Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25285
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:42

Nanu schreef:
Citaat:
Hij is leuk Nanu! :j <3
Die nachten is vaak een kwestie van wennen ook. Zorg dat de bench of mand een fijne plek wordt, dan gaat het vast snel beter!

Ja hij is ook zo lief <3 we gaan nu kijken hoe het gaat met de bench in de slaapkamer met een gevulde kong erin


Goed idee, dan is hji niet alleen, veel veiliger, bench later rustig verplaatsten kan altjijd nog.

Wa teen leukerds weer.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 06:51

)
Nanu schreef:
Nadat de pup die ik hier eerder had laten zien helaas ernstig ziek werd de dag voordat we haar wilden ophalen (en de stichting haar niet meer aanbood ter adoptie), zijn we verder gaan zoeken naar een andere hond en hebben we vannacht onze Tony opgehaald, die uit Spanje is gekomen. Tony is 1 jaar oud en een reutje. Nu de eerste nacht heeft hij geblaft en gejankt en dat is natuurlijk te begrijpen, maar hebben jullie misschien nog tips wat betreft de nacht? Hij kent geen bench en slaapt in de keuken

[ [url=m/WXiazd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik wil je niet ontmoedigen.... := , maar ik heb een jaar lang op een matras in de woonkamer geslapen. Uiteindelijk heb ik hem aan de clomicalm moeten zetten en nu is het goed. Maar ik had wel een heel extreem geval. Als je hem op je slaapkamer kan laten slapen, gaat dat vast snel beter. Hier lukt dat niet. Maar op vakanties, waar dat wel lukte, ging het met hem beter.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 06:56

Luca03 schreef:
Onze Hongaarse schone is sinds gisteren ochtend bij ons!

Het loopt eigenlijk allemaal super vlot, tot nu toe nog geen ongelukjes in huis, ze leert heel snel en de eerste nacht is ook heel rustig verlopen!
Wij zijn heel blij met haar en zij ook met ons!

[ [url=m/b8xX4A.jpg]Afbeelding[/url] ]


<3
Die is wel erg relaxt meteen!

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:49

Hier helaas een beetje een domper op de feestvreugde.
Ruby kreeg gisterenavond opeens diarree, vannacht de boel bijeen gejankt omdat ze dus weer buiten moest. Weer diarree...
Vanmorgen ook weer, dus hop in de auto en naar de dierenarts -O-

Op het eerste zicht niets ernstig, een kuur panacur en wat probiotica mee gekregen.

Ook had ze enorme jeuk en wat schilfers, dus daar ook ineens naar laten kijken. Aangezien ze gisteren nog maar middel tegen de vlooien, teken en een aantal soorten mijten heeft gekregen heeft ze gewoon een injectie cortisone gekregen om voorlopig de jeuk te verzachten en het middel zijn werk te laten doen.

NorwayFjord

Berichten: 3170
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:21

Volgens mij heerst het heel erg, ik ben al 5 dagen bezig met Mulan en diarree (ook al bezoekje DA gedaan). Kon er elke keer 4-5 keer per nacht uit, hoop komende nacht beter te slapen -O-

Wel vervelend hoor, hoop dat het snel weer over is!

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 23:06

Ik moet bekennen dat giardia behoorlijk heerst. Ik weet niet in welke regio jullie zitten. Maar dat is altijd een ding. Ook omdat te weinig mensen ervan af weten. Een keer ontlasting niet opruimen en je hond met slechte weerstand ruikt eraan en het is raak. Bij m’n eerste buitenlandse hond behoorlijk wat problemen mee gehad. Uiteindelijk wel opgelost maar blijft gevoelig.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 00:06

Ik zit in België en we zijn met haar nog niet buiten de tuin geweest... Waarschijnlijk iets opgeraapt op het transport

NorwayFjord

Berichten: 3170
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 00:49

Giardia heeft ze al gehad toen ik haar idd net had, maar daar was ze toen echt ziek van (kotsen, diarree, niet willen eten of drinken etc) nu is het echt puur alleen diarree. Ze is verder fit, speelt en eet gewoon prima. Heb er wel voor de zekerheid Panacur in gegooid maar de DA denkt eigenlijk een fixe buikgriep.

Luca dat hoeft niks te zeggen, ze kan het ook meegenomen hebben uit Hongarije. Mulan heeft het ook al gehad toen ik haar op ging halen, door het verhuizen is de weerstand laag en dan ga je al. Dacht dat het eerst spanning/stress was maar was dus Giardia helaas.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:33

He jeetje, jongens, dat is niet fijn! Beterschap met de hondjes met diarree! Er heerst inderdaad wel het een en ander op dat vlak. Hopelijk zijn ze snel weer de oude! Een beetje psylliumhusk bij het voer kan wel helpen het iets te binden. Verder ook niet te 'zwaar' voer geven, maar iets dat licht verteerbaar is of gewoon maar hele kleine beetjes voeren. Maar goed, dat laatste zal de dierenarts vast ook al wel gezegd hebben.

