Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:00

Sem_ schreef:
Oeh dat klinkt wel interessant. Misschien toch overwegen. Heb je ervaring met de stichting? :)


Ik niet, mijn tante wel. Haar galgo's (in ieder geval de eerste twee) kwamen daarvandaan.

welmoedz

Berichten: 1585
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:08

Hoi! ik kom mij ook even melden :)! Wij vangen momenteel een lief teefje op uit Griekenland. Was geadopteerd maar de adoptanten hebben zich helaas toch terug getrokken. Daarom zit Bobby nu bij ons. Super lief teefje van 5 maanden. Wel echt een jachthondje (veel sporen zoeken) en ze vind de eerste 10 minuten alleen zijn nog niet zo leuk maar voor de rest gaat het perfect. Hopelijk vindt ze snel haar forever home :+:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door welmoedz op 05-05-21 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:11

Oh die is leuk! <3
Jachthondjes zijn de leukste en liefste hoor :)) (sorry voor de mensen die andere hondjes prefereren, persoonlijke mening uiteraard, ik ben een jachthondenmens in de breedste zin ;) )

welmoedz

Berichten: 1585
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:14

Skippy01 schreef:
Oh die is leuk! <3
Jachthondjes zijn de leukste en liefste hoor :)) (sorry voor de mensen die andere hondjes prefereren, persoonlijke mening uiteraard, ik ben een jachthondenmens in de breedste zin ;) )


Hihi, begrijpelijk, het is ook super leuk om met ze te gaan speuren etc. Zelf ben ik meer van het schapendrijven, heb zelf een aussie en merk dat ik dat karakter heel fijn vind. Terwijl ik wel ben opgegroeid met jachthonden :+

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:36

welmoedz schreef:
Skippy01 schreef:
Oh die is leuk! <3
Jachthondjes zijn de leukste en liefste hoor :)) (sorry voor de mensen die andere hondjes prefereren, persoonlijke mening uiteraard, ik ben een jachthondenmens in de breedste zin ;) )


Hihi, begrijpelijk, het is ook super leuk om met ze te gaan speuren etc. Zelf ben ik meer van het schapendrijven, heb zelf een aussie en merk dat ik dat karakter heel fijn vind. Terwijl ik wel ben opgegroeid met jachthonden :+


Het is inderdaad vaak het een of het ander dat je écht in je hart aanspreekt :j
Ik vind aussies en collies heel leuk, maar wel meestal bij een ander :D

Josien_

Berichten: 9052
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:10

Wat een leuk hondje zeg <3 !

Hier is Izzy inmiddels ruim 2 weken loops, broekje trekt ze telkens uit dus veel dweilen.
Hoop dat het snel klaar is :Y) .

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:15

Pf als ze al op 2 weken zit, is t toch hopelijk inderdaad bijna klaar...
**is weer blij dat ze altijd reuen heeft** :')

Jorinda

Berichten: 13466
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:34

Wat een prachtig hondje is Bobby <3

Sem_
Berichten: 7772
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:45

Naar aanleiding van jouw bericht Skippy01 gaan we waarschijnlijk binnenkort bij een vrijwilliger langs met Galgo's zodat we een wat beter beeld bij het ras kunnen krijgen! :) Het karakter spreekt ons in ieder geval wel aan.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:58

Sem_ schreef:
Naar aanleiding van jouw bericht Skippy01 gaan we waarschijnlijk binnenkort bij een vrijwilliger langs met Galgo's zodat we een wat beter beeld bij het ras kunnen krijgen! :) Het karakter spreekt ons in ieder geval wel aan.


Wat leuk! :)) Houd je ons op de hoogte?

Sem_
Berichten: 7772
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 20:01

Zeker!

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 20:08

Ohh wat is Bobby leuk! <3

Josien: oepsie :=

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:29

welmoedz schreef:
Hoi! ik kom mij ook even melden :)! Wij vangen momenteel een lief teefje op uit Griekenland. Was geadopteerd maar de adoptanten hebben zich helaas toch terug getrokken. Daarom zit Bobby nu bij ons. Super lief teefje van 5 maanden. Wel echt een jachthondje (veel sporen zoeken) en ze vind de eerste 10 minuten alleen zijn nog niet zo leuk maar voor de rest gaat het perfect. Hopelijk vindt ze snel haar forever home :+:
[ [url=m/hb6uvp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een cutie! <3

Sem_ schreef:
Naar aanleiding van jouw bericht Skippy01 gaan we waarschijnlijk binnenkort bij een vrijwilliger langs met Galgo's zodat we een wat beter beeld bij het ras kunnen krijgen! :) Het karakter spreekt ons in ieder geval wel aan.

