Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:43

Wat een fijne update! Liefde en geduld wordt beloond. :j

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:02

Sem_ schreef:
Wat een fijne update! Liefde en geduld wordt beloond. :j

Zeker weten!

Wat spannend dat je deze maand al misschien begint met zoeken! Dat is echt een leuk deel van het proces. :j

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:05

Zeker spannend, maar ook erg leuk ja! Ondertussen alvast een beetje in de boeken aan het duiken. :D

Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:03

Zo goed om te lezen!

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:01

Mijn nieuwe hond ( oude naam Ariël) nu Nova komt 29 mei aan. Eerst word ze gesteriliseerd, geënt en volledig getest. Ze is dan al 9,5 jaar maar hopelijk gaat ze nog een hoop jaren mee <3

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 22:09

Ah leuk BonteLisa! Wat mooi ook dat jullie een oudere hond adopteren. :j Zo hebben wij al twee jaar veel plezier van onze adoptiekat die over een paar weken alweer 14 wordt.

Hoe lang duurt het eigenlijk gemiddeld voor een hond vanuit het buitenland naar hier komt na adoptie (of is dat erg verschillend per stichting)?

NorwayFjord

Berichten: 3176
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 06:59

Wat fijn dat het beter gaat emilyslaluna! Alle vooruitgang is altijd zó fijn <3

BonteLisa wat mooi dat je een oudere hond hebt gekozen! Heb je al een foto? :D

Mulan was al in Nederland toen ik haar in het oog kreeg. Dat vond ik zelf wel heel prettig omdat ik haar karakter dan in het echt kon checken en ook even kon kijken hoe ze buiten was etc. Ik zou ook niet snel kiezen voor een hond die nog in het buitenland is tbh, vind het knap dat jullie die 'gok' wel aandurven!

Mulan gaat zo goed <3 Het gaat met verkeer steeds wat beter, soms staat ze naast een best drukke weg toch even te snuffelen of zelfs poepen terwijl we net de hoek om gaan een stiller pad in :+ Ze gaat nu lekker veel mee naar stal, daar kan ze heerlijk haar energie kwijt en lekker in alle gore sloten springen. Van de week ging ze zelfs even mee op de wagen in de bak :D

Hier had ze zich eerst gepaneerd in een modderplas, vandaar dat ze er zo uit ziet
Afbeelding

Knock-out na een dag stal
Afbeelding

En nog even een knappe foto <3
Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:28

BonteLisa schreef:
Mijn nieuwe hond ( oude naam Ariël) nu Nova komt 29 mei aan. Eerst word ze gesteriliseerd, geënt en volledig getest. Ze is dan al 9,5 jaar maar hopelijk gaat ze nog een hoop jaren mee <3

Oeeeh wat spannend! Zo leuk! *\o/*

Sem_ schreef:
Ah leuk BonteLisa! Wat mooi ook dat jullie een oudere hond adopteren. :j Zo hebben wij al twee jaar veel plezier van onze adoptiekat die over een paar weken alweer 14 wordt.

Hoe lang duurt het eigenlijk gemiddeld voor een hond vanuit het buitenland naar hier komt na adoptie (of is dat erg verschillend per stichting)?

Ik denk dat het best verschilt! Als ze echt nog in het buitenland zitten, dan moeten ze vaak nog gesteriliseerd en getest worden. Sommige zijn dat al voor ze op de website komen, maar vaak nog niet omdat ze natuurlijk eerst willen zien of er belangstelling is. Testen heeft geen zin als het diertje nog 1 jaar in het asiel moet blijven.

De stichting waar BonteLisa en ik onze honden vandaan hebben, brengt 1x per maand een lading honden zeg maar. Dus het is maar net of je op tijd alles geregeld hebt voor de transport van die maand. Wij hadden geluk dat ons contract rond was 3wk voor transport, dus moesten we maar 3wk wachten. Ik gok dat BonteLisa nu langer moet wachten omdat de sterilisatie enzo niet op tijd klaar is voor de groep van april en dus moet wachten tot mei. Klopt dat?

