Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:00

Wij hebben een bench met daarin een vetbed en fleecedekentje, daarnaast nog een leuke donutmand.
Maar ik heb ook vloerverwarming in mijn huis dus de vloer is nooit ijskoud.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:05

Wij hebben in de bench een dik ergonomisch kussen met daarover nog een dik deken. En in huis ligt ze gewoon op de bank of op de mat. Nu is Ruby wel een hond die het eerder te warm heeft dan te koud.

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:50

emilyslaluna schreef:
Heeft iemand advies over een goed honden bedje? We zijn ons nog aan het oriënteren maar veel bedjes die op eerste zicht comfortabel lijken, vallen meteen plat zodra je erop staat. En aangezien onze vloertegels toch wel koud kunnen zijn willen we een goed bedje die goed isoleert. :D

Scruffs zijn heel fijn! Heb voor m’n andere hond een happy house mand en daar ben ik ook heel erg blij mee. Het lekkerste slaapt toch de bank en mijn bed :')

Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:17

Ik zou ook zeggen een ergonomisch kussen/matras. Wat wij op onze koude tegelvloer hadden toen ze daar nog sliepen, was een pallet onder het kussen leggen, dan zit er ruimte tussen het kussen en de vloer, waardoor de kou van de tegelvloer niet in het kussen kan trekken. :)

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:59

Hey iedereen, ik zou hier graag ook mee willen kletsen. 20 februari komt ons hondje naar Nederland. <3 mss wel via de zelfde instantie als jij emilyslalina!

Ik zal later even een uitgebreide reactie geven. :o

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:29

Bedankt allemaal voor jullie adviezen qua bedden. We gaan ze even bekijken!

Wat leuk Arzil! Ik heb je een pb gestuurd.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:52

Zoals ik eerder al aangaf, komt ons hondje ook per 20 februari naar Nederland, na een lang transport vanuit Spanje. Na al enkele maanden af en aan de Nederlandse asiels afgespeurd te hebben, kwam ik vorige week plots op een site die hondjes uit kansarme situaties in Spanje redt. Daar viel ons oog op 2 hondjes en vervolgens heb ik de stichting gemaild. Ik kreeg diezelfde avond nog reactie en afgelopen maandag kwam de uiteindelijke bevestiging dat we het hondje toegewezen kregen! Een 2,5 jarig vuilnisbakkie dat waarschijnlijk wel binnen heeft geleefd in zijn puppy tijd, maar vervolgens door zijn eigenaar in de tuin aan een boom is gebonden. |(

Ik vind het echt super spannend. De cursus die ik hier voorbij heb zien komen had ik ook al aangeschaft en ben daar op het gemakje mee begonnen. Vind het persoonlijk erg leerzaam. Zodra corona voorbij is wil ik ook graag op behendigheidstraining met hem.

Ook hebben we al aardig wat inkopen gedaan bij de dierenwinkel hier in de buurt. In het begin wil ik sowieso met tuig en halsband lopen. Heb nog een riem in bestelling staan die je zowel op de riem als het tuig kunt vastklikken. Ook heb ik een gps tracker aangeschaft. :=

Wij hebben hier heerlijke vloerverwarming, dus hij heeft een lekker verwarmd mandje. Ook wil ik een bench plaatsen voor zolang het nodig is, zodat hij meerder plekjes voor zichzelf heeft in huis.
Ik was ook van plan om naar de dierenarts te gaan met hem zodra hij een klein beetje is geacclimatiseerd voor een algehele check.

Verder vroeg ik me af (weet niet of het domme vraag is) maar is het nodig om voor de beginperiode iets van een jasje oid aan te schaffen voor als we buiten komen vanwege de temperatuurverschillen met hun thuisland?

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 07:48

Arzil schreef:
Zoals ik eerder al aangaf, komt ons hondje ook per 20 februari naar Nederland, na een lang transport vanuit Spanje. Na al enkele maanden af en aan de Nederlandse asiels afgespeurd te hebben, kwam ik vorige week plots op een site die hondjes uit kansarme situaties in Spanje redt. Daar viel ons oog op 2 hondjes en vervolgens heb ik de stichting gemaild. Ik kreeg diezelfde avond nog reactie en afgelopen maandag kwam de uiteindelijke bevestiging dat we het hondje toegewezen kregen! Een 2,5 jarig vuilnisbakkie dat waarschijnlijk wel binnen heeft geleefd in zijn puppy tijd, maar vervolgens door zijn eigenaar in de tuin aan een boom is gebonden. |(

Ik vind het echt super spannend. De cursus die ik hier voorbij heb zien komen had ik ook al aangeschaft en ben daar op het gemakje mee begonnen. Vind het persoonlijk erg leerzaam. Zodra corona voorbij is wil ik ook graag op behendigheidstraining met hem.