Oeeeh spannend!!!!


Ik heb een vraagje, Maya begint opeens interesse te tonen in speeltjes (bij mijn ouders thuis). Maar naast speeltjes lijkt ze opeens interesse te hebben in het kauwen op hout. Zo heeft ze al een blokje plint die los zat meegenomen (meteen afgepakt) en begint ze aan een ruw houten kruk te kauwen. Bestaan er speeltjes die het gevoel van hout nabootsen?

Naast het hout is ze opeens dol op plastic te kauwen. We hebben thuis al een speeltje met dat effect dus we gaan bij thuiskomst kijken of ze die opeens wil. Want helaas is een haarklem van mijn moeder gesneuveld :') .

Verder is ze heel voorzichtig hoor! Ze sloopt niks. Maar als er iets op de grond ligt dan wil ze het opeens kauwen. Maar ook niet alles of elke dag. Het is zo apart! Maar ook wel stiekem schattig dat ze wat meer speelse eigenschappen begint te krijgen.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:34

emilyslaluna schreef:
Ik heb een vraagje, Maya begint opeens interesse te tonen in speeltjes (bij mijn ouders thuis). Maar naast speeltjes lijkt ze opeens interesse te hebben in het kauwen op hout. Zo heeft ze al een blokje plint die los zat meegenomen (meteen afgepakt) en begint ze aan een ruw houten kruk te kauwen. Bestaan er speeltjes die het gevoel van hout nabootsen?

Naast het hout is ze opeens dol op plastic te kauwen. We hebben thuis al een speeltje met dat effect dus we gaan bij thuiskomst kijken of ze die opeens wil. Want helaas is een haarklem van mijn moeder gesneuveld :') .

Verder is ze heel voorzichtig hoor! Ze sloopt niks. Maar als er iets op de grond ligt dan wil ze het opeens kauwen. Maar ook niet alles of elke dag. Het is zo apart! Maar ook wel stiekem schattig dat ze wat meer speelse eigenschappen begint te krijgen.


Er zijn wel kauwproducten ja: koffieboomwortel en olijfboomhout meen ik?

https://www.barkkinghondensnacks.nl/kof ... ortel.html
https://www.barkkinghondensnacks.nl/olijfhout.html

Qua plastic zijn er wel producten die wat steviger dan rubber zijn en daar misschien in kunnen voorzien, zoals de Nylabone bijv. Echt plastic moet je ivm splinteren niet willen denk ik.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:59

Bedankt voor de tip! Zijn die houten producten veilig qua splinteren? Aangezien echt hout splintert en soms tussen de tanden komt.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 16:45

Nou ik was niet van plan om het zo snel in huis te hebben, maar we kwamen het toevallig tegen terwijl we op zoek waren naar andere dingen. Dus meteen meegenomen! Ik denk dat ze er wel blij mee is!
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 18:07

emilyslaluna schreef:
Bedankt voor de tip! Zijn die houten producten veilig qua splinteren? Aangezien echt hout splintert en soms tussen de tanden komt.


Als ze niet veilig zouden zijn, zou Barkking ze niet in de shop hebben. Die shop is van @Kiwiwitje hier op Bokt. Als zij het heeft, kun je er echt vanuit gaan dat erover nagedacht is of het veilig is :j
Het splintert in ieder geval niet :)

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 21:34

Skippy01 schreef:
emilyslaluna schreef:
Bedankt voor de tip! Zijn die houten producten veilig qua splinteren? Aangezien echt hout splintert en soms tussen de tanden komt.


Als ze niet veilig zouden zijn, zou Barkking ze niet in de shop hebben. Die shop is van @Kiwiwitje hier op Bokt. Als zij het heeft, kun je er echt vanuit gaan dat erover nagedacht is of het veilig is :j
Het splintert in ieder geval niet :)

Aaah als ik had geweten dat het van een bokker was dan had ik het netjes online besteld. Ik was nu toevallig in de winkel voor wat anders en heb het gelijk mee genomen. Nou, als het in de smaak blijft vallen dan bestel ik het de volgende keer online!

welmoedz

Berichten: 1585
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:43

Ik heb ook maar koffieboomwortel besteld :)! Benieuwd of het in de smaak valt. Hier was mijn hond ook aan haar houten mand begonnen..