@luca nog jeuk erbovenop ook, arm ding! Kan samenhangen met de darmen ook hoor. Slechte darmwerking --> slechte opname van voedingsstoffen --> problemen met iets anders omdat ze dan een tekort hebben. Hopelijk helpt de injectie. Jeuk hebben én diarree, dan voel je je als mens óók niet tof, dus als hond vást ook niet!

NorwayFjord

Berichten: 3170
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:20

Ja het is echt niet fijn... Vannacht weer 4 keer eruit geweest ondanks dat ze sinds maandag spul krijgt om de ontlasting dikker te maken. Heb net ontlasting ingeleverd voor ontlastingonderzoek, hopelijk komt daar wat uit. Wss maandag uitslag van. Hoop wel dat het komende nachten beter wordt want ik ben gebroken na 6 nachten 4-5 keer opstaan -O-

Gisterochtend waren we lekker vroeg wakker (6 uur) dus toen zijn we even gaan wandelen, er was niemand dus dat was ideaal. Ben als de dood om andere honden te besmetten dus dit was top zo.

Afbeelding

Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25285
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 18:39

Oef wel balen dat ze ziek is, wel super dat ze aangeeft wanneer ze naar biuten moet.

Mijne heeft in begin ook veel diaree gehad (gaf het gelukkig ook aan als ze eruit moest), bij haar was het voedingsgerateerd, nogal wat zoeken gekost om iets te vinden waar ze het goed op deed qua ontlasting.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 19:19

Met de licht verteerbare voeding van de DA (royal canin) en de panacur en probiotica gaat het redelijk.
Nog niet de kleur dat het zou moeten zijn en nog wat plat maar ze voelt zich overduidelijk beter en het is geen platte diarree meer!!
Ze heeft vandaag ook voor het eerst met een speeltje gespeeld <3.

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 00:10

Hoi!

Ongeveer 5 jaar geleden heb ik bubbels geadopteerd uit Spanje ( sphoek)

Afbeelding

T kriebelde al wat langer en toen kwam ik deze tegen
Afbeelding

Oeps, en op mijn vraag of ze bij katten kon kreeg ik dit;

Afbeelding

Oeps....

Dus mijn vraag is; hoe introduceren jullie een hond/pup bij een volwassen hond ?
Tips?
Ervaringen?

Bubbels is een erg onderdanige wat onzekere hond, luistert erg goed.
Hangt wel behoorlijk aan mij...

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:53

Bij voorkeur op neutraal terrein een stukje wandelen en dan samen naar huis als dat goed gaat. Kan jouw volwassen hond wel met pups? Want die van mij moet je met pups extra begeleiden omdat hij ze druk en onbeleefd vindt en ze best wel op een hun plek zet. Niks mis mee, maar je wil natuurlijk niet gelijk een getraumatiseerde pup ;)
Vooral niet vergeten de 'bestaande' hond als eerste aandacht te geven in het begin, ze willen nog wel eens wat claimen en als je de pup als eerste aandacht geeft, vinden ze dat (terecht) niet altijd leuk. Gaat wel over tegen de tijd dat ze snappen dat deze óók bij de roedel hoort ;)

Ik zou trouwens ook wel heel erg voor de ruigharige koppie vallen hoor! Wat een schatje <3
Komt vast goed :D

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:31

Dank je!
Ja bubbels gaat goed met pups, behalve keffende kleine onbeleefde hondjes, die vindt ze doodeng. Onbeleefde honden zowiezo, dan vertoont ze wat angst. ( als ze met vol geweld op haar af komen rennen...)

Ja dat snoetje! Daar viel ik op, en dat ze met katten kan ( tenminste niet meteen jaagt, ) is mooi! De rest leren mijn 3 katten haar wel.

We gaan kennismaken op neutraal terrein, en dan gaat ze met ons mee.

Goede tip qua aandacht geven ! Denk dat bubbels best gaat claimen

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:54

Waar komt dit nieuwe schatje vandaan? Ook uit Spanje?

Meestal ga ik de hond galen en neem ik de ‘oude’ hond mee. Wel gaat de ‘oude’ hond in de achterbak en de nieuwe hond bij bij op de achterbank. Ik heb dus ook altijd een chauffeur mee :o . In de auto is de oude al nieuwsgierig aan het snuffelen. De nieuwe heeft t meestal veel te druk met alle nieuwe ervaringen. Thuis snuffelen ze nog even in de tuin en dan met zijn allen naar binnen.

Alleen bij Marcus heb ik de andere honden niet meegenomen. Ik had toen ook nog een opvanger en 3 honden werd me te ingewikkeld. Even snuffelen in de tuin en toen met zijn allen naar binnen.

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:09

T moppie komt uit Roemenië en is 5 maanden jong.
Ong zoals jij beschrijft fabster, wil ik t gaan doen , pubers mee en ik ben chauffeur.

Uit Spanje veel podenco , en dat trekt mij minder, en ach op t snoetje werd ik al verliefd

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:03

watnou1 schreef:
T moppie komt uit Roemenië en is 5 maanden jong.
Ong zoals jij beschrijft fabster, wil ik t gaan doen , pubers mee en ik ben chauffeur.

