Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 23:17

Leuk, ik heb ook 2 foster fails :D

De bus in de foto komt me ook bekend voor.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 07:12

Super leuk hondje hoor! En als ze zo samen liggen komt het vast goed! Mijn hond heeft 3+ maanden alles met poot en tand verdedigd. Toen hebben we een ander huis gezocht voor hond 2 :(. Ook omdat de buren maar bleven klagen over het geblaf wat niet stopte. Dat was echt onhoudbaar toen.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 07:54

Djoopie schreef:
Super leuk hondje hoor! En als ze zo samen liggen komt het vast goed! Mijn hond heeft 3+ maanden alles met poot en tand verdedigd. Toen hebben we een ander huis gezocht voor hond 2 :(. Ook omdat de buren maar bleven klagen over het geblaf wat niet stopte. Dat was echt onhoudbaar toen.


Oh, wow, dan was het duidelijk geen match. Wat jammer! Accepteert hij überhaupt geen tweede hond of vond hij deze gewoon niks?

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:09

Hi,

Wat leuk! Ik had nog niet gezien dat er een algemeen topic was over honden uit t buitenland. Wij hebben in mei een hond uit Roemenië geadopteerd. Helaas was en is zij ontzettend bang voor mensen. Gelukkig gaat ze heel hard vooruit. In het beginners een rondje van 10 minuten lopen al teveel voor haar en ging ze elke paar meter zitten en kwam ook niet meer overeind. Ondertussen zijn er verschillende mensen die haar mogen aanhalen en geniet ze intens van lange wandelingen. Wel met name gebieden waar weinig mensen komen, honden gaat wel prima.

Toevallig plaatste ik deze week wat foto’s van haar op de Facebook pagina van de stichting waar ze vandaan komt en er reageerden ineens mensen van het asiel uit Roemenië waar zij verbleef. Ze is van de straat geplukt door hondenvangers en verbleef daarvoor in het bos met puppy’s. Helaas waren deze allemaal zoek en uiteindelijk ook dood gegaan. In het asiel is ze in de box aangevallen door andere honden en daarom hebben ze haar in het buitenverblijf geplaatst wat wel goed ging. Gelukkig merk ik aan haar gedrag niet veel dat ze is aangevallen. Ze is afwachtend, maar super lief naar andere honden toe. Ze heeft alleen zo af en toe moeite met dominante honden of enorm enthousiaste honden die volop naar haar toe gerend komen. En die honden zitten hier veel. :’)

Ze is bij ons in een gezin gekomen met 2 kindjes, een andere hond en een kat en dat gaat fantastisch. Ze toont helaas wel vluchtgedrag buiten, het is enorm goed opletten dat ze er niet vandoor gaat. Daarom loopt ze aan een 10m lijn. We wonen aan de Waal wat heerlijk voor haar is, ze blijkt een echte waterrat te zijn.

Farah <3

Toen ze net bij ons was
Afbeelding

En vorige maand :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:48

xMayo schreef:
Hi,

Wat leuk! Ik had nog niet gezien dat er een algemeen topic was over honden uit t buitenland. Wij hebben in mei een hond uit Roemenië geadopteerd. Helaas was en is zij ontzettend bang voor mensen. Gelukkig gaat ze heel hard vooruit. In het beginners een rondje van 10 minuten lopen al teveel voor haar en ging ze elke paar meter zitten en kwam ook niet meer overeind. Ondertussen zijn er verschillende mensen die haar mogen aanhalen en geniet ze intens van lange wandelingen. Wel met name gebieden waar weinig mensen komen, honden gaat wel prima.

Toevallig plaatste ik deze week wat foto’s van haar op de Facebook pagina van de stichting waar ze vandaan komt en er reageerden ineens mensen van het asiel uit Roemenië waar zij verbleef. Ze is van de straat geplukt door hondenvangers en verbleef daarvoor in het bos met puppy’s. Helaas waren deze allemaal zoek en uiteindelijk ook dood gegaan. In het asiel is ze in de box aangevallen door andere honden en daarom hebben ze haar in het buitenverblijf geplaatst wat wel goed ging. Gelukkig merk ik aan haar gedrag niet veel dat ze is aangevallen. Ze is afwachtend, maar super lief naar andere honden toe. Ze heeft alleen zo af en toe moeite met dominante honden of enorm enthousiaste honden die volop naar haar toe gerend komen. En die honden zitten hier veel. :’)

Ze is bij ons in een gezin gekomen met 2 kindjes, een andere hond en een kat en dat gaat fantastisch. Ze toont helaas wel vluchtgedrag buiten, het is enorm goed opletten dat ze er niet vandoor gaat. Daarom loopt ze aan een 10m lijn. We wonen aan de Waal wat heerlijk voor haar is, ze blijkt een echte waterrat te zijn.

