Heeft men in dit topic daar ook ervaring mee? Overigens,morgen heeft ze een afspraak met een gedragstherapeut van de adoptiestichting.Haar verhaal maakt me wel wat terughoudend om toch ergens een hond te gaan adopteren.Want dergelijk gedrag zou mij bangmaken.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:33

@anjali bij ons in de familie nooit meegemaakt dat gedrag veranderde. En daar zijn al heel wat Zuid Europeanen geweest (Spanje, Portugal, Frankrijk). Variërend van terriër, podengo, galgo (3x), pointer.
Lijkt mij heel vreemd dat ze na zoveel jaar gaan veranderen om een andere reden dan een medische reden. Dementie, pijn, verminderde zintuigen: dat kan gedrag veranderen. Maar 'zomaar', nee, dat heb ik niet eerder gehoord.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:09

Hier al 4 Spanjaarden waarvan een Duitse herder zelfs een jaar of 14 werd. De Podenco-mix is nu 8 jaar en volgens de DA in de bloei van zijn leven. Wisselende voorgeschiedenis en adoptieleeftijden, van pup tot 5 jaar. Geen gedragsveranderingen gemerkt.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:44

Ik heb ook nog nooit gehoord van gedragsveranderingen op latere leeftijd specifiek voor buitenlandse honden. Wat ik wél regelmatig hoor, zijn dierenartsen die buitenlandse honden niks vinden en bij elk ongemak zeggen ‘tja, dat heb je met buitenlandse honden’. Vooral als ze zelf de oorzaak niet kunnen achterhalen. Ligt natuurlijk niet aan de dierenarts maar aan ee buitenlandse hond :roll: .

Maar het eerste waar ik nu aan denk, is dat de hond dement wordt. Dat had mijn vorige (niet buitenlandse) hond ook. Die werd niet agressief, maar extreem angstig. Ook gedragsverandering dus op latere leeftijd (wat niks met een buitenlandse hond te maken heeft). Wat je vriendin jan proberen, is Cholodin. Gewoon op internet te krijgen en niet al te gek duur (20-25 euro). Hier hielp het heel goed. Ik heb ook wel eens van mensen gehoord dat het niks deed. Dat is dus een kwestie van proberen.

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:57

mijn vriendin denkt zelf aan een hersentumor,maar volgens de DA hapt hij dan niet gericht maar wild om zich heen.Daar is dus niet op onderzocht.Het iswel heel raar want al 6 jaar is ze vrijwel 24\7 samen met die hond die zelfs officieus een verklaring heeft als hulphond waardoor hij overal mee naartoe mag en gaat. Morgen komt er dus raad van een gedragsdeskundige.Ik zal dat middel Cholodin eens googelen!

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:08

Op Internet heb ik wel gevonden dat bij oudere honden regressie zou kunnen optreden,dat is het terugkeren van nare herinneringen aan slechte gebeurtenissen in de jeugd. En dat zou dan speciaal bij buitenlandse rescue-honden tot gedragsveranderingen leiden.Die hebben uiteraard meer slechte verdrongen herinneringen dan een Nederlandse hond die al in een gouden mandje geboren is!Maar ook hier wordt erop gewezen dat lichamelijke problemen zoals pijn eerst moeten worden uitgesloten.

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:11

Op Internet heb ik wel gevonden dat bij oudere honden regressie zou kunnen optreden,dat is het terugkeren van nare herinneringen aan slechte gebeurtenissen in de jeugd. En dat zou dan speciaal bij buitenlandse rescue-honden tot gedragsveranderingen leiden.Die hebben uiteraard meer slechte verdrongen herinneringen dan een Nederlandse hond die al in een gouden mandje geboren is!Maar ook hier wordt erop gewezen dat lichamelijke problemen zoals pijn eerst moeten worden uitgesloten.

Lukasje
Berichten: 11327
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:11

anjali schreef:
Op Internet heb ik wel gevonden dat bij oudere honden regressie zou kunnen optreden,dat is het terugkeren van nare herinneringen aan slechte gebeurtenissen in de jeugd. En dat zou dan speciaal bij buitenlandse rescue-honden tot gedragsveranderingen leiden.Die hebben uiteraard meer slechte verdrongen herinneringen dan een Nederlandse hond die al in een gouden mandje geboren is!Maar ook hier wordt erop gewezen dat lichamelijke problemen zoals pijn eerst moeten worden uitgesloten.


Interessant dit! Maar ook dan doet het me aan dementie denken waarbij oudere mensen met dementie ook in het verleden beginnen leven.