NorwayFjord schreef:
Wat fijn dat het beter gaat emilyslaluna! Alle vooruitgang is altijd zó fijn <3

BonteLisa wat mooi dat je een oudere hond hebt gekozen! Heb je al een foto? :D

Mulan was al in Nederland toen ik haar in het oog kreeg. Dat vond ik zelf wel heel prettig omdat ik haar karakter dan in het echt kon checken en ook even kon kijken hoe ze buiten was etc. Ik zou ook niet snel kiezen voor een hond die nog in het buitenland is tbh, vind het knap dat jullie die 'gok' wel aandurven!

Mulan gaat zo goed <3 Het gaat met verkeer steeds wat beter, soms staat ze naast een best drukke weg toch even te snuffelen of zelfs poepen terwijl we net de hoek om gaan een stiller pad in :+ Ze gaat nu lekker veel mee naar stal, daar kan ze heerlijk haar energie kwijt en lekker in alle gore sloten springen. Van de week ging ze zelfs even mee op de wagen in de bak :D

Hier had ze zich eerst gepaneerd in een modderplas, vandaar dat ze er zo uit ziet
[ [url=m/Q8MwL4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knock-out na een dag stal
[ [url=m/qMdBnp.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog even een knappe foto <3
[ [url=m/SHpR4g.png]Afbeelding[/url] ]

Zeker weten!!!

En jeetje, wat is Mulan een knapperd zeg!! Wat fijn dat ze het zo goed doet en ook op stal! Maya is 2x mee geweest en stond gewoon bevroren. Ze was wel nieuwsgierig maar zodra een paard met z'n hoofd uit de stal kwam, vond ze het minder leuk. :')

Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:25

Mulan is errug knap inderdaad! <3

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:41

Wauw wat een leuke hond is Mulan! Wat fijn dat het zo goed gaat. Ze ziet er tevreden uit. :)

Bedankt voor de reacties op mijn vraag!

Onze eerste voorkeur gaat trouwens ook wel uit naar een hond die al bij een gastgezin in Nederland zit, of eventueel zelf gastgezin worden. Maar ik sluit rechtstreeks uit het buitenland adopteren zeker niet uit, mits ik voldoende positieve ervaringen kan vinden m.b.t. de betrokken stichting.

Hoe gaat het eigenlijk als je een hond hebt gevonden waar je geïnteresseerd in bent. Hebben jullie bijvoorbeeld uitgebreide mails gestuurd of juist een korte mail? Of juist direct telefonisch contact.. :D

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:31

Klopt wat EmilyLuna zegt. Ze wordt eind april gesteriliseerd en omdat haar gebit er niet uit ziet word die ook gelijk helemaal gedaan.
En er word begin mei getransporteerd. Das echt te snel na zo’n operatie en eind mei is verder prima. Ze moet ook nog getest worden dus wacht dan liever iets langer dat t goed gebeurt.
Voor haar Leeftijd is ze nog lekker actief en dol op spelen met andere honden. Lekker blij ei en dol op aandacht.
Ze is wel eerst opvang, mocht het goed gaan tussen de andere 2 en haar dan blijft ze. Heeft ze sowieso meer kans op een baas dan daar in Portugal.

Deze stichting heb ik gewoon geappt wat ik zocht en zij weet precies wat ze hebben. Makkelijker kan haast niet *\o/*

Paspoort:
Naam: Nova
Leeftijd: 9,5 (jan 2012)
Gewicht: 10 kg


Afbeelding

Afbeelding

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:23

Ah Nova ziet er wel schattig uit!

Ik ben zelf gastgezin geweest van een echt goede stichting. We waren alleen veel te soft als gastgezin. Konden de hond niet meer afgeven. En dat was de beste keus ooit!