Farah <3

Toen ze net bij ons was
[ [url=m/1ltmKF.jpg]Afbeelding[/url] ]

En vorige maand :)
[ [url=m/aCJ69Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1tpmCu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ntgz7J.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/REdl8D.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi hondje! <3

Sjolvir

Berichten: 25282
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 23:26

@xMayo, zo dan!! die is ontzettend knap! met dei mooie bruine ogen in dat zwart met witte sneotje.

Als we toch eens wisten wat die dieren allemaal hadden emegemaakt.... pffftttt...

@Djoopie, dat was diudelijk geen match made in heaven.. en als het niet werkt, houdt he op natuurljik.

@Mindim, kwamen heeeel veel honden en katten uit die bus op dei ene locatie en was al elders geweeest en ging nog door.. Voor verschillende stihctingen.
Jij dus ook schuldig aan foster fails.. in dit geval weet ik gelukkig dat fail... heel guntsig uit te leggen is.

@Balte, ahhhh, ja, die blik.. met die vleermuis oren.. tja, daar verkoopt ze zich mee, net als jullei hondje toendertjid zo te lezen.
Ze ziet er overigens wat ruwharig uit, maar voelt als stokhaar / gladhaar eigenlijk.
Zeit eruit als echt straatschoffie. :+ :D Weegt maar 14 kilo, maar heeft hele lange dunne pootjes.

@Bontelisa en Skippy10, ze krjigt de tijd, ik vind haar fantastisch luek qua karakter, Murphey vond en vind het gewoon not done dat je zo eimand haar huis in gooit, normaal zou ik ook op vreemd terrien hebben laten kennismaken, maar gaat natuurljik niet met doodsbange net uit Roemenie gekomen hond.
Maar Muph doet niet gemeen of zo, die laat her er bij, af en toe gromt ze keer, maar dat doet ze ook bji vrienden als die ineens buitengewoon vrjipostig hun neus in haar achterste duwen of zo. Ze doet dan niets, waarschuwt gewoon.
En als ze heel moe zijn, dan liggen ze soms samen op de bank zonder mji ertussen...
Uiteraard mogen ze nog neit beiden zonder toezicht los in huis, als ik er neit ben, Lizzy in bench.

@grroos en @FAbster, gewoon dom hoofd dat neit alles meer snapt en kan volgen en ga het ook niet 20 x cotroleren meer, ben daar wel klaar mee, dan tik ik liever neits.
Slik aardig wat momenteel.. al si ze super makkleijk en eigenlijk lot uit loterij, zo'n makkeljike hond heb ik nog nooit gehad. Maar mjin lijf krijst, idioot!!! Wat heb je nu gedaan!! :') ~~}> En 3 x daags 100 mg tramadol en daarbji dicolofenac en paracetamol :roll: en nog lig ik zo ongeveer jankend op de bank, maar ja, dat kan je ook neit de hele dag doen, dus dan maar hond knuffllen <3, blji doen tegen hondje *\%/* *\%/* , want die moet denken dat alles leuk is en dan weeer omvallen 8)7 %) .

Maar... ze is het wel waard.. en zoals gezegd zo super makkeljik. Man als ik toch moeilijkere had gekregen, was ik ehct wel in de aap gelogeerd..

Afbeelding
gisteren, beiden erg meo

Afbeelding
Ahum... Murph zat nooit op mjin houten tuinmeubeltjes, maar om aan Lizzy te ontkomen nu wel.
Ziet op deze foto ook duideljik de stress/onzekerheid/spanning bij beiden.

Afbeelding
Even wezen wandelen.

Dames gaan op zich prima met lekaar, maar het is nog geen speelfeest of zo, meer als het meot, moet het maar.
Wel gisteren voor het eerst!! Murph speeluitnodiging naar Lizzy zien doen, die dat neit snapte en achter struiken bleef zitten. Murph was op dat moment aan het spelen met een andere hond die ze fantastishc vind, maar Lizzy was op vreemd terrein en vond het eng.
Maar ik vond de speeluitnodiging van Murph wel hele stap.

Mag het van de stihcting voorlopig gewoon proberen, ze zit hun niet in de weg (en kost ze niets), mji zit ze ook niet in de weg. En als ze wel weg meot omdat ze geen dikke vreindinnnen worden, dan zal ze denk ik zo weg zjin, zo'n makkelijk hondje.

Balte

Berichten: 3557
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:01

Wow deze foto's gaan recht naar mijn hart, wat lijkt ze ongelooflijk hard op mijn once in a lifetime hondje Jeanne :knuffel: <3
16.5 jaar heb ik haar mogen hebben maar ondertussen is ze al een jaar of drie gestorven.