Bobby heb ik gisteren weggebracht naar haar adoptant. Helaas werd ik net gebeld dat ze er toch vanaf ziet (priveredenen) :(. Ik snap er niks van ze kwam goed over. Helaas kan ik Bobbie niet weer in huis nemen omdat we op vakantie gaan. Ze zijn nu druk opzoek naar een ander gastgezin. Arm dier, ze is zo leuk en lief.

KarmaChansy

Berichten: 6931
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:44

Ach dat is sneu zeg

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 12:25

welmoedz schreef:
Ik heb ook maar koffieboomwortel besteld :)! Benieuwd of het in de smaak valt. Hier was mijn hond ook aan haar houten mand begonnen..

Bobby heb ik gisteren weggebracht naar haar adoptant. Helaas werd ik net gebeld dat ze er toch vanaf ziet (priveredenen) :(. Ik snap er niks van ze kwam goed over. Helaas kan ik Bobbie niet weer in huis nemen omdat we op vakantie gaan. Ze zijn nu druk opzoek naar een ander gastgezin. Arm dier, ze is zo leuk en lief.

Maya heeft er 5 minuten op gekauwd en opeens sprong ze weg ervan alsof ze er bang van was. Heel raar! Ze heeft geen splinter oid. Nu we weer thuis zijn toont ze er geen interesse meer in maar ze is altijd wel een beetje moe na een weekje op bezoek te zijn geweest bij mijn ouders. Wie weet begint ze later er weer aan!


Wat vervelend nieuws over Bobby! Wat raar zeg, dat er op 1 dag opeens zo veel verandert. Je denkt normaal heel goed na van tevoren voordat je een hond neemt. Hopelijk komt er snel een thuis voor Bobby!

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 12:38

Wat sneu voor Bobby! Hopelijk vind hij snel een passende plek.

Hier kauwt mijn Portugees zich dik met kauwbotjes. En de Oostblokker wil alleen maar echte natuurlijke botjes ( dat je het dier er nog aan af ziet zegmaar). Speeltjes ziet m’n Portugees niet zitten. En de ander maakt er alleen maar ruzie over :')

Gelukkig gaat met elkaar spelen wel heel goed. Kijk er erg naar uit dat Nova komt. De 11e gaat ze opnieuw onder narcose voor haar tanden. Ben al flink aan t aftellen.

Ze zijn ondertussen zo aan elkaar gehecht dat de Witte even tegen/ op de bruine mag liggen. *klapperende eierstokken*


Afbeelding


En nog een foto die ik gisteren heb gehad van Nova:

Afbeelding

Spannend *\o/*

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:48

@welmoedz ach, arme Bobby! Na één dag al?! Kwam zeker toch niet uit, want ja, ze vergen tijd en aandacht hè... %) sommige mensen verdienen geen hond...

Hier ook een leuke vandaag: Ik loop met Toby, mijn podengo, keurig aangelijnd aan de voet, niemand lastig vallend...

Wildvreemde mevrouw, nog nooit gezien: 'nou die is mager zeg!' #strikeone
'zeker zo'n buitenlander?!' #striketwo
'moet je mee uitkijken hoor, enge ziektes en gedragsproblemen!' #strikethree

'nou mevrouw, deze hond hoort er zo uit te zien. Hij komt inderdaad uit Portugal. Ik heb hem al vijf jaar en hij is topfit én valt niemand lastig. Fijne dag mevrouw.'

Sommige mensen... _-:( :evaw:

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 15:39

Hier hebben we de Petstages Dogwood stick. Die is er in 4 maten. Erg tevreden over.

Sem_
Berichten: 7772
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:49

Wat jammer van Bobby. :n Hopelijk vindt ze snel een fijn blijvend huisje.

Skippy01, wat een rare opmerkingen zeg. Daar zou ik ook niet van gediend zijn.

Ah wat een schatjes BonteLisa! <3

Vreemd van Maya.. Misschien kwam er bij het kauwen ineens een smaak vrij die ze niet lekker vindt? Lieve foto wel, echt een mooi hondje.

Vandaag gebeld over een hondje die ons erg aanspreekt. Ze is momenteel nog in Portugal. Gesprek was positief en volgende week volgt nog een huisbezoek. Het zou dan gaan om opvang met optie tot adoptie. Spannend dus! :D

Aanstaande donderdag gaan we ook nog wandelen met drie Galgo's. Mocht dit hondje toch niet doorgaan, dan weten we in ieder geval of dat ras bij ons zou kunnen passen. :j