Ook hebben we al aardig wat inkopen gedaan bij de dierenwinkel hier in de buurt. In het begin wil ik sowieso met tuig en halsband lopen. Heb nog een riem in bestelling staan die je zowel op de riem als het tuig kunt vastklikken. Ook heb ik een gps tracker aangeschaft. :=

Wij hebben hier heerlijke vloerverwarming, dus hij heeft een lekker verwarmd mandje. Ook wil ik een bench plaatsen voor zolang het nodig is, zodat hij meerder plekjes voor zichzelf heeft in huis.
Ik was ook van plan om naar de dierenarts te gaan met hem zodra hij een klein beetje is geacclimatiseerd voor een algehele check.

Verder vroeg ik me af (weet niet of het domme vraag is) maar is het nodig om voor de beginperiode iets van een jasje oid aan te schaffen voor als we buiten komen vanwege de temperatuurverschillen met hun thuisland?

Elke hond is anders maar voor mijn honden heb ik dat wel allebei gedaan. Ook omdat ik door de slechte voeding aan hun zag dat ze geen vacht hadden gemaakt. Eentje heeft nu nog steeds een jasje nodig ( heeft een kortharige vacht zonder ondervacht) en de ander kan prima zonder.
Beide honden zijn wel kortharig
Je kan altijd even wachten, een jasje is zo gekocht

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:47

Ja, dat is waar. Hij heeft sowieso wel aan 1 kant een kale bips vanwege een geopereerde wond en is kortharig. Maar het is natuurlijk ook niet zo dat we nu telkens een uren per dag buiten zullen zijn gelijk. Ik kijk het wel ff aan.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:54

Toevallig hadden wij er ook over om eventueel een jasje te kopen. Maar die van ons (als het door gaat) heeft een langer vachttype. Ook gaan we de eerste week niet ver wandelen, enkel even buiten de behoeftes doen is het advies omdat ze eerst nog moeten wennen. Ook heeft ze waarschijnlijk nog geen eelt op haar kussentjes omdat ze nog maar 2 is en nooit echt is gaan wandelen. Dus wij gaan het ook even aankijken. Zoals een ander ook zei, een jasje is snel gekocht!

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:03

Ik ben zo benieuwd naar jullie hondjes! Hopelijk gaat het allemaal door emilyslaluna. :)

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:13

Ja, ik ben ook zo ontzettend benieuwd! Wij hebben tegenover ons huis een veldje waar hij zijn behoefte kan doen als hij echt nog te angstig is en anders ook nog verschillende veldjes op 100 meter lopen. Maar kan me voorstellen dat die 100 meter al een opgave is als je uit zo'n treurige situatie.
Nog geen eelt op de kussentjes heb ik eigenlijk nog niet bij stilgestaan trouwens.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:42

Ons hondje had behoorlijk wat eelt op haar kussentjes toen ze bij ons kwam, dus daar zou ik me niet te veel zorgen over maken :)

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:04

Zit ook nog een beetje in dubio hoe ik het moet gaan doen met het ophalen. In eerste instantie dacht ik hem op een doordeweekse dag op te moeten halen, dus was het niet zo moeilijk. Want dan zou sowieso mijn vader meekomen. Maar nu is het ophalen op een zaterdag, dus dat betekent dat mijn vriend ook mee kan.
Echter, zal mijn vader in het begin ook een belangrijke rol gaan spelen. Hij zal, wanneer ik op kantoor ben, oppassen en uitlaten in de beginperiode. Maar met mijn vriend woon ik natuurlijk gewoon samen dus die is er de overige tijd.

Ophalen met 3 personen lijkt me niet de bedoeling. Zowel corona technisch niet, als qua overwhelming niet voor het beestje.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:04

Ze is negatief getest! Dus het is officieel, over 2 weken hebben we een hondje! <3 *\o/*

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:31

Echt een goed nieuws joh, zo snel al de uitslag! Super fijn

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:31

Arzil schreef:
Zit ook nog een beetje in dubio hoe ik het moet gaan doen met het ophalen. In eerste instantie dacht ik hem op een doordeweekse dag op te moeten halen, dus was het niet zo moeilijk. Want dan zou sowieso mijn vader meekomen. Maar nu is het ophalen op een zaterdag, dus dat betekent dat mijn vriend ook mee kan.
Echter, zal mijn vader in het begin ook een belangrijke rol gaan spelen. Hij zal, wanneer ik op kantoor ben, oppassen en uitlaten in de beginperiode. Maar met mijn vriend woon ik natuurlijk gewoon samen dus die is er de overige tijd.