Sjolvir

Berichten: 25282
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:09

Balte schreef:
Wow deze foto's gaan recht naar mijn hart, wat lijkt ze ongelooflijk hard op mijn once in a lifetime hondje Jeanne :knuffel: <3
16.5 jaar heb ik haar mogen hebben maar ondertussen is ze al een jaar of drie gestorven.



Ah, sterkte.... Jeane dus jouw bijzondere hond.
Ik denk dat mjin vorige hond Dibbes ook mjin once in a lifetime hond was, hie fantastishc, Little Miss Murphey ook is....
Jeanne heeft dus nu een look a like en misshcien ook wel wat van haar karakter? Ze is nameljik echt super makkeljik en ze begint sinds vandaag los te komen en weer bljier en vrijer te worden.


Vandaag was ehct grote sprong!!
In bosje kwispelend ontspannen achter mjin medewandelaar aan ( had ze 1x eerder ge,ien) en haar hand checken op brokjes :+
Groep ho djes en nog grotere hond tegen gekomen ging goed,, wel wat angstug maar oke.
En brokjes bedelen bji mijn medewandelaar, geniaal!!
( oh, ze zit aan lange flex ljin die ik niet kan laten schieten, want zit vastgeknoopt aan mijn middel met hadrloopbsnd)
Afbeelding


Bjizondere was dat ze in huis ineens voorbji kwam tippelen met grote kauwstaaf v Murphey ( uit speelgoedmand gevist zelf!!)
Die ze ging opeten op Murph haar eetplaats heokje, Murph was werkelijk fantastisch ging kjiken en dacht... ach.... laat maar... ( die kauwdingen vind ze maar soms lekker)
Dus die kreeg stukje gedroogde pens en ging daarna bji Lizzy ( nog seeds kauwend) om het hoekje liggen.

Afbeelding
Niet lahcen om die speelgoedmand....heb nog mee speeltjes :Y)


En vanochtend wou Lizzy beetje spelen, waarin ze zelfs nu ze nog terughuodend is heel lomp is.

Wauw hondedag dus... ondanks dat ik steeeds rotter vooriut kom, zo leuk om te zien hoe snel ze " happy dog" aan het worden is.


Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11305
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:05

Wow, die doet het goed +:)+ . Ze went erg snel! Lief kopje heeft ze ook!

Eliana

Berichten: 5456
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:35

Ah wat fijn zeg! Wat een leukerd ook!

Balte

Berichten: 3557
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 07:42

Wat een zalige foto !

Jeanne was een halve DH en van karakter ook echt wel een herdershond. Heel gericht op mij, braaf, gemakkelijk maar wel een echte regelteef zoals dat heet. Als de katten op tafel sprongen en iets wilden pikken, kwam ze mij halen om te vertellen dat dat echt niet kon.

Hoe oud is Farah, Mayo? Ze ziet er nog wat puppy-achtig uit :D . De blik in haar ogen is wel al veranderd vind ik, lijkt al meer rust gevonden te hebben. Prachtige hond!

Sjolvir

Berichten: 25282
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 09:26

Vind Farah echt prahctig!! Al ik er 1 had mogen uitzoeken, had dei zeker de keuzeljit gehaald...

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:29

Skippy01 schreef:
Djoopie schreef:
Super leuk hondje hoor! En als ze zo samen liggen komt het vast goed! Mijn hond heeft 3+ maanden alles met poot en tand verdedigd. Toen hebben we een ander huis gezocht voor hond 2 :(. Ook omdat de buren maar bleven klagen over het geblaf wat niet stopte. Dat was echt onhoudbaar toen.


Oh, wow, dan was het duidelijk geen match. Wat jammer! Accepteert hij überhaupt geen tweede hond of vond hij deze gewoon niks?


Voordat hond 2 kwam mocht elke hond binnenkomen, in haar mand bij haar voerbak alles vond ze prima. We hadden vaak ook een oppaspup die niet alleen kon zijn, was allemaal geen probleem. Hond 2 mocht ze al vanaf kennismaking niet naar iedereen zei dat het wel goed zou komen. Helaas niet gebeurd. Nu laat ze sinds de hond weg is ook geen ander honden meer zonder slag of stoot binnen behalve haar beste maatje die bij ons in de straat woont. Ze heeft er echt een knauw van gekregen van dit hele verhaal. Heel apart.

Jorinda

Berichten: 13462
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:12

Wat een leuke hondjes komen er weer voorbij <3

Komt echt wel goed denk ik hoor, tussen Lizzy en Murphy! Als ze al zo bij elkaar willen liggen. Igor en Frankie hebben er meer moeite mee gehad in het begin (Igor vooral).