Hond twee kwam direct uit Spanje via een andere stichting. Helaas totaal geen klik tussen beide honden. Onze oude hond werd super agressief en toen we aan de bel trokken werd er helaas niks voor ons gedaan. Terwijl ik van te voren dit uitgebreid besproken had met ze. We moesten zelf op zoek naar een nieuwe baas. Best lastig want het gegrom en geblaf liep zo uit de hand dat al onze buren aan het klagen waren en we nergens meer heen konden. Uiteindelijk gelukkig een super lieve baas gevonden die nog steeds foto’s en filmpjes stuurt. Het was ook een enorm lieve hond trouwens die we onder andere omstandigheden graag gehouden hadden. Wel raar was dat het nieuwe gezin dezelfde kosten moest betalen voor de hond. Deze kosten zijn dus twee keer betaald, wat ik voor een adoptie wel apart vindt. (Wij kregen niks terug, hoefde ook niet van ons). Voor ons wel een reden om niet meer via een stichting een hond te kopen (iig niet rechtstreeks uit het buitenland). En sowieso gaan we onze hond niet meer bij een ander hond proberen. Zij blijft lekker tot haar einde in haar eentje bij ons wonen.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:38

Voor wat betreft stichtingen: ik zou er moeite mee hebben de hond niet eerst te kunnen zien in NL denk ik.
Ik ging in eerste instantie namelijk voor een andere hond naar de opvang, en die keurde mij geen blik waardig. Geen enkele klik. Op papier zouden we een match zijn. In praktijk niet.
Toby zat daar ook en liep gelijk overal achter mij aan. Paste overigens op papier óók in mijn plaatje, maar stond nog niet op hun site.
En ik was niet moeilijk in wat ik zocht hoor: 6 maanden tot 2 jaar, max 20 kg, en ABSOLUUT GEEN bijter en niet van een HR ras (ja, meningen zijn verdeeld over of dat wel of niet bestaat ;) , maar ik waag me er niet aan) of bully-type. Meer eisen had ik niet. Of nou ja: korthaar, krulhaar of ruwhaar was ook een eis, ivm allergie van mijn primaire oppas (mama) voor andere vachtsoorten ;) . Misschien als je eisenlijst uitgebreider is, dat ze het bij een stichting makkelijker tot één of twee honden kunnen terugschroeven en je dan op basis van film materiaal een keuze kunt maken, maar puur op foto's en omschrijving vind ik dus echt tricky.

Als ik nu een tweede erbij zou willen, zou dat nog lastiger worden: Toby doet het heel goed met rustige, niet lompe energie van andere honden. Maar kan ook héél lastig en happerig worden van de verkeerde energie om hem heen. Dus dan zou ik sowieso niet gaan voor een ongeziene herplaatser. Een herplaatser zou ik willen matchen echt - fysiek dus bij elkaar willen kunnen brengen. Bij een pup weet ik welke energie ik daarbij zou moeten zoeken, dat vormt zich wat makkelijker ook nog en kun je goed met de fokker bespreken.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:04

Sem_ schreef:
Ah leuk BonteLisa! Wat mooi ook dat jullie een oudere hond adopteren. :j Zo hebben wij al twee jaar veel plezier van onze adoptiekat die over een paar weken alweer 14 wordt.

Hoe lang duurt het eigenlijk gemiddeld voor een hond vanuit het buitenland naar hier komt na adoptie (of is dat erg verschillend per stichting)?

Bij ons verschilde het (wel steeds dezelfde stichting). De pups moeten eerst volledig gevaccineerd zijn en dat duurt altijd een tijdje. Er zit een tijd tussen de vaccinaties.
En onze Emma kwam per ongeluk met ons mee terug uit Spanje :o We waren in de buurt van het asiel op vakantie en wilden nu wel eens met eigen ogen zien waar onze honden vandaan kwamen. En toen bleef er eentje aan ons plakken. Toevallig was Emma volledig geënt en gesteriliseerd dus ze vloog met ons mee terug naar huis.
De stichting heeft ook een aantal opvanggezinnen in Nl en België. Vaak zie je dat honden die al lang in het asiel zitten na aankomst in een pleeggezin snel geadopteerd worden. Zo fijn.

