Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miek_G
Berichten: 149
Geregistreerd: 10-11-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:49

Fabster schreef:
Die ketting zit er niet bij. Die heb ik er om, omdat hij vooral in het begin heel sterk was en mijn armen het niet lekker doen. Heb m er nu nog steeds om, maar meer voor de sier. Hij zit vast aan het tuig en werkt dus niet als ketting. Maar kan wel als dat nodig is. Dan maak ik m los van het tuig.


Heb hem nu een aantal keer meegehad met ketting en tuig combi (riem met 1 klip aan de ketting andere aan tuig) Zodra hij dan weer in de gaten heeft dat het niet de bedoeling is dat ik er als een vlaggetje achter aan wapper gaat de ketting los en mag hij met alleen tuig dit werkt voor nu effectief.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:40

Miek_G schreef:
Fabster schreef:
Die ketting zit er niet bij. Die heb ik er om, omdat hij vooral in het begin heel sterk was en mijn armen het niet lekker doen. Heb m er nu nog steeds om, maar meer voor de sier. Hij zit vast aan het tuig en werkt dus niet als ketting. Maar kan wel als dat nodig is. Dan maak ik m los van het tuig.


Heb hem nu een aantal keer meegehad met ketting en tuig combi (riem met 1 klip aan de ketting andere aan tuig) Zodra hij dan weer in de gaten heeft dat het niet de bedoeling is dat ik er als een vlaggetje achter aan wapper gaat de ketting los en mag hij met alleen tuig dit werkt voor nu effectief.


Ja precies. Dat doe ik ook. Die ketting hangt nu eigenlijk alleen nog voor het idee aan het tuig. Heb m nooit meer nodig.

Miek_G
Berichten: 149
Geregistreerd: 10-11-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:06

Hoop m ook niet vaak nodig te hebben maar toch fijn dat je m bijdehand hebt als het nodig is :+

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:27

Miek_G schreef:
Hoop m ook niet vaak nodig te hebben maar toch fijn dat je m bijdehand hebt als het nodig is :+


Ja precies. Ik ben gek op grote honden. Maar inmiddels met al mijn mankementen, moeten ze het niet te gek maken met aan me hangen. Gelukkig is dat vrij vlot duidelijk. Dus dan zijn dat soort hulpmiddelen niet meer nodig.

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:06


Miek_G
Berichten: 149
Geregistreerd: 10-11-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:35

Eten jullie honden ook veel smeerwortel en gras. Het valt ons op als we een rondje met hem doen dat hij zodra het kan een hap van de smeerwortel of gras neemt.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 06:39

Miek_G schreef:
Eten jullie honden ook veel smeerwortel en gras. Het valt ons op als we een rondje met hem doen dat hij zodra het kan een hap van de smeerwortel of gras neemt.


Niet structureel. Alleen als hij zich niet zo fit voelt, pakt hij gras. De hond van mijn ouders heeft wel een obsessie met brandnetel overigens. Óók als hij nergens last van heeft, wil hij toch de brandneteltopjes hebben als we erlangs lopen. Aangeleerd gedrag. Misschien is dat bij jouw hond ook zo?

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:26

Beide doen dat! Niet om over te geven of ze niet lekker zijn ( dat kan soms wel) maar omdat ze het lekker vinden en dan naar mijn idee het nodig hebben. Zo ook met paardenpoep op de wei waar ik met ze kom ( mogen alleen daar eten omdat ik weet wat de paarden binnen krijgen daar)

Miek_G
Berichten: 149
Geregistreerd: 10-11-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:55

Oja dat zou goed kunnen dat het aangeleerd is, had ik nog niet aan gedacht

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:54

BonteLisa schreef:
Beide doen dat! Niet om over te geven of ze niet lekker zijn ( dat kan soms wel) maar omdat ze het lekker vinden en dan naar mijn idee het nodig hebben. Zo ook met paardenpoep op de wei waar ik met ze kom ( mogen alleen daar eten omdat ik weet wat de paarden binnen krijgen daar)



Hier hetzelfde

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 03:01

gr_roos schreef:
Die van mij loopt al jaren met een ruffwear tuig, niet omdat ze het nodig heeft, ze loopt heel goed los. Ik vind dit tuig comfortabeler dan d'r band.
https://www.windhondenwebshop.net/produ ... dentuigen/


Oh gaaf!
F dat zjin bjina dezelfde als ik voor Murphey heb, fjine tiugen.

En ja, ze vreten gras als hrt jiuste volgens hun er staat.