Sjolvir

Berichten: 25282
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 18:36

Djoopie schreef:
Voordat hond 2 kwam mocht elke hond binnenkomen, in haar mand bij haar voerbak alles vond ze prima. We hadden vaak ook een oppaspup die niet alleen kon zijn, was allemaal geen probleem. Hond 2 mocht ze al vanaf kennismaking niet naar iedereen zei dat het wel goed zou komen. Helaas niet gebeurd. Nu laat ze sinds de hond weg is ook geen ander honden meer zonder slag of stoot binnen behalve haar beste maatje die bij ons in de straat woont. Ze heeft er echt een knauw van gekregen van dit hele verhaal. Heel apart.


Oh, dat is wel erg ssneu dat ze daar zo'n tik van heeft gehad, dat ze nu anders is naar andere honden.

Hier gaat het opzich nog steeds "goed", echter ze spelen echt niet samen of zo.. en Murp is nog chago naar de kat... terwjil ze daar s nachts naast ligt op bed, redirecting haar njid... :+ }> . maar bij ons is er zeker wel hoop op echte fun.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 06:55

Mijn gebrek aan rationeel handelen is gisteren aangekomen.

Welkom in Nederland Simba!
Afbeelding

Alleen laten om naar mijn bed te gaan was even lastig. Piepen en gillen in de bench en in de huiskamer. Gelukkig had ik bij mijn slaapkamer een traphek geplaatst, dus hij heeft vannacht buiten mijn slaapkamerdeur gebivakkeerd.

Hij ligt daar nu heerlijk op zijn kussen te slapen <3

Sjolvir

Berichten: 25282
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 16:13

Marsu schreef:
Mijn gebrek aan rationeel handelen is gisteren aangekomen.

Welkom in Nederland Simba!
[ [url=m/TZWeca.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alleen laten om naar mijn bed te gaan was even lastig. Piepen en gillen in de bench en in de huiskamer. Gelukkig had ik bij mijn slaapkamer een traphek geplaatst, dus hij heeft vannacht buiten mijn slaapkamerdeur gebivakkeerd.

Hij ligt daar nu heerlijk op zijn kussen te slapen <3


Soms is neit rationeel handelen heel erg oke! Hji is prachtig, verl pkezeir met Simba.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 20:15

Veel plezier met Simba!! Hij ziet er leuk uit zo.

Sjolvir

Berichten: 25282
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 00:38

Foster Fail......
Zat er al wel aan te komen.

Gaat hier verder #@$%@#%$ , zag maandag in supermakt bji openen klanten kaarrt dat er eimand voor Lizzy was, oliebol.... (pannekoek.. of zo) stond ik dan in de rij.... mijn Lizziefizziee!! WEG!!! |( |(

Eigenljik wist ik al wel dat dat ratjetoe, met dat pukkerige straatschoffies kopie met die leive oogjes en die geniale oren niet meer weg zou gaan..

Daar nog tot dinsagemiddag over rondgestiuterd..
Toen maar gedacht F*Ck it, life sucks toch al, dus wil ook iets leuks gewoon houden :D :+ }> .
KOrtom, bericht eruitgegooid dat ik d'r wouhebben.


Afbeelding
Maandag avaond... Toen ik wist dat echtpaarhaar wou... Nou ja, kjik zelf, is toch duidelijk.. Die kan niet meer weg...

Afbeelding
In de Murphmobiel vandaag met zjin 2en...

Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11305
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 02:22

Hahaha ... maar zo te zien is Lizie bij jou helemaal op dr plekje. Veel plezier met haar !

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:16

Haha, owjee, de gevreesde foster fail! Gefeliciteerd met je nieuwe gezinslid dus ;)

Balte

Berichten: 3557
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:58

Ze voelt zich duidelijk helemaal thuis bij jou.
En NEE ik ben NIET jaloers dat je daar een Jeanneke-look-a-like hebt zitten die precies ook haar geweldige karakter lijkt te hebben <3 <3

TinkerTreas

Berichten: 3705
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:54

Gefeliciteerd met je foster fail :D
Vindt je honden oppas haar ook leuk? (ik meen me te herinneren dat je een oppas hebt)

Eliana

Berichten: 5456
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:25

Gefeliciteerd haha, ik zou dat ook hebben, daarom mag ik geen hondjes opvangen van mijn man :D

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:28

Eliana schreef:
Gefeliciteerd haha, ik zou dat ook hebben, daarom mag ik geen hondjes opvangen van mijn man :D


Ik niet van mijn moeder. Ik ben 32. :Y)
(Vooruit, zij laat mijn hond naast die van haarzelf uit als ik werk, dus ze heeft absoluut een punt hoor, dan moet ze met 3 honden over straat en dat is gewoon best veel)