[volg] Maine Coon nestje verwacht!! Update: Ze zijn geboren!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11303
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [volg] Maine Coon nestje verwacht!! Update: Ze zijn geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:06

Oh wat naar! Duimen voor een goede uitslag dan maar!

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [volg] Maine Coon nestje verwacht!! Update: Ze zijn geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 22:18

Ja, inderdaad vervelend! We hopen op een goede uitslag. Mocht er toch iets aan de hand zijn en de nieuwe baasjes er vanaf zien, houden wij haar. Dan gaat ze volgend jaar met mijn broer mee, die uit huis gaat.

Maar hopelijk is dat niet nodig en kan ze gewoon 'gezond' naar haar nieuwe baasjes. Misschien dat zij haar nog steeds wel willen hebben als ze wel iets mankeert, maar dat bespreken we allemaal na de echo wel :) We hopen gewoon dat het allemaal meevalt. Maar we willen wel graag weten wat er is, vandaar dat we wel voor de echo kiezen. Liever het zekere voor het onzekere!

Rennie89
Berichten: 37260
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [volg] Maine Coon nestje verwacht!! Update: Ze zijn geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:20

Jeetje wat balen zeg!!! Hopelijk valt het mee...

Mijn kittens gaan over 1,5 week ook hun eerste enting en controle krijgen. Hopelijk zijn zij ook verder gezond!

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: [volg] Maine Coon nestje verwacht!! Update: Ze zijn geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:21

He balen zeg wel goed dat je voor een echo gaat!
Morgen gaan die van mij voor de tweede enting en controle altijd spannend weer.

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [volg] Maine Coon nestje verwacht!! Update: Ze zijn geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 23:32

lifaya; wat gaat de tijd toch ook snel hè! Ik kan haast niet beseffen dat we over 1,5 week geen kittens meer in huis hebben lopen!

gaby; Ja, we willen weten waar we aan toe zijn, ook als het onschuldig is. Want straks is het niet onschuldig. Is toch onze verantwoordelijkheid!
Jij veel succes morgen met de kleintjes! Hopelijk is alles goed!

Lukasje
Berichten: 11303
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [volg] Maine Coon nestje verwacht!! Update: Ze zijn geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 00:20

Wel knap dat je zo open daarover bent en je verantwoordelijkheid opneemt +:)+

Anoniem

Re: [volg] Maine Coon nestje verwacht!! Update: Ze zijn geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 00:47

Ik duim voor de kleine meid, ben je topic speciaal voor haar blijven volgen.

Wij hadden iets soortgelijks voor met onze hond. Onze oudste begon rond haar 8 maand onzuiver te lopen, dus werden we op onderzoek gestuurd. Blijkt dat onze meid een aangeboren afwijking aan haar nekwervels heeft. Wij hebben dit aan haar fokker gemeld, die spontaan aan boodt om haar terug te nemen en we mochten een gezonde pup uit een volgende nest kiezen. Wij hebben destijds ervoor gekozen om,haar te houden. De fokker heeft mee gezocht naar oplossingen om,haar stabiel te krijgen en we mochten, zodra we dat wensten, een andere pup hebben. Onze meid is ondertussen 9,5 (vorige DA noemt haar een medisch mirakel) en die nieuwe pup zal er niet komen. Toen we langs gingen met de vraag om ons op de wachtlijst te zetten, zijn we nl verliefd geworden op een hond die zij wilde herplaatsen. Ik hou wel van fokkers zoals jij en die van mijn hond, met het hart op de juiste plaats, die enkel fokken uit liefde voor een ras en het beste voor hebben met hun dieren en hun klanten.

Ik hoop dat haar baasje vol voor haar gaan, zelfs als haar hartje niet OK is. Wonderen bestaan, kijk naar mijn hond, wie weet is dit dapper meisje ook zo'n wondertje. Zou toch jammer zijn om dat te laten schieten, niet?

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: [volg] Maine Coon nestje verwacht!! Update: Ze zijn geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 07:07

Wat een mooie foto's weer. De tijd gaat echt hard, ze zijn enorm snel 'groot' geworden! :wow:

Jammer dat dit volg topic binnenkort stopt. Zal de updaten van die heerlijke stoeltjes missen :j

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 08:52

Hè get wat vervelend! Hopelijk valt het mee TS!
Ik heb het ook vaker gelezen. Succes!

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [volg] Maine Coon nestje verwacht!! Update: Ze zijn geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 12:36

Ja ze zijn echt heel hard gegroeid! Echt niet normaal hoe snel de tijd is gegaan...

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [volg] Maine Coon nestje verwacht!! Update: Ze zijn geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 18:06

Alessio heeft waarschijnlijk een reactie op de enting :( Overgeven en diarree. Hij moet voor 6 uur vanavond gaan drinken, anders moet hij aan het infuus... :(

Rennie89
Berichten: 37260
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [volg] Maine Coon nestje verwacht!! Update: Ze zijn geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:13

gotver..... wat een ontzettende pech zeg... en dwangvoeren? Gewoon met een spuitje water geven?

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [volg] Maine Coon nestje verwacht!! Update: Ze zijn geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 18:20

We spuiten al wat water met een spuitje in zijn mond maar dan weet je nooit precies hoeveel hij binnen krijgt.