Had vandaag gotoshoot met Lizzy... helaas na paar foto's gezegd, sorry, ik ga... want Lizzy werd bang vd flits licht en het geliud.

Op de heenweg ( paar h
Keer gehoosr,
Afbeelding

Op de terug weg
Afbeelding

Jorinda

Berichten: 13462
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:33

Stomme vraag, maar wat doen jullie dan precies met die ketting? :7 Ik heb dat nog nooit gezien, dus is gewoon oprechte nieuwsgierigheid.

Hier loopt Igor (4 jaar bij mij) en Frankie (3 jaar bij mij) allebei aan een veiligheidstuig. Ik vind halsbanden echt naar met wat ze kunnen veroorzaken in de hals. Igor en Frankie kunnen allebei goed loslopen, maar ik vind een tuig wat ook achter de ribben zit een heel fijn idee voor het geval ze een keer ergens heeeel bang voor worden en zich toch uit een ander tuig wurmen en in blinde paniek een drukke weg oversteken oid. Vooral Frankie snapt het principe van een weg niet perse helemaal (en loopt dus alleen los in verkeersvrij gebied).

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:56

Ik denk dat ze een slip ketting bedoelen. Persoonlijk geen voorstander van door de schade wat het kan aanbrengen bij de hond.

Ben zelf erg fan van de Dog Copenhagen tuigjes. Mijn ene hond wat meer dan de andere dus die offert het graag aan de opvang honden op. Verder hebben ze ieder een eigen kleur en collectie halsbanden ( waarvan er morgen 1 aankomt uit Amerika *\o/* )

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:29

Ik moet de komende tijd regelmatig naar het ziekenhuis en ook aan de mondkapjes. Heb er 2 besteld bij een organisatie die de Galgo's helpt. De bovenste vond ik te leuk en ook echt herkenbaar als windhond eigenaar, alleen zit die niet zo lekker als de onderste, maar ik heb ook weer een goed doel gesteund ;)

Afbeelding

Afbeelding

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:31

dubbelpost....

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:27

Oh die zijn leuk! :D

Miek_G
Berichten: 149
Geregistreerd: 10-11-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:11

Jorinda schreef:
Stomme vraag, maar wat doen jullie dan precies met die ketting? :7 Ik heb dat nog nooit gezien, dus is gewoon oprechte nieuwsgierigheid.


Hij is bedoeld om doormiddel van korte, snelle druk impulsen te geven om te corrigeren. Bij foutief gebruik kan dit problemen geven in de hals (bijv strottenhoofd naar wat ik begreep). Het is een iets straffere aanpak dus niet iedereen houd er van en het is ook niet bij elke hond nodig.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:55

BonteLisa schreef:
Ik denk dat ze een slip ketting bedoelen. Persoonlijk geen voorstander van door de schade wat het kan aanbrengen bij de hond.

Ben zelf erg fan van de Dog Copenhagen tuigjes. Mijn ene hond wat meer dan de andere dus die offert het graag aan de opvang honden op. Verder hebben ze ieder een eigen kleur en collectie halsbanden ( waarvan er morgen 1 aankomt uit Amerika *\o/* )


Oeh hier ook halsband verslaafd haha, terwijl ze eigenlijk altijd aan een tuig lopen :')
Nu ben ik wel heel benieuwd naar je collectie, in het bijzinder je nieuwe halsband :o

Tara heeft nu nog een Ytuig van Nonstop, maar krijgt nog eentje op maat gemaakt waarschijnlijk of eentje van hetzelfde merk als Gocha.
Gocha heeft eentje van Grossenbacher en verder heb ik voor beide nog eentje van Annyx liggen, maar ben daar niet echt fan van.

En Tara heeft dan nog haar sporttuig van Non-stop dogwear :')

Lukasje
Berichten: 11303
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:04

gr_roos schreef:
Ik moet de komende tijd regelmatig naar het ziekenhuis en ook aan de mondkapjes. Heb er 2 besteld bij een organisatie die de Galgo's helpt. De bovenste vond ik te leuk en ook echt herkenbaar als windhond eigenaar, alleen zit die niet zo lekker als de onderste, maar ik heb ook weer een goed doel gesteund ;)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]


Geweldig !

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 14:08

_classic schreef:
BonteLisa schreef:
Ik denk dat ze een slip ketting bedoelen. Persoonlijk geen voorstander van door de schade wat het kan aanbrengen bij de hond.