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:59

Izzy hebben wij eigenlijk soort van via Instagram geadopteerd.
Had haar alleen nog maar op foto en video gezien toen ze hier thuis aan kwam :Y) .
Vond ik heel spannend, maar de klik met de foster was er en het zag en op het beeldmateriaal gewoon heel goed uit.

Ik denk er ook wel over om gastgezin te worden, maar eerst moet ons hondje maar even een jaartje hier wennen. Uiteindelijk zou ik ook wel een tweede hond willen, maar zoals Skippy zegt zou ik die dan wel in het echt willen zien. Vooral om te kunnen matchen. Wellicht dat het met een puppy anders zou zijn.

Mandynop

Berichten: 66
Geregistreerd: 04-09-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:38

Wat een leuk topic is dit zeg! En wat is Nova een knapperd.

Op 30 januari heb ik de adoptieovereenkomst voor Tim ondertekend en 20 maart is Tim in Nederland aangekomen. Tim is een +/- 1,5 jaar oude Podenco uit Spanje. Ik viel voor het koppie (en de oren..) op deze foto:
Afbeelding

Inmiddels is Tim al goed bevriend met katlief, hangt graag op de bank en is gek op de rondjes die we lopen over de dijk:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoe snel ervaarde jullie dat de honden zich steeds meer thuis gingen voelen? En hebben jullie een anti-ontsnappingstuig gebruikt? Zo ja, hoe lang? :)

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 06:56

Mandynop schreef:
Wat een leuk topic is dit zeg! En wat is Nova een knapperd.

Op 30 januari heb ik de adoptieovereenkomst voor Tim ondertekend en 20 maart is Tim in Nederland aangekomen. Tim is een +/- 1,5 jaar oude Podenco uit Spanje. Ik viel voor het koppie (en de oren..) op deze foto:
[ [url=m/diHU5u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inmiddels is Tim al goed bevriend met katlief, hangt graag op de bank en is gek op de rondjes die we lopen over de dijk:
[ [url=m/1SdZ9g.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Kmj2DL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Vll82w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe snel ervaarde jullie dat de honden zich steeds meer thuis gingen voelen? En hebben jullie een anti-ontsnappingstuig gebruikt? Zo ja, hoe lang? :)



Wat een leukerd! Die lijkt sprekend op de podenco van een vriendin. Ik houd altijd de 3 dagen, weken, maanden regel aan. En ik lijn ze de eerste weken dubbel ( halsband en Y tuig)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 09:49

@mandynop wat een leukerd!

Die van mij heeft de eerste 2 a 3 dagen vooral geslapen. Daarna werd hij wakkerder en actiever en dat is zo gebleven.
Voor wat betreft tuigjes: waar Toby vandaan komt waren ze daar niet zo druk mee. Hij ontsnapte dus ook week één al uit een instap-tuigje... Gelukkig liep hij niet weg toen. Ik zou dus zeker een anti-ontsnappingstuigje adviseren. Ik heb er nu een regulier Y-tuigje om, maar in stressvolle periodes (bij ons: december, vuurwerk...) heeft hij wel een anti-ontsnappingstuigje om.

Enne, lekker van genieten, Pods zijn zo ontzettend gezellig :D <3 (Ik ben helemáál niet bevooroordeeld O:) )

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:05

@Mandynop wij hebben ons hondje nu 10 maand en ze loopt nog steeds in haar anti-ontsnaptuig :'). Maar dat is eerder omdat we nog geen ander tuig hebben dat haar goed past en deze is op maat gemaakt.
Wij hebben ook de eerste drie weken enkel dubbel aangelijnd gelopen (anti-ontsnaptuig en halsband).