Sjolvir

Berichten: 25288
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:22

anjali schreef:
Skippy01 schreef:
Van wat ik van kennissen begrepen heb, vinden Nederlandse asiels sowieso dat je eigenlijk de hond niet alleen mag laten, dus hoe ze dat doen met werkende mensen? Veel willen ook geen honden naar gezinnen met jonge kinderen (en dan bedoel ik niet 0-3, maar echt tot een jaar of 10) etc. Niet uit de eerste hand overigens (er zaten toen ik op zoek was alleen staffords, herders en husky's en ik was op zoek naar een klein of middenmaat hondje, categorie gezelschap of jacht), maar van vrienden en kennissen die in asiels zijn gaan kijken naar honden.

Ik vind dat gek: als je werkt en je regelt gewoon fatsoenlijke opvang / uitlaatservice, is dat toch geen probleem? Behalve als een hond écht verlatingsangst heeft dan natuurlijk... Veel honden gaan hartstikke goed met kinderen - en veel gezinnen hebben nou eenmaal kinderen. Het is allemaal wat star, weinig flexibel. Kan natuurlijk ook wel komen doordat de honden die in asiels binnenkomen een handleiding hebben, maar goed, alle stichtingen met buitenlandse hondjes geven ook aan dat er handleidingen zijn, en dat niet ELKE hond bij kinderen of katten kan, maar heel veel ook wel...

Als ik naar mijn Toby kijk, zou die het prima doen in een gezin met kinderen en vindt hij een paar uur per dag alleen blijven écht niet erg. Die zou dus heel lang hebben kunnen wachten in een asiel op een plekje waar mensen altijd kinderloos thuis zijn, terwijl hij zich hartstikke prima vermaakt!

Ik was 40 en woonde met mijn ouders van 60+ in een grote woning met grote tuin in een groene hondvriendelijke wijk. Wij waren hondervaren. Vorige hond (particulier gekocht) was op 20-jarige leeftijd noodgedwongen ingeslapen wegens epileptische aanval waar hij niet meer uitkwam.) Wij dus naar het asiel voor nieuwe (ook oudere) hond.Maar we kregen geen hond daar omdat we TE OUD waren!!! want dan zouden we wel zo dood gaan!!!!Ja echt!!!!!Het leek erop dat zij hun honden zelf wilden houden. Nou dan niet okay,niets aan te doen.Puppies werden me wel aangeboden\opgedrongen door fokkers,maar ik vind een oudere hond beter passen. Nu even een vraagje namens mijn vriendin zonder internet. Zij had hetzelfde probleem met Nederlandse asielen (kreeg geen hond omdat ze 60+ was) en heeft toen ondanks dat ze tegen de import van buitenlandse honden is toch een Roemeense straathond geadopteerd. Dat ging 6 jaar supergoed en nu vertoont zij ineens agressiegedrag jegens haar baasje.DA heeft haar onderzocht en geen lichamelijke aandoeningen gevonden behalve lichte leeftijdsgerelateerde artrose.Mijn vriendin heeft gehoord dat het bij buitenlandse honden vaker voorkomt dat ze op hogere leeftijd gedragsveranderingen krijgen.Heeft men in dit topic daar ook ervaring mee? Overigens,morgen heeft ze een afspraak met een gedragstherapeut van de adoptiestichting.Haar verhaal maakt me wel wat terughoudend om toch ergens een hond te gaan adopteren.Want dergelijk gedrag zou mij bangmaken.


Neit zomaar, NL hond gebeurt het ook wel eens, doorgaans mankeren ze iets, soms vindbaar, soms neit...

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:23

Lukasje schreef:
anjali schreef:
Op Internet heb ik wel gevonden dat bij oudere honden regressie zou kunnen optreden,dat is het terugkeren van nare herinneringen aan slechte gebeurtenissen in de jeugd. En dat zou dan speciaal bij buitenlandse rescue-honden tot gedragsveranderingen leiden.Die hebben uiteraard meer slechte verdrongen herinneringen dan een Nederlandse hond die al in een gouden mandje geboren is!Maar ook hier wordt erop gewezen dat lichamelijke problemen zoals pijn eerst moeten worden uitgesloten.


Interessant dit! Maar ook dan doet het me aan dementie denken waarbij oudere mensen met dementie ook in het verleden beginnen leven.