Ophalen met 3 personen lijkt me niet de bedoeling. Zowel corona technisch niet, als qua overwhelming niet voor het beestje.

Zou gewoon met je vriend gaan, je vader ontmoet ie na een bijslaapt sessie wel een keer. Zou wel een bench in de auto zetten en die bench naar binnen tillen ( als het een angstig hondje is). Dat werkt eigenlijk t handigst na transport.

Mijn honden hadden ook geen eelt en hebben nog steeds hele zachte kussentjes. Ze lopen die ook nooit kapot. Ben wel blij met van die lekkere zachte friemelpootjes <3

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:54

emilyslaluna schreef:
Ze is negatief getest! Dus het is officieel, over 2 weken hebben we een hondje! <3 *\o/*

Wat fijn zeg, gefeliciteerd!

Qua ophalen denk ik niet dat het zoveel uitmaakt Arzil. :)

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:17

Dankjewel!

Arzil, ik denk dat het ook niet uit maakt. Ik zou gewoon lekker met je vriend gaan. Ik denk dat de eerste dagen de hond vooral bij moet komen van de hele reis en het dus vooral belangrijk is dat hij die rust krijgt. Of het nu je vriend is die in de auto zit of je vader, zal hij waarschijnlijk niet echt doorhebben. :o

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:30

Nou we hebben alles wat we nodig hebben denk ik!

Tuigje, halsband, riem (met extra verlengstuk dat licht geeft), bedje, bakjes, trainingssnoepjes en natuurlijk ook enkele speeltjes. We hoeven enkel nog voeding aan te schaffen. Blijkbaar krijgen ze daar vanalles wat er gedoneerd wordt dus ze is niet gewend aan 1 type voeding gelukkig.

Oh en we hebben een QR hondenpenning besteld waarmee je al onze informatie te zien krijgt als je het scant. Mocht ze toch ooit los komen dan kan het altijd handig zijn!

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:14

Heb je ook een bench of ren? Iets waarmee je haar min of meer kan 'dwingen' even rust te pakken zeg maar?
Met pups verschillen de meningen erover, en misschien met adoptiehondjes óók wel, maar ik vond het fijn in het begin Toby wat verplichte rust te geven. Bij overprikkeling ging hij slopen ;)
Verder ben je lekker aan het shoppen geweest, heerlijk!

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:27

We hebben over een bench nagedacht. Ook overlegd met de begeleidster van de stichting. Zij vertelde ons dat het meestal niet nodig is. Want je moet een hond het echt aanleren en deze honden zijn het niet gewend.

Mocht het toch zo zijn dat ze het nodig heeft dan kunnen we altijd nog eentje halen. Maar als ik op de foto's zie hoe ze nu slaapt, slaapt ze bovenop de bench op dekens ipv erin :') .

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 07:30

emilyslaluna schreef:
We hebben over een bench nagedacht. Ook overlegd met de begeleidster van de stichting. Zij vertelde ons dat het meestal niet nodig is. Want je moet een hond het echt aanleren en deze honden zijn het niet gewend.

Mocht het toch zo zijn dat ze het nodig heeft dan kunnen we altijd nog eentje halen. Maar als ik op de foto's zie hoe ze nu slaapt, slaapt ze bovenop de bench op dekens ipv erin :') .


George raakte ook in paniek als hij in de bench moest omdat hij dan weer dacht dat ie opgesloten werd. Ondertussen kent hij het omdat hij steeds op kliko strooptocht ging.

Ik merkte aan mijn honden dat ze best wel wat tekorten hadden. Maar dat kan bij de jouwe weer anders zijn. Wel kwam die met ongelofelijk smerige tanden door het slechte voer, maar die heeft ie met kauwbotjes weer schoon gekauwd _/-\o_

NorwayFjord

Berichten: 3175
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:08

Hier wel heel blij met de bench (en nog steeds). Ze heeft er vanaf het begin 's nachts in geslapen (en ik ernaast op de bank een paar nachten) en ik vond het ook heel fijn om haar idd even verplichte rust te kunnen geven. Vaak was ze zo moe maar te druk om zelf te liggen, in de bench lag ze dan binnen 5 minuten knock-out. De bench is er overigens nog steeds, Mulan vind het nog steeds leuk om mijn kussens te slopen of de prullenbak open te maken, dus als ik weg ben gaat ze in de bench. Het is wel echt haar veilige plekje ook dus ze vind het totaal geen probleem.

Is inderdaad per hond wel echt verschillend dus gewoon even aankijken :)

Wel spannend hoor, nog heel even wachten!

Mulan heeft trouwens de grootste lol gehad in de sneeuw, heerlijk vind ze het :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:45

Toby vermaakt zich ook kostelijk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding