Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:55

@Sem wat spannend zeg! Wat voor type hondje is het, wat nu nog in Portugal zit?

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:58

Het is een mixje, ziet er een beetje uit als een terriër, ruwharig, middelmaatje, nu 1 jaar oud. :)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:03

Leuk! Ben benieuwd :)

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:34

Hebben jullie nog tips qua webshops? We moeten nog een mand, riem, alles eigenlijk. :+ Geen idee ook wat handig is qua grootte voor een hond van zo'n 45 cm en 15 kilo... (Als alles doorgaat natuurlijk).

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:22

Mand haal ik altijd bij Cranenbroek, kosten daar heel weinig en er sneuvelen er hier wel eens - Toby trekt aan losse draadjes, vindt dan voering en trekt alles eruit ;)
Speeltjes om dezelfde reden ook daar. Maar die hebben geen webshop.
Tuigjes is 'erg verstelbaar' heel handig om mee te starten ;) en dan liefst wel beetje ok kwaliteit, veiligheid voorop ;)

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:35

Qua tuigje kan ik Wikkies aanraden! Het zijn anti-ontsnappingstuigjes. Je kan het zowel via google of Facebook vinden. Ze zijn handgemaakt en heel ruim verstelbaar. Extra handig omdat je vaak moeilijk kunt inschatten welke maat je nodig hebt. En in ons geval is Maya toch wel kleiner uitgevallen dan wat ze ons hadden verteld.

Ze hebben trouwens ook speciale gespen die op slot kunnen. :j

Dit is er eentje die we voor Maya hebben gehaald (ze heeft nog een extra halsband om, die hoort er dus niet bij).
Afbeelding

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:47

Bedankt voor de tips!

Ik geloof dat we ook een tuigje krijgen bij aankomst, maar dat weet ik niet zeker. Dat is iets om nog te vragen.

Josien_

Berichten: 9029
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:46

Wikkies.nl tuigje hebben wij ook! Nog steeds super blij mee :D .
Verder hebben wij gewoon veel bij bol.com besteld of bij dierenoppasamersfoort.nl .

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:51

Die laatste volg ik ook op Facebook! Leuke webshop is dat.
Wikkies tuigje spreekt me wel aan, alleen geen idee welke maat ik moet hebben. :Y) Ik ga ze even een berichtje doen.

BonteLisaJarig

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:05

Afbeelding
Nou de tweede operatie zit er ook op. Ze hadden nog een cyste op een pootje gevonden en weggehaald.

Vind haar wel sneu met al die operaties

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:13

Maar ze is er goed doorgekomen en de operaties helpen haar op weg naar een beter leven, toch? :knuffel:

Jorinda

Berichten: 13462
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:13

Beterschap voor haar <3

Wij hebben niet van Wikkies het tuigje, maar wel hetzelfde concept! En we hebben een Ruffwear Webmaster :D

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:21

Wij zijn vandaag gaan wandelen met drie Galgo's (van een vrijwilliger van GINN). Het was super leuk! Echt hele mooie, lieve honden. <3 Zeker honden die qua karakter bij ons zouden kunnen passen. Nu hebben we natuurlijk al een hondje op het oog, maar mocht dat toch niet doorgaan dan willen we zeker ook kijken naar een Galgo. :)

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:32

BonteLisa schreef:
[ [url=m/RyDGoZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nou de tweede operatie zit er ook op. Ze hadden nog een cyste op een pootje gevonden en weggehaald.

Vind haar wel sneu met al die operaties

Oh gerum! Hopelijk herstelt ze snel en kan ze lekker naar haar warme mandje bij jou <3 .

Sem_ schreef:
Wij zijn vandaag gaan wandelen met drie Galgo's (van een vrijwilliger van GINN). Het was super leuk! Echt hele mooie, lieve honden. <3 Zeker honden die qua karakter bij ons zouden kunnen passen. Nu hebben we natuurlijk al een hondje op het oog, maar mocht dat toch niet doorgaan dan willen we zeker ook kijken naar een Galgo. :)

Het is altijd goed om een plan B te hebben! Maar ik geloof zeker dat je huisbezoek goedgekeurd zal worden! :j


Vraagje, hoe hebben jullie het knippen van de nagels aangepakt? Ik heb het nog nooit gedaan omdat onze familiehond altijd naar een honden trimsalon gaat. Maya willen we dat niet aan doen. Ik wil het graag op een goede manier aanpakken zodat ze er niet meteen angst aan over houdt.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 23:21

emilyslaluna schreef:
Vraagje, hoe hebben jullie het knippen van de nagels aangepakt? Ik heb het nog nooit gedaan omdat onze familiehond altijd naar een honden trimsalon gaat. Maya willen we dat niet aan doen. Ik wil het graag op een goede manier aanpakken zodat ze er niet meteen angst aan over houdt.


Juist bij de trimmer, maar zelf mee gegaan. De trimmer is daar zo veel handiger in dan ik, waarom zou ik de hond bang maken met mijn onhandigheid ;) Dus de eerste keren heeft zij dat gedaan, zodat het snel en zonder ellende zou gaan. Ik was er zelf dus wel bij steeds. Nu doe ik het zelf. Toby vindt het niet leuk, maar ondergaat het wel braaf en weet dat er altijd een koekje volgt.

Josien_

Berichten: 9029
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 23:39

Hier wel voorzichtig een beetje geoefend met de knipper, maar nog nooit echt geknipt.
Bij de dierenarts een maand terug gaven ze aan dat het niet nodig was.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 00:00

Josien_ schreef:
Hier wel voorzichtig een beetje geoefend met de knipper, maar nog nooit echt geknipt.
Bij de dierenarts een maand terug gaven ze aan dat het niet nodig was.


Zal per hond verschillen ook. Toby heeft wolfsklauwtjes voor en achter, en die groeien heel hard. Die moet ik echt elke twee a drie weken wel knippen. De gewone nagels slijten met lopen wel, maar moet ik ook regelmatig knippen. Toby heeft 'hazenvoeten' IPV 'kattenvoeten': hij heeft hele lange tenen en van nature vrij lange nagels.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:25

Bedankt voor de tips!
Ik heb ook al via pb de tip ontvangen om eerst gewoon te oefenen met de pootjes vastpakken. Dat is zeker iets wat Maya niet altijd toelaat

Daarna zullen we denk ik wel alvast knippers introduceren zonder daadwerkelijk te knippen. Haar naar de trimmer brengen durf ik nog niet. Ook al laat ze alles wel toe, zie ik aan haar dat nieuwe ruimten nog erg spannend zijn.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:30

Ik ga ervan uit dat jullie hier allemaal vast al alert genoeg op zijn, maar toch: hond van een bekende is vorige week gestikt in zijn bal (chuckit bal). Eigenaar heeft haar vinger gebroken zelfs in een poging die bal er nog uit te krijgen, ook hulpdiensten hebben niks meer kunnen betekenen...
Dit was een oud-duitse herder, dus een hond die die volledige bal in z'n mond kon nemen.
Even een hele pijnlijke reminder om goed op te letten met speeltjes dus weer. ;(

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:58

Heh bah wat naar Skippy01! :( Inderdaad goed om altijd alert te zijn op dit soort dingen...

Ik heb helaas geen tips voor het knippen van nagels. Ik ben altijd te bang om in het leven te knippen.

Zou een mand van 90x70 goed zijn voor een hond van +/- 45 cm hoog en 15 kilo? Of beter 100x80 of juist 80x65. :+
Ik vind het zo lastig in te schatten, maar beter te groot dan te klein denk ik...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:24

Jeetje, wat heftig Skippy01! Lijkt me echt heel traumatisch voor de eigenaren..
Hoe gaat het met hen?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 15:21

Sem_ schreef:
Heh bah wat naar Skippy01! :( Inderdaad goed om altijd alert te zijn op dit soort dingen...

Ik heb helaas geen tips voor het knippen van nagels. Ik ben altijd te bang om in het leven te knippen.

Zou een mand van 90x70 goed zijn voor een hond van +/- 45 cm hoog en 15 kilo? Of beter 100x80 of juist 80x65. :+
Ik vind het zo lastig in te schatten, maar beter te groot dan te klein denk ik...



90 x 70 is groot genoeg.
Ik heb 80x65 voor mijn hond v 40cm en 10kg en daar past hij makkelijk twee keer in zelfs, dus dat is óók groot genoeg (die maat hebben m'n ouders ook voor hun hond van 45cm/15kg).


Cayenne schreef:
Jeetje, wat heftig Skippy01! Lijkt me echt heel traumatisch voor de eigenaren..
Hoe gaat het met hen?


Niet zo goed, erg emotioneel natuurlijk om mee te maken. En de eigenaar moet nog een keer opnieuw aan haar hand geopereerd worden vermoedelijk.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 17:03

Wat verdrietig Skippy! :oo :(:)

BonteLisa: Fijn dat de operatie achter de rug is. Hoe gaat het nu?

Wij wachten nog steeds op een operatiedatum van ons potentiele adoptie hondje. Hij krijgt nu medicatie tegen de pijn en lijkt daar wel baat bij te hebben. We hebben afgesproken dat hij in de kennel herstelt en dan naar ons toekomt. Dat komt mooi uit want dan is de verbouwing van ons huis ook klaar en onze visite uit Nederland weer weg. :)

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:08

Dank je Skippy01!

Fijn dat de medicatie iets lijkt te doen Frummels. Hopelijk kan hij snel geopereerd worden en dan herstellen. Op welke termijn zou hij dan ongeveer naar jullie verhuizen?

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:54

Even een update, vandaag is er iemand op huisbezoek geweest van de stichting en we hebben getekend om de hond te gaan opvangen vanaf 29 mei! Dat is dan voor drie weken en daarna kunnen we haar adopteren. Nu snel spullen inslaan. *\o/*