Rennie89
Berichten: 37260
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:23

Celine_Famke schreef:
We spuiten al wat water met een spuitje in zijn mond maar dan weet je nooit precies hoeveel hij binnen krijgt.

gewoon blijven spuiten in de mondhoeken, elk uur ongeveer een paar ml water
dan houd je in elk geval dat op peil.echt zo ontzettend vervelend dit :( ik heb toen ook Sonic met spoed op een zaterdag aan het infuus moeten laten gaan, hij was compleet uitgedroogd...

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [volg] Maine Coon nestje verwacht!! Update: Ze zijn geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 21:05

Hij wordt alweer een stukje actiever, speelt weer een beetje en heeft wat natvoer gegeten. Dus ik denk dat het de goede kant op gaat!

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: [volg] Maine Coon nestje verwacht!! Update: Ze zijn geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:20

Gelukkig maar!

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 11:40

Alessio is weer helemaal opgeknapt gelukkig. Dat was duidelijk een reactie op de enting.

Met Alessia gaat het wat minder.. We willen de hartecho eerder laten doen maar dat kan alleen via onze eigen dierenarts. Dus daar gaan we rond 1 uur heen en dan kunnen we hopelijk de afspraak in Amsterdam voor de hartecho vervroegen.

Gisternacht heeft ze namelijk echt lopen spoken. Ik kwam 's avonds laat nog even de woonkamer in omdat Sienna zo hard liep te miauwen.
En ik telde maar 3 kittens. Geen Alessia. Dus heb snoepjes gegooid en met speeltjes geluiden gemaakt en zo, maar er bleven er 3. Dus ben onder de bank, stoelen en kasten gaan zoeken. En toen zat ze dus onder de kast. Kwijl liep in slierten uit haar bek. Ik schrok me dood. Ik heb haar gepakt, vond haar ook wat koud en heb haar in een warme deken gewikkeld en mijn moeder gewerkt die net een uur sliep.
Alessia was hartstikke suf en haar tandvlees was super licht van kleur. We zijn direct naar de spoeddierenarts gegaan (waren 04.30 uur pas weer thuis).
Daar kunnen ze in de nacht helaas ook niet heel veel, en Alessia liet zich ondanks dat ze zich echt niet goed voelde ook niet echt goed behandelen. Dus ze heeft suiker toegediend gekregen en we moesten haar verder goed in de gaten houden.
Ze heeft de rest van de nacht naast mij op mijn bed geslapen en at en dronk die nacht alweer prima. Ik ben de hele nacht wakker geweest. Was zo bang dat ze dood zou gaan.
Uiteindelijk is ze 's ochtends mooi opgeknapt en ging ze weer lekker spelen. Maar het zit ons echt niet lekker! Dus we hopen dat we eerder die echo kunnen laten maken..
Ze is ook iets afgevallen nu ineens. Dus het is echt niet goed.

M'n lieve meisje :( <3 Tweede foto is van toen ze niet lekker was. Eerste van de ochtend.
Afbeelding
Afbeelding

Leo

Berichten: 50162
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [volg] Maine Coon nestje verwacht!! Update: Ze zijn geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:22

Jeetje wat schrikken en wat ellendig voor jullie eb de kleintjes!! :\ kan het van de enting komen bij beide?

Lumi

Berichten: 4439
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [volg] Maine Coon nestje verwacht!! Update: Ze zijn geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:44

Jeetje, heel veel sterkte! :(:)

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 12:46

Het was zeker schrikken met Alessia. We dachten echt even dat ze de nacht niet ging halen.

Alessio had zekerweten gewoon een reactie op de enting. Hij was ook echt heel kort maar niet lekker en niet heel heftig. Maar bij Alessia weten we het niet, bij haar ging het echt even absoluut niet goed. En wat ze toonde hoort niet echt bij een reactie op een enting.

Leo

Berichten: 50162
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [volg] Maine Coon nestje verwacht!! Update: Ze zijn geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:59

En de combi van de enting met het hartruisje en eventuele andere lichamelijke zaken die daar bij spelen? Wel heel erg naar, zo'n kleintje met nog haar hele leven voor zich :( heftig!

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [volg] Maine Coon nestje verwacht!! Update: Ze zijn geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 20:04

De dierenarts zei dat dit toch wel echt los staat van het hartruisje. De echo blijft dus toch vrijdag.
Zij denkt dat het toch wel een reactie was op de enting. Haar darmen waren wat leeg dus we hebben speciaal voer meegekregen voor haar en ze heeft een injectie gehad tegen de misselijkheid.
Ze eet nu redelijk goed, als we haar bij het voerbakje zetten gaat ze lekker even smikkelen. We houden haar nog even apart van de rest zodat we precies kunnen zien hoeveel ze eet. Ze is ook alweer iets aangekomen! Dus dat is een goed teken. En ze lijkt weer actiever.

Rennie89
Berichten: 37260
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [volg] Maine Coon nestje verwacht!! Update: Ze zijn geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:32

Dat is goed nieuws!!!! Gelukkig... wat een pech zeg

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [volg] Maine Coon nestje verwacht!! Update: Ze zijn geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 23:12

Ja gelukkig goed nieuws. Nu hopen dat op vrijdag ook goed nieuws komt!

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [volg] Maine Coon nestje verwacht!! Update: Ze zijn geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 08:26

Alessia is alweer een stuk meer aangekomen en is weer mooi actief, dus dat is een goed teken! :D