gr_roos
Berichten: 7578
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:18

Onze hond loopt al bijna 6 jaar in haar ontsnappingstuig (of alleen op de band), puur omdat de populaire tuigen (bv K9) dramatisch van pasvorm zijn en ze nul schoudervrijheid daarmee heeft. Meestal loopt ze los mee, als ze naar stal gaat en ik moet d'r vast zetten naast de bak dan heeft ze d'r tuig om, dat vind ik fijner dan vastzetten aan de band. Als ze een stuk aan de lijn gaat wandelen is dat ook met tuig, maar sinds ik mijn been gebroken heb en geen riem kon vasthouden met krukken loopt ze los mee (in de hoofdstad).
Wel altijd korte riem mee en band om. Wij hebben een Ruffwear tuig.

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:50

Mandynop schreef:
Wat een leuk topic is dit zeg! En wat is Nova een knapperd.

Op 30 januari heb ik de adoptieovereenkomst voor Tim ondertekend en 20 maart is Tim in Nederland aangekomen. Tim is een +/- 1,5 jaar oude Podenco uit Spanje. Ik viel voor het koppie (en de oren..) op deze foto:
[ [url=m/diHU5u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inmiddels is Tim al goed bevriend met katlief, hangt graag op de bank en is gek op de rondjes die we lopen over de dijk:
[ [url=m/1SdZ9g.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Kmj2DL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Vll82w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe snel ervaarde jullie dat de honden zich steeds meer thuis gingen voelen? En hebben jullie een anti-ontsnappingstuig gebruikt? Zo ja, hoe lang? :)


Wat een leukerd en die oren <3 !

Hier sinds eind december ons hondje en nog altijd anti ontsnappingstuigje om, maar ik vind het ook gewoon een mooi tuigje :P .
Hier is ze nu bijna 4 maanden bij ons, maar ik zie elke maand weer wat dingetjes veranderen.
Zo ligt ze tegenwoordig echt languit op haar rug te slapen in de gekste houdingen, dat deed ze de eerste weken nog niet hoor. Maar ook haar behoeftes doen op steeds meer plekken gaat langzaam beter.

NorwayFjord

Berichten: 3176
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:16

Bedankt voor de complimentjes over Mulan, ik vind haar ook prachtig <3

Mulan heeft eigenlijk nooit een anti-ontsnaptuigje om gehad, wel een gewoon Y tuig. Ze liep ook na 6 weken al los, was helemaal niet mijn plan om dat zo vroeg al te doen maar de recall ging super goed en ze bleef altijd bij me in de buurt, ook als ze iets spannend vond. Gaat nog steeds perfect, alleen als ik merk dat ze iets spannend vind gaat ze aan de lijn. We lopen eigenlijk vooral in losloopgebieden of op stal rond dus ze loopt bijna altijd los. Ze heeft dus nu altijd een halsband om (wel altijd met NDG penning eraan) :) Niet het perfecte voorbeeld maar voor ons werkt(e) het zo goed.

Mandynop oh die oren, wat een gave hond!

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:41

Wat een lieverd Mandynop! Die oren. :D

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met stichting Mirbessa (bijvoorbeeld als gastgezin)? Mag ook via pb. :)

Edit: Ik zie nu in mijn inbox dat ik hier al eerder met mensen contact over heb gehad. :Y) Meer ervaringen zijn altijd welkom. :j

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:43

Sem_ schreef:
Wat een lieverd Mandynop! Die oren. :D

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met stichting Mirbessa (bijvoorbeeld als gastgezin)? Mag ook via pb. :)

Edit: Ik zie nu in mijn inbox dat ik hier al eerder met mensen contact over heb gehad. :Y) Meer ervaringen zijn altijd welkom. :j

Hebben wij al contact gehad?

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:43

Maya heeft een anti-ontsnappingstuig en die zal ze nog een hele tijd moeten dragen. Want ook al doet ze het heel goed, kan ze toch regelmatig opeens schrikken en dan springt ze een gat in de lucht met een draai erin waardoor ik er 100% van overtuigd ben dat ze al lang weg was geweest als we dit tuigje niet hadden.