Uit Spanje veel podenco , en dat trekt mij minder, en ach op t snoetje werd ik al verliefd


Ik ben echt helemaal gek op podenco en galgo. Maar dat past echt niet in mijn leven. Mijn terrein is niet helemaal omheind en ik wil mijn honden los laten lopen. Er zijn echt wel windhonden die dat kunnen, naar dat weet je niet van te voren. Dus ik gok het er niet op.

Verder uit spanje veel mastins. Ben ik ook gek op. Maar ook dat past (nog) niet bij ons. Die willen geen hele lange wandelingen en wij gaan graag op wandelvakantie. En dan wil ik wel mijn hond mee. Dus dat is m ook niet.

Maar ook veel herders in Spanje en dat past heel goed. Dus die heb ik voorlopig. Die zie je trouwens ook veel in Polen en Roemenie. Maar ik ben erg honkvast qua stichtingen en hou me nu even bij Rusland en Spanje. Voorlopig gaan mijn honden nog niet dood (hoop ik tenminste), dus hier is het voorlopig even rustig met honden uitkiezen. Als het weer zo ver is, zien we weer verder.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:16

@fabster dat is ook echt het enige nadeel van de pods he, ze kunnen niet los. Verder zijn het echt de meest lieve, zachte, gezellige, vriendelijke, actieve gezinsleden. Mijn pod is echt mijn maatje. De enige reden dat ik hierna iets anders overweeg, is het loslopen, of ja, het NIET kunnen loslopen. Want verder vind ik ze echt geweldig! Maar het heeft in druk bevolkt Nederland echt wel nadelen. Je moet toch altijd wel alert zijn. Tuin goed omheinen, altijd opletten met openstaande deuren etc. Je leert er mee leven, maar handig is dat niet.
Ik ben geen mens voor herder of mastin, ik ben echt geboren als 'jachthondenmens'. Dan zou een perdiguero of setter mix handiger zijn, beter passen ook dan een herder hier, en die zijn er ook genoeg in zuid-Europa.
Toby is overigens pas 4, dus hij moet nog zéker 10 jaar gezellig blijven rondlopen hier, maar mocht hij er ooit niet meer zijn, zou ik graag een hond willen die leuk mee kan naar de jachttraining, eventueel ook wat sport-en-spel, én los kan lopen. Fysiek kan een pod dat natuurlijk prima, maar ja, die oren zijn wel echt voor de sier :D :Y)

(overigens ben ik niet per se 'rasvast', ik ben een spanielmens, maar omdat mijn moeder (mijn hondenoppas) onwijs allergisch is voor die vachtstructuur en niet of nauwelijks voor korthaar, ruwhaar en krulhaar, valt nou precies het spaniel-type af. Helaas.)

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:52

Gisteren mogen meemaken hoe onze lieve Ruby een worm uitpoepte :r
De wormenbesmetting in combinatie met stress en verandering zal dus de reden geweest zijn voor haar diarree. Over een aantal dagen terug 5 dagen panacur geven.

Verder doet ze het super! We lopen elke dag ons rondje, ze doet het goed met de katten en speelt ook al :)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:55

@luca03 ow bah! Maar goed, wel een goede verklaring voor de diarree inderdaad.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:23

Citaat:
die oren zijn wel echt voor de sier :D :Y.)


_O-

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:10

Ik heb juist een tweede geadopteerd omdat ik merkte dat mijn hond dat miste ( ving eerst vaak een hondje op) hij werd wat eenzaam toen ik daarmee stopte ( stichting was niet echt lekker bezig)

Pup erbij zetten zal prima gaan mits je claim gedrag en ruzies wat indamt. Leuk dat je er nog een bij neemt! Echt een schatje.

De tweede hond wilde ik natuurlijk zelf ook heel graag :+

Als ik helemaal ben over verhuisd ga ik toch weer fosteren. Mis het en nu door de laatste adoptie een leuke stichting gevonden. Hebben jullie ooit wat opgevangen?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:16

@bontelisa ik zou echt een Foster fail zijn! Niet aan mij besteed. Ooit een tweede zou ik leuk vinden wel, maar qua training/tijd zit dat er gewoon even niet in. Gelukkig kan Toby bijna dagelijks met de hond van mijn ouders spelen, die wonen dichtbij.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:00

Ik heb 2 opvangers gehad vóór Marcus bij me kwam wonen. Misschien dat ik weer ga fosteren, als er 1 dood gaat. Hou ik zelf 1 hond en het andere plaatsje open voor fosterhondjes. De laatste echter paste echt niet bij ons. Die heb ik ruim 3 maanden gehad en het was vreselijk. Echt een superleuke hond trouwens, maar echt niet op haar plaats hier. En ik weet meteen dat er hier geen poolhond komt :D . He ging voor geen meter met ZhuZhu en met de paarden. En ze kon niet los in de tuin. Ze zit nu bij een superleuk jong stel. Ik hou een zwak plekje voor haar. Maar hier was t dramatisch :=