Ben zelf erg fan van de Dog Copenhagen tuigjes. Mijn ene hond wat meer dan de andere dus die offert het graag aan de opvang honden op. Verder hebben ze ieder een eigen kleur en collectie halsbanden ( waarvan er morgen 1 aankomt uit Amerika *\o/* )


Oeh hier ook halsband verslaafd haha, terwijl ze eigenlijk altijd aan een tuig lopen :')
Nu ben ik wel heel benieuwd naar je collectie, in het bijzinder je nieuwe halsband :o

Tara heeft nu nog een Ytuig van Nonstop, maar krijgt nog eentje op maat gemaakt waarschijnlijk of eentje van hetzelfde merk als Gocha.
Gocha heeft eentje van Grossenbacher en verder heb ik voor beide nog eentje van Annyx liggen, maar ben daar niet echt fan van.

En Tara heeft dan nog haar sporttuig van Non-stop dogwear :')


George heeft een mega moeilijke maat dus die heeft er een hoop die matig passen. Nu wel een simpele oranje aan en voor hem is die dan uit Amerika. Verder heeft hij nog een oranje Manmat tuig maar leent vaker de non stop trek harnas van Dexter ( past net wat beter) maar als ze samen in harnas gaan dan is t even zo. Dex vind het niet zo leuk dat dat vaak gebeurt. En een oranje dog Copenhagen

Dexter z’n kleur is groen en heeft een windhondenhalsband uit Engeland. Groen dogcopenhagen tuig ( nooit om want hij vind het niks) nog wat leren halsbanden en dan dat non stop tuig.

Liever verwend dan verwaarloosd :+

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:00

Bontelisa: Ahja lastig! Hier ook een x aantal uit Amerika. Eentje vam Dog on the moon en 3 van k9tacticalgear recent binnen gekregen haha.

Die pasvorm van de Manmat Y tuig vind ik zelf er ruk, ik heb/had ze hier ook voor beide. Maar die staan nu te koop :')

Tara heeft zo'n 10 halsbanden verder omdat ik het leuk vind om haar met variërende 'outfits' (alleen de halsbanden) op de foto te zetten voor Instagram :=

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:19

Ik ontken.. alles.. als het op hondehalsbanden en reimen aan komkt..

Had van alles voor vorige hond, dacht dat Murphey daar te klein voor zou bljiven dus die kreeg er van alles bij..

Groeide toch in wat ik al had en past nog in nieuwe..

Lizzy, ahum.. past niet in dat van vorige, maar wel in nieuwe van Murphey dat ik had gekocht toen ze pup was.

KOrtom... luxe problemen...

Tuigen vooral die met 3 banden vind ik pasvorm doorgaans ruk.. de anderen vaak ook, passsen Murphey bjizonder slecht.

Dus heb ik gewoon bij Murphey zo'n veieligheidstuig op maat latenmaken (past Lizzy ook in, want is ruim verstelbaar) en Lizzy heeft een op maat tuig.

NorwayFjord

Berichten: 3160
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:12

Ik wil het ook niet hebben over halsbandjes en riemen :+
Ik maak ze zelf en Mulan is test slachtoffer dus tsja, ze heeft er genoeg, net als anti tekenbandjes :')

Wij zijn vandaag naar het strand geweest *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 23:00

@nNorway Fjord, die laatste foto, ahhhhhh, lieefffff.

Ik en Little MIss LIzzy (ach ja, ook maar voorvoegsel gegeven) hadden een graties fotoshoot, waar je 1 foto gratis kreeg en rest moest betalen (Dusdanig duur dat jevan te vooren al weer dat nooit te gaan deon en vaker zo'n shoot gedaan en braaf alleen met gratis foto vertrokken)

Nou.. wat een succes... ahum...
Ga er even stripverhaal van maken... mag dat? berherer..?? zo niet, jammer dan.. :+

Little Miss Lizzy onderweg naar haar fotoshoot van te voren meost uiteraard de uitzet even bekekenb worden...
Haar excuus... voor deze extravaganza..
Het is neit allemaal van haar.. meeste is van Little Miss Murphey..
En die had mazzel, want baasje dahct dat Murphey te klein zou bljiven voor tuigen van de hond ervoor Dibbes...
Nou gelukkie, Murpehy groeide in de tuigen van Dibbes en neit uit de tuigjes dei speciaal voor haar gekeocht waren en gelukkie..
Lizzy past in de kleinen (de groten past Lizzy niet in)
Afbeelding
Lizzy koos voor deze gelegenheid haar paarse tiug en paars grijs roze halsbandje met bleometjes sierraad :D :+ _O-