Ja, precies. Google inderdaad cholodin maar eens. Wie weet is dat net wat je vriendin nodig heeft voor de hond

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:35

Ja dat zou kunnen! Maar zou ze toch eerst met de DA moeten overleggen denk ik. Overigens heb ik over deze zelfde hond (met goedkeuring van mijn vriendin) hier al eerder een vraag gesteld over buikklachten van zowel hond als vriendin,en toen zeiden jullie dat ook Roemeense honden Giardia zouden kunnen hebben.En mensen besmetten. Daarop is mijn vriendin getest op Giardia en als zij het zou hebben zou ook de hond getest worden.Maar gelukkig was haar test negatief.

Zoolgangster

Berichten: 9704
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:32

anjali schreef:
Op Internet heb ik wel gevonden dat bij oudere honden regressie zou kunnen optreden,dat is het terugkeren van nare herinneringen aan slechte gebeurtenissen in de jeugd. En dat zou dan speciaal bij buitenlandse rescue-honden tot gedragsveranderingen leiden.Die hebben uiteraard meer slechte verdrongen herinneringen dan een Nederlandse hond die al in een gouden mandje geboren is!Maar ook hier wordt erop gewezen dat lichamelijke problemen zoals pijn eerst moeten worden uitgesloten.


Regressie komt ook bij mensen voor, vooral getraumatiseerde mensen, dus zo gek is het niet om daaraan te denken, vaak hebben buitenlandse honden immers een slecht begin gehad, waardoor ze opgevangen werden en uiteindelijk in NL terechtkwamen.

Staat tegenover dat nederlandse opvanghonden ook hele rare kronkels kunnen hebben... maar ja, die kunnen uit de broodfok komen, wat ook niet gunstig is.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:54

Mijn vorige hond was gewoon een bastaardje van mensen die een keer een nestje wilden. Geen trauma’s en goed opgevoed. Wel onzeker. Dat is in de loop der jaren beter geworden, maar toen ze dement werd, werd ze weer angstig. Ook gewone honden zonder trauma’s hebben soms hun rugzakje....

Nanu

Berichten: 93
Geregistreerd: 27-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:40

Nadat de pup die ik hier eerder had laten zien helaas ernstig ziek werd de dag voordat we haar wilden ophalen (en de stichting haar niet meer aanbood ter adoptie), zijn we verder gaan zoeken naar een andere hond en hebben we vannacht onze Tony opgehaald, die uit Spanje is gekomen. Tony is 1 jaar oud en een reutje. Nu de eerste nacht heeft hij geblaft en gejankt en dat is natuurlijk te begrijpen, maar hebben jullie misschien nog tips wat betreft de nacht? Hij kent geen bench en slaapt in de keuken

Afbeelding

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:55

Onze Hongaarse schone is sinds gisteren ochtend bij ons!

Het loopt eigenlijk allemaal super vlot, tot nu toe nog geen ongelukjes in huis, ze leert heel snel en de eerste nacht is ook heel rustig verlopen!
Wij zijn heel blij met haar en zij ook met ons!

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:47

Nanu schreef:
Nadat de pup die ik hier eerder had laten zien helaas ernstig ziek werd de dag voordat we haar wilden ophalen (en de stichting haar niet meer aanbood ter adoptie), zijn we verder gaan zoeken naar een andere hond en hebben we vannacht onze Tony opgehaald, die uit Spanje is gekomen. Tony is 1 jaar oud en een reutje. Nu de eerste nacht heeft hij geblaft en gejankt en dat is natuurlijk te begrijpen, maar hebben jullie misschien nog tips wat betreft de nacht? Hij kent geen bench en slaapt in de keuken

[ [url=m/WXiazd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hij is leuk Nanu! :j <3
Die nachten is vaak een kwestie van wennen ook. Zorg dat de bench of mand een fijne plek wordt, dan gaat het vast snel beter!


Luca03 schreef:
Onze Hongaarse schone is sinds gisteren ochtend bij ons!

Het loopt eigenlijk allemaal super vlot, tot nu toe nog geen ongelukjes in huis, ze leert heel snel en de eerste nacht is ook heel rustig verlopen!
Wij zijn heel blij met haar en zij ook met ons!

[ [url=m/b8xX4A.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh wat Fijn dat ze het al zo goed doet!

Nanu

Berichten: 93
Geregistreerd: 27-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:50

Citaat:
Hij is leuk Nanu! :j <3
Die nachten is vaak een kwestie van wennen ook. Zorg dat de bench of mand een fijne plek wordt, dan gaat het vast snel beter!

Ja hij is ook zo lief <3 we gaan nu kijken hoe het gaat met de bench in de slaapkamer met een gevulde kong erin

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:59

Tony lijkt best veel op een Spaans teefje van een kennis. Grappig! Ben benieuwd hoe beide hondjes zich aan ontwikkelen.