Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:58

Mooi hondje hoor!!!

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:26

Wat een leuk topic!

Over een aantal maanden gaan wij verhuizen en daarna willen wij ook graag een hond adopteren (al dan niet uit het buitenland). Ik lees dan ook graag mee!

Hebben jullie nog tips voor websites/boeken om ons alvast in te lezen (en als voorpret)? :)

Jorinda

Berichten: 13462
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:57

Leuk! Voorpret is altijd leuk :D Qua inlezen staat er bij de meeste stichtingen al een heleboel informatie op hun website!

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 08:00

En goed even een lijstje maken wat je absoluut niet wilt en wat wel. En goed recensies lezen over stichtingen, merk dat er vaak nog een hoop mis gaat.

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 09:45

Ja dat is zeker een goede! Alle tips zijn welkom en ik zal het topic ook eens doorzoeken.

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:47

Donderdag gaan we ons meisje eindelijk ontmoeten! Alles staat klaar, hopelijk past ook alles enzo :Y) .

Wij hebben uiteindelijk via een contactpersoon en een kleine stichting geadopteerd. Ik zag door de bomen (aka stichtingen) het bos niet meer en ging dus voor klein maar fijn. Ze hebben goed naar onze wensen gekeken, maar bij jonge straathonden kun je het natuurlijk nooit 100% zeggen.

Ik vond zelf deze boeken/websites etc wel een goede aanrader om te lezen naast info op de website van de stichting:
https://www.bol.com/nl/p/powerstart-met ... oductTitle

https://www.ninavantilbeurgh.nl/goed-op ... ndse-hond/

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:49

Wat spannend en leuk Josien_! Bedankt voor de tips. :)

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:25

Oh wat leuk josien !

We hebben onze adoptie pup nu ong 3 maandjes, en jeetje wat doet ze het goed!
Ze heeft wel dr rugzakje, bezoek die lopen in huis Is een nogo voor haar.
En ze is ontzettend waaks hahaha
Echt ze is waakser dan mijn 2 vorige ( grote) honden bij elkaar !


Afbeelding
Hier nog in Roemenië

Afbeelding
Afbeelding

Ik sluit echter niet uit dat ik ook nog voor n grote hond erbij ga ;-)

Maar oprecht heerlijk hondje onze pip !

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:49

Wat een schatje die pip!

Een aantal maanden terug postte ik een verhaaltje en foto's van mijn Foster hond, om te kijken of adoptie in Nederland een optie zou zijn. We vliegen begin januari samen terug naar Nederland en voorlopig blijft ze gewoon bij mij en familie wonen. Als het klikt met de Rottweiler. Ben blij dat ze eindelijk de stad uit kan en de kans krijgt om lekker los door de weilanden te rennen.

Hebben jullie persoonlijk ervaring met vliegen met een hond? Ik vind dat best wel spannend. En wat is normaal. doe ik de hond al in de kennel voordat we het vliegveld binnen gaan, of loopt ze beter gewoon aan de hand mee naar de incheck? Ik zal een stuk of 3 koffers bij me hebben, een hond en een kennel, en vlieg alleen dus een gedoe wordt het sws.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:19

watnou1 schreef:
Oh wat leuk josien !

We hebben onze adoptie pup nu ong 3 maandjes, en jeetje wat doet ze het goed!
Ze heeft wel dr rugzakje, bezoek die lopen in huis Is een nogo voor haar.
En ze is ontzettend waaks hahaha
Echt ze is waakser dan mijn 2 vorige ( grote) honden bij elkaar !


[ [url=m/IYWGTh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier nog in Roemenië

[ [url=m/iogD31.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NCo6s2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik sluit echter niet uit dat ik ook nog voor n grote hond erbij ga ;-)

Maar oprecht heerlijk hondje onze pip !



Och wat een schatje <3

@gracezellaa geen ervaring met vliegen met een hond, maar met zoveel bagage klinkt dat wel als een opgave :oo

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:35

Ja een mens verzamelt wat in 3.5 jaar haha. Gelukkig is onze vlucht erg vroeg, dus verwacht slechts weinig drukte op het toch al rustige vliegveld :)

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 09:21

Denk niet dat het haalbaar is om de hand gelijk in de kennel te hebben met drie koffers..... lekker mee laten lopen. Ze zeggen er vanzelf iets van als het niet mag lijkt me. En dan kunnen ze gelijk even helpen ;)

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:00

Ons hondje is gearriveerd!
Een lief klein schatje. In het begin was het erg spannend, maar nu ligt ze al eventjes te slapen.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:20

Pittige dag om een hondje te verwelkomen, oudjaarsdag. Heel veel plezier gewenst met elkaar <3

Eliana

Berichten: 5456
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:36

Veel plezier ermee!
Hoe doen jullie honden het nu met het vuurwerk?
Vanmiddag met Pip en Lars naar het strand gegaan daar hoorde ze geen knallen :).
Pip vind vuurwerk eng, Lars
kijkt er niet van op of om.
Afbeelding

Afbeelding

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:55

Skippy01 schreef:
Pittige dag om een hondje te verwelkomen, oudjaarsdag. Heel veel plezier gewenst met elkaar <3


Ja dat wel, maar ik moet zeggen dat ze er binnen weinig last van had. Natuurlijk helemaal kapot van de reis en dus veel geslapen.
Ze slaapt overigens nog steeds heel veel, maar binnenshuis en in de tuin begint ze zich steeds meer thuis te voelen. Wandelen op zich gaat best goed, loopt netjes mee maar omdat de buitenwereld nog zo spannend is durft ze niet altijd verder te gaan.
Dat komt nog wel, we doen heel rustig aan.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:28

Hoi allemaal!

Ik kom even binnenvallen als dat mag :D .
Mijn vriend en ik denken al een paar jaar om een oudere hond te adopteren en hebben vandaag eindelijk besloten om op een hond te reageren. *\o/* Het is heel spannend om het proces in te gaan maar ik kan niet wachten. :D

Hebben jullie ook steeds de neiging gehad om je mail te refreshen zodra je de aanvraag hebt gedaan? Ik weet dat het proces tijd neemt en ben mij er erg bewust van. Maar ik ben gewoon zo benieuwd naar hoe ze ons profiel vinden!

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:48

emilyslaluna schreef:
Hoi allemaal!

Ik kom even binnenvallen als dat mag :D .
Mijn vriend en ik denken al een paar jaar om een oudere hond te adopteren en hebben vandaag eindelijk besloten om op een hond te reageren. *\o/* Het is heel spannend om het proces in te gaan maar ik kan niet wachten. :D

Hebben jullie ook steeds de neiging gehad om je mail te refreshen zodra je de aanvraag hebt gedaan? Ik weet dat het proces tijd neemt en ben mij er erg bewust van. Maar ik ben gewoon zo benieuwd naar hoe ze ons profiel vinden!


Dat had ik ook toen wij hadden gereageerd op een hondje. Helaas is de eerste waarop we gereageerd hadden het niet geworden, de tweede wel! En we zijn nog altijd super blij met haar, enkel is ze enorm reactief naar andere honden en heel erg bang van een aantal dingen. Maar over het algemeen is ze echt een top hond! <3

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:54

Spannend! Hopelijk heb je snel reactie. Hou ons op de hoogte! :D

Ik kijk tegenwoordig ook elke dag op verhuisdieren, maar wij verhuizen zelf pas in april en dan zal het nog wel even duren voordat alles genoeg op orde is voor een hond vermoed ik. De voorpret is in ieder geval alvast begonnen! Mijn schoonmoeder krijgt als het goed is dit voorjaar/deze zomer een puppy dus dat is ook iets om naar uit te kijken. :j Dat is overigens niet een hondje van een stichting.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:14

We hebben vanmiddag een berichtje gekregen met de vraag om vandaag te bellen. Als het goed is worden we vanaf 14:30 uur gebeld *\o/* .

Oh trouwens, tot nu toe hebben we dus de eerste mail gestuurd, vervolgens een formulier met veel vragen over ons ingevuld en nu straks dus het telefoongesprek. Dit is de eerste keer dat we dit proces meemaken dus ik ben benieuwd hoe het gesprek zal gaan.

De hond is al in Nederland sinds november dus wat dat betreft kan er sneller kennis worden gemaakt natuurlijk! <3

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:14

Leuk zeg. Succes met het telefoongesprek, hopelijk is het van beide kanten een goede match!

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:16

Dankjewel! Ik zou eigenlijk voor een examen moeten leren maar ik kan niet stoppen met enthousiast zijn! Natuurlijk weet je nooit of je gekozen wordt maar ik vind het leuk om toch hoopvol te blijven.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:26

Wow, wat spannend zeg! Succes met het gesprek, hopelijk is het een match! :D

Lukasje
Berichten: 11302
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:02

Veel succes!

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:05

Dankjewel!!!

Het gesprek ging heel erg goed. De mevrouw aan de lijn was ontzettend aardig en zowel wij als zij zijn enthousiast denk ik! Er zijn nog andere kandidaten die gebeld zullen worden vandaag en morgen en dan krijgen we hopelijk voor vrijdag het verlossende antwoord *\o/*