Onderweg.. oh oh... De tinten grjis die we tegen kwmaen, waren er veel meer dan 50...
Maar Lizzy kon het niet veel deren, die lag half te dutten, die stoorde ik in haar schooonheidsslaapje door bji het stoplicht stil te gaan staan.
Afbeelding

Ja ja, luxe vervoer.. inclusier regencape....Maar we waren er, want je kan natuurljik niet verlept aan komen op je afspraak.
IFk daarintgen lag half dood, want google maps had besloten neit te weten waar ik was en ik kende de locatei niet, dus half verdwaald... en hee.. het is een ebike.. maar pfftttttt..
Afbeelding

Nou.. dei shoot was ehhh... een disaster...
Lizzy begon sterk, maar bji elke flists met flinke klik poef, werd ze banger, dus na 5 minuten gezegd, laat maar, wordt niks.. (hadden een uur :+ :Y) ) Vond het vooral voor fotograaf ehct wel banketstaaf (gaat bokt natuurljik een sinterklaas tractsatie van maken).
hond voor ons, was ook al bang ervoor. Weet zeker dat Murphey bji 1e filst poef al over de #$%#$% was geweest.
Dus biuten voor de deur zat ik dan met totaal over de rooie poepie bange woefie...
Afbeelding

Dus daar maar even gepicknickt (lees, hond even tot zennnn laten komen en toen ze weer enigszins op aarde was voor veeeel heel veel koekjes kunstejes laten doen, want zo landt het dat het weer normaal is het best. )
Afbeelding

OP de heenweg had ik allang iets fantastisch gezein voor Lizzy...
Maar zij wist dat natuurlijk niet...
Ik had een giga grote Jumper gezein (Dat is een merk deirenwinkel)
En dus..
HOnd weer in bakfeits.. daar is ze overladen met lekkere koekjes, dus haar dag was wee rgoed.
En ze kan zichzelf fantastisch goed verkopen met dei reuzeoren en schattige oogjes.
Dus gingen we naar huis met nog meer keokjes en proefpakketje.
Afbeelding
Handig zo'n bakfeits, alle zooi past erin.

En het resultaat van 5 min. fotoshoot.. Dei 1ne foto?? Die met haar alleen zjin denk ik allemaal mislukt, want dorodat ze bang was was ze steeds weg van het bankje, dus met mji erbij.
En laat ik nou net gehoopt hebben op foto met mji, want heb foto's zat van de hondjes, maar nooit met mji erop.

En wat zat er van de week in mjin mail!? Deze!! Dankjewel!!
Afbeelding

Me happy en sorrry Lizzy, doen we neit meer met poef flitsers..

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 23:56

Oh.. ebikebakfiets = MurphMobiel...
Te duur, speciaal stuur dat fuzee kogels heeft en onafhankeljik van de bak draait (anders kan ik er neit mee feitsen)
En jippie!!!! IK heb deel van mjin leven terug, als ikdit toch geweten had.. DAt ik al dei tjid niet aan het fietsen wsa, maar aan het proberen was neit te vallen!! Oh, wat is die 3 wieler zalig!
MOet nog wel giga op slingeren letten, maar kan niet zomaar omvallen!! Jihaa!!!
GEwoon stuur losjes vast kunnen houden en niet in moord greep, je hand uit kunnen steken zonder tegen de lantaarnpaal aan te rjiden, jehhh *\o/* _/-\o_

plaatjes.. dan maar..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
electronia moet droog kunnnen staan, onder hoezen te veel conden s en droogt neit, dus.. mjin.. wasmolenfeitsoverkapping.
Afbeelding
En hondjes zjin ook niet watervast, dus hondoverkapping.

Dit was ons verveor, bakfeits al gekocht voor ik wist dat ik Lizzy ging huoden.
En ahum.. ondertussen mag ik al maand neit autorjiden, dus bakfiest echt geschenk iut de hemel.
(ehhh, nou ja.. renteloze lening bji pa... :D :+ <3 )
Maar was steeds bang dat ik keer met hond erachter zou vallen of ergens tegen aan zuo rjiden.
Afbeelding
Afbeelding

Oh.. honden zitten vast aan 2 kanten van de bodem van de bak, zodat ze er neit uit kunnen springen.
En ze hebben geleerd thuis en op stal met het opstapje netjes in en iut te stappen.
Dit model is neit leverbaar met deurtje, zoek nog handige Harrie, dei er netjes deurtje in kan decoupeerzegan en kan voorzien van mooie rvs sscharniertjes en slotjes naar voorbeeld van de babboes die wel duertje hebben. (maar daar kan ik neit